Написання асоціативного етюду за рядками поезії

Про матеріал
Поданий матеріал зможе допомогти учням зрозуміти особливості написання асоціативного етюду за рядками поезії В. Симоненка, Д. Павличка, І. Драча, М. Вінграновського, Б. Олійника (на вибір) , самостійно здобути знання, спонукає їх до пошукової діяльності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Друге лютого Дистанційна робота. Урок мовленнєвого розвитку 3. Написання асоціативного етюду за рядками поезії В. Симоненка, Д. Павличка, І. Драча, М. Вінграновського, Б. Олійника(на вибір).

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Слово «етюд» має декілька значень:- в образотворчому мистецтві - твір допоміжного характеру, виконаний з натури з метою її вивчення у процесі роботи над картиною, скульптурою тощо;- у літературі - невеликий твір, присвячений якому-небудь окремому питанню; невелика одноактна п'єса, події якої мають драматичний характер;- у музиці - твір віртуозного характеру; п'єса навчального характеру, в якій застосовується певний технічний прийом гри;- у театрі - вправа, яка служить для розвитку та вдосконалення акторської техніки і складається з різних сценічних дій, імпровізованих чи заздалегідь розроблених викладачем;- у фотографії - художній знімок, епізод із життя та ін.

Номер слайду 4

Що таке літературний етюд?Етюдом у малярстві, графіці, скульптурі називають елементи й деталі майбутнього витвору. У літературі ж етюдами або студіями називають невеликі самостійні зарисовки. До написання етюдів звертались такі відомі майстри художньої літератури як М. М. Коцюбинський, І. Я. Франко, В. Стефаник, О. Гончар.

Номер слайду 5

Літературний етюд — невеликий за обсягом, переважно безсюжетний твір настроєвого характеру, в якому автор подає конкретну картину, фіксує момент, вихоплений з життя, відтворює внутрішній стан людини, нерідко на тлі співзвучного пейзажу. ​До особливостей етюду належать:1) Коротка форма2) Передача почуттів, емоцій, вражень автора.3) Велика кількість художніх засобів.

Номер слайду 6

Прикладом художнього етюду є поданий нижче твір Михайла Коцюбинського. Подих осені У полях вже згасли гречки. Надходить драматична пора, коли літо, як теплий віск, тужавіє від подиху осені, коли перші світан-кові холодки або трепетно підмивали краї яскравіше підмальованого синню неба, або хукали на нього туманом, коли незавидні лісові грушки ставали схожими на грудочки сонця і починали бриніти терпкуватим медом. У такий час природа, здається, до всього чуйно, тривожно прислухається і чітко тримає над землею кожний звук: і дівочу пісню, і скрип воза, і крекіт чорногуза, і те снування коників, що неначе найнялися і таки зіткали над лугами живу, але невидиму сітку зі своєї музики.

Номер слайду 7

Як бачимо, цей твір невеликий за обсягом, описового типу. Автор передає свої враження від перших осінніх днів. Події у творі не розвиваються, лише передається настрій автора, його бачення навколишнього. М. Коцюбинський широко використовує художні засоби для змалювання цієї картини: метафори (згасли гречки, подих осені), епітети (світанкові холодки, підмальоване синню небо, невидима сітка із музики), порівняння (грушки схожі на грудочки сонця) тощо. ​Епітет — художнє означення певних особливостей зображуваного предмета. Порівняння — вид тропу, уподібнення одного предмета чи явища іншому, у якому названо обидва порівнювальні елементи. Метафора — один з основних тропів, уподібнення одних предметів і явищ іншим за певними схожими ознаками. Гіпербола — вид тропу, в основі якого лежить надмірне перебільшення тих чи інших властивостей зображуваних людей, предметів і явищ. Тропи — це засоби увиразнення мови творів, які реалізуються в словах чи словосполученнях.

Номер слайду 8

Асоціативний етюд — невеликий за обсягом твір, основою якого є уявлення, викликане у людській свідомості на основі власного досвіду, вражень. Художня асоціація – зв'язок уявлень, коли одне з них у людській свідомості викликає низку інших, інколи ірраціональних (чистий – божественний), контрасту (добро –зло), суміжністю в часі (весна – цвітіння) чи в просторі (поле –жито) і постає як наслідок естетичного освоєння дійсності. Художній образ - це узагальнена і разом з тим конкретна картина людського життя чи навколишнього світу, що створена творчою уявою митця.

Номер слайду 9

Написати власний асоціативний етюд, викликаний певним художнім образом«Україно! Ти для мене – диво…»«Червоне – то любов, а чорне – то журба»«Посіяла людям літа свої- літечка житом…»«Ні! Цей народ із крові і земліЯ не віддам нікому і нізащо!» «І снилося небо порубаним крилам.»

Номер слайду 10

pptx
Додано
2 лютого
Переглядів
1869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку