16 квітня о 18:00Вебінар: Викладання трудового навчання в умовах карантину

Міні-проект 7 клас, з дітьми з особливими потребами

Про матеріал
Міні-проект створювався з метою привернути увагу до актуальної екологічної проблеми сучасності – засміченості; навчити дітей сортувати сміття в домашніх умовах; розвивати творчу та ділову активність, готовність до екологічної діяльності; формувати елементи екологічної культури, громадянської відповідальності за екологічний стан навколишнього середовища у підростаючого покоління, пропагування ідеї збереження екології України; закласти основи пошуково-пізнавальної діяльності; корекція базових психологічних і пізнавальних функцій: уяву, пам'ять, розвиток мовлення; виховувати почуття відповідальності за природу як національне багатство, основу життя на Землі. Діти переглянули соціальні відеоролики, мультимедійну презентацію «Наше життя без сміття!», приймали участь у дидактичній грі «Посортуй сміття», склали Лепбук.
Перегляд файлу

Година спілкування за «круглим столом» - «Наше життя без сміття!»

 

Мета: привернути увагу до актуальної екологічної проблеми сучасності – засміченості; навчити дітей сортувати сміття в домашніх умовах; розвивати творчу та ділову активність, готовність до екологічної діяльності; формувати елементи екологічної культури, громадянської відповідальності за екологічний стан навколишнього середовища у підростаючого покоління, пропагування ідеї збереження екології України; закласти основи пошуково-пізнавальної діяльності; корекція базових психологічних і пізнавальних функцій: уяву, пам'ять, розвиток мовлення; виховувати почуття відповідальності за природу як національне багатство, основу життя на Землі.

Обладнання: плакати, соціальні відеоролики, мультимедійна презентація «Наше життя без сміття!», дидактична гра «Посортуй сміття», гумові рукавички, сміттєві баки, набір сміття (пластик, папір, скло та ін.), карти для індивідуальної роботи «Закресли сміття!».

СЛАЙД  1

І. Організаційна частина

Другу руку простягніть

Посмішку усім пошліть,

Добрий день, добрий день!

Час спілкування розпочнем!

 

Діти, я хочу, щоб ви

Не просто слухали, а чули!

Не просто дивились, а бачили.

Не просто відповідали, а міркували.

Дружно і плідно усі разом працювали.

 

ІІ. Мотивація

- Сьогодні наш час спілкування присвячено Всесвітньому дню вторинної переробки, який відзначається 15 листопада. І символ нашого заняття – це три стрілочки зеленого кольору, тобто Міжнародний символ вторинної переробки.   Чому саме ця тема нас зацікавила? Давайте переглянемо фото звіт нашої екскурсії містом.

Фото екскурсії по місту.  СЛАЙД 2-20

- Що найбільше вас вразило під час екскурсії?

- З ким ми спілкувалися?

- Що цікавого ви дізналися?

- Куди вивозять сміття з міста Гірське?

(Відповіді дітей)

- Діти, ми стали свідками того,  все що стало непотрібне людям викидається, але, нажаль, не завжди сміття знаходиться на смітнику. Тому ми і обрали тему нашого спілкування «Наше життя без сміття!».

https://st.depositphotos.com/1526816/4302/v/950/depositphotos_43028265-stock-illustration-a-sad-earth.jpghttps://media.gettyimages.com/vectors/waste-recycling-icon-drawings-set-vector-id165768381?b=1&k=6&m=165768381&s=170x170&h=F7wFa_YGX8eLJTHH-zHyFphEXal_oGQygN7NnF-43I0=-  Зверніть увагу на плакат, подивіться на нього уважно, що ви бачите? 

 

 

(Відповіді дітей)

- Який настрій може викликати цей плакат? У кожного з вас на парті є смайлик, але він без зображеного настрою. Намалюйте свій настрій і прикріпіть до плакату.

Діти прикріплюють смайлики до плакату.

ІІІ. Основна частина

-Діти, а як ви думаєте, звідки береться сміття?

Обгортка від шоколадки, яку ми з'їли, і пакет від соку, який випили, і будь-яка стара або зламана річ з нашого будинку - все це викидається - так і виходить сміття.

 Дехто вважає, що нічого не трапиться, якщо кине папірець, недопалок, викине пляшку з-під напою, залишить в лісі недоїдки, а насправді ми бачимо навколо жахливі сміттєзвалища. По тому, як людство ставиться до проблеми сміття можна судити наскільки суспільство цивілізоване й виховане.

 І сьогодні наше спілкування не для забави, бо в нас досить важливі справи.

(Лунає музика і співаємо)

Колективне виконання пісні

Поглянь, Земля в якому стані!

Вона в тривожному зітханні,

На ній від сміття одні сліди!

 

І спілкування наше не для забави,

У нас досить важливі справи,

Ми тут, аби уникнути біди!

 

Моя Земля мій рідний край,

Природи дивний сонцеграй, 

Тебе зуміємо усі ми зберегти!

 

Разом все зможемо, зло переможемо, знайдемо шлях!

Прагнемо, мріємо, маєм надію усі.

Наше життя без сміття – це мрія кожного з нас.

Ми – майбутнє Землі!!!

 

- Що можна назвати  сміттям? (Пластмас, скло, поліетилен, будівельні відходи, залишки їжі, метали, деревина, дрібне побутове сміття, папір, непотрібні речі)

- Давайте переглянемо соціальний ролик, який підготували Сашко, Леся і Тарас.

 

Перегляд відео, обговорення .   Відео- 1

 

- І почнемо ми наше спілкування з обговорювання.

Картка «Обговорюймо!» вивішується на дошку.

 

- Про який вид сміття говорили діти? (Пластик)

- Що ми у побуті тримаємо у пластику? (Шампунь, олію., воду, гель для вмивання)

- Хто страждає від пластику? (Птахи, риби, люди)

- Як до нас на стіл повертається сміття? (Риби з’їдають частини пластику, а потім ці риби ми їмо. )

-Що потрібно робити зі сміттям? (Сортувати)

-Чи можна отримати щось нове із пластику? Що саме? (Якщо пластик переплавити, то можна отримати нове відро, або ручку та інші речі.)

 

-Куди рекомендує Тарасик викидати пластик? (У спеціальні контейнери).

 

Є контейнери, будинки,-

Спеціальні для сміття.

Тож не кидайте смітинки,

Дбайте всі про майбуття.

Вся планета буде чиста,

Буде злагода й добро, 

А сміття буде корисне,

Якщо ми переробимо його.

СЛАЙД 21

- На сьогодні в країні є чотири сміттєспалювальні заводи:. Але працює лише один у Києві. Щоб сміття можна булу переробляти, людям потрібно навчитися

його сортувати. Давайте переглянемо уривок з новин.

 

Відео 2

 

- Тепер , ми з вами повинні навчитися сортувати сміття, щоб уникнути штрафу.

Для цього ми будемо використовувати спеціальні контейнери різного кольору

І зараз ми з вами розберемося, як же правильно викидати сміття.

 

Слайд 22 Синій контейнер

В контейнер для макулатури, синього кольору, можна класти: картон, папір, газети, журнали, реглане буклети, невеликі брошури, конверти тещо.

З макулатури виготовляють нові паперові вироби: зошити, книжки, газети, туалетний               папір, серветки та інше.

 

Слайд 23 Зелений контейнер

У   зелений контейнер для скла можна класти цілі та биті пляшки з-під напоїв, ліків або косметики. В Україні налічується 17 склозаводів.

 

Слайд 24 Жовтий контейнер

Жовтий контейнер служить для пластику. Це можуть бути пляшки з під молока, води, масла,  поліетилен. З поліетилену роблять флакони для ліків, кришечки, молочні пляшки. Переробка пластику дає можливість отримати купу корисних речей: меблі, канцелярське приладдя та інші пластикові вироби.

 

Слайд 25  Червоний контейнер

До червоного контейнеру складають метал. Це можуть бути консервні банки, канцелярські й столові металеві вироби та інше.

 

Слайд 26 Коричневий контейнер

У контейнер для органіки, коричневого кольору,  можна класти: м’ясні та рибні відходи, овочі і фрукти, лушпиння, хліб, напівфабрикати, кондитерські вироби та інші харчові відходи, залишки від чаю і кави, кімнатні рослини та квіти. Перероблені органічні відходи – це чудове добриво для рослин.

 

- Зараз ми спробуємо з вами розсортувати сміття, яке знаходиться в таємній коробці. Для кожного виду сміття  є свій контейнер і колір.

(У класі стоять відра – контейнери різного кольору.)

-Для цього вам потрібно одягти гумову рукавичку. Дістати будь-який предмет, назвати його й покласти до спеціального контейнеру.

 

Дидактична гра «Посортуй сміття»      Слайд 27

(діти вдягають гумові рукавиці і дістають з таємничої коробки предмет, називають його властивість і кладуть  сміття у потрібний контейнер)

 

- Хто знає з чого виготовляють папір? (з дерева). Давайте переглянемо відео ролик.

Відео – 3

 

Про що він нас попереджає?

Переробка макулатури зупиняє знищення лісів.

 

- Зараз Сашко Бочаров розповість нам про одного талановитого учня України про якого дізнався з джерел інтернету.

Слайди 28, 29

( Валентин Фречка, якому 16 років,  розробив проект із виготовлення паперу з опалого листя.  Майже рік учень разом зі своєю вчителькою збирали опале листя з різних дерев. Він сортував  це листя в спеціальні бокси, де відбувались складні хімічні процеси. А потім він провів різні досліди й отримав висушений лист паперу. Це такий папір, який підходить для еко-пакетів, і для друкування на принтері.  Такий папір набагато економніше застосовувати та доцільно виготовляти ніж із деревини.)

Фізхвилинка

 

Все у хлопців вже в порядку

Вийшли всі ми на зарядку.

Руки вгору, руки вниз,

І роззиралися геть скрізь.

І на місці поскакали,

І присіли, і вставали.

Головою покрутили,

Вітрячка усі зроби.

Потім руки опустили

І взялись усі до діла.

 

СЛАЙД 30-33

- В середньому один мешканець нашої країни щороку викидає від 200 до 300 кг побутового сміття. Ми провели з вами дослідницьку роботу про яку розповість Павло.

Картка «Практикум» вивішується на дошку.

СЛАЙД 34

( Ми на протязі учбового тижня збирали й зважували сміття в учбовому корпусі. І ось такі в нас результати.

Понеділок -              кг

Вівторок -

Середа –

Четвер –

П’ятниця -   

Всю вагу ми  додали й поділили на кількість учнів.  В середньому один учень викидає за день ______г сміття, а в місяць - ___________кг.)

 

- Настав час нам попрацювати в групі.

 

Картка «Працюймо в групах» вивішується на дошку.

СЛАЙД 35

- Про правила в групі нам нагадає Андрійко.

Правила роботи в групі:

- в групі працюють всі;

- кожний говорить по черзі;

- не перебивати один одного;

- потрібно вислухати думку кожного;

- говорити коротко і чітко;

- працювати разом, щоб було добре всім.

 

- Вам потрібно уважно прослухати казку про Петрика, а кінцівку до казки скласти самостійно. Тож, слухайте уважно й міркуйте.

Казка про Петрика

 Жив собі Петрик. Любив смітити, завжди забував прибирати після себе сміття. Так тривало дуже довго, аж поки терпець у Феї Чистоти не увірвався. Одного разу, коли Петрик заснув, Фея перенесла його до країни Брудландії…….

Обговорення сюжету казки в групі.

 

(Прокинувся Петрик серед величезної купи сміття, де дуже погано пахло. Він запитав : - Де це я?, а звідусіль йому говорили, що він в країні Брудландії.

Хлопчик здогадався, що в цій країні живуть такі як він, люблять смітити. Злякався Петрик, що залишиться жити серед бруду і сміття. Почав діяти.

Став прибирати, збирати сміття й розкладати у спеціальні контейнери. Коли всі вулиці країни блищали, то Фея  Чистоти перенесла його до дому.

Коли Петрик прокинувся, найперше що він почав робити, то це прибирати в кімнаті. І завжди сміття викидав у спеціальні баки.)

Робота в групі + індивідуальна робота з дітьми з особливими потребами з малюнками Тамразян Д., Гатченко О.. Закреслити сміття, яке знаходиться на галявині й в морі. Гатченко Олександру можна запропонувати підібрати кришечку до пляшки й закрутити її.

 

               

Фотообои Загрязнения окружающей среды. Мусора и отходов в лесах, в диких животных. Концепция ЭКО.https://st2.depositphotos.com/1001377/8914/v/950/depositphotos_89140416-stock-illustration-water-pollution-in-the-ocean.jpg 

 

 

 

ІV  Рефлексія

Картка «Бліцопитування» вивішується на дошку.

- Діти, згадайте, будь ласка, для чого ми збирали в минулому році пластикові кришки.

- Чи можуть непотрібні речі бути корисними?

- Ось і ми з вами використали непотрібні речі  й виготовили поробки, які прикрашають наш клас. (Звернути увагу на поробки)

Метод «Кубування»

- Що нового і корисного для себе ви дізнались?

( Я дізнався, що сміття можна сортувати, а потім його перероблюють і виготовляють інші речі.)

 (Я дізнався, що з опалого листя можна зробити папір)

- Куди ви  подінете сміття, яке зібрали вдома: викинете на вулиці, чи викинете у сміттєві баки?

(Своє сміття я викину у сміттєвий бак.)

- Назвіть сміттєві баки для сортування?

 (Сміттєвий бак для паперу, для металу, скла, пластику, й інших відходів. )

- Що ви пропонуєте зробити, щоб наше місто стало чистим?

(Я пропоную прибирати всім  людям вулиці, і викидати сміття лише  у сміттєвий бак.)

- Яка користь від цього буде вам, іншим людям, природі, планеті Землі?

(Люди менше будуть хворіти, і ми збережемо природу.)

- Чи  сподобалась вам така незвичайна година нашого спілкування?

 

https://www.allaboutlean.com/wp-content/uploads/2015/03/Fotolia_Seven_Trash-Cans.jpg(На дошці вивішується плакат Земля, контейнери, дерева, квіти, люди з посмішкою)

https://st2.depositphotos.com/1008244/8966/v/950/depositphotos_89669462-stock-illustration-smiling-planet-earth.jpg

- Зверніть увагу на інший плакат, який настрій він викликає у вас? Намалюйте свій настрій на смайлику і прикріпіть його до плакату. Смайл з емоцією

- Якщо б у вас була можливість звернутися до мешканців нашого містечка, щоб ви їм сказали?

Шановні люди! Пані та панове!

Давайте озирнемось навкруги:

Вже стільки бруду, починаючи із двору,

Що ніде нам поставити ноги.

 

Давайте не псувати

Життя навколо нас.

Про землю рідну дбати

Я закликаю вас!

 

Планету, душу й тіло

Очистимо разом,

Щоб серце не боліло

Від бруду за вікном…

 

Планету живою лишити ми мусимо,

Інакше сміттям її просто задушимо.

Треба нам заводи збудувати

Й сміттєзвалища змусити працювати!

 

І з гаслом коротким «Хай згине сміття!»

Щасливими зробим планету й життя!

 

- Життя без сміття – це мрія кожного з нас. І ми повинні йти до своєї мети не зважаючи на будь-які перешкоди. Як це ми робимо в стінах нашої школи, прибираємо територію школи й тримаємо усе в чистоті. Дякую всім вам, мою любі хлопці, за гарну роботу!

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Екологія, Позакласні заходи
Інкл
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку