Методична розробка виховного заходу на тему: «Я люблю біологію», проведеного для учнів 6 – 7 кл.

Про матеріал

Розробка відкритого виховного заходу спрямована на розширення наукового кругозору учнів з біології. У чіткій і лаконічній формі підсумовуються вже набуті знання і створюються умови для подальшого заохочення у вивченні предмету.

Для донесення до учнів необхідності і важливості вивчення біології пропонуються конкретні завдання, що потребують максимальних знань і уважності.

При проведенні гри спрямовується увага учнів на культуру поведінки у суспільстві, формується почуття колективізму, вміння приходити на допомогу.

Використовуються різноманітні форми роботи з аудиторією. Серед них: перевірка теоретичних знань, логічного мислення, вміння працювати в колективі, знаходити вихід з різноманітних життєвих ситуацій.

Методична розробка може бути повністю використання викладачами біології для проведення свята, або її окремі елементи - для різнобарвності повсякденних уроків.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

виховного заходу на тему:

«Я люблю біологію»,

проведеного для учнів 6 – 7 кл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка відкритого виховного заходу спрямована на розширення наукового кругозору учнів з біології. У чіткій і лаконічній формі підсумовуються вже набуті знання і створюються умови для подальшого заохочення у вивченні предмету.

Для донесення до учнів необхідності і важливості вивчення біології пропонуються конкретні завдання, що потребують максимальних знань і уважності.

    При проведенні гри спрямовується увага учнів на культуру поведінки у суспільстві, формується почуття колективізму, вміння приходити на допомогу.

Використовуються різноманітні форми роботи з аудиторією. Серед них: перевірка теоретичних знань, логічного мислення, вміння працювати в колективі, знаходити вихід з різноманітних життєвих ситуацій.

Методична розробка може бути повністю використання викладачами біології для проведення свята, або її окремі елементи -  для різнобарвності повсякденних уроків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Сучасне сьогодення потребує постійного розширення кругозору. Підростаюче покоління учнів його формує на уроках, секція, гуртках. Вивчення того чи іншого предмету вимагає затрат часу, моральних та фізичних зусиль.

Вивчення біології у форматі уроків  «45 хвилин» для сучасних підлітків стає нецікавим. Для кращого і ефективнішого засвоєння знань і прагнення показати вже набуті знання є проведення ігор-вікторин.

Методична розробка містить як інформаційний матеріал, так і різноманітні способи стимулювання пізнавальної активності, заохочення до більш глибокого вивчення предмету. Різноманітні форми роботи розвивають знання, творчі здібності, формують почуття колективізму.

Доповненням до заходу є авторська методична розробка з чітко визначеною та реалізованою метою.

Кінцевим результатом є визначення проведеного відкритого заходу як такого, що досягнув поставленої мети, та моральне задоволення учнів, що є основним доказом актуальності і успішності заняття.

Розробка спрямована на розвиток пізнавального інтересу, зацікавленості у подальшому вивченні предмету, розширенню світогляду учнів.


Мета:

  • підвищити рівень знань учнів, систематизувати знання учнів з біології;
  •  розвинути пізнавальну активність і логічне мислення;
  • розвинути навички міжособистісного спілкування;
  •  розвинути творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до навчання, самостійність та наполегливість;
  •  виховувати вміння працювати у команді, почуття відповідальності.

 

Форма проведення: гра-вікторина

Обладнання: протокол  гри, бланки з завданнями, папір

Завдання:

  • сформувати знання про різнобічність біологічної науки;
  • стимулювати прагнення до глибшого і детальнішого вивчення предмету;
  • мотивувати  розширення кругозору, вміння чітко і лаконічно висловлювати власні думки;
  •  виховувати вміння підтримувати колектив, прагнення до кращого у житті.

Місце проведення: кабінет біології

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заходу

І. Вступне слово викладача

Ведучий. Добрий день, шановні друзі! Вітаю  всіх, хто сьогодні подорожуватиме разом з нами незвичайною країною Знань! Щоб потрапити до неї, треба гарно вчитися. Питання, які я запропоную,  допоможуть вам з’ясувати свої сили, дізнатись нове та цікаве. Учасники зможуть продемонструвати рівень своїх знань. Сьогодні вирушають дві команди, а вболівальники будуть їм допомагати вибороти перемогу.

Сьогодні ми побачимо –

Хто швидший і спритніший,

А також всі дізнаємось

Хто тут найрозумніший!

Нехай обом командам

Удача посміхається,

Сідайте всі зручненько,

Вікторина починається!

 

ІІ. Проведення гри-конкурсу

 

Конкурс 1. «Прямі запитання» (5 хв.)

Кожній команді по черзі потрібно відповісти на 5 запитань. При відсутності відповіді можливість відповісти і заробити бали надається команді-супернику.

1правильна відповідь – 1 бал

 

Для 1 команди

1. Деревина якого дерева не гниє у воді? (Очікувана відповідь: модрина)

2. Скільки ніг у тритона? (Очікувана відповідь: дві)

3. Яке дерево називають смерекою? (Очікувана відповідь: ялина)

4. Найотрутніша змія світу ? (Очікувана відповідь: королівська кобра)

5. Нелітаючий птах, якого штучно розводять на території України? (Очікувана відповідь: страус)

 

Для 2 команди

  1. Від якого дерева не падає тінь? (Очікувана відповідь: бамбук)
  2. Які тварини сплять з відкритими очима? (Очікувана відповідь: риби)
  3. Найвище дерево на Землі? (Очікувана відповідь: секвоя)
  4. Хижа риба наших водойм? (Очікувана відповідь: щука)
  5. Як по-іншому називають скелет голови? (Очікувана відповідь: череп)

 

Питання для вболівальників 1 команди

  1. Як ще називають ламінарію? (Очікувана відповідь: морська  капуста )
  2. Який птах вигодовує пташенят узимку? (Очікувана відповідь: шишкар)
  3. Де знаходиться підшлункова залоза? (Очікувана відповідь: під шлунком)
  4. Яка ящірка має голос? (Очікувана відповідь: геккон)
  5. Як називається молода риба? (Очікувана відповідь: мальок)

 

Питання для вболівальників 2 команди

  1. Рослина, що може замінити вату? (Очікувана відповідь: мох сфагнум)
  2. На яких островах водяться пінгвіни? (Очікувана відповідь: Галапагоські)
  3. Як називають червоні кровʼяні тільця? (Очікувана відповідь: еритроцити)
  4. Де серце в павука? (Очікувана відповідь: в черевці)
  5. Найшвидша тварина? (Очікувана відповідь: гепард)

 

Конкурс 2 «Біологічний практикум» (5 хв.)

 

Командам пропонується схеми біологічної тематики, на яких учасникам необхідно зазначити складові елементи квітки.

Кожне правильне позначення  - 1 бал

Поки команди виконують завдання ми пограємо з вболівальниками кожної команди. Правильна відповідь – 1 бал

(див. додаток №1)

 

Конкурс 3. «Правда чи ні? » (5 хв.)

 

Кожному гравцю обох команд пропонується твердження, яке він повинен підтвердити або заперечити.

 

Завдання для команди 1

 

  1. Земноводні, зокрема жаби, допомагають собі заковтувати здобич за допомогою очних яблук, які давлять на їжу, і вона проходить по стравоходу. (Очікувана відповідь: підтверджую)
  2. Цитологія, морфологія, палеоботаніка, геоботаніка, систематика, екологія – це складові науки біологія. (Очікувана відповідь: підтверджую)
  3. До птахів належать: страус, орел, альбатрос, ківу, пінгвін, кенгуру, коала, горобець, ластівка. (Очікувана відповідь: заперечую)
  4. Загальна вага бактерій в організмі людини 1 кг. (Очікувана відповідь: заперечую)
  5. У тілі здорової людини близько 55 км нервів.( Очікувана відповідь: заперечую)

 

Завдання для  команди 2

 

  1. Амфібії, зокрема крокодил, заковтують каміння та інші сторонні предмети, щоб використати їх як баласт при зануренні у воду і, відповідно, збільшити масу тіла. (Очікувана відповідь: підтверджую)
  2. У брюнетів борода росте швидше, ніж у блондинів. (Очікувана відповідь: заперечую)
  3. Доросла людина робить приблизно 23 000 вдихи за добу (Очікувана відповідь: заперечую)
  4. Рослини зародилися в архейську еру.( Очікувана відповідь: підтверджую)
  5. Кістки людини на 25% складаються з води. (Очікувана відповідь: заперечую)

 

 

 

 

Конкурс 4. «Науковий орієнтир» (10 хв.)

 

Командам пропонується в правильній послідовності розмістити твердження, написані на аркушах і дібрати до них характеристики. Кожна правильна пара – 1 бал.

Поки команди виконують завдання, вболівальники мають можливість заробити для своєї команди додаткові бали. Правильна відповідь – 1 бал

 

(див. додаток № 2)

 

  1. Найбільший птах у світі? (Очікувана відповідь: страус)
  2. Найбільша тварина на Землі? (Очікувана відповідь: синій кит)
  3. Який птах здатний літати хвостом уперед? (Очікувана відповідь: колібрі)
  4. У якого птаха найдовший птах? (Очікувана відповідь: дятел)
  5. Коли можна знайти квітку папороті? (Очікувана відповідь: ніколи)
  6. Які птахи не мають голосу? (Очікувана відповідь: лелеки)
  7. Скільки шийних хребців у жирафа?( Очікувана відповідь: 7)
  8. Який птах має назву, що збігається з прізвищем письменника? (Очікувана відповідь: Гоголь)
  9. Чи дихає курча в яйці? (Очікувана відповідь: так)
  10. Який співочий птах є хижаком? (Очікувана відповідь: сорокопуд)
  11. Яка сова полює вдень? (Очікувана відповідь: біла, або полярна)
  12. Де живуть колібрі? (Очікувана відповідь: Південна Америка)
  13.  Чому у дятлів такий міцний хвіст? (Очікувана відповідь: Бо ним спирається на стовбур)
  14.  Крила яких птахів вкриті лусочками? (Очікувана відповідь: пінгвіни)
  15.  Коли температура тіла горобців нижча: влітку чи взимку? (Очікувана відповідь: Однакова)
  16.  Назва птаха і фрукта? (Очікувана відповідь: ківі)
  17. Рослини, які квітнуть хоча б один раз у своєму житті? (Очікувана відповідь: квіткові)
  18. Скільки пелюсток має квітка родини Розові? (Очікувана відповідь: пʼять)

 

Конкурс 5 «Закінчити твердження» (5 хв.)

 

Кожному члену команди потрібно закінчити запропоноване твердження. Правильна відповідь – 1 бал

Завдання для команди 1

 

  1. Наука, що вивчає водорості … (Очікувана відповідь: альгологія)
  2. Тканина - це … (Очікувана відповідь: сукупність клітин, подібних за будовою, функціями, походженням і виконують в організмі певну роль)
  3. Червона книга України включає види рослин і тварин, які … (Очікувана відповідь: знаходяться на межі зникнення або потребують охорони  як рідкісні)
  4. Наука, що вивчає форму та будову організму людини і тварини (Очікувана відповідь: анатомія)
  5. Переважаючими видами рослин у степу нашої Батьківщини є … (Очікувана відповідь: типчак і ковила)

 

Завдання для команди 2

  1. Розробник    вчення про ноосферу, видатний український вчений  … (Очікувана відповідь: Вернадський)
  2. Клітина – це структурно-функціональна (Очікувана відповідь: одиниця живого)
  3. Тритон Карпатський, Саламандра плямиста, Зубр  - це види тварин, які… (Очікувана відповідь: занесені до Червоної книги України)
  4. До органогенних хімічних елементів належить… (Очікувана відповідь: оксисен, гідроген, карбон, нітроген)
  5. Переважаючими породами дерев українських лісів є… (Очікувана відповідь: дуб, сосна)

 

 

Конкурс 6 «Асоціації» (10 хв)

 

Один учасник команди за допомогою синонімів та асоціацій повинен підвести до відгадки написаного слова. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

 

1 команда

Дерево, гадюка, кит, кров, листя, мозок, водорості, квітка, клітина, кажан, яйце, пір’я, луска, жаба,серце, вода, м’язи, лось, п’ятка, волосся, земноводні, листя, ведмідь, слух, цибулина.

 

2 команда

Амеба, груша, динозавр, дихання, смерека, нирка, організм, риба, шишка, озеро, кіт, джгутики, корінь, ліс, птах, картопля, нігті, кровообіг, метелик, плазуни, епітелій, дуб, енергія, їжа, віруси.

 

Конкурс 7. Статистика (5 хв)

 

Команда, яка набрала більшу кількість балів отримує право першою відповідати на запитання зі статистики. При чому вона також визначає ціну питання (кількість балів від 1 до 50), яка буде розіграна за дане запитання. Після того, як команда дає відповідь на запитання, команда суперників вказує чи більше це число, чи менше. І якщо команда суперник вгадує, то отримує ту кількість балів. Яку загадала попередня команда потім право відповіді переходить до іншої команди.

Ведучий, оголошуючи запитання, повинен указати, скількизначне число повинна вказати команда.

 

 Для команди 1

  1. Яка середня довжина волосся, що відростає у людини протягом життя? (Очікувана відповідь: 725 км)
  2. Скільки в середньому  разів згинає кожен палець людина за життя? (Очікувана відповідь: 25млн. разів)

 

Для 2 команди

  1. Скільки клітин існує в мозку новонародженої людини?  (Очікувана відповідь: 14 млрд.)
  2. Скільки смакових рецепторів в організмі людини? (Очікувана відповідь: 2000)

 

ІІІ. Підсумок гри

Ведучий.  Молодці. Я надаю слово журі для оголошення результатів гри.

     (Оголошення результатів змагань)

Підійшла до завершення наша гра. Сьогодні ми переконалися, що ви багато чого знаєте. У майбутньому ви будете розвивати ці знання. Отже, хочеться побажати команді-переможниці і надалі старанно вчитися, а команді, яка сьогодні трішечки відстала, радимо не перейматися невдачею, а поповнювати свої знання.

 

 

 

 

Список використаної літератури

 

  1. Заведея Т.Л., Біологія: Довідник школяра і студента. – Донецьк: ТОВ «ВКФ «БАО», 2010. – 688 с.:іл.
  2. http://osvita.ua

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додатки

Додаток 1

Необхідно зазначити складові елементи квітки

http://www.subject.com.ua/biology/universal/universal.files/image018.jpg

Додаток  2

Необхідно в правильній послідовності розмістити твердження, написані на аркушах і дібрати до них характеристики

 


  1. Молекулярний –
  2. Клітинний –
  3. Тканинний –
  4. Органний –
  5. Організмовий –
  6. Популяційно-видовий –

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 А) структурно-функціональні обʼєднання кількох          типів тканин;

Б) сукупність клітин, подібних за будовою, функціями і походженням, які виконують в організмі певну роль;

В) сукупність особин одного виду, що населяють певну територію і так чи інакше ізольовані від особин інших сукупностей того самого виду;

Г) функціонування біологічно активних макромолекул: білків і нуклеїнових кислот.

Д) структурно-функціональна одиниця живого;

Е) цілісна диференційована система органів.


Висновок

Гра побудована таким чином, що формує пізнавальний інтерес до предмету, стимулює творчі і комунікативні здібності учнів. Кожен етап направлений на розвиток логічного, абстрактного, комунікативного мислення.

Відповідна організаційна форма покращує пошуковий інтерес і бажання дізнатися щось нове самостійно.

Для покращення атмосфери , формуванню колективізму використовуються різноманітні методи роботи.

Підсумком гри є бажання кожного учня до нових звершень, самоствердження, самореалізації, вміння приходити на допомогу товаришам у потрібний момент. Розвиваючи власні здібності, учні краще і швидше адаптовуються до сучасності у всіх її проявах.

 

 

 

 

doc
До підручника
Біологія 7 клас (Базанова Т. І., Кузнецова М. О., Кіося Є. О., Павіченко Ю.В.)
Додано
29 березня 2018
Переглядів
1355
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку