Методичні рекомендації "Путівник рекомендацій координаторам європейських клубів для роботи у 2022-2023 навчальному році""

Про матеріал
Путівник рекомендацій для керівників з організації діяльності європейських клубів у 2022-2023 навчальному році (за матеріалами рекомендацій координаторам євроклубів закладів професійної (професійно-технічної) освіти Волинської області)
Перегляд файлу

Путівник рекомендацій 

координаторам європейських клубів для роботи у 2022-2023 навчальному році

 

Підготувала Світлана ЮРЧЕНКО,  методист НМЦ ПТО у Волинській області

(8 червня 2022 року)

 

1.Коротко про необхідне:

Євроклуб - це неформальне об'єднання молоді на чолі з координатором, спрямоване на поширення європейських цінностей. 

Євроклубівці, учасники євроклубу, - це група молоді, яка ініціює і реалізує проєвропейські проєкти.

Онлайн-платформа, де реєструються євроклуби й де можна знайти їх адреси та контакти, – це сайт Euroquiz.

Євроклубівці отримують досвід з організації інформаційних кампаній, лідерські навички, вміння приймати відповідальні рішення, підготовку до життя в об’єднаній Європі.

Ігрові активності: 

квест – гра, під час якої потрібно знайти відповіді на загадки й виконати низку завдань, щоб досягти мети; характеристики квесту: обмежений час на виконання завдань різного типу і складності, чітка мета, визначена тематика, командна робота. 

челендж – відеоролик або пост в соціальних мережах із закликом повторити певне

завдання / дію та опублікувати відео / фото з отриманим результатом у соціальних мережах.

флешмоб – заздалегідь запланована акція за участі великої кількості людей, яку

проводять у публічному місці без попередження. 

квіз – інтелектуальна гра з набором запитань на конкретну тематику, беруть участь як

окремі учасники, так і команди. 

рольова гра – вид інтелектуальної гри зі сценарієм, в якій учасникам до початку

активної ігрової фази присвоюють ролі.

(за матеріалами «Що таке євроклуб?», Представництво Європейського Союзу в Україні)

 

2.  Документи, які регулюють діяльність євроклубу: Паспорт клубу.

Положення або Статут про європейський клуб.

План роботи клубу на 2022-2023 навчальний рік.

Сторінка клубу на сайті закладу: паспорт, статут або положення, план роботи, інше. 

Методичні рекомендації щодо організації роботи сайту закладу освіти (із фокусом на повагу прав людини в онлайновому просторі), підготовлені ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», ГО «Центр кращого Інтернету», 2020 року. Дотримання академічної доброчесності, стаття 42 Закону України «Про освіту».

 

3.  Нормативно-правові документи з питань європейської / євроатлантичної інтеграції до виконання:

Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року, Указ Президента України 11 серпня 2021 року №348/2021 

Розпорядження Волинської обласної державної адміністрації від 11 лютого 2022 року № 74 «Про затвердження плану заходів щодо реалізації у Волинській області Стратегії комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року»

Проєкт «Україна-Європа-НАТО» в системі П(ПТ)О Волинської області на 2022-2025 роки з реалізації завдань Стратегії комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року, наказ НМЦ ПТО у Волинській області 03.06.2022 року № 27

Рішення колегії управління освіти і науки Волинської ОДА від 23.12.2021 р. «Про роботу ЗП(ПТ)О щодо виконання завдань Стратегії комунікації у сфері європейської інтеграції на 2018-2021 роки, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2017 року № 779-р. та Концепції вдосконалення інформування громадськості з питань євроатлантичної інтеграції України на 2017-2021 роки, затвердженої Указом Президента України від 21 лютого 2017 року № 43/2017»

Рішення навчально-методичної ради НМЦ ПТО у Волинській області від 17.05.2022р. «Про результати моніторингу рівня інформованості ЗП(ПТ)О про державну політику членства України у Європейському Союзі та НАТО».

 

4. Завдання для інформаційної роботи з питань членства України у Європейському Союзі, НАТО:

1). Продовжити роботу щодо підвищення рівня поінформованості учасників навчально-виховного процесу про державну політику членства України у Європейському Союзі та НАТО, розуміння практичної цінності змін в Україні, пов'язаних з реалізацією стратегічного курсу на європейську та євроатлантичну інтеграцію.

2). Впроваджувати ефективні практики проведення інформаційної кампанії з формування позитивного сприйняття стратегічного курсу держави на вступ України до ЄС, набуття повноправного членства в НАТО, використовувати різноманітні методи та засоби інформування. 

 3). Звернути увагу на інформаційний напрям роботи з розвінчування російських міфів та наративів про «єдині братні народи», одну ментальність, спільне історичне минуле, поєднання культур, цінностей, тощо, вживати в мовленні правильні тлумачення і назви відповідно до рекомендацій Ради національної безпеки і оборони України та Українського інституту національної пам’яті.  

 4). Сприяти залученню учнівської молоді до участі у всеукраїнських та міжнародних конкурсах, європейських проєктах євроінтеграційної тематики, налагодження співпраці із закладами освіти країн Європейського Союзу.

 

5. Інформаційні ресурси для роботи за покликанням:

            Всі новини Мережі ЄС: euroquiz.org.ua)

Електронна бібліотека на сайті НМЦ ПТО у Волинській області:  http://nmc-pto.volyn.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=1979&Itemid=607 Відеороботи учасників обласного фестивалю «Європейська хвиля»:

https://drive.google.com/drive/folders/1N6rLMZS2sbxMgJ8iKidVzum0gfU6UraX?usp=sharing

Рада національної безпеки і оборони України, глосарій назв, термінів та словосполучень, які рекомендовано використовувати у зв’язку з тимчасовою окупацією рф Автономної Республіки Крим, м. Севастополь і окремих районів Донецької та Луганської областей: https://www.rnbo.gov.ua/ua/Diialnist/5093.html

            Український інститут          національної пам’яті,           інформаційні матеріали: https://uinp.gov.ua/informaciyni-materialy

            Євроінтеграційний портал, шлях до членства в ЄС: https://eu-ua.kmu.gov.ua/

 

6.  Для аналізу, інформування, інформаційної роботи:

Результати моніторингу підтримки членства України у ЄС, НАТО, проведеного у квітні 2022 року серед здобувачів освіти та педагогів закладів професійної (професійно-технічної) освіти Волинської області, всього 944 осіб за трьома блоками питань: євроінтеграційний, євроатлантична інтеграція в умовах війни росії проти України, ціннісні орієнтації в умовах війни.

 

І

Вступ України до ЄС:

1

Підтримує 93,0%, листопад 2021р. - 75,0%.

2

Переваги для України від вступу до ЄС:           суспільно-економічний напрям: якість життя, високий рівень соціального захисту, зниження безробіття, нові робочі місця, сучасні технології, модернізація підприємств

 

 

(35,0%); 

         запобіжні умови від встановлення авторитарного режиму, збереження національної державності у протистоянні російському впливу (22,4%); 

         можливості культурно-освітнього життя, вивчення культури інших країн, подорожі (20,2%).

3

Ймовірні загрози для України від інтеграції до ЄС: 

           продовження російської агресії проти України (23,7%),             масовий відтік населення з України (22,0 %).

4

Перспективи вступу України до ЄС:            максимум до двох років - 78,0%,            за п’ять років - 2,4%,

          ніколи не стане членом ЄС – 2,4% 

5

Знати більше про ЄС, про країни Європи 88,0%

ІІ

Вступ України до НАТО:

1

Підтримує 74,0%, листопад 2021р.- 65,0%

2

З вступом до НАТО Україна отримає:

      гарантії безпеки та військовий захист (56,8%);       захист державності та суверенітету (53,1%);       новітню оборонну зброєю (42,4%);       технічне оснащення кордонів (19,2%);

      освоєння новітніх військових навичок через спільні військові навчання (18,2%);       відпрацювання тактики ведення бойових дій в новітніх умовах (10,9%).

3

Система безпеки для України, якщо стане об’єктом агресії:       підписання договорів з країнами-гарантами про те, що в разі нападу на Україну іншої держави, країни-гаранти негайно надають допомогу збройними силами, зброєю, закриттям неба (59,2%); 

      використання статті 5 Статуту НАТО, за якою члени Альянсу надають допомогу індивідуально чи спільно із застосуванням збройної сили (40,8%).

ІІІ

Війна російської федерації проти України:

1

Ставлення до російської федерації після її вторгнення в Україну:

      стало негативним - 59,0%

      не змінилося, бо було негативним - 37,8%       протилежна думка - 3,3%

2

Причина війни рф  проти України:

       знищити українську націю, влаштувати геноцид українському народу - 50,0%        створити імперську російську державу в межах радянського союзу - 20,7%        захоплення нових територій - 13,9%        боротьба проти країн Європи та НАТО - 5,6%

       завоювання нових ринків для зміцнення економіки росії – 1,6%        боротьба проти США – 1,0%

3

Чи зможе Україна відбити збройний напад росії:

        за кілька тижнів - 34,6%         до осені – 18,3%

        до кінця 2022 року – 19,5%         на довгі роки – 4,3%         не можуть відповісти – 23,2%

4

Яким має бути кінець війни російської федерації проти України:          перемога України з виходом на східний кордон з рф – 53,2%        не змогли відповісти - 22,2%

       підписанням спільного з країнами гарантами договору з рф про прининення воєнних дій – 15,6%

       підписанням договору з рф про припинення кровопролитних воєнних дій за будь

 

яку ціну - головне врятувати життя людей – 9,0%

ІV

Пріоритетні цінності в умовах війни.

1

Найбільш цінні цінності в умовах війни:        збереження здоров’я свого і своєї родини – 77,8%        збереження української державності - 41,0%         завершення війни військовою поразкою росії (32,8%), прояв милосердя, підтримки, допомога постраждалим внаслідок війни (31,3%), відновлення територіальної цілісності України (29,4%);

        невідворотне покарання російських військових за військові злочини та геноцид проти українського народу (26,9 %).

Цінність щодо працевлаштування в країнах Європи займає останню позицію і складає

2,6%

V

Порівняння вибору цінностей в умовах миру та війни.

1

В умовах миру найбільш цінними цінностями є: безпека (75,3%), свобода (54,2%), справедливість (52,8%), матеріальна забезпеченість

(33,9%). Цінність патріотизму займала останню позицію.

2

В умовах війни пріоритетними цінностями стали: 

        перша позиція - свобода (74,2%);         друга позиція - патріотизм (46,9%), справедливість (52,4%);         третя позиція – право говорити українською мовою (36,6%).

Висновки:

1.                  Ставлення особистості до подій визначається суспільним запитом, станом ситуації у державі, пріоритетами політики держави до означених питань.

2.                  Серед закладів П(ПТ)О Волинської області є підтримка стратегічного курсу держави на європейську / євроатлантичну інтеграцію України, розуміння важливості та значення інтеграційного курсу; рівень підтримки інтеграційних процесів значно зріс в умовах війни; є запит більше дізнатися про Європейський Союз та Північноатлантичний альянс НАТО.

3.                  В умовах війни пріоритетними стали  цінності збереження державності, прояву громадянськості, вияву  патріотизму, забезпечення справедливості у покаранні російського агресора за вчинені злочини проти українського народу.

 

7.  Орієнтири діяльності з формування комунікативної соціальної компетентності в умовах глобальних безпекових змін.

            1).Критерії стійкості в умовах загроз, кризових ситуацій, війни, воєнного стану:

            -адаптивність: вміння адаптуватися до умов, що змінюються;

            -витримка: витримувати неочікувані удари;

-відновлення: відновлюватися після руйнівних наслідків загроз і кризових ситуацій до визначеної рівноваги на попередньому або новому рівні; 

-розвиток: розвиватись у складних безпекових умовах.

(за матеріалами збірника «Національна стійкість в мовах мінливого безпекового середовища», О.Резнікова, Національний інститут стратегічних досліджень, 2022р.)

 

2).Модель комунікативної соціальної компетентності: 

а) комунікативно-мовленнєва здатність: вміння працювати з інформацією, отримати,

адекватно розуміти смисл, висловлювати думки в усній і письмовій формі;

б) соціально-чуттєва здатність: сприймання і розуміння сутності іншої людини, усвідомлення почуттів, потреб, інтересів інших людей, повага до партнера зі спілкування, тактовність тощо;

в)інтерактивна здатність: вміння слухати, досягати взаєморозуміння, розв’язувати конфлікти, знання зразків поведінки, контроль за поведінкою у взаємодії, здатність справляти вплив на партнера зі спілкування, володіння тактикою переконання іншої людини. (за статтею «Розвиток комунікативної компетентності особистості в сучасному соціокомунікативному просторі». Корніяка О.М)

8. Педагогічна хвилинка психологічного імунітету для себе, євроклубівців.

 Вісім ключів для підтримки психологічного імунітету в умовах, коли все змінилося ізза війни, від доктора психологічних наук Любові Найдьонової:

1.Бути в дії. Мати мету, бути зайнятим дає сенс у складній ситуації. 

2.Обов’язок. Виконання обов’язків дає відчуття контролю, можливість відчути себе потрібним. 

3.Рутина. Рутина та звичність повертають до звичного способу життя, тому слід повернутися до розкладу занять, написання плану дій. Це стане частиною зайнятості, яка збереглася, дасть наснагу та знання, що потрібно робити, що буде сьогодні, що буде потім.

4.Організація. Навіть коли все змінилося, потрібно організувати свій день, бо найменші побутові справи / проблеми, які вирішуємо, укріплюють нас.

5.Якір. Знаходити те, що допомагає, шукати маленькі задоволення в різних ситуаціях. 

6.Бути на зв’язку. Створити коло людей, з якими тримати зв’язок, постійний контакт.

7.Встановити різницю між «небезпечно» і «страшно». Небезпека — це коли є конкретна загроза, її можна зменшити дією. Страх — це наше відчуття, а не небезпека, проте тіло поводиться так, наче це небезпека. Якщо є відчуття страху, потрібно відволікати від нього увагу.

8.Розмовляти спокійно. У розмовах передавати інформацію спокійно, більше слухати, а не розповідати.

 (за матеріалами сайту «Освіторія»: https://osvitoria.media/experience/psyhologichnyjhttps://osvitoria.media/experience/psyhologichnyj-imunitet-9-klyuchiv-shhob-vidnovyty-syly/imunitet-9-klyuchiv-shhob-vidnovyty-syly/)

 

9. План обласних заходів на 2022-2023 навчальний рік.

 

№з/п

Назва заходу

Дата проведення

1

Секція координаторів євроклубів:

Формування комунікативної соціальної компетентності.

Європейський вибір України - це мій вибір.

 жовтень 2022  травень 2023

2

Поновлення сторінок «Євроклуб» на сайтах ЗП(ПТ)О згідно вимог та рекомендацій, проведення огляду.  

жовтень 2022 листопад 2022

3

Інформаційно-методичний коментар «Результати моніторингу  підтримки членства у ЄС, НАТО»

жовтень 2022 

 

 

листопад 2022 року

 

4

День Гідності і Свободи, Всесвітній День Гідності. Урок Гідності

21 листопада - 9 грудня 2022

 

грудень 2022 року

 

5

Квіз-шоу «НАТО/ЄС очима молоді закладів П(ПТ)О»

15 грудня 2022

 

лютий 2023 року

 

Конкурс-огляд на кращий інформаційний продукт «УкраїнаЄвропа-НАТО»

20-28  лютого 2023

 

березень 2023 року

 

7

Учнівсько-педагогічні дебати «НАТО: за і проти»

березня

 

квітень 2023 року

 

8

Інформаційний марафон «Чому я за…»

квітень

 

травень 2023 року

 

9

Тиждень Європи у закладах ПТО під гаслом «Миру та єдності на європейському континенті, континентах світу».

9-20 травня

10

Педагогічні онлайн-гостини: Будьмо знайомі: в гостях у євроклубівців закладів П(ПТ)О області

9 травня

11

Євроолімпіада «Визначні місця, пам’ятки, об’єкти ЮНЕСКО.

17 травня

 

НАТО і Європейський Союз: відоме про невідоме».

 

12

День вишиванки «Вишиванка миру і єдності»

18 травня

 

pdf
Додано
27 червня 2022
Переглядів
466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку