Ситуація успіху на уроках англійської мови.
( з досвіду роботи над проблемою
”Застосування інтерактивних технологій - ефективність сучасного уроку англійської мови.”)
Вчитель англійської мови: Петрик І.В.
Зміст
Вступ.
1.Суть інтерактивного навчання.
1.1 Рольова гра – один з найбільш ефективних видів роботи.
2.Основні форми організації класу та навчального матеріалу.
2.1.Приклади організації роботи в групах.
2.2. Види інтерактивних вправ у початкових класах( 4 клас)
Висновки.
Додатки.
Вступ.
Сучасний етап розвитку нашої держави вимагає від підростаючого покоління гнучкості, комунікабельності, швидкої адаптації до різноманітних життєвих ситуацій, критичного мислення та вміння співпрацювати. Значно змінився і статус іноземної мови в українському суспільстві. Стрімке входження України у світове співтовариство забезпечило величезний попит на знання іноземних мов. Володіння навичками іншомовної компетенції стало розглядатися як засіб соціалізації, засіб, що об'єднує держави і народи. Саме тому сьогодні необхідно приділяти серйозну увагу ефективності та якості процесу навчання іноземних мов. І першочерговим завданням учителя є створення таких умов для навчання, де школярі, без шкоди для себе, могли б «потренуватися», «спробувати» себе у дорослих життєвих ситуаціях.
Говорячи про важливе вивчення іноземних мов для успішної розбудови вільної та незалежної України, тобто фактично побудови держави з новою соціальною, економічною і політичною структурою, ми, безперечно маємо на увазі, що вивчення будь-якої мови взагалі, сприяє значною мірою всебічному розвитку особистості, оскільки створює умови для вільного спілкування, відкриває для людини доступ до скарбниць людської мудрості й життєвого досвіду, прискорюючи таким чином прогрес усього суспільства.
Завдання школи сьогодні полягає в тому, щоб виховувати здатність учнів долати життєві труднощі, самостійно приймати рішення, навчити розвивати себе як особистість, здатну робити вибір і контролювати своє життя, здатну брати на себе відповідальність за свої дії, здатну захищати себе і свої життєві цінності, а також діяти відповідно до них, здатну піклуватися про інших, діяти з ними і для них. Завдання вчителів – прищепити учням жагу до здобуття знань, створити такі умови, щоб процес здобуття знань був для них цікавим, потрібним, комфортним. Головним завданням стає створення на уроці ситуації успіху.
Ситуація успіху – це суб’єктивний психічний стан задоволення наслідком фізичної або моральної напруги виконавця справи. Ситуація успіху досягається тоді, коли сама дитина визначає цей результат як успіх. Усвідомлення ситуації успіху самим учнем, розуміння її значимості виникає у суб’єкта після здолання своєї боязкості, невміння , незнання, психологічного враження та інших видів труднощів. Але тут ми не можемо обійтися без творчості. Творчість – це діяльність, яка породжує щось нове, яка відрізняється неповторністю, оригінальністю та суспільно – історичною унікальністю. Технологія формування творчого учня орієнтована на особистість. Структура особистості містить інтелектуальну, емоційну та соціальну сфери. Для розвитку кожної сфери та особистості загалом необхідні активізація внутрішніх індивідуальних потенцій особистості, які ведуть до вдосконалення. Школа, де усьому цьому навчаються учні, має бути не підготовкою до життя, школа має бути життям. Досягнути цього, на мій погляд, можливо, створюючи інтерактивне середовище. Саме тому мене зацікавила технологія інтерактивного навчання, адже вона відповідає вимогам сучасності.
Результатом роботи над цією проблемою має стати: досягнення учнями такого рівня комунікативної компетенції. Який би був достатнім для здійснення спілкування в усній та писемній формах у межах комунікативних сфер.
Розв’язати цю проблему неможливо традиційними методами. Які не орієнтовані на активну взаємодію учня з учителем та учнів між собою, самостійне і спільна прийняття рішень, що і має бути вирішальною передумовою їхнього вміння спілкуватись іноземною мовою.
На своїх уроках я використовую як активні так і інтерактивні методи, що стимулюють творчість. Ініціативу, креативне, самостійне та критичне мислення. Форми роботи використовую різні: дискусію, дебати, “мозковий штурм”, навчальне співробітництво, діалог, рольову гру, роботу в парах та групах, метод проектів, “карусель”, “навчаюсь - учусь”, та інші активні та інтерактивні вправи комунікавної направленості.
1.Суть інтерактивного навчання.
Інтерактивне навчання – специфічна форма організації пізнавальної діяльності, яка має передбачувану мету - створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою комфортність, успішність, інтелектуальність, спроможність. Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної позитивної взаємодії всіх учнів. Коли учитель і учень - рівноправні студенти. В результаті організації навчальної діяльності за таких умов у класі створюється атмосфера взаємодії, співробітництва, що дає змогу вчителеві стати справжнім лідером..
Як відомо, учні починають уміти користуватися мовою, коли їх увага зосереджується на передачі отриманні автентичних послань, тобто послань, що являють собою інформацію, що є цікавою як для того, хто говорить, так і для того, хто слухає в ситуації, яка є важливою для обох. Це і є інтерактивність. Як казав Велс, обмін є основною одиницею розмови. Лінгвістична інтерактивність є спільною діяльністю, що включає в себе “установлення трикутника відносин між відправником, одержувачем і ситуативним контекстом”, де спілкування може бути усним чи письмовим. Інтерактивність включає в себе не тільки вираження своїх власних думок, а й сприйняття й розуміння думок інших.
Риси інтерактивного навчання :
*двобічний характер;
*спільна діяльність учителя й учнів;
*керівництво процесу вчителем;
*спеціальна організація та різноманітність форм;
*інформаційна прогалина;
*цілісність та єдність;
*мотивація та зв’язок з реальним життям;
*виховання та розвиток особистості учнів одночасно з процесом засвоєння нових знань.
Організація інтерактивного навчання передбачає використання дидактичних і рольових ігор, моделювання життєвих ситуацій, створення проблемних ситуацій. Інтерактивна технологія передбачає організацію кооперативного навчання, коли індивідуальні завдання переростають у групові. Кооперативна (групова) навчальна діяльність – це форма (модель)організації навчання в малих групах учнів, об’єднаних спільною навчальною метою. До групового навчання можна віднести роботу в парах, ротаційних трійках, групи змінного складу.
1.1.Рольова гра – один з найбільш ефективних видів роботи.
Останнім часом широкого поширення в практиці розвитку усних навичок набула рольова гра. Як активний засіб навчання вона охоплює роботою практично всіх учнів, стимулюючи їх до спілкування. Рольова гра – один із найбільш ефективних видів роботи з учнями. Деякі з таких ігор можна проводити на заняттях для закріплення лексико – граматичного матеріалу або на заключному етапі роботи над певною лексичною темою. При цьому вся робота носить комунікативний характер. Така комунікативна гра передбачає інтелектуальну готовність учасників до гри, створює атмосферу невимушеності та пошуку. Методичним змістом уроку іноземної мови має бути комунікативність. Навчаючи дітей англійської мови, вчитель навчає їх спілкуватись цією мовою, а тому роботу організовує таким чином, щоб процес спілкування був побудований на реальній основі. Однак процес навчання можна зробити повністю схожим на спілкування. Комунікативність означає подібність до процесу навчання й процесу спілкування лише за основними ознаками, які є цілеспрямованими й умотивованими в мовленнєвій діяльності. Вони мають бути взаємо відносними між дійовими особами, створити ситуацію спілкування, обговорення тих тем, що відповідають віку та інтересам учнів, їх рівню розвитку, набутих мовленнєвих умінь і навичок, засобів, які функціонують у рольовій грі.
Гра, як відомо, є провідною формою діяльності дитини в молодшому та середньому шкільному віці. Не секрет, що чимало видатних педагогів справедливо звертали увагу на ефективність використання ігор у процесі навчання. І це зрозуміло. В іграх особливо повно і часом несподівано проявляються здібності людини, дитини. Ця мета надзвичайно важлива для глибокого її вивчення та особливо практичного застосування в школах. Її актуальність на сучасному етапі є очевидною, особливо з урахуванням нових віянь у системі освіти, що дають
учителям простір для новаторства та реалізації власних неординарних ідей та рішень. І саме гра як найменш обтяжена умовностями та різноманітними обмеженнями форма найбільш сприятлива. На мій погляд, для застосування її в молодших та середніх класах, бо саме тут існують необмежені можливості для реалізації творчого потенціалу як учителя, так і учнів. Гра, як відомо, підвищує якість навчання. Таким чином, гру можна розглянути як ситуативно-варіативну вправу, де є можливість для багаторазового повторення мовного образу та умов,
максимально наближених до реального мовного спілкування з властивими йому ознаками: емоційністю, спонтанністю, цілеспрямованістю мовного впливу.
Учасники рольової гри не тільки роблять повідомлення з певної теми, але й невимушено вступають у бесіду, намагаються підтримати її. Вони цікавляться думкою інших, погоджуються. Сперечаються, відстоюють свою позицію, обговорюють різні точки зору. Кожен учасник прагне висловитися, відреагувати на отриману інформацію. Таким чином, розмова стає невимушеною. Гра проходить у жвавій творчій атмосфері й залишає в учнів приємне відчуття впевненості у своїх силах. Особливо успішно проходять такі заняття тоді, коли рольові ігри для учнів не епізодичні, а є добре засвоєним елементом занять, і список висловів, запропонований учителем на початку року, систематично поповнюється учнями і поступово засвоюється.
Готуючись до уроків, я зі своїми колегами підбираємо вправи, що взаємопов’язані, щоб зберігався принцип наступності, логічної послідовності. Під час складання плану уроку намагаюся об’єднати всі його етапи за загальним сюжетом. Придумую комунікативні установки. Які даю як окремим учням, так і класу .Цікавими є імітаційно-моделюючі ігри, які є логічним продовженням і завершенням вивченого матеріалу. Такі ігри є практичним доповненням до будь-якої теми. Намагаюся, щоб гра була схожа на реальність. Така комунікативна гра передбачає інтелектуальну готовність учасників до гри, створює атмосферу невимушеності та пошуку. До такої гри підбираю тему, визначаю її сюжет, розподіляю ролі. Учні одержують завдання до початку гри, а проблемні завдання - вже в ході гри.
У ході імітаційно-моделюючої гри в учнів формуються і розвиваються навички й уміння знаходити необхідну інформацію, перетворювати її, використовувати в стереотипних або інших ситуаціях. Імітаційно-моделюючі ігри проводжу у формі екскурсії, шоу засідання літературного гуртка, дискусії тощо. Учні охоче сприймають і рольові ігри. Ситуації часто нам підказує життя, але важливо, щоб вони відповідали темі певного уроку та сприяли тренуванню пропонованого навчального матеріалу. Використання ситуацій сприяє підсиленню комунікативної спрямованості в навчанні іноземної мови. Усім відомо, що вибір лексики можна проводити з допомогою вправ, він зумовлюється тематичним принципом. Після введення та закріплення нових слів і виразів необхідно активізувати їх у мовленнєвій діяльності. Засвоєнню лексики допомагають комунікативно-ігрові прийоми. Таким чином, основними прийомами посилення комунікативної спрямованості в навчанні іноземної мови є: логічна побудова уроку, використання ситуацій спілкування, в яких може функціонувати мовний матеріал, що вивчається, постановка комунікативного завдання перед окремими учнями чи групою учнів.
2.Основні форми організації класу та навчального матеріалу.
Одним із основних засобів створення середовища для мислення, яке так потрібно розвивати, є запровадження групового навчання у практиці вчителя. Більш високий рівень мислення з’являється у спілкуванні, тобто в діалозі між людьми.
Що таке групове навчання? Груповим є навчання, коли учні працюють разом, у парах чи невеликих групах, спільно розв’язують проблему, аналізують спільну тему або приходять до порозуміння заради створення нових ідей. Клас групового навчання має певні загальні характеристики:
Позитивну взаємозалежність;
Індивідуальну звітність;
Різноманітність у доборі груп;
Розподіл лідерства;
Пряме навчання соціальних навичок;
Нагляд і втручання вчителя
Ефективну групову працю.
Вважається, що в класі з груповим навчанням результати навчання підвищуються:
· Зростає запам’ятовування;
· Здійснюється критичне мислення;
· Більша частина часу йде на виконання завдань і менша – на деструктивну поведінку;
· Підвищується рівень мотивації;
· Підвищується здатність розглядати ситуацію під різними кутами зору;
· Встановлюються кращі стосунки з ровесниками;
· Більша соціальна підтримка;
· Підвищується позитивна самооцінка;
· Зростає позитивне ставлення до вчителів;
· Зростає позитивне сприйняття шкільних предметів, навчання та школи.
2.1. Приклади організації роботи в групах.
Далі наведено декілька прикладів як можна організувати роботу в групах :
“Подумай, обговори з партнером (з іншою парою)”
1. Вчитель ставить запитання чи проблему.
2. Кожен учень обмірковує їх самостійно.
3. Далі утворюються пари, партнери обмінюються знайденими відповідями, обговорюють проблему далі.
4. Кожна пара об’єднується для обміну думками з іншою – в обговоренні тепер бере участь четверо учнів.
“Нумеровані голови разом”
1. Учні створюють невеликі групи з трьох-чотирьох осіб.
2. Кожен отримує номер(від 1 до3(4)).
3. Учитель ставить запитання чи проблему.
4. Кожен обмірковує завдання.
5. Далі проблеми обговорюються у групі.
6. Вчитель вказує номер, і кожен учень з таким номером доповідає класу про результати роботи групи.
“Ручки – на середину”
Учні обмінюються ідеями в типових невеликих(три-сім членів) навчальних групах. Коли хтось із учнів робить свій внесок у розв’язання проблеми, він кладе свою ручку на стіл, навколо якого сидить група. Після цього він не має права брати участь в обговоренні, аж поки всі інші члени групи не покладуть свої ручки на стіл. Тут усі члени групи роблять однакові внески і жоден не має змоги домінувати. Далі вчитель може взяти ту чи іншу ручку і запитати, який внесок зробив її хазяїн.
“Триступеневе інтерв’ю”
Учитель ставить проблему або запитання перед навчальними групами з трьох-семи членів. Кожен учень самостійно шукає відповідь, можливо записує свої думки.
Учні групуються парами і методом взаємного інтерв’ю діляться між собою думками. Далі пари з’єднуються по дві. Кожен з чотирьох учнів доповідає іншій парі ідеї свого партнера, в якого він узяв інтерв’ю.
“Всліпу”
1. Вчитель ділить навчальний матеріал на кілька частин, кожному учневі в кожній групі дається одна або дві частини матеріалу.
2. Кожен учень знайомиться з матеріалом так, щоб мати змогу описати його іншим членам навчальної групи.
3. Члени кожної групи разом вирішують, у якій логічній послідовності можуть об’єднуватись частини матеріалу, які вони мають на руках.
4. Учні можуть описувати свої частини, запитувати інших про їх матеріал, але не мають права чіпати частини інших членів.
Основним принципом побудови уроку є три фазність виконання завдань(евокація, осмислення ,рефлексія). Наведені приклади деяких з цих стратегій можна використовувати на уроках (Додаток №1).
“Мозкова атака”
Перед початком нової тема учні думають про те, що вони знають з цієї теми. Можна записувати свої думки на аркуші, після цього інформація обговорюється із сусідом по парті, потім у групі (чотири учні). Усі факти вчитель записує на дошці. У ході роботи над матеріалом на уроці учні перевіряють правильність міркувань.
“Асоціація”
Може проводитися на будь-якому етапі уроку, але найкраще за все на етапі ревокації. Вчитель записує слово - тему на дошці й запитує: “Про що Ви думаєте, коли чуєте або бачите це слово?”. Учні кажуть свою асоціацію, пояснюють, чому вони обрали саме це слово, виходять та записують свою асоціацію на дошці. Наприклад:
Great Britain( English, London, the Tames, Big Ben, park, rains).
Ця вправа сприяє розвитку усного та письмового мовлення, а також є гарною основою для написання есе чи твору.
“Перегляд інформації по категоріях”
Учням надається список лексичних одиниць, треба відібрати ці слова по категоріях(наприклад , food, health, pets), або надається текст, з якого учні мають виписати ідеї або інформацію за окремими категоріями.
“Порушення послідовності”
Художній або публіцистичний текст (або діалог) розділяється вчителем на окремі речення, абзаци або репліки. Учні повинні встановити текст у логічній послідовності.
Інтерактивна система поміток ”Допомога”
Ця стратегія застосовується, коли учні читають тексти, які мають інформаційний характер. Перед початком читання учитель показує картку ”Допомога”,
- I didnt know that.
- I knew that.
- It was interesting to know that.
Учні читають текст і роблять помітки на полях. Потім учні усно повідомляють, що вони знали, чого не знали і яка інформація здивувала їх. Письмове виконання цього завдання можна задати як домашню роботу.
“Джигсоу”
Учні ”А” отримують текст з пропусками інформації. Учні “Б” отримують тексти, де є інформація. Яка відсутня в учнів А, але немає інформації, яка є в учнів А.
“Припущення” Ця стратегія може використовуватися для читання або аудіювання текстів сюжетного характеру. Вчитель або учні читають певну частину, потім усі роблять зупинку. Учитель ставить питання за змістом прочитаної частини тексту і просить припустити, що трапиться далі. Учні роблять припущення. Далі читається наступна частина тексту, порівнюються припущення та фактичні події і робляться наступні припущення.
“Графічний організатор”
На стадії рефлексії, після вивчення теми або її частини, учням пропонується створити та захистити плакати, які будуть відображати найважливішу інформацію(наприклад, тема “Екологічні проблеми” – створіть плакат, який, на вашу думку, відображатиме найважливішу проблему, і захистіть його).
“Кубування”
Методична стратегія, яка пропонує розглянути тему, слово, явище в різних перспективах. Цей процес полегшується, тому що наводяться запитання, які написані на гранях куба:
· Опиши це;
· Порівняй це;
· Встанови асоціації;
· Проаналізуй це;
· Знайди застосування;
· Аргументи “за” та “проти”.
“Сенкан (п’ятирядок)”
Це неримований вірш , який складається з п’яти рядків за такою схемою:
1 – слово – іменник – тема.
2 – два прикметники , які описують тему.
3 – три дієслова, які відображають тему.
4 – речення – відношення до теми або цікава інформація з теми.
5 – синоніми до теми.
Наприклад:
A doctor
Reliable and experienced
Examines, treats, prescribes
Helps you when you have problems with
Your health
A healer.
“Аргументи”
Вміння підбирати аргументи є необхідним для написання есе або проведення дискусій або дебатів. На уроках пропоную підібрати аргументи “за” та “проти” до спірної ідеї. Наприклад, коли вивчаємо тему ”Екологія” наводжу таку ідею: “Кажуть, з одного боку, що людина – це хазяїн природи, з другого – її син. Підберіть аргументи до цих ідей”. На дошці малюю ”шкалу цінностей”, де кожен аргумент помічаю. Потім робимо висновок. Таким чином, методика критичного мислення допомагає учням і вчителю застосовувати різноманітні стратегії, які розвивають творчість, є інтерактивними і сприяють підвищення інтересу до вивчення іноземної мови. Вправи ігрового характеру можна віднести до репродуктивних вправ, тому що вони наближають процес активізації граматичного матеріалу до умов реального спілкування. Організація гри обумовлює створення мовної ситуації, яка включає атрибути гри, рольові розпорядження, комунікативну задачу.
Приклади вправ:
1. Повторіть речення кілька разів, вимовляючи його тихіше і тихіше. ( Гра “Луна” )
2. Передайте фразу (кілька раз) по секрету, (секрет передається по ланцюжку, в парах, у невеликих групах).
3. Прослухайте новину і за допомогою пантоміми покажіть, що ви її зрозуміли.
4. Здогадайтесь хто (що) це? (Наводяться характеристики).
5. Установіть, що змінилося в приміщені, у дворі, в місті.( Гра “Детектив” ). Використовуються два малюнки, які змальовують одне й те ж саме приміщення, але відрізняються кількома деталями.
6. Перевір, чи уважні ви. Скажіть, які речі є навколо Вас, скільки їх, де вони знаходяться. (Гра “Шукаймо спостережливих”).
7. Намагайся прочитати думки один одного(один гравець починає речення, інші закінчують його. Гра ”Читаємо думки”).
8. Розшифруй телеграму.
9. Назвіть форми п’яти – шести неправильних дієслів(два – три прислів’я, вісім – десять нових слів, дві – три формули мовного етикету). Правильно виконане завдання буде слугувати Вам вхідним білетом на виставку в музей чи театр.(Гра “Вхідний білет”).
10. Складіть колективну розповідь, при чому повторюйте попередню фразу і додайте свою.(Гра “Сніжний ком”).
11. Проведіть інвентаризацію меблів, спортивного інвентарю в школі (Гра ”Інвентаризація”).
12.Знайдіть і виправте помилки в тексті(Гра ”Коректор”).
13. Складіть речення із заданих слів(картки з написаними на них членами речення роздаються учням, по сигналу ведучого учасника складають різні типи речень).(Гра ”Жива підстановка таблиця”).
14. Прослухайте і прокоментуйте висловлювання співрозмовника. (Гра “Коментатор”).
Оцінюючі результати інтерактивного навчання, необхідно враховувати такі умови:
-тримати баланс перевірки знань, перевірки навичок, виявлення ставлення учнів:
· використовувати традиційні та інтерактивні технології оцінювання;
· застосовувати групове, загальне, індивідуальне оцінювання, самооцінку та взаємо оцінку учнів;
· обов’язковим є обговорення критеріїв оцінювання з учнями;
· необхідно враховувати досягнення класу та індивідуальний прогрес учнів.
Висновки.
Із досвіду роботи над проблемою “Ситуація успіху на уроці англійської мови” шляхом використання інтерактивних технологій можна зробити такі висновки. Рольова гра та завдання – ефективний прийом роботи. Учні сприймають виучуваний матеріал у ситуаціях, що є природними для навколишньої дійсності, що сприяє розвитку мовленнєвої ініціативи та посилює комунікативний напрямок уроку; рольові ігри стимулюють в учнів бажання спілкуватися іноземною мовою не тільки на уроці, а й у позаурочний час; уроки з використанням рольових ігор зазвичай проходять жваво, емоційно, з високою активністю у позитивній психологічній атмосфері. Накопичений практичний і теоретичний досвід дає змогу й надалі займатись цією проблемою.
Навчитись спілкуватись можна тільки спілкуючись. Завдання вчителя на уроці – організувати спілкування так, щоб учням було цікаво це робити, щоб завдання як найбільше відповідали реальним ситуаціям. При цьому вчитель повинен виховувати культуру спілкування своїх учнів. Пропоную своїм учням прекрасні 10 правил спілкування на уроці англійської мови (Додаток №2). І я б радила Вам, використовувати ці правила для учнів (їх можна розмістити на стенді ”Вчимося спілкуватись!”).
Нова програма докорінно змінює роль учителя та учня на уроці англійської мови, передбачає інший характер їх взаємовідносин і розподіл відповідальності за результат навчання. Вчитель виступає тепер не стільки в ролі того, хто подає інформацію і дає інструкції учням, а більше як повноважний учасник комунікативного процесу, партнер у спілкуванні, радник щодо оволодіння мовленнєвими і невербальними засобами комунікації.
Атмосфера уроку, завдання, що пропонуються. Обрані режими і форми роботи мають стимулювати учнів до розширення загальноосвітнього і лінгвістичного кругозору, накопичення комунікативного досвіду. Тепер не тільки вчитель вирішує. Що саме має відбуватися на уроці, але й учень, який може вносити пропозиції, визначати проблеми для обговорення або творчого письмового завдання, пропонувати наповнення для рольових та ділових ігор. Створювати свої навчальні матеріали. За таких умов учень не меншою мірою сам відповідає за свої успіхи та невдачі.
Роблячи висновок, можна сказати, що методи, якими ми користуємось на уроках англійської мови, такі, як постановка проблемних запитань, рольові ігри, створення проблемних ситуацій. Проведення нестандартних уроків, засідань круглого столу, робота над складанням проектів. Проведення уроків з використанням комп’ютерних технологій, допомагають нам у виконанні нашого завдання - створення ситуації успіху на уроці.
Педагогічний процес – вічна діалектика успіхів і невдач. І найбільше та найвище щастя вчителя – бачити, як в очах учня зароджується іскра думки, коли він пізнає незнане, як вона розгоряється, як цей вогонь переплавляє думку на слово. І слово знаходить відгук у серцях учителя та інших учнів.
І діти підіймаються на весь зріст, відбиваючи у віршах англійською мовою світ своїх образів та емоцій, почуття в рольових іграх, дискусіях, відкриваючи у собі все нові і нові якості, здібності та достоїнства – те творче начало, що править світом. І якщо діти подивляться на світ по-новому, крізь призму англійської мови, цей світ заграє яскравими барвами... . Якщо творчий порив підхопить дитину й підійме її на висоту, з якої вона побачить більше, усвідомить глибше й почуття її стануть гостріші, - чи не буде це початком нової доби, в якій діти зможуть усе зрозуміти і все перейняти, всі кольори і фарби побачити очима.
Рефлексія
- Мозкова атака;
- читання в парах;
- читання в групах;
- перегляд інформації;
- дискусія в групах;
- асоціації;
- вільне письмо;
- аналіз ознак;
- аналіз понять;
- складна термінологія;
- проблема;
- таблиця припущень;
- дискусійна сітка.
Інтерактивна система поміток ”Допомога”;
- багаторівневе опитування;
- взаємні питання;
- джигсоу;
- навчальні інструкції;
- таблиця припущень;
- таблиця;
- аргументи на картках;
- критичне читання.
- Дискусія в парах/групах;
- графічний організатор;
- таблиця понять;
- Т- схема;
- “Збережи останнє слово для мене”;
- дебати;
- аргументи;
- есе;
- дискусійна сітка;
- протилежні елементи;
- академічна дискусія;
- конструктивна дискусія;
- сенкан (п’ятирядок);
- кубування.
Організаційна схема стратегій
Додаток №1
Вчися спілкуватись!
Пам’ятай! Ми вчимося спілкуватись іноземною мовою, а не просто розмовляти.
Спілкування і розмова – не одне і те ж саме. Розмовляти можуть і роботи. Спілкуватись можуть тільки люди.
Стеж не тільки за тим, що ти говориш, а і як ти це робиш. Бо навіть слово “так” , вимовлене певним чином, може означати “ні”.
Будь доброзичливим у спілкування. Усмішка – найкращий шлях до серця співрозмовника.
Будь ініціативним! Пам’ятай: боязкість чи розв’язаність однаково гальмують спілкування, а іноді роблять його неможливим.
6. Не будь роботом! Крім “так” і “ні” використовуй фрази:
· Its wonderful!
· Oh, no!
· So-so!
· Sorry!( I am sorry!)
· How interesting!
· Oh, yes!. Of course!
· Right you are!
Грай! Будь артистом! Умій перевтілюватись під час рольових ігор не тільки зовні. Умій забувати, що ти учень.
Будь емоційним! Емоції здатні примусити співрозмовника слухати тебе.
9. Не мовчи, не бійся помилок! Бійся мовчання!
Мовчання – це якір, який ніколи не дасть тобі вийти в яскравий світ людського спілкування.
10. Не бійся невдач! Невдача – це камінь, яким вимощена дорога до успіху!
Додаток № 2
"Я люблю дітей, особливо розумних, радію їх успіхам,результатам. Іншого життя та іншої роботи для себе навіть не уявляю." Головна мета навчання іноземної мови у загальноосвітніх закладах полягає у формуванні в учнів комунікативної компетенції, базою для якої є комунікативні уміння, сформовані на основі мовних знань і навичок. Я працюю над проблемою «Розвиток творчої особистості шляхом впровадження інноваційних технологій та урізноманітнення форм і методів у виробленні граматичних навичок при вчиненні англійської мови.» На перший погляд ця проблема не підпорядковується комунікативному спрямуванню. Але з іншого боку, в іноземній мові всі види мовленнєвої діяльності тісно пов'язані між собою і не існують один без одного. Тобто, для того, щоб бути комунікативно компетентним, потрібно добре володіти граматичним матеріалом.
Основне призначення іноземної мови як предметної галузі шкільного навчання - сприяти в оволодінні учнями уміннями і навичками спілкування в усній і писемній формах відповідно до мотивів, цілей і соціальних норм мовленнєвої поведінки у типових сферах і ситуаціях. Саме середня школа є тим навчальним закладом, де формуються базові механізми іншомовного спілкування, котрі у майбутньому випускники зможуть розвивати і удосконалювати відповідне до власних потреб.
Як часто ми зустрічаємо в методичній літературі слово, яке є ключовим у процесі реформування методики викладання іноземних мов. Це слово-«комунікативний». Так, воно є вирішальним, бо сучасні погляди на викладання мови вимагають перетворити процес навчання на процес спілкування засобами комунікативного підходу. Тільки в цьому випадку учень зможе застосувати знання в реальній ситуації. Звичайно, поряд зі словом «комунікативний» практично завжди зустрічаємо «інтерактивний», бо це поняття є визначальним для реалізаціїкомунікативного підходу. Не може бути комунікації без взаємозв'язку та активності. Поза всяким сумнівом, кожен учитель орієнтується в безмежжі прийомів та вправ, які відповідають критеріям комунікативного підходу. Та з досвіду знаю, що інколи фантазія вичерпується і стає вельми як необхідно насититись порадами та навичками колег. А ще є така проблема, як застарілі підручники, які часто-густо зустрічаються в сільських школах. Ці підручники створені в ті часи, коли комунікативний підхід та інтерактивні методи були далеким майбутнім. Добре, коли вчитель та учні мають сучасні підручники, що відповідають усім критеріям новітньої методики. Та як бути, коли ситуація протилежна?
Хочу поділитися деякими своїми здобутками та порадами відомих педагогів. Але перед цим зазначу, що практично будь-яку некомунікативну та неінтерактивну вправу за бажання можна завжди зробити комунікативною.
1.Уведення у мовне середовище.
Гра «Настрій».
Вправу рекомендую використовувати в початковій та середній школі. В учнів є заздалегідь заготовлені фігурки.
J
Діти показують учителеві фігурки, і на його прохання розповідають, чому в них такий настрій. Я також можу розпочати урок, продемонструвавши свою картку, шо символізує настрій, та пояснити учням причини такого настрою. Пропоную інколи закінчувати урок, користуючись сигнальними картками. Якщо посмішок стало більше, то урок був вдалий.
Гра «Діалог»
Інколи проблематично придумати тему для обговорення на цей етап уроку, тому ячас від часу готую завдання, яке полегшує розв'язання цієї проблеми. Різні за змістом діалоги розрізаю на фрази. Репліки змішую і даю учням завдання відшукати ті репліки, що стосуються їх діалогу. Діти можуть працювати в парах, в групах чи навіть класом, від цього залежить кількість діалогів (від двох до чотирьох чи більше), кількість осіб діалогу та манера змішування реплік (змішані репліки з одного чи декількох діалогів). Якщо перемішуються фрази декількох діалогів, то зміст цих бесід повинен відрізнятися, аби учням було легше визначити, якої бесіди стосується репліка. Складені діалоги читаються по ролях.
Гра «Слова»
На дошці чи на картці записане слово, бажано, щоб воно містило в собі якомога більше літер. Діти складають невеликі слова, використовуючи літери слова.
Лексичні вправи
Ознайомлення з лексикою проводжу за принципом спроб та помилок. Частіше завсе учні працюють із англо-українськими словниками, виписують складні для читання слова на дошці, попередньо знайшовши транскрипцію та переклад у словнику, часто пропоную учням самим записати транскрипцію, використавши набуті знання, чи здогадатись переклад того чи іншого слова логічно. Такого типу завдання пропоную під час ознайомлення з новою лексикою або перед опрацюванням тексту.
Для засвоєння лексичних одиниць застосовую вправу «Відгадай», яка цікава для учнів різних вікових категорій. У цю гру охоче грають як другокласники, так і учні старших класів.
Гра «Відгадай»
По черзі школярі записують на дошці слова, що вивчаються. Потім хтось загадує слово, а решта повинна його відгадати. Таким чином, слова і промовляються багато разів, учитель коригує вимову. Завдання можна ускладнити, слова-відгадки називаються українською мовою, в такий спосіб учні запам'ятовують переклад.
Гра «Трансформація»
Учень називає слово і вказує, кому з однокласників воно призначається. Той, хто отримав слово, складає із ним словосполучення, після цього називає вже нове слово іншому. Таким чином, діти наче опитують один одного самостійно, причому
можна бути впевненим, що всі учні візьмуть участь у грі. За аналогією школярі можуть трансформувати словосполучення в речення.
Гра «Лови помилку»
В усному мовленні чи на дошці навмисне роблю помилки. Звичайно, спочатку учнів треба попередити про це, а після кількох уроків використання цієї гри можна робити помилки без попередження. Треба привчати дітей негайно реагувати на помилку. Результативним буде, якщо вчитель робить велику перерву у використанні цієї гри, тоді діти забувають про пильність, але найуважніші все одно уловлюють неточність. На ранньому етапі навчання це 2-гі та 5-ті класи велику увагу приділяю засвоєнню фонетичних навиків. Для цього використовує різні наглядні засоби, рифмівки, з картинками, фонетичні вправи . Паралельно розвиваю лексичні навики. Крім того роблю спроби імітувати реальне мовлення. Досвід показує, що не можливо засвоїти мовний матеріал, не вивчаючи граматичний матеріал. Засвоєння граматичного широко практикую на середньому етапі 6-8-мі класи. Це вивчення правил, граматичних структур виконання різних вправ, широке застосування граматичних карток з різним завданням, наприклад:
- поставити слово, що в дужках в правильній граматичній формі;
- знайти помилки в реченнях;
- перекласти речення;
- визначити час .
Звичайно, важко зробити кожний урок англійської мови захопливим, але реальністю є те, що діти чутливо реагують на складні, незрозумілі та нецікаві вправи. Моє завдання - зробити урок цікавим і динамічним. Тоді мотивація дитини зросте. Для цього потрібно пам'ятати наступне: діти живуть у світі, що їх оточує і який психологи називають «зараз і тепер».
Завдання і теми повинні бути максимально прив'язані до оточуючого світу дитини; урок бажано планувати як серію різноманітних завдань (бажано чергувати фізичну і розумову діяльність); діти дуже допитливі. Використовую це у своїх цілях - те, що цікаво, діти краще запам'ятовують; шукаю матеріали, які, окрім повсякденних знайомих ситуацій, показали б дітям світ казки і мали б велику кількість цікавих ігор, пісень і віршиків. У своїй роботі у 2-5 класах велику увагу приділяю ігровим моментам, бо саме ігри сприяють мимовільному засвоєнню лексичних одиниць та граматичних структур, поглибленню набутих знань та використання їх в усному та писемному мовленні.
Хочу запропонувати різноманітні граматичні ігри та цікаві завдання. Ці ігри можнавикористовувати для індивідуальної та групової роботи. Ними можна користуватись на різних етапах уроку: для пояснення нового матеріалу, закріплення навчальних досягнень та повторення вивченого.
«Опиши свою групу»
Гру варто проводити під час вивчення Present Indefinite. Об'єдную учнів у групи по 5-6 гравців. Кожен учасник упродовж визначеного часу повинен описати дії, які він виконує щодня, у неділю, лише влітку. У групах учні читають речення вголос, викреслюють ті, що повторюються. Представники груп розповідають про свою групу.
Наприклад:
Vira never watches TV. She plays the guitar every day. .
Dmytryk goes to the swimming pool on Sundays.
Визначаючи групу - переможця, підраховую кількість правильно побудованих речень.
«Луна» Я промовляю правильні дієслова, а учні, добавляючи закінчення - ed, називають їх другу форму. Якщо називаю неправильне дієслово, учні повинні промовчати. Той, хто помилково додасть до неправильного дієслова закінчення - вибуває. Перемагає той, хто залишився у грі.
IV. Інтерактивні вправи 4 клас.
Розробки інтерактивних вправ, що сприяють успішному вивченню англійської мови по темах, які вивчаються в 4 класі.
Інтерактивна вправа: « Броунівський рух »
Мета: закріпити лексичний матеріал теми.
Учитель роздає картки із частинами словосполучень (речень) за темою. Учні, пересуваючись класом, повинні знайти свою «половинку», прочитати й перекласти словосполучення (речення), ознайомити з ним весь клас. Вправа триває доти, доки учні не засвоють слова і словосполучення теми.
Тема: Я, моя сім’я та друзі
Інтерактивна вправа: « Робота в групах (міні-групах) »
Мета: сприяти активному, ґрунтовному закріпленню лексичного матеріалу, надати учням можливість набути навички, необхідні для спілкування та співпраці. Учитель вивішує на дошці картки зі словосполученнями у певній послідовності та пояснює їх значення. Учні розподіляються на групи по троє-шестеро учнів. Кожна група отримує комплект таких самих карток, учитель перегортає картки на дошці, а діти повинні розташувати свої картки в такій самій послідовності. Перемагає група, яка швидше та правильніше виконає завдання.
Тема: Я, моя сім’я та друзі
Інтерактивна вправа: « Карусель »
Мета: зібрати якомога більше інформації з заданої теми, включення всіх учасників в активну роботу з різними партнерами, вислуховування одним учнем достатньо великої кількості однокласників.
Учитель роздає учням картки, на яких позначено, які домашні обов’язки має учень-володар картки, а також однокласник, якого необхідно знайти. Учні пересуваються, запитуючи один одного: «What household chores do you have?» або «Do you usually do the washing up/ tidy up your room/ iron your clothes etc ».
Тема: Я, моя сім’я та друзі
Інтерактивна вправа: « Мозковий штурм »
Мета: закріпити лексичні одиниці теми, повторити структури теперішнього неозначеного і теперішнього тривалого часу.
Учитель розподіляє клас на дві команди. Потім пише на дошці словосполучення за темою, з якими учні складатимуть речення. Наприклад: tidy up the room, water the plants, sweep the floor і т.д. Після цього вчитель показує картку з прислівником частотності – now, at the moment, usually, sometimes.Кожна команда складає своє речення. Якщо речення складено правильно, команда отримує 1 бал. Перемагає команда, яка отримала більше балів.
Тема: Я, моя сім’я та друзі
Інтерактивна вправа: « Ланцюжок »
Мета: повторити загальні і спеціальні питання.
Учні ланцюжком ставлять запитання, що стосуються домашніх справ: «Do you like cooking? Do you often do the washing up? Who walk the pet in your family ?». Якщо учень відповідає граматично правильно, то він ставить запитання наступному учневі, якщо припускається помилки, повторює за наступним учнем правильний варіант.
Інтерактивна вправа: « Ланцюжок »
Мета: зібрати якомога більше інформації з теми, дати змогу кожному учневі повторити лексичний матеріал.
Вправа виконується в швидкому темпі. Вчитель задає тему «Things in the room» Учні повинні назвати предмети, які можна побачити в кімнаті.
-Тема: Будинок, де я живу
Інтерактивна вправа: « Робота в малих групах »
Мета: повторити лексичний матеріал теми, навчити учнів швидко і правильно висловлювати свої думки.
Учитель розподіляє учнів на групи.
1) Кожна група складає список меблів. Виграє група, у яких довший список;
2) Кожна група по черзі називає якусь англійську традицію. Виграє група, яка може пригадати більше традицій.
-Тема: Будинок, де я живу.
Інтерактивна вправа: « Карусель »
Мета: зібрати інформацію про англійські будинки, їх особливості, розташування кімнат та наявність меблів.
Учні, що сидять у зовнішньому колі, збирають максимум інформації ї даного питання. Учні беруть активну участь у висловлюваннях за темою. Наприкінці відбувається заслуховування окремих відповідей. Учні діляться інформацією з теми.
-Тема: Будинок, де я живу
Інтерактивна вправа: « Робота в групах »
Мета: закріпити вживання числівників, розвивати увагу учнів та швидкість реагування .
Учні розподіляються на дві групи. Гравцям роздаються два комплекти карток із числівниками від 12 до 100. Учитель називає число від 12 до 100, а учні повинні підняти картку з цим числом.
-Тема: Будинок, де я живу
Інтерактивна вправа: « Снігова куля »
Мета: повторити лексичний матеріал теми засобом його багаторазового повторення.
Перший учень називає слово з теми «Будинок, де я живу», другий учень повинен повторити це слово і додати власне і т. д. Як лексичний матеріал можна використовувати також словосполучення або речення.
-Тема: Будинок, де я живу
Інтерактивна вправа: « Ланцюжок »
Мета: навчити учнів вживати звороти there is/ there are з використанням назв їжі ( злічу вальні і незлічувальні іменники).
Учні ланцюжком називають речення, що починаються зворотом there is(there are) з використанням іменників, що означають їжу.
Інтерактивна вправа: « Робота в парах »
Мета: закріпити лексичний матеріал теми; вживання модального слова should.
Один з учнів загадує місце, куди він нібито збирається. Інший учень ставить запитання стосовно транспорту, яким потрібно буде користуватись, і намагається відгадати, куди збирається його співрозмовник.
-Тема: Місто
Інтерактивна вправа: « Мікрофон »
Мета: розвивати в учнів вміння швидко і правильно утворювати вищий і найвищий ступінь порівняння прикметників.
Учні по черзі складають речення з використанням ступенів порівняння прикметників, передаючи один одному уявний мікрофон.
-Тема: Місто
Інтерактивна вправа: « Мікрофон »
Мета: надати кожному учневі можливість висловити свою думку, повторити лексичний матеріал теми.
На дошці розташовані різні знаки. Учні повинні по черзі пояснити значення цих знаків, а також коротко сказати про те, де саме ми можемо їх побачити ( на дверях будівлі, в музеї, на автобусі тощо ).
-Тема: Місто
Інтерактивна вправа: « Коло ідей »
Мета: повторити модальні дієслова must, musn’t, can, can’t, should, shouldn’t; дати можливість учням висловити свою точку зору.
Учні по черзі висловлюють свої думки про те, яке місто є найбільш привабливим для подорожування і чому, а також дають поради щодо організації відпочинку в цьому місті. Наприкінці уроку учні роблять висновки.
-Тема: Місто
Інтерактивна вправа: « Незакінчене речення »
Мета: активізувати лексичний матеріал теми, повторити назви об’єктів і споруд міста.
Учні отримують картки з початком опису об’єкту або споруди міста. Завдання учнів-здогадатися, що це за споруда, продовжити речення і оголосити його іншим учням.
-Тема: Місто
Інтерактивна вправа: « Рольова гра »
Мета: узагальнити лексичний матеріал теми «Лондон», сприяти набуттю учнями досвіду шляхом гри, розвивати уяву та критичне мислення учнів.
Учні по черзі виконують роль екскурсовода ( спочатку в Лондоні, а потім у своєму рідному місті). Решта учнів, уявляючи себе туристами, ставлять запитання про Лондон і про своє місто.
Інтерактивна вправа: « Ланцюжок »
Мета: повторити граматичний матеріал: якісні прикметники; дати можливість висловитись кожному учневі.
Учні ланцюжком складають і зачитують речення з використанням якісних прикметників, вживаючи лексичні одиниці теми «Життя суспільства».
-Тема: Життя суспільства
Інтерактивна вправа: « Мозковий штурм »
Мета: закріпити лексичний матеріал уроку, стимулювати учнів до висловлювання з теми або певного питання.
Учні висловлюють свої думки з питання розташування різних секцій в універмазі, та що б вони змінили там. Дискусія відбувається доти, доки будуть надходити нові ідеї. По закінченню роботи обговорюються і оцінюються ці ідеї. Для розвитку вміння висловлювати свою думку учні використовують такі фрази:
- To my mind…
- I think…
- In my opinion…
- It seems to me… etc.
-Тема: Життя суспільства
Інтерактивна вправа: « Робота в групах »
Мета: повторити граматичний матеріал: вживання дієслова to be в теперішньому неозначеному часі, вчити учнів взаємодіяти, вирішуючи спільне питання.
Учні розподіляються на дві команди. Учитель пише на дошці назви предметів, що зазвичай продаються в крамницях, та їх ціну: a book ($4), bread ($4), shoes ( $35) і т.д. Одна команда складає запитання з першим словом, друга відповідає на це запитання і складає запитання з другим словом, а перша відповідає. Наприклад:
Team 1: How much is this book?
Team 2: It’s three dollars. How much are these books?
Team 3: They are ten dollars і т. д.
-Тема: Життя суспільства
Інтерактивна вправа: « Ланцюжок »
Мета: повторити граматичний матеріал : ступені порівняння прикметників, залучити якомога більше учнів до роботи, розвивати швидкість реагування.
Один з учнів називає будь-який прикметник, наступний учень повинен утворити вищий ступінь порівняння цього прикметника, третій учень утворює найвищий ступінь порівняння цього ж прикметника. Четвертий учень називає інший прикметник і т. д. Наприклад:
P 1: interesting
P 2: most interesting
P 3: the most interesting
P 4: fine
P 5: ……..
-Тема: Життя суспільства
Інтерактивна вправа: « Асоціативний кущ »
Мета: повторити лексичний матеріал теми, розвивати творчу уяву учнів.
Вчитель показує учням картку зі словом на тему «Покупки». Учні називають якомога більше слів, які асоціюються в них із заданим словом.
Інтерактивна вправа: « Мозковий штурм »
Мета: активізувати лексичний матеріал теми, стимулювати учнів до обговорення теми.
Учитель малює схему на дошці, а учні підказують йому слова, які асоціюються в них з темою «Відпочинок». Всі ідеї з даного питання фіксуються на дошці, складається Mind-Map.
-Тема: Дозвілля
Інтерактивна вправа: « Акваріум »
Мета: систематизувати знання учнів з теми.
Учні розподіляються на групи. Кожна група отримує картки із зображеними на них малюнками. Вчитель ставить запитання: «Чи існували зображені на малюнках предмети 100 років тому і чому?». Кожна група обговорює питання, і діяльність кожної з них має бути обговорена класом.
-Тема: Дозвілля
Інтерактивна вправа: « Ланцюжок »
Мета: навчити учнів вживати дієслово to be в минулому часі,складати загальні та спеціальні запитання з ним та давати на них відповіді.
Перший учень ставить загальне питання з дієсловом to be в минулому часі, другий-дає на нього відповідь і ставить своє загальне запитання третьому учню і т. д. За таким же принципом відбувається відпрацювання спеціальних запитань.
-Тема: Дозвілля
Інтерактивна вправа: « Робота в групах »
Мета: активізувати лексичні одиниці теми, повторити граматичний матеріал: минулий неозначений час.
Вчитель розподіляє клас на групи та роздає учням картки, на яких-два різних малюнки: на першому зображено місто в наш час, на другому - яким воно було 50 років тому. Завдання учнів-порівняти малюнки та скласти речення за темою.
-Тема: Дозвілля
Інтерактивна вправа: « Робота в парах »
Мета: закріпити лексико-граматичний матеріал теми, вчити учнів працювати у співдружності.
Вчитель пише на дошці заготовки для речень, наприклад:
first meet your cousin;
last go to the library;
last swim in the river etc.
Учні повинні скласти в парах запитання і відповісти на них. Використовується матеріал, записаний на дошці.
Інтерактивна вправа: « Незакінчене речення »
Мета: зібрати якомога більше інформації про письменників та їх твори, закріпити лексичний матеріал теми.
Вчитель називає назву певного літературного твору, а учні повинні назвати його автора. Наприклад:
T.: “Winnie-the-Pooh”
Ps.: Arthur Milne
T.: “Alice in Wonderland”
Ps.: Lewis Carrol і т. д.
На подальшому етапі учні складають речення про письменника та його твір.
-Тема: Природа. Професії
Інтерактивна вправа: « Снігова куля »
Мета: повторити лексичні одиниці теми, розвивати пам’ять та логічне мислення учнів.
Вчитель оголошує назву певного літературного твору. Учні по черзі мають повторити попереднє слово ( слова ) та додати власне. Наприклад:
T.: Robinson Crusoe
P1.: Robinson Crusoe and Winnie-the Pooh
P2.: Robinson Crusoe , Winnie-the Pooh and Gulliver Travel
-Тема: Природа. Професії
Інтерактивна вправа: « Ланцюжок »
Мета: закріпити лексичні одиниці теми, повторити порядкові числівники, навчити учнів швидко і правильно реагувати на поставлене завдання.
Перший учень називає перший місяць року, другий-наступний місяць і т. д.
P1.: The first month of the year is January.
P2.: The second month of the year is February.
P3.: The third month of the year is March і т.д.
-Тема: Природа. Професії
Інтерактивна вправа: « Акваріум »
Мета: зібрати якомога більше інформації з теми, вчити учнів правильно висловлювати свої думки і працювати в співдружностях.
Вчитель розподіляє учнів на декілька груп. Кожна група по черзі обговорює і висловлює свої думки із заданої теми : «Everything is good in its season». Учні пригадують ситуації, що ілюструють подане прислів’я. В кінці обговорення оцінюється робота кожної групи.
-Тема: Природа. Професії
Інтерактивна вправа: « Карусель »
Мета: вчити учнів висловлюватись про пори року та погоду кожного сезону, перевірити обсяг та глибину знань за даною темою.
Учні, що знаходяться у зовнішньому колі збирають інформацію про пори року та погоду кожного сезону. Наприкінці роботи відбувається заслуховування окремих відповідей.
Завдання і теми повинні бути максимально прив'язані до оточуючого світу дитини; урок планую як серію різноманітних завдань (бажано чергувати фізичну і розумову діяльність);
Діти дуже допитливі. Використовую це у своїх цілях - те, що цікаво, діти краще запам'ятовують; шукаю матеріали, які, окрім повсякденних знайомих ситуацій, показали б дітям світ казки і мали б велику кількість цікавих ігор, пісень і віршиків.
"Робота вчителя іноземної мови надзвичайно цікава і різноманітна, адже щодня потрібно познайомити дітей із чимось новим, зробити їм якийсь сюрприз, отже, і для мене особисто кожний день приносить нові знання. Я вдосконалююсь разом зі своїми дітьми."
1