Музейний урок "Казки Івана Франка в ілюстраціях Софії Караффи-Корбут"

Про матеріал

Музейний урок (літературне читання та образотворче мистецтво). Ілюстрації художниці Софії Караффи-Корбут, як засіб для кращого засвоєння творчості письменника Івана Франка.

Перегляд файлу

 

 

Музейний урок

Літературне читання

Образотворче мистецтво

Тема: ,,Казки Івана Франка в ілюстраціях Софії Караффи-Корбут’’

Місце проведення: НМЛ ,,Українське мистецтво ХХ ст.’’

                                 Вул.Драгоманова, 42 

Мета: Відвідати музей ,,Українське мистецтво ХХ ст ’’НМЛ. Ознайомити учнів  із творчістю художниці С.Караффи-Корбут, пізнати колорит її ілюстрацій.  Закріпити знання по творах І.Франка. Виховувати  почуття гордості за славетних львів’ян.

Матеріал до уроку:

1.,,Іван Франко – дітям.’’ Львів Видавництво,,Апріорі’’ 2015

2.Іван Франко ,,Лис Микита’’  Львів Видавництво,,Каменяр’’ 1981

3.Ілюстрації Софії Караффи-Корбут

4.Роздатковий матеріал на кожного учня

План уроку:

1.Зустріч учнів у музеї. Вступне слово екскурсовода. Знайомство. Учні розповідають про відвідини Меморіального музею Івана Франка у Львові, де жила родина поета.

2.Слово учителя. Розповідь про Івана Франка. 

   Іван Франко  був неймовірно  працездатним хлопцем, багато читав, миттєво  запам’ятовував  усе прочитане й почуте . Твори на уроки літератури часто писав віршами,чим дивував учителів . Навіть устигав допомагати ще кільком однокласникам. У гімназії Франко вивчив п’ять мов. Українською, польською ,німецькою, писав вірші. З грецької та латинської ще в гімназії багато перекладав. Пізніше  також вивчив старослов’янську ,чеську,російську,ідиш, а ще – французьку,англійську, угорську,італійську мови.

    Така працездатність залишилася в Івана Яковича на все життя. Він поспішав жити, боячись чогось не встигнути. За своє життя письменник написав понад п’ять тисяч художніх і наукових творів, служив громаді, переймався  бідами людей.

          Хоч Іван Якович Франко був високоосвіченою людиною, він називав себе ,,мужиком ’’ і цим підкреслював, що є українцем і сином свого народу.

            Іван Якович Франко написав близько 50 літературних казок. Він складав їх спочатку для своїх дітей – Андрія, Тараса, Петра та Анни. Згодом частина з цих творів  увійшла до збірки казок ,,Коли ще звірі говорили ’’. Як  здогадуєтеся з назви, у них розповідається про тварин. Але, як казав сам Франко, казка,,одною бровою підморгує на людей, немов дає їм знати: – Та чого ви, братчики, смієтеся?Адже се не про бідних баранів,  вовків та ослів мова, а про вас самих з вашою глупотою, з вашим лінивством, з вашою захланністю, з усіма вашими звірячими примхами та забавами. Адже я навмисне даю їм ваші рухи, ваші думки, ваші слова, щоб ви якнайкраще зрозуміли – не їх, а себе самих!’’

3. Розповідь про художницю Софію Караффу-Корбут, ілюстратору дитячих творів Івана Франка.

Софі́я Петрі́вна Кара́ффа-Ко́рбут (Софія-Романа-Роксоляна) (23  серпня  1924,Львів  29 листопада  1996) — українська художниця-графік. Проілюструвала близько 60 творів українських письменників, які вийшли тиражем понад 6 мільйонів примірників (кожну четверту дитячу книжку, яка виходила в Україні)  

На будинку школи с. Куткір 2000 року відкрито меморіальну дошку. 

На її честь названо 40-й курінь УПЮ.

У 1953 закінчила Львівський інститут прикладного та декоративного мистецтва, де вчилася у Івана Гуторова, Вітольда Манастирського та Романа Сельського.

Працювала в галузі станкової та книжкової графіки (переважно в техніці ліногравюри), декоративного мистецтва.

Померла 29 листопада 1996 року. Похована на цвинтарі села Куткір. У 2000 на могилі поставили пам’ятник роботи скульптора Івана Микитюка. На чорному мармурі надмогильного пам'ятника зображено Мавку, що тягне руки до неба. З протилежної сторони викарбовано слова художниці: «Я цінності ті марні давно перецінила і знаю: головне в житті є тільки віра, праця, честь та добра пам’ять по тобі, що теж живе недовго...».

4. Тематична гра. Діти розглядають ілюстрації С. Караффи-Корбут до казок та оповідань  Івана Франка і співставлять з їх назвами. (Додаток 1)

5. Вікторина за казками І.Франка ,,З якої це казки?’’ (Додаток 5)

6. Обговорення казки І. Франка „Лис Микита”, ілюстрованої

С. Караффою-Корбут.

7. Учні читають напам’ять уривки казки І.Франка ,,Лис Микита’’

8. Розгадування кросворду „Персонажі Івана Франка” (за ілюстраціями

С. Карффи-Корбут). (Додаток 2)

Відгадки: Лис, Лев, Кіт,Вовк,Заєць, Собака, Борсук, Ведмідь.

9. Інтерактивна гра „Я - ілюстратор” (пошук ілюстрацій до окремих фрагментів казки І. Франка „Лис Микита”) (Додаток 3)

10. Командна розмальовка ілюстрації до обкладинки поеми „Лис Микита” (Додаток 4)

11. Підведення підсумків музейного уроку

         Підготувала Макар Мирослава Зеновіївна,

            вчитель початкових класів СЗШ №22 ім.В.Стефаника

Подяка п.Людмилі Співак, зав.сектора зв’язків з громадськістю

             НМЛ ім.А.Шептицького
Додаток 1.

Знайди і пронумеруй ілюстрації художниці до вказаних казок та оповідань Івана Франка.

  „Лис Микита” – 1  ,                „Під оборогом”  - 2,           

 „Олівець” – 3,           „Грицева шкільна наука” -4, 

„Мавка. Літня казочка” – 5,                  „У кузні ”-6,

 „Каліграфія ”  -7,                    „Малий Мирон” –8,                 

малий миронпід оборогоммавка, літня казочкакаліграфія

 

грицева наукалис микитаолівецьу кузні 2

 

 

Додаток  2.

Назвіть персонажів казки Івана Франка ,,Лис Микита’’,

зображених в ілюстраціях Софії Караффи-Корбут.


Додаток 3.

Надійшла весна прекрасна, 
Многоцвітна, тепла, ясна, 
Мов дівчина у вінку; 
Ожили луги, діброви, 
Повно гамору, розмови 
І пісень в чагарнику

 

Лис Микита в своїм замку
По обіді меду склянку
Преспокійно спорожнив,
Сів у кріслі, люльку курить
І нічого ся не журить,
Зла мов зроду не чинив.

 

Лев, що цар є над звірами,
Пише листи з печатками,
Розсилає на весь світ:
«Час настав великих зборів!
Най зійдесь до царських дворів
Швидко весь звірячий рід».

18

 

Кіт Мурлика до дороги
Добре взяв за пояс ноги,
В торбу впхав печену миш
І лісочком, холодками,
Так на підвечерок самий
Він прибув до Лисович.

 

Шарпнула ще раз Вовчиця,
Ні, хвіст у леду держиться!
Тягне міцно — аші руш.
«Тітко,— Лис рік,— дякуй богу,
Ось з села нам на підмогу
Люди йдуть, зо двадцять душ!»

 

Тут піднявсь утіхи галас!
Малпа крізь юрбу пропхалась
Із лавровим вже вінцем.
Всі приятелі зійшлися,
Славили й вітали Лиса.
Що таким явивсь борцем.


 

                        


                               Додаток 4


Додаток 5

Питання до вікторини ,,З якої це казки?’’

1. ,,Дурний Леве, та це ж Ослисько! –А Левові почулося, що новий цар уже близько’’

Казка ,,Осел і Лев’’

2. ,.Скажи мені, Раче-небораче, чи то правда, що тебе раз у Великодню п’ятницю по дріжджі посилали, а ти аж за рік у Великодню суботу з дріжджами прийшов.’’

Казка ,,Лисичка і Рак’’

3. ,,Вибачте, кумонько, чим хата багата, тим і рада’’

Казка ,,Лисичка і Журавель’’

4. ,,- Я вже тут.!

Заєць тільки очі витріщив з дива.’’

Казка ,,Заєць і Їжак’’

5. ,,Йду до саду їсти винограду. Повідала Сорока-білобока, що чула від Куниці, молодої дівиці, що та бачила, як господар куштував і хвалив, що солодкий, пора збирати.’’

Казка ,,Три міхи хитрощів’’

6. ,,Сьогодні рано святий Миколай виліпив мене з небесної глини – придивіться, яка вона блакитна!’’

Казка ,.Фарбований Лис’’

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку