Порівняння програм для 6 класу та для 9-11 класів{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}6 клас9-11 клас (стандарт)Алгоритми та їх виконавці. 7 годин (+8 годин 7 клас +10 годин 8 клас + 8 годин 9 клас + Моделювання 5 годин 7 клас + 8 годин 9 клас)11 клас. Моделювання. Основи алгоритмізації. 5 годин. Поняття операційної системи. 6 годин9 клас. Системне програмне забезпечення. 7 годин. Мультимедіа. 4 години (+7 годин 8 клас)10 клас. Опрацювання мультимедійних даних. 3 години. Текстовий процесор. 8 годин (+ 6 годин 8 клас + 5 годин 9 клас)9 клас. Основи роботи з текстовою інформацією. 4 годин10 клас. Текстовий процесор. 8 годин. Комп’ютерні мережі. 8 годин (+4 години 7 клас + 17 годин 9 клас)9 клас. Комп’ютерні мережі. 6 годин10 клас. Служби Інтернету. 7 годин11 клас. Автоматизоване створення й публікація веб-ресурсів. 4 години
Алгоритми та їх виконавці 6 клас = 7 годин з 33 годин за 4 роки + 13 годин Моделювання. Учень має уявлення: про форми подання алгоритмів;описує поняття: команда; алгоритм; виконавець алгоритму; система команд виконавця; середовище виконання алгоритму;розрізняє: команди від речень, що не є командами; об’єкти та події;пояснює: зв'язок системи команд алгоритму та їх виконавця; випадки, коли виконавець не може виконати команду; роль планування в житті, зокрема при навчанні;наводить приклади: виконавців алгоритмів та систем команд виконавців алгоритмів; алгоритмів із життя; структури слідування в алгоритмах із життя та навчальної діяльності; використання планів виконання завдання; об’єктів і подій, пов’язаних з ними;знає: виконавців алгоритму та прості команди виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів;уміє: складати алгоритм у словесній формі; складати алгоритм у графічному вигляді; формально виконувати алгоритми з навчальної діяльності та побуту; записувати алгоритм у вигляді послідовності команд виконавця; складати і виконувати алгоритми у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритму; складати план дій з повсякденного життя та з використанням матеріалу навчальних предметів (математики, української мови тощо)
Середовище виконання алгоритмів Scratch. Офіційно безкоштовне. Може бути встановлено україномовний інтерфейс. Відповідає віковим особливостям. Міжплатформенне. Можливості: слідування, розгалуження, цикл, математичні та логічні функції, змінні, списки, підпрограми, подійно-орієнтоване програмування Пропедевтика математичних понять. Реалізація проектів за власними сценаріями. Обмін проектами у спільноті (http://scratch.mit.edu/)Он-лайн версія середовища (http://scratch.mit.edu/projects/editor/?tip_bar=get. Started)Компіляція створених проектів (Chirp. Compiler)
Тема 2. Поняття операційної системи (6 год.)Поняття операційної системи, її призначення Графічний інтерфейс операційної системи. Поняття файлової системи. Об’єкти файлової системи. Властивості об’єктів файлової системи: ім’я об’єкта, шлях до об’єкта, повне ім’я об’єкта, розширення імені. Поняття типу файлу. Операції над об’єктами файлової системи: створення, виділення, копіювання, перейменування, переміщення та вилучення об’єктів. Операції над групами об’єктів: виділення, копіювання, переміщення. Відновлення вилучених об’єктів операційної системи. Пошук об’єктів файлової системи Практична робота 3. Операції над об’єктами та групами об‘єктів файлової системи. Практична робота 4. Пошук об‘єктів файлової системи
Урок 9. Файлова система (пункт 2.2)Учень описує поняття: шлях до об’єкта файлової системи; повне ім’я об’єкта файлової системи;пояснює: взаємозв’язки між поняттями тип файлу і розширення імені файлу;описує: призначення файлової системи;розрізняє: об’єкти файлової системи; імена, розширення імен та основні типи файлів; стандартні імена зовнішніх запам’ятовуючих пристроїв комп’ютера;уміє: визначати шлях до об’єкта файлової системи; переходити до об’єктів файлової системи за заданим шляхом;
Урок 10. Операції над об’єктами файлової системи (пункт 2.3)Учень описує: основні вказівки операційної системи для роботи з об’єктами: створення, копіювання, перейменування, переміщення та вилучення; послідовність виконання операцій над об’єктами файлової системи;уміє: виділяти об’єкти для виконання операцій над ними; створювати каталоги (папки), ярлики; перейменовувати файли, каталоги (папки) та ярлики; вилучати файли, каталоги (папки) та ярлики; копіювати й переміщувати файли та каталоги (папки) з використанням сполучення клавіш, меню; відновлювати вилучені об’єкти
Урок 11. Операції над групами об’єктів файлової системи (пункт 2.4)Учень описує: основні вказівки операційної системи для роботи з об’єктами та їх групами: створення, копіювання, перейменування, переміщення та вилучення; послідовність виконання операцій над об’єктами файлової системи та їх групами;уміє: виділяти об’єкти та групи об’єктів для виконання операцій над ними; створювати каталоги (папки), ярлики; перейменовувати файли, каталоги (папки) та ярлики; вилучати файли, каталоги (папки) та ярлики; копіювати й переміщувати файли та каталоги (папки) з використанням сполучення клавіш, меню; відновлювати вилучені об’єкти