Моніторингові завдання по темі "ОСНОВНІ ЗАКОНОМІРНОСТІ СПАДКОВОСТІ ТА МІНЛИВОСТІ"

Про матеріал
Даний матеріал містить завдання по темІ "ОСНОВНІ ЗАКОНОМІРНОСТІ СПАДКОВОСТІ ТА МІНЛИВОСТІ". Можуть використовувати вчителі-предметники, а також заступники з навчальної роботи для складання моніторингових завдань з біології для моніторингового дослідження якості знань. Автор: Батіг Олена Іванівна, вчиетль біології Поторицької ЗШ І-ІІІ ст. Сокальського району Львівської обл., методист Сокальського РМК.
Перегляд файлу

Моніторинг навчальних досягнень з біології по темі «Закономірності спадковості та мінливості»

І варіант

І рівень  Виберіть одну правильну відповідь ( по 0.5 б)

1. Укажіть назву зменшення кількості хромосом під час гаметогенезу:                                                                      А-реплікація, Б регенерація, В редукція, Г кросинговер

2. Укажіть метод, який Використовував Г. Мендель:                                                                                                  А генеалогічний, Б гібридологічний, В статистичний, Г цитогенетичний.

3. Укажіть, що таке генотип: А сукупність генів в організмі, Б сукупність хромосом в організмі, В сукупність ознак в організмі, Г сукупність соматичних клітин в організмі.

4. Укажіть як називаються стійкі зміни генотипу, що виникають раптово:                                          А кросинговер, Б мутації, В рекомбінації, Г модифікації.

5. Укажіть, що забезпечує пристосування організмів до змін умов середовища:                                 А модифікації, Б мутації, В кросинговер, Г дрейф генів.

6. Укажіть, як називають нащадків, отриманих від схрещування двох організмів:                                           А одно яйцеві близнята, Б гомозигота, В гібриди, Г різнояйцеві близнята.

ІІ рівень Виберіть одну правильну відповідь ( по 1 б)

7. Укажіть, як називаються мутації, які призводять до кратної зміни кількості хромосом:              А генні, Б хромосомні, В анеуплоїдія, Г поліплоїдія.

8. Визначте особину, гетерозиготну за двома алелями генів:                                                                   А ААВВ, Б ААbb, В АaBb, Г aabb.

8. Укажіть, який характер успадкування спостерігається у разі неповного домінування:                 А повний, Б проміжний, В статистичний, Г генеалогічний.

9. Укажіть тварин, для яких характерно вегетативне розмноження: А молюски, Б комахи, В коралові поліпи, Г план арії.

ІІІ рівень (кожне правильне виконане завдання – 1 б.)

10. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями

А гомозигота               1. нестатеві хромосоми

Б аутосоми                   2. сукупність генів організму

В генотип                     3. обмін гомологічними ділянками хромосом

Г кросинговер              4. диплоїдна або поліплоїдна клітина, гомологічні

                          хромосоми якої містять однакові алелі генів

11. Укажіть відповідність між номером покоління та розщепленням за фенотипом:

А F1 моногібридне схрещування                  1.    9: 3: 3 :1

Б  F2 дигібридного схрещування                  2.     1: 2 :1 

В F1 неповного домінування                        3.     3:1

                                                                         4.     одноманітність гібридів

12. Установіть правильну послідовність дозрівання сперматозоїдів:

  А  сперматиди, Б сперматозоїди, В сперматоциди, Г сперматогонії.

ІV рівень (правильно виконане завдання – 3 б.)

У вівса нормальний зріст рослини (В) домінує над гігантським (b), а рання стиглість (D) – над пізньою (d). Установіть відповідність між схемою схрещування вівса та розщепленням ознак та фенотипом у потомстві.

А  BbDDxBbDd      1.  усі нормальної висоти, ранньостиглі

Б   BbDdxBbDd       2.  9 (нормальні ранньостиглі): 3 (нормальні пізньостиглі):

В  BbDdxbbdd               3 (гігантські ранньостиглі) : 1 (гігантські пізньостиглі)

Г  BВDdxsbbdd        3.  3 (нормальні ранньостиглі): 1 (гігантські ранньостиглі)

            4.  1 (нормальні ранньостиглі):1 (гігантські ранньостиглі):

                1 (нормальні пізньостиглі):1 (гігантські пізньостиглі)

             5.  1 (нормальні ранньостиглі): 1 (нормальні пізньостиглі):

 

 

 

ІІ варіант

І рівень     Вибрати одну правильну відповідь (кожна відповідь – 0.5 б.)

1. Укажіть визначення гена:                                                                                                                                   А мономер білкової молекули, Б матеріал для еволюційних процесів; В ділянка молекули ДНК, яка несе інформацію про структуру

2. Укажіть тварин, для яких характерне вегетативне розмноження:                                                    А-молюски Б - комахи В – коралові поліпи Г – планарія

3. Укажіть назву зменшення хромосом під час гаметогенезу:                                                              А- реплікація, Б- регенерація  В- редукція Г – кросинговер.

4. Укажіть закон, згідно з яким кожна гамета диплоїдного організму може мати тільки по одному з алель них генів:                                                                                                                                         А- незалежного успадкування,  Б- чистоти гамет, В – одноманітності гібридів F1                                     Г- розщеплення

5. Укажіть, що таке фенотип: А- сукупність генів, Б- сукупність ознак, В- сукупність хромосом, Г- сукупність соматичних клітин в організмі.

6. Укажіть, яка форма мінливості належить до не спадкової:                                                                   А- модифікаційна, Б- мутаційна, В – комбінативна, Г – немає правильної відповіді.

ІІ рівень Вибрати одну правильну відповідь (кожна відповідь – 1 б.)

7. Укажіть, як називаються межі модифікаційної мінливості:                                                                    А- варіаційний ряд, Б- варіаційна крива. В- варіанта, Г – норма реакції.

8. Визначте особину, гомозиготну за двома домінантними алелями генів:                                                                    А- ААВВ, Б – ААbb, В- АaBb   Г- aabb.

8. Укажіть закономірність, відому як другий закон Менделя:                                                                         А – розщеплення ознак у співвідношенні 3:1; Б- різноманітність гібридів першого покоління, В- одноманітність гібридів 1-го покоління, Г – розщеплення ознак у співвідношенні 9 :3 :3 :1.

9. Укажіть процес, який не відбувається під чс овогенезу на стадії росту:

А  синтез білка,  Б синтез РНК, В поділ клітин, Г збільшення розміру клітин

ІІІ рівень (за правильне виконане завдання 1 б.)

10. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями:

А гібриди                                       1. однорідні за генотипом нащадки однієї 

Б- фенотип                                     особини, гомозиготні за більшістю генів

В-статеві хромосоми                     2 нащадки, отримані в результаті гібридизації

Г чиста лінія                                   3 сукупність генів організму

                                                         4 сукупність ознак організму

                                                          5 хромосоми, що відрізняються за розміром та                                                                        .будовою у представників різної статі

11. Укажіть відповідність між типом партеногенезу та видом тварин

1. Партеногенез перетинчастокрилих                А миша хатня

2. Циклічний партеногенез                                  Б оси

3. Клоновий партеногенез                                    В дощові черви

4. Гіногенез                                                            Г тлі

                                                                                Д карась сріблястий

12. Укажіть вірну почерговість зон  гаметогенезу тварин:

А- дозрівання, Б- розмноження, В- росту, Г – формування.

ІV рівень


14. Розв'яжіть задачу (за правильне виконане завдання 3 б.)

У домашніх курей розташований у статевій хромосомі ген А має рецесивний алель, що спричиняє летальну дію. Яка частина потомства загине, якщо схрестити здорову курку з гетерозиготним півнем?

 

docx
До підручника
Біологія (профільний рівень) 10 клас (Межжерін С.В., Межжеріна Я.О., Коршевнюк Т.В.)
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
2331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку