Наукові методи вивчення природи. Фізичні величини, їх вимірювання. Похибки й оцінювання точності вимірювань.

Про матеріал
Мета: сприяти усвідомленню учнями сутності наукових методів вивчення природи; розглянути основні етапи фізичних досліджень та створення фізичної моделі. Ввести поняття «вимірювання», «фізичні величини», «одиниці фізичних величин», ознайомити учнів зі структурою Міжнародної системи одиниць (СІ), з причинами виникнення та методами обчислення похибок; сприяти розвитку дослідницьких вмінь, спонукати учнів до спостереження та вивчення навколишнього світу.
Перегляд файлу

Урок №3

Тема: Наукові методи вивчення природи. Фізичні величини, їх вимірювання. Похибки й оцінювання точності вимірювань.

Мета: сприяти усвідомленню учнями сутності наукових методів вивчення природи; розглянути основні етапи фізичних досліджень та створення фізичної моделі. Ввести поняття «вимірювання», «фізичні величини», «одиниці фізичних величин», ознайомити учнів зі структурою Міжнародної системи одиниць (СІ), з  причинами виникнення та методами обчислення похибок; сприяти розвитку дослідницьких вмінь, спонукати учнів до спостереження та вивчення навколишнього світу.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання:  підручник, кросворд, схема, прилади для вимірювання фізичних величин, відепрезентація.

Перебіг уроку

Епіграф уроку

Саме логічне мислення не може

 дати жодних знань про світ фактів.

Пізнання реального світу виходить

 із дослідів і закінчується ними.

А. Ейнштейн

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Угорський кросворд

(у полі кросворду знайдіть і дайте визначення термінам)

Ф

У

З

О

М

И

И

М

І

Л

О

Н

Д

А

Я

Е

Л

О

Й

Т

Е

К

І

Р

О

Н

Р

У

Т

Т

О

Т

І

Л

Е

К

М

А

Я

А

Л

Е

 

Терміни: атом, електрони, молекула, йон, дифузія, матерія. тіло.

ІІІ. Налаштування учнів на навчально – пізнавальну діяльність

Вправа «Коло думок»

Ноосферний аспект (схема на дошці)

Всесвіт     жива і нежива природа     дослідження                                                                                      закономірності               закони буття…

Вчитель: Уявіть початок листопаду (падолист). Уявіть себе листочком, який летить з дерева у повітрі. Уявили? Бачили ви таку картину? А тепер давайте подумаємо:  чому листочки опадають? (версії відповідей учнів).

Ваші гіпотези ляжуть в основу нашого спільного проекту «Чому опадає листя?»

ІV. Засвоєння нового матеріалу

  1. Методи фізичних досліджень (Пояснення вчителя на основі заповнення схеми в зошиті)

 

 

 

 

Вчитель: Ви переконалися, що ваші спостереження (падіння осіннього листочка), висунуті ваші гіпотези про причини цього падіння, подальший експеримент, перевірки гіпотез, дослідження об’єкта допоможуть здобути нові знання.

  1. «Математичний жарт»

Протягом цього року вам майже ніколи вчитися і я це доведу.

У році 365 днів, з них – 52 неділі і 10 державних свят – вихідних. Виходить, що ви разом з близькими відпочиваєте 62 дні. Канікули зимові та літні тривають не менше 100 днів. Отже, вже відпочиваєте 162 дні, вночі не вчаться. Усі ночі – це ще півроку. Отже, 182 дні відпадають. Залишилося 20 днів, але заняття продовжуються не весь день. А не більше чверті дня. Тому ще 15 днів випадають. Залишилося лише 5 днів напруженої праці, коли можна одержати глибокі знання. Я гадаю, що вам це не під силу.

  • Що я підрахував під час доведення? (час)

Отже, сьогодні на уроці ми познайомимось з такими фізичними величинами як час, довжина, маса, об’єм, швидкість.

Запитання учням:

  • Які ви знаєте одиниці часу?
  • Наведіть відомі вам одиниці довжини.
  • Які ще є одиниці вимірювання?

Вчитель: Зараз у більшості країн світу діє запроваджена в 1960 році Міжнародна система одиниць, яку називають Система Інтернаціональна (СІ).

За системою СІ одиницями довжини є метр , одиницею часу – секунда, одиницею маси – кілограм. Еталони вимірювання цих величин  знаходяться у Міжнародному інституті у м.Серві поблизу Парижу (Франція). Ми з вами користуємося копіями цих еталонів.

Для зручного запису великих і малих значень фізичних величин використовуються кратні та частинні одиниці.

 

 

 

 

 

 

Робота в зошитах  (виконання вправи 4.1 та 4.4. ст.. 30)

Вчитель: Для того, щоб знайти значення фізичної величини, треба володіти методами вимірювань. Для проведення вимірювань використовують різноманітні прилади та інструменти. Проводять прямі і непрямі вимірювання.

 

Метод «Критичне читання тексту» (робота з підручником на ст.. 27)

Фізкультхвилинка

  1. Практична робота

Призначення приладів (кожній групі вчитель пропонує прилад, знайомить їх з його будовою, механізмом вимірювання, ціною і похибкою вимірювань)

Завдання: учні проводять  за допомогою своїх приладів вимірювання і презентують підсумки своїх робіт.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Реклама фізичного приладу (учні обмінюються приладами, створюють фізичну рекламу нового приладу і демонструють всім присутнім)
  2. Виконання вправи 4.2, 4.3 – письмово, 4.6 – усно.

VІ. Оцінювання учнів

VІІ. Домашнє завдання

§ 3,4, вправа 4.7, експериментальні завдання 1 – 3 – 1 за вибором.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 3. Наукові методи вичення природи
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку