Методика організації та проведення змагань «Веселі старти»

Про матеріал
Змагання «Веселі старти» набули великої популярності у дошкільних закладах, школах та ВНЗ. Вони, як правило, супроводжуються емоційним хвилюванням, приносять естетичне задоволення, радість. Під час гри діти та підлітки удосконалюють спритність, швидкість, силу, витривалість та інші якості.
Перегляд файлу

Методика організації та проведення змагань

«Веселі старти»

Змагання «Веселі старти» набули великої популярності у дошкільних закладах, школах та ВНЗ. Вони, як правило, супроводжуються емоційним хвилюванням, приносять естетичне задоволення, радість. Під час гри діти та підлітки удосконалюють спритність, швидкість, силу, витривалість та інші якості. Правильно організовані змагання мають велике виховне значення. Досвід показує, що такі змагання сприяють залученню дітей до систематичних занять фізичними вправами.

         Змагання «Веселі старти» повинні проводитись як свято, в урочистих умовах, з обов’язковим дотриманням традиційних ритуалів відкриття та закінчення змагань. Важливе значення має чітке, об’єктивне суддівство. Закінчуються змагання нагородженням переможців. [3]

         Для проведення змагань «Веселі старти» створюється організаційна комісія, до складу якої входять: методисти, організатор фізичного виховання, вчителі та батьки дітей.

         На першому засіданні організаційна комісія розробляє план підготовки до змагань, на другому - затверджує «Положення про змагання». (додаток В) Заздалегідь дітей ознайомлюють з часом та порядком проведення, з умовами змагань. Вчитель школи (він, як правило, головний суддя змагань) проводить інструктаж з тими, хто обслуговуватиме змагання, суддями та їх помічниками.

         Суддівська бригада, як правило, складається з головного судді, суддів-секретарів, суддів які відповідають за підготовку інвентарю та обладнання та помічників суддів, що готують команди та під час змагань керують командами.

         Комплектуються команди з дітей одного віку, змагання проводяться серед паралельних класів. До змагання кожен клас готується окремо. Дітей заздалегідь ознайомлюють із комплексом рухливих ігор та естафет. Для команд виготовляються емблеми, болільникам виготовляють спрощені транспаранти і т. і. [14]

         Змагання починаються виходом команд під музичний супровід. Команду очолює капітан команди, який несе емблему. Капітани по черзі рапортують головному судді про готовність взяти участь у змаганнях. З короткою привітальною промовою до дітей звертається методист або завуч. Якщо дозволяють умови, піднімається спортивний прапор. Після параду або святкового відкриття судді виставляють перші бали за емблеми та привітання. Потім дітям розповідають скільки балів і за що вони їх будуть отримувати. Наприклад: за перемогу 3 бали, за нічию 2 бали. У разі грубого порушення правил з команди знімають 1 бал. Під час перерви, між естафетами бажано провести змагання вболівальників (відгадування загадок на спортивну тематику) або показові виступи спортсменів. (додаток Г)

         Щоб змагання були цікавіші, обов’язково треба використовувати різноманітний спортивний інвентар, атрибути, спортивне обладнання та нестандартний саморобний спортивний інвентар. У кінці змагань учасники шикуються. Головний суддя (або суддя - інформатор) оголошує підсумки змагань і урочисто нагороджує переможців. Команда-переможець опускає прапор

ВЕСЕЛІ СТАРТИ

Мета: Прищеплювати школярам любов до спорту, до занять спортивною підготовкою.

Шляхом проведення “Веселих стартів”, колектив згуртовується, діти починають розуміти значення слова “дружба”.

Вихователька: Дорогі діти! Сьогодні ми зібралися з вами в цьому залі, щоб провести спортивні змагання “Веселі старти”, а також подивитися, які ви спритні, розумні, винахідливі. Адже знаєте, що коли людина займається спортом, то вона і красива і здорова. У сьогоднішніх змаганнях братимуть участь команди 2-А і 2-Б класів. Першим конкурсом буде привітання команд. Команда повинна була виготовити емблему, підготувати назву команди та привітання. Цей конкурс оцінюється в 5 балів.

Прошу:

виступ команди №1......................

А зараз:

виступ команди №2......................

Вихователька: Молодці, спасибі вам за ці чудові привітання. Наступним конкурсом буде гра з м'ячем “Передай - оббіжи”. Кожен з вас повинен взяти м'яч, добігти до протилежної сторони. І зробити все це якнайшвидше. Цей конкурс оцінюється в 3 бали. Почали!

Болільники, підтримуйте свою команду!

Вихователька: Добре з цим завданням справилася команда..

Наступним конкурсом буде “Верхом на м'ячі”. Кожен з учасників по черзі повинен дострибати до протилежної сторони, а потім взяти м'яч в руки і прибігти назад. Цей конкурс оцінюється в 3 бали. Почали!

Молодці! Тут перемогла команда..

Вихователька: Наступним конкурсом “Веселих стартів" буде “Павучок”. Правила гри: кожен з вас повинен присісти і, обпершись на руки, пройти до кінця по черзі. Конкурс оцінюється в 3 бали.

Молодці! В цьому конкурсі перемогла команда..

А зараз надамо слово журі.

Вихователька: Наступним конкурсом буде конкурс капітанів, який називається “Бій півнів”. Умови конкурсу такі: ви повинні одну ногу зігнути, а руки закласти за спину.

В такому положенні ви повинні виштовхати один одного з кола. Цей конкурс оцінюється в 1 бал.

В цьому конкурсі переміг капітан команди...

Вихователька: Для того, щоб ви трошки відпочили конкурс “Подумай - відгадай”. Умови конкурсу: я задаю питання, а ви даєте на нього відповідь. В разі, коли відповіді немає, допомогти можуть болільники. За правильну відповідь нараховується 1 бал.

Питання.

Собою - не птиця, співати не співа, а хто до хазяїна йде, знак дає. (Собака)

Уночі гуляє, а вдень - спочиває, має круглі очі, бачить серед ночі (Сова)

Довгі ноги, довгий ніс, по болоту ходить скрізь (Лелека)

Іде в полі - як дощечка, а з поля, як бочечка (Корова)

Патлатий хазяїн в стріху прилетів (Горобець)

Вихователька: А зараз надамо слово журі.

Наступним конкурсом буде “Конкурс подолання перешкод”. Ви повинні до фішки пристрибати на одній нозі, а далі - на двох разом. Стрибати по черзі. За цей конкурс команда отримує 3 бали.

Молодці! Перемогла команда..

Вихователька: А зараз буде конкурс, де повинна взяти участь вся команда - “Перетягування канату”. Кожна команда повинна перетягти одна одну від цієї лінії. Цей конкурс оцінюється в 3 бали. Почали!

Надаємо слово журі.

Наступний конкурс наших змагань - важкий і водночас цікавий - “Тачечка”. Бере участь вся команда по 2 учасники. Один стає на руки, а другий повинен взяти його за ноги. В такому вигляді вони повинні пересуватися до фішки і назад. Конкурс оцінюється в 3 бали.

Перемогла команда..

Вихователька: І останній, але також цікавий конкурс “Висаджування картоплі”. Вам дається відеречко з картоплею. Перший учасник повинен “висадити" її, а другий - “зібрати”. І так далі. Почали!

Вихователька: На цьому наші змагання закінчуються, але спочатку надамо слово журі для оголошення підсумків.

Вітаємо команду...... з перемогою

ВІКТОРИНА "УСВІТІ ТВАРИН".

Кожен з учасників має назвати своє ім'я та відповісти на запитання.

І.

Який страшний хижий звір любить малину? / ведмідь /.

Пташенята якого птаха не знають своєї матері? / зозуля /.

Чи росте дерево взимку? / ні /.

У білочки було 7 горішків, вона з'їла всі, крім 2-х.

Скільки залишилось? / два /.

Де живуть бджоли? / у вуликах /.

Як звали кота, улюбленця Альфа? / Щасливчик /

ІІ

Друга назва "травневого жука"? / хрущ /.

Хто з мешканців лісу сушить собі на деревах гриби? / білка /.

Що стане з бджолою після того, як вона вжалить? / вмре /.

Заєць знайшов 8 морквинок і з'їв усі крім 5-х. Скільки залишилось? / три /.

На яку вудку треба ловити крокодила? / не ловиться /.

Як звали кота, що завжди казав: "Ребята, давайте жить дружно." / Леопольд /

Запитання для кросворду команді, що перемогла:

В темнім лісі проживає, довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться, а зовуть її? /лисиця /.

Влітку гуляє, а взимку у барлозі спочиває? / ведмідь /.

БАГАТОБОРСТВО.

Кожен із членів команди має виконати певне завдання. Команда перемагає тільки тоді, коли всі завдання зроблені. Умови і зміст конкурсів для обох команд однакові.

Завдання:

1. Скласти з паперу літак.

2. Вирізати метелика по контурам.

3. Зібрати розрізану листівку

4. Відібрати тварин / перемішані картки з назвами птахів та тварин /.

5. Перебрати гудзики / білі та чорні /.

6. Записати 5 назв тварин та птахів на букву "В".

Запитання для кросворду:

Маленький, біленький по сніжочку стриб-стриб, по лісочку тик-тик! / заєць/.

Дивний ключ у небі лине, не залізний, а пташиний. Цим ключем в осінній млі відлітають …/ журавлі /.

СТАРТИ ТВАРИН.

а). Кожному граючому дається картка з назвою тварини і пояснюється, як ця тварина пересувається. За викликом ведучого учасники починають рухатись. А саме:

"каченята" / учасники з обох команд, що мають картки "каченята" рухаються навприсядки /,

"кенгуру" / стрибають із зажатим між ногами м'ячем /,

"жабки" / стрибають /,

"рак" / біг задом наперед /,

"чапля" / стрибки на одній нозі /,

"вовки" / біг на швидкість /.

Запитання до кросворду:

В нього спина вся руда, білі груди, довгий ніс. Для курей усих біда, це, звичайно, хитрий…. / лис /.

Куди мельник везе зерно, щоб перемолоти? / млин /.

б). "СНІГОПАД"

Попасти "сніжком" / паперова кулька/ у відро з відстані 3-х метрів.

Кожен учасник команди має право на один кидок.

Запитання:

Риє землю біля дуба, дибки шерсть на спині груба. Ікла, голова мов жбан. Хто це діточки? / кабан /.

Яке прізвище дядюшки Віллі, Біллі, Діллі та маленької Поночки у мультику "Качині історії"? / Макдак /.

в). "АЙБОЛИТЬ!"

Якомога швидше передати градусник, затиснувши його під рукою / іншою рукою допомагати не можна /.

Запитання.

Летить дзижчить, сяде мовчить, хто його вб'є, той свою кров проллє?

/ комар /.

З рогами, а не бик, доять, а не корова, кору гризе, а кошиків не плете? /коза/.

Довга шия, мов дуга, промовляє: Га-га-га! На лужку траву щипає. Цього птаха кожен знає. / гусак /.

Під безкрайнім синім морем пропливають сиві гори. Коні, лицарі, примори. Відгадайте, що це? / хмари /.

ГРА З БОЛІЛЬНИКАМИ / запитання /.

Як звали відомого крокодила, друга Чебурашки? / Гена /.

Він пухнастий і руденький, просто-напросто дивак. Рибу любить ще й сиреньку, тільки зовсім не рибак? / котик /.

Запитання до кросворду:

Довгий, по землі повзає, може навіть кролика з'їсти.

Або друга назва змії. / удав /.

Зимою та влітку одного кольору? / ялинка /.

СЮРПРИЗ ДЛЯ КОТИКІВ

Учасникам зав'язують очі та пропонують намалювати: будинок, віконце в ньому, дах, дерево, паркан, сонечко, трубу, квіточки, птахів.

Запитання:

Хто задом наперед пересувається? Хто цапнув Грека за руку? /рак /.

Полем-лісом гасає, овець хватає, усіх лякає? /вовк /.

СПОРТИВНО - ПІЗНАВАЛЬНА ГРА "СВІТ НАВКОЛО НАС".

Вед.: Добрий день, любі друзі!

У світ природи і тварин

Я всіх запрошую ласкаво

Тут буде безліч вікторин

І час ми проведемо цікаво.

Чи знаєте ви, що вирушаючи в подорож по незнайомим місцям, а особливо, якщо це похід до лісу, обов'язково серед тих, хто бере участь у поході має бути провідник.

Хто такий провідник? / запитання до залу /.

Так, це людина, яка вміє орієнтуватися в лісі, тобто за різними ознаками може визначити де південь, де північ, знає чому саме так поводиться та чи інша тварина і взагалі може відповісти на будь-яке запитання про ліс та його мешканців. Такими провідниками сьогодні у нас будуть друзі - котики Мурчик і Пухнастик. А ось і вони / виходять котики /.

Добрий день, Мурчику, добрий день, Пухнастику! Як справи? Де були? Що бачили?

П.: У відпустці були, вирішили провести її у лісі. Зустрілися із старими родичами: пантерою, ягуаром, тигром.

Вед.: Чи готові ви допомогти нам помандрувати лісом?

Котики: Так!

Вед.: А ось і наші подорожуючі. Знайомтесь, команда________________________________________

та команда________________________________________.

Отже, всі готові? Вирушаємо!

А ті, хто в цьому лісі заблукає,

Хай котиків на допомогу погукає.

Вед.:

Для того, щоб без усяких негараздів і затримок пройти лісом треба дещо знати про тих, хто в ньому мешкає і взагалі бути кмітливим і вміти знаходити вихід із будь-якої ситуації. Тому пропоную вам невеличкий іспит від дідуся-лісовичка.

Вікторина "У світі тварин".

Запитання до кросворду команді-переможцю.

Вед.: Мурчику, Пухнастику, де це ви поділилися?

М.: Ми більше не зможемо вам допомогти.

Вед.: А що трапилось?

М.: Нас терміново викликали на продовження зборів у табір

юних скаутів.

Вед.: Що це ви таке надумали? Знову від роботи тікаєте?

П.: Та ні! Хіба ви не знаєте? Ми тепер юні скаути. Скаутами називають дітей, що пройшли нелегкі випробування, навчилися виживати у найскладніших умовах один на один з природою, стали спритними і сміливими. Скаути завжди прийдуть на допомогу один одному, ніколи не кинуть друга в біді.

Вед.: Ой, як це цікаво! Я знаю, ми зараз спробуємо влаштувати справжні змагання для скаутів. Допоможіть мені.

Конкурс "Багатоборство".

Запитання до кросворду.

Вед.: Поки учасники складають екзамени на звання скаутів, болільники можуть принести своїй команді ще одне відгадане слово.

Гра "Хто більше".

Запитання до кросворду.

Вед.: Для повної підготовки до подорожі замало тільки кмітливості, потрібна ще й фізична сила. Зараз ми перевіримо, як ви вмієте бігати і стрибати, і чи знаєте, як це роблять деякі тварини.

Естафета "Старти тварин".

Запитання до кросворду.

Вед.: Мурчику, Пухнастику, а що ви робите взимку?

П.: Ну, ми гріємося на печі, ловимо мишей.

М.: Допомагаємо бабусі "розплутувати нитки".

Вед.: А що роблять взимку тварини і птахи? /до дітей/

Уявімо на хвилинку, що ми опинилися у засніженому лісі і пограємо у "сніжки".

Гра "Снігопад"

Загадки до кросворду.

Вед.: Друзі, а як звали лікаря, що лікував тварин?

П.: "Добрий лікар Айболить він під деревом сидить…"

М.: А хто з вас допомагав чи лікував хворих тварин?

Вед.: Наступне завдання:

1. Конкурс "Айболить"

2. Загадки до кросворду.

Вед.: Але жахливою за будь-яку хворобу для лісових мешканців

є пожежа в лісі. Коли полум'я охоплює ліс від землі до неба. Горить усе: дерева, трава, кущі і навіть земля.

Більшість тварин рятується втечею. Поруч біжать лисиця

та заєць, лев та лань, тигр та зебра. Лихо об'єднує їх.

Деяким врятуватися не вдається. Пожежа приносить великі

збитки. Тому буваючи в лісі будьте уважними: ніколи не

залишайте по собі непопалених вогнищ.

М.: Так, і я знаю. Вогнище треба ретельно засипати землею або

піском.

П.: А в дуже спекотні дні треба бути особливо уважними.

/Мурчик і Пухнастик ходять кругом дерева, по сцені, наче заблукали/

Вед.: Котики, чого це ви там бродите?

Котики: Та ми того, заблукали.

Вед.: А хіба ви не знаєте прикмет, за якими можна в лісі не

заблукати?

Котики: Ні, а які це?

/Ведуча просить дітей назвати прикмети /

Вед.: Добре, прикмети ви знаєте, а чи можете самі не загубитись.

Загадки до кросворду.

Поки команди виконують завдання, проводиться гра з болільниками/

Вед.: Давайте на згадку про нашу подорож залишимо котикам сюрпризи. А сюрпризи будуть у вигляді малюнків. Хто з вас уміє малювати?

Конкурс "Сюрпризи для котиків"

Загадки.

Вед.: Наша подорож підійшла до кінця. Гадаю вона стала для вас приємним відпочинком та можливістю отримати нові знання про цей чудовий, такий знайомий та до кінця не розгаданий світ тварин.

До нових зустрічей!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кабанюк Надія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Карпенко Ольга
Пов’язані теми
Класному керівникові, Сценарії
НУШ
Додано
13 лютого 2021
Переглядів
949
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку