Розробка відкритого виховного заходу спрямована на розширення наукового кругозору учнів з біології. У чіткій і лаконічній формі підсумовуються вже набуті знання і створюються умови для подальшого заохочення у вивченні предмету.
Для донесення до учнів необхідності і важливості вивчення біології пропонуються конкретні завдання, що потребують максимальних знань і уважності.
При проведенні гри спрямовується увага учнів на культуру поведінки у суспільстві, формується почуття колективізму, вміння приходити на допомогу.
Використовуються різноманітні форми роботи з аудиторією. Серед них: перевірка теоретичних знань, логічного мислення, вміння працювати в колективі, знаходити вихід з різноманітних життєвих ситуацій.
Методична розробка може бути повністю використання викладачами біології для проведення свята, або її окремі елементи - для різнобарвності повсякденних уроків.
Методична розробка
виховного заходу на тему:
«Я люблю біологію»,
проведеного для учнів 6 – 7 кл.
Розробка відкритого виховного заходу спрямована на розширення наукового кругозору учнів з біології. У чіткій і лаконічній формі підсумовуються вже набуті знання і створюються умови для подальшого заохочення у вивченні предмету.
Для донесення до учнів необхідності і важливості вивчення біології пропонуються конкретні завдання, що потребують максимальних знань і уважності.
При проведенні гри спрямовується увага учнів на культуру поведінки у суспільстві, формується почуття колективізму, вміння приходити на допомогу.
Використовуються різноманітні форми роботи з аудиторією. Серед них: перевірка теоретичних знань, логічного мислення, вміння працювати в колективі, знаходити вихід з різноманітних життєвих ситуацій.
Методична розробка може бути повністю використання викладачами біології для проведення свята, або її окремі елементи - для різнобарвності повсякденних уроків.
Вступ
Сучасне сьогодення потребує постійного розширення кругозору. Підростаюче покоління учнів його формує на уроках, секція, гуртках. Вивчення того чи іншого предмету вимагає затрат часу, моральних та фізичних зусиль.
Вивчення біології у форматі уроків «45 хвилин» для сучасних підлітків стає нецікавим. Для кращого і ефективнішого засвоєння знань і прагнення показати вже набуті знання є проведення ігор-вікторин.
Методична розробка містить як інформаційний матеріал, так і різноманітні способи стимулювання пізнавальної активності, заохочення до більш глибокого вивчення предмету. Різноманітні форми роботи розвивають знання, творчі здібності, формують почуття колективізму.
Доповненням до заходу є авторська методична розробка з чітко визначеною та реалізованою метою.
Кінцевим результатом є визначення проведеного відкритого заходу як такого, що досягнув поставленої мети, та моральне задоволення учнів, що є основним доказом актуальності і успішності заняття.
Розробка спрямована на розвиток пізнавального інтересу, зацікавленості у подальшому вивченні предмету, розширенню світогляду учнів.
Мета:
Форма проведення: гра-вікторина
Обладнання: протокол гри, бланки з завданнями, папір
Завдання:
Місце проведення: кабінет біології
Хід заходу
І. Вступне слово викладача
Ведучий. Добрий день, шановні друзі! Вітаю всіх, хто сьогодні подорожуватиме разом з нами незвичайною країною Знань! Щоб потрапити до неї, треба гарно вчитися. Питання, які я запропоную, допоможуть вам з’ясувати свої сили, дізнатись нове та цікаве. Учасники зможуть продемонструвати рівень своїх знань. Сьогодні вирушають дві команди, а вболівальники будуть їм допомагати вибороти перемогу.
Сьогодні ми побачимо –
Хто швидший і спритніший,
А також всі дізнаємось
Хто тут найрозумніший!
Нехай обом командам
Удача посміхається,
Сідайте всі зручненько,
Вікторина починається!
ІІ. Проведення гри-конкурсу
Конкурс 1. «Прямі запитання» (5 хв.)
Кожній команді по черзі потрібно відповісти на 5 запитань. При відсутності відповіді можливість відповісти і заробити бали надається команді-супернику.
1правильна відповідь – 1 бал
Для 1 команди
1. Деревина якого дерева не гниє у воді? (Очікувана відповідь: модрина)
2. Скільки ніг у тритона? (Очікувана відповідь: дві)
3. Яке дерево називають смерекою? (Очікувана відповідь: ялина)
4. Найотрутніша змія світу ? (Очікувана відповідь: королівська кобра)
5. Нелітаючий птах, якого штучно розводять на території України? (Очікувана відповідь: страус)
Для 2 команди
Питання для вболівальників 1 команди
Питання для вболівальників 2 команди
Конкурс 2 «Біологічний практикум» (5 хв.)
Командам пропонується схеми біологічної тематики, на яких учасникам необхідно зазначити складові елементи квітки.
Кожне правильне позначення - 1 бал
Поки команди виконують завдання ми пограємо з вболівальниками кожної команди. Правильна відповідь – 1 бал
(див. додаток №1)
Конкурс 3. «Правда чи ні? » (5 хв.)
Кожному гравцю обох команд пропонується твердження, яке він повинен підтвердити або заперечити.
Завдання для команди 1
Завдання для команди 2
Конкурс 4. «Науковий орієнтир» (10 хв.)
Командам пропонується в правильній послідовності розмістити твердження, написані на аркушах і дібрати до них характеристики. Кожна правильна пара – 1 бал.
Поки команди виконують завдання, вболівальники мають можливість заробити для своєї команди додаткові бали. Правильна відповідь – 1 бал
(див. додаток № 2)
Конкурс 5 «Закінчити твердження» (5 хв.)
Кожному члену команди потрібно закінчити запропоноване твердження. Правильна відповідь – 1 бал
Завдання для команди 1
Завдання для команди 2
Конкурс 6 «Асоціації» (10 хв)
Один учасник команди за допомогою синонімів та асоціацій повинен підвести до відгадки написаного слова. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
1 команда
Дерево, гадюка, кит, кров, листя, мозок, водорості, квітка, клітина, кажан, яйце, пір’я, луска, жаба,серце, вода, м’язи, лось, п’ятка, волосся, земноводні, листя, ведмідь, слух, цибулина.
2 команда
Амеба, груша, динозавр, дихання, смерека, нирка, організм, риба, шишка, озеро, кіт, джгутики, корінь, ліс, птах, картопля, нігті, кровообіг, метелик, плазуни, епітелій, дуб, енергія, їжа, віруси.
Конкурс 7. Статистика (5 хв)
Команда, яка набрала більшу кількість балів отримує право першою відповідати на запитання зі статистики. При чому вона також визначає ціну питання (кількість балів від 1 до 50), яка буде розіграна за дане запитання. Після того, як команда дає відповідь на запитання, команда суперників вказує чи більше це число, чи менше. І якщо команда суперник вгадує, то отримує ту кількість балів. Яку загадала попередня команда потім право відповіді переходить до іншої команди.
Ведучий, оголошуючи запитання, повинен указати, скількизначне число повинна вказати команда.
Для команди 1
Для 2 команди
ІІІ. Підсумок гри
Ведучий. Молодці. Я надаю слово журі для оголошення результатів гри.
(Оголошення результатів змагань)
Підійшла до завершення наша гра. Сьогодні ми переконалися, що ви багато чого знаєте. У майбутньому ви будете розвивати ці знання. Отже, хочеться побажати команді-переможниці і надалі старанно вчитися, а команді, яка сьогодні трішечки відстала, радимо не перейматися невдачею, а поповнювати свої знання.
Список використаної літератури
Додатки
Додаток 1
Необхідно зазначити складові елементи квітки
Додаток 2
Необхідно в правильній послідовності розмістити твердження, написані на аркушах і дібрати до них характеристики
А) структурно-функціональні обʼєднання кількох типів тканин;
Б) сукупність клітин, подібних за будовою, функціями і походженням, які виконують в організмі певну роль;
В) сукупність особин одного виду, що населяють певну територію і так чи інакше ізольовані від особин інших сукупностей того самого виду;
Г) функціонування біологічно активних макромолекул: білків і нуклеїнових кислот.
Д) структурно-функціональна одиниця живого;
Е) цілісна диференційована система органів.
Висновок
Гра побудована таким чином, що формує пізнавальний інтерес до предмету, стимулює творчі і комунікативні здібності учнів. Кожен етап направлений на розвиток логічного, абстрактного, комунікативного мислення.
Відповідна організаційна форма покращує пошуковий інтерес і бажання дізнатися щось нове самостійно.
Для покращення атмосфери , формуванню колективізму використовуються різноманітні методи роботи.
Підсумком гри є бажання кожного учня до нових звершень, самоствердження, самореалізації, вміння приходити на допомогу товаришам у потрібний момент. Розвиваючи власні здібності, учні краще і швидше адаптовуються до сучасності у всіх її проявах.