Відділ освіти Переяславської міської ради
КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників»
Переяславська гімназія №1
Погоджено
науково-методичною радою
КУ «Центр професійного розвитку
Педагогічних працівників»
Протокол № ______ від _______
Схвалено |
Затверджую: |
науково-методичною радою |
Директор Переяславської гімназії №1 |
КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» |
|
Протокол № ___________від__________ |
________Валентина Дем’яненко |
|
«____» ____________2022 |
Навчальна програма гуртка
«WIDE SMILE»
програма для керівників гуртка з англійської мови і педагогів закладів загальної середньої освіти
Авторка
Задорожна Світлана Сергіївна
вчитель англійської мови
Переяславської гімназії №1
Навчальна програма гуртка
«WIDE SMILE»
І ГРУПА (9-10 років)
У народі кажуть: «Слово до слова — зложиться мова.». А Григорій Савич Сковорода казав: «Нова людина має i мову нову».
Мовна освіта є важливим засобом, котрий формує свідомість особистості та її здатність бути соціально мобільною в суспільстві, сприяє веденню діалогу культур у світі, що глобалізується навколо розв’язання різноманітних проблем.
Володіння іноземною мовою відкриває доступ до культурних і наукових цінностей інших народів, країн, національностей, сприяє встановленню економічних і культурних зв’язків з іншими країнами, полегшує взаємовідносини між народами. Особливе значення має навчання іноземної мови тепер, коли міжнародні зв’язки України ростуть і міцніють зумовлюючи нас розглядати іноземну мову як важливий засіб міжкультурного спілкування. В зв’язку з цим зростає необхідність активно володіти іноземними мовами та виникає потреба у вивченні їх за межами шкільної програми.
Дана програма створена на основі компонента державного стандарту середньої загальної освіти з іноземних мов; в рамках навчального процесу, з урахуванням міжпредметних зв'язків, вікових особливостей та професійної орієнтації учнів.
Метою навчальної програми є – розвиток опанованих навичок дітьми та засвоєння вмінь, здобутих під час занять іноземною мовою, поглиблення знань в області лексики, граматики та фонетики англійської мови за допомогою ігрових методів, активне практикування мови під час навчання (діти співають, пишуть, розмовляють, слухають, читають, малюють, танцюють та грають).
Завдання навчальної програми:
Навчальні:
– сприяти розширенню активного і пасивного словникового запасу учнів;
– навчати наближеній вимові іноземних звуків;
– розширювати розуміння граматики через її активне використання у мовленні (моделювання мовного зразка вчителя або в контексті);
– подальший розвиток мовленнєвих навичок (читання, слухання, письмо, усне висловлення).
Розвиваючі:
– сприяти розвитку мовних, пізнавальних та інтелектуальних здібностей;
– підтримувати розвиток фонематичного слуху, апроксимованої вимови, когнітивних навичок, діалогічного та монологічного мовлення, а також пам'яті;
– підтримувати у дітей інтерес до вивчення іноземної мови.
Виховні:
– виховувати у дітей позитивне ставлення до навчання іноземній мові як інструменту спілкування;
Гурток англійської мови «Wide Smile» – це доступна добровільна навчально-пізнавальна структурна одиниця в системі позашкільної освіти, розрахована на дітей 9-10 років. Робота гуртка є додатком до базового компоненту освіти, де керівник сприяє повноцінному, своєчасному розвитку дитини, збагаченню її інтелектуальної, вольової, емоційної, моральної та соціальної сфер у процесі оволодіння основами іншомовного спілкування, розвиває творчі здібності дітей, надає їм можливість удосконалювати мовні та мовленнєві здібності в напрямі оволодіння іноземною мовою, а вихованці отримують, поглиблюють та систематизують граматичні, фонетичні, лінгвістичні та країнознавчі знання.
Вимоги до реалізації програми:
Орієнтовний навчально-тематичний план
(140 годин, 4 заняття на тиждень)
№ |
Тема |
Кількість годин |
||
|
|
Рецептивні навички |
Продуктивні навички |
Усього |
|
Вступне заняття. |
1 |
1 |
2 |
|
Знайомство. Кольори. Числа (1-100). Алфавіт. Форми. Фігури. Час. Годинник |
2 |
2 |
4 |
|
Пори року. Місяці. |
2 |
4 |
6 |
|
Дні тижня. Щоденні дії. Теперішній простий час з займенниками третьої особи однини. Phonics (sp, ar ,all). |
2 |
4 |
6 |
|
Теперішній простий час у питальних та заперечних реченнях. |
2 |
4 |
6 |
|
Населені пункти. Країни. Подорожування. Транспорт. |
2 |
4 |
6 |
|
Довкілля. Громадські споруди. |
2 |
3 |
5 |
|
Місця відпочинку Види дозвілля. Спорт. Phonics (ow, ou). |
2 |
4 |
6 |
|
Займенник. |
2 |
2 |
4 |
|
Сприймання текстів на слух. |
2 |
2 |
4 |
|
Свята. Phonics (or, aw). |
2 |
2 |
4 |
|
Покупки. |
2 |
2 |
4 |
|
Види помешкань. Phonics (oa, oo, ue). |
2 |
4 |
6 |
|
Іменник. |
2 |
4 |
6 |
|
Їжа. Фрукти. Овочі. Phonics (oi, oy). |
2 |
2 |
4 |
|
Читання казок англійською мовою. |
2 |
4 |
6 |
|
Прислівник. Ступені порівняння. |
2 |
4 |
6 |
|
Модальні дієслова can, must . |
2 |
2 |
4 |
|
Минулий простий час. Дієслово «to be» в минулому часі. |
1 |
1 |
2 |
|
Правильні і неправильні дієслова у минулому простому часі. |
1 |
1 |
2 |
|
Минулий простий час у питальних та заперечних реченнях. |
1 |
1 |
2 |
|
Птахи. Комахи. Phonics (ld, lt, nd, nt, mp). |
2 |
2 |
4 |
|
Майбутній простий час. |
2 |
4 |
6 |
|
Дерева. Квіти. |
2 |
2 |
4 |
|
Повторення та узагальнення з вивченими фоніксами. Phonics (y, igh, ai, ay). |
2 |
4 |
6 |
|
Улюблені дитячі герої. |
2 |
4 |
6 |
|
Kyiv\ Київ |
2 |
4 |
6 |
|
Great Britain\ Велика Британія |
2 |
4 |
6 |
|
The USA\ США |
2 |
4 |
6 |
|
Підсумкове заняття |
|
1 |
1 |
Разом |
53 |
87 |
140 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
Організація набору у гурток. Знайомство з групою.
Очікувані результати
Ставлять і відповідають на прості запитання про себе та вступають в діалогічне мовлення.
Рецептивна частина
Повторення лексичних одиниць (colours, numbers (1-100), alphabet, forms, figures, time, clock).
Продуктивна частина.
Створення міні-діалогів на тему: «Знайомство». Розучування та повторення пісень про знайомство. Ігри на повторення. Алфавіт. Кольори. Форми. Фігури. Числа (1-100). Час. Годинник.
Очікувані результати
Учні використовують знайомі слова для розуміння та відтворюють в усному мовленні зміст короткої простої розмови, якщо мовлення дуже чітке й повільне. Виконують розрахунки в межах числа 100 усно і письмово.
Рецептивна частина
Активізація лексичних одиниць ( seasons, months).
Продуктивна частина
Лексичні ігри. Розповіді дітей «Моя улюблена пора року/місяць».
Очікувані результати
Учні за допомогою знайомої лексики створюють речення та розповідають про свою улюблену пору року/місяць. Аргументують свій вибір, власну точку зору. Відповідають на прості уточнювальні запитання, за потреби можуть попросити повторити запитання й отримати допомогу у формулюванні відповідей.
Рецептивна частина
Активізація лексичних одиниць ( days of the week). Ознайомлення з граматичною структурою «Теперішній простий час з займенниками третьої особи однини».
Продуктивна частина
Ігри зі словами. Короткі розповіді дітей про свій улюблений день тижня, про щоденні дії мами/тата/друга. Складання діалогів між дітьми на тему: «Мій розклад. Вільний час». Вивчення прикладів у мовленні та правил утворення Present Simple, з фокусом на правилах вживання третьої особи однини ( I, you, we, they – do. He, she, it – does). Практика створення розповідних речень у Present Simple.
Очікувані результати
Продукують прості речення з метою опису щоденних справ. Учні запитують і надають інформацію під час складання діалогів. Розпізнають звуки (sp, ar ,all). Правильно вимовляють і читають слoва, які мають звуки (sp, ar ,all).
Рецептивна частина
Теперішній простий час у питальних та заперечних реченнях.
Продуктивна частина
Виконання граматичних завдань усно та письмово. Практика створення заперечних та питальних речень у Present Simple ( використання допоміжних – do/ does) і навчання надавати короткі відповіді.
Вчити дітей формувати та використовувати власні висловлювання, включаючи стверджувальні, заперечні і питальні форми дієслів to be, to have got/has got в теперішньому простому часі, а також навчати давати короткі відповіді на запитання.
Звертати увагу дітей на використання прислівників частоти у реченнях у Present Simple ( adverbs of frequency: always, usually, sometimes, never.) Сформувати уявлення про граматичну конструкцію like + дієслово+ing ( I like playing).
Очікувані результати
Ставлять та відповідають на запитання щодо щоденних справ. Діти повторюють граматичні структури, відтворюють за вчителем. Знають переклад нових слів. Вміють будувати речення та ставити запитання з граматичними структурами.
Рецептивна частина
Активізація знайомих та засвоєння нових лексичних одиниць з теми (countries, traveling, transport: countries, cities, churches, cathedrals, museums and galleries; travel by car, by plane, by ship, by train.).
Продуктивна частина
Лексичні ігри. Створення лепбука «Україна – моя Батьківщина».
Очікувані результати
Діти ознайомлюються з новими словами, відтворюють за вчителем, розуміють значення англійських слів. Записують речення з новими лексичними одиницями, працюють з картками. Створюють лепбук «Україна – моя Батьківщина». Розпитують з метою роз’яснення та уточнення інформації в межах виучуваної теми. Запитують просту інформацію щодо подорожі, користування громадським транспортом; запитують й пояснюють, як пройти до певного місця; купують квитки.
Рецептивна частина
Введення нових лексичних одиниць ( environment: ecology, nature, pollution, renewable energy, sort waste; public buildings: school, hospital, store, restaurant).
Продуктивна частина
Ігри на закріплення вивчених лексичних одиниць з теми («Missing vowels»).
Очікувані результати
Учні характеризують та описують за малюнком одну будівлю на вибір. Записують низку простих фраз та речень з новими словами. Беруть участь у грі «Missing vowels». Пропонують та приймають пропозиції під час гри у парах.
Рецептивна частина
Ознайомлення з новими лексичними одиницями ( places of rest, types of leisure, sport).
Продуктивна частина
Письмовий опис малюнків улюбленого виду дозвілля/місця відпочинку. Малюнки «Мій відпочинок».
Очікувані результати
Діти відтворюють звуки за вчителем, розуміють значення англійських слів. Співають разом з вчителем пісню. Розпізнають звуки (ow, ou). Правильно вимовляють і читають слoва, які мають звуки (ow, ou). Продукують в усній формі свій опис малюнка.
Рецептивна частина
Введення нової граматичної структури. Основні типи займенників у англійській мові: Особові (Personal pronouns): I, you, he, she, it, we, they. Присвійні (Possessive pronouns): my, your, his, her, its, our, their. Вказівні (Demonstrative pronouns): this, that, these, those.
Продуктивна частина
Ігрові завдання для вивчення займенників. Виконання ігрових практичних завдань усно та письмово.
Очікувані результати
Діти ознайомлюються з новими граматичними структурами, створюють та записують речення з займенниками. Читають вголос речення. Виконують ігрові завдання.
Рецептивна частина
Ознайомлення зі зразками вправ:
Продуктивна частина
Вчити дітей розуміти адаптовані тексти на слух. Відповіді на питання, спираючись на почуте, за допомогою малюнків, дій, реакційних слів, сигнальних карток, а також усних або письмових відповідей. Виконання додаткових творчих завдань, базованих на вмінні розуміти прослухане.
Очікувані результати
Учні сприймають зразки мовлення на слух з повним або частковим розумінням інформації. Виконують вправи запропонованих видів, адекватно реагують на запитання у формі усних та письмових відповідей.
Рецептивна частина
Введення нових лексичних одиниць (holidays).
Продуктивна частина
Лексичні ігри. Розучування віршів і пісень до свят. Створення діалогів між дітьми про своє улюблене свято. Написання привітань зі святами.
Очікувані результати
Діти ознайомлюються з новими словами, відтворюють за вчителем, розуміють значення англійських слів. Розпізнають звуки (or, aw). Правильно вимовляють і читають слoва, які мають звуки (or, aw). Переглядають відео. Співають разом з вчителем пісню. Відтворюють діалогічне мовлення в парах. Записують короткі тексти привітань на вітальних листівках та оформлюють їх, презентують усно.
Рецептивна частина
Ознайомлення з новими лексичними одиницями ( shopping).
Продуктивна частина
Створення діалогів та ігрових ситуацій: «У супермаркеті», «На базарі», «У кафе/ресторані».
Очікувані результати
Діти ознайомлюються з новими словами, відтворюють за вчителем нові слова. Беруть участь у діалогах та ігрових ситуаціях відповідно до тематики ситуативного спілкування. Запитують та надають інформацію в межах виучуваної теми.
Рецептивна частина
Введення нових лексичних одиниць (types of accommodation):
Продуктивна частина
Ігри на закріплення вивчених лексичних одиниць з теми ( Мозаїка «Дизайн свого будинку». Ігровий майданчик «Вибери своє житло». Гра-головоломка «Де я живу?»).
Очікувані результати
Розпізнають та читають слова, що містять звукові комбінації «oa», «oo» і «ue». Наприклад, «boat», «book», «blue»; вміють складати нові слова, використовуючи вивчені звукові комбінації. Наприклад, з «oo» можна створити слово «moon»; розуміють контекст, в якому використовуються слова з звуковими комбінаціями. Наприклад, розрізняти між «blue sky» і «book cover»; беруть участь у вправах та іграх, які розвивають їхні фонетичні навички, такі як гра «Читай та доповнюй» (Read and Complete), використовуючи слова з новими звуковими комбінаціями; вміють використовувати слова з вивченими звуковими комбінаціями у власних творах чи реченнях.
Рецептивна частина
Знайомство з іменником. Noun. Пояснення іменника. Класифікація іменників: базові категорії іменників, такі як іменники осіб (people), місць (places), речей (things) та ідей (ideas).
Продуктивна частина
Виконання практичних завдань усно та письмово. Пояснення різниці між злічуваними (countable) та незлічуваними (uncountable) іменниками та розуміння особливостей використання «a/an» і «some/ any» перед ними. Вивчення великої літери у написанні іменників-власних назв. Приклади іменників-власних назв, таких як імена (John, Mary), назви міст (Paris, New York), компаній (Microsoft, Google). Гра «Знайди помилку».
Очікувані результати
Учні вміють розпізнавати іменники серед інших частин мови, використовувати іменники у розповідях, питаннях та відповідях. Створюють діалоги, використовуючи іменники для опису людей, предметів та місць. Формулюють речення та короткі тексти, де використовуються різні іменники. Учні можуть брати участь у громадських діяльностях, іграх та творчих завданнях, що вимагають використання іменників. Користуються словником для пошуку нових іменників та розширення словникового запасу. Самостійно оцінюють свої навички у вживанні іменників та вдосконалюють їх на основі отриманого фідбеку.
Рецептивна частина
Введення нових лексичних одиниць ( food, fruits, vegetables).
Продуктивна частина
Лексичні ігри – Меморі (Memory). Збір слів (Word Scavenger Hunt). Ігра в асоціації. Кросворд. Виклик «Швидко відгадай». Ігри з м'ячем. Малюнковий турнір. Ігрові карти «Who Am I?». Виконання письмових практичних завдань.
Очікувані результати
Вивчають правильну вимову фонетичних звуків (oi, oy) та застосовують їх у вимові слів з нової лексики. Використовують нові слова та фрази у повсякденних реченнях, описуючи їжу, фрукти та овочі. Гра «Чия це фраза?». Гра на швидкість, де учні якнайшвидше вимовляють слова, чутно використовуючи звуки (oi, oy). Групують слова за темами (їжа, фрукти, овочі) та використовують вивчені звуки для диференціації слів. Учні можуть використовувати вивчену лексику та фонетику для написання власних віршів, пісень чи коротких оповідань. Взаємодія та обговорення. Учні беруть участь у діалогах та обговореннях, використовуючи нові слова та звуки під час взаємодії з однокласниками.
Рецептивна частина
Ознайомлення та вивчення казкових історій англійською мовою.
Продуктивна частина
Вчити дітей читати короткі англійські казки, казкові історії самостійно та вголос (з урахуванням відомих слів та вивчених граматичних структур), з дотриманням правил апроксимованої вимови. Відповіді на питання, спираючись на малюнки та письмово відповіді на запитання, пов'язані з прочитаним. Виконання додаткових завдань, спрямованих на розуміння змісту казки. Рольова гра за героями казок.
Очікувані результати
Розуміння тексту: Учні розуміють основний сюжет та ключові події в казці. Це включає розуміння нових слів та фраз, а також вміння визначати головних персонажів та їхні дії.
Вимова та артикуляція: Читання казок допомагає удосконалювати навички вимови та артикуляції. Учні можуть практикувати вимову нових слів та фраз, слухаючи вчителя чи інших учнів.
Розвиток слухового сприймання: Читання вголос сприяє розвитку слухового сприймання, зокрема умінню слухати та розуміти вимовлені слова та речення.
Сприйняття моралі чи основної ідеї: Багато казок мають мораль або основну ідею. Учні можуть розуміти та обговорювати ці аспекти, розвиваючи своє етичне та моральне сприйняття.
Уміння висловлювати власні думки: Під час обговорення казки учні мають можливість висловлювати свої власні думки щодо сюжету, персонажів або моралі. Це сприяє розвитку навичок висловлювання своїх думок англійською мовою.
Творчий розвиток: Учні можуть бути заохочені до творчості, такої як малювання, написання власних версій казок або рольових ігор, що розвиває їх творчі навички та вміння використовувати мову для вираження ідей.
Рецептивна частина
Введення нової граматичної структури. Основні ступені порівняння прислівників: позитивний ( Positive Degree), порівняльний (вищий) – ( Comparative Degree), та найвищий ( Superlative Degree). Вивчення цих концепцій може бути здійснено на прикладах із словами.
Продуктивна частина
Виконання практичних завдань усно та письмово. Формування у дітей уявлення про порівняльні ступені прислівників. Вивчення та використання у мовленні прислівників у ступенях порівняння (вищий та найвищий). Звернення уваги на правила утворення ступенів порівняння в залежності від кількості складів у прислівниках: односкладові прислівники (One-syllable Adverbs); двоскладові та довгі прислівники (Two-syllable and Longer Adverbs); використання «more» + прислівник для порівняння та «the most» + прислівник для найвищого ступеня, а також на виняткові випадки утворення ступенів порівняння, які не відповідають загальним правилам. Деякі прислівники мають неправильні форми порівнянь – well (добре) → better (краще) → the best (найкраще)); badly (погано) → worse (гірше) → the worst (найгірше).
Очікувані результати
Учні розуміють концепції прислівників. Використання односкладових та багатоскладових прислівників: учні вміють розрізняти односкладові та багатоскладові прислівники та застосовувати правила для обох типів при утворенні ступенів порівняння. Застосування правил утворення ступенів порівняння: учні утворюють порівняльний та найвищий ступені порівняння для прислівників, використовуючи слова «more» та «most» або застосовуючи неправильні форми. Використання прислівників у реченнях: створюють власні речення з прислівниками, де вони застосовують ступені порівняння. Розуміння винятків та неправильних форм: учні розуміють, що деякі прислівники мають неправильні форми порівнянь, такі як «well - better - the best» чи «badly - worse - the worst». Використання отриманих знань у різних мовних ситуаціях: учні демонструють здатність використовувати свої знання на практиці, створюючи речення та взаємодіючи у мовних завданнях. Участь у групових та індивідуальних вправах: учні беруть участь у вправах, де вони застосовують набуті знання, співпрацюючи в групах та виконуючи індивідуальні завдання.
Рецептивна частина
Введення нової граматичної структури – «Must» (Повинен/Повинна)/ «Can» (Може) – позитивна форма, заперечна форма, питальна форма.
Продуктивна частина
Виконання практичних граматичних завдань. Сформувати уявлення про модальні дієслова. Ознайомити зі зразками використання у мовленні модальних дієслів у теперішньому простому часі (розповідні, заперечні, питальні речення).
Очікувані результати
Розуміння значення: учні розуміють, що «can» вказує на можливість або здатність, тоді як «must» вказує на необхідність чи обов'язок.
Правильне вживання: учні використовують «can» та «must» в різних ситуаціях, демонструючи правильне вживання в позитивних, заперечних та питальних формах.
Створення речень: учні створюють речення, використовуючи «can» та «must» у зв'язку з різними діями та ситуаціями. Розуміння заперечення: учні створюють заперечення з «can't» та «mustn't» для вираження відсутності можливості або обов'язку.
Активна участь у групових вправах: учні беруть участь у групових вправах та діалогах, щоб практикувати вживання модальних дієслів у спілкуванні.
19. Минулий простий час. Дієслово «to be» в минулому часі.
Рецептивна частина
Ознайомлення зі зразками у мовленні та утворенням дієслова «to be» в Past Simple – позитивна форма, заперечна форма, питальна форма.
Продуктивна частина
Вчити дітей утворювати та вживати у власному мовленні відповідні форми дієслова to be минулого простого часу – was/ were в (стверджувальній (позитивній), заперечній, питальній формах) та вміти давати короткі відповіді на питання.
Сформувати уявлення про граматичну конструкцію there was/there were. Повторення іменників однини та множини із there was/there were.
Очікувані результати
Розуміння значення: учні розуміють, що «to be» вказує на стан чи розташування.
Вживання в позитивних реченнях: учні утворюють правильні позитивні речення з дієсловами «to be» в минулому часі. Утворення заперечних речень. Створення питальних речень. Виконують вправи та пишуть прості речення з іменниками однини та множин: there was/there were.
Рецептивна частина
Ознайомлення зі зразками у мовленні та утворенням неправильних дієслів ( irregular verbs) у минулому простому часі ( past simple tense) в стверджувальних реченнях ( positive sentences).
Продуктивна частина
Виконання усних і письмових граматичних завдань. Ознайомити зі зразками у мовленні та утворенням Past Simple, звертаючи увагу на поділ дієслів на правильні (regular verbs) і неправильні (irregular verbs).
Очікувані результати
Розуміння різниці між правильними та неправильними дієсловами: учні розуміють, що правильні дієслова утворюють минулий час, додаючи «ed» (або «d»), тоді як неправильні дієслова мають неправильні форми.
Вживання правильних дієслів у позитивних реченнях: учні утворюють позитивні речення, використовуючи правильні дієслова в минулому часі.
Утворення заперечних речень з правильними дієсловами: учні вміють утворювати заперечні речення, використовуючи правильні дієслова та слово «did not» чи скорочено «didn't».
Створення питальних речень з правильними дієсловами: учні вміють ставити питання, використовуючи правильні дієслова та допоміжне слово «did».
Розрізнення та вживання неправильних дієслів: учні розрізняють неправильні дієслова та вживати їх у відповідних контекстах.
Рецептивна частина
Ознайомлення зі зразками утворення питальних ( did) та заперечних ( didn’t) речень у минулому простому часі ( past simple).
Продуктивна частина
Закріпити вміння вживати розповідні, заперечні та питальні речення у минулому простому часі, давати короткі відповіді. Формувати у дітей вміння вживати спеціальні питання у своєму мовленні, правильно використовуючи граматичні конструкції під час утворення спеціальних питань у минулому простому часі. Спеціальне питання зі словами «what,» «where,» «when,» «why,» «who,» «how».
Очікувані результати
Розуміння відмінностей між типами речень: учні розуміють, як утворювати питальні та заперечні речення в минулому простому часі, використовуючи допоміжне слово «did» або безпосередньо допоміжне слово та правильні форми дієслів.
Вживання правильних та неправильних дієслів: учні вживають правильні та неправильні дієслова в питальних та заперечних реченнях.
Створення питальних речень : учні створюють власні питальні речення на основі наданого контексту чи історії.
Вживання спеціальних питань: учні використовують спеціальні питання, щоб дізнатися конкретні деталі минулих подій.
Активна участь у групових вправах: учні беруть участь у вправах та діалогах, які включають в себе питання та заперечення у минулому часі.
Рецептивна частина
Введення нових лексичних одиниць.
Птахи (Birds):
Перелітні: swallow, duck, goose.
Лісові: owl, woodpecker, jay.
Тропічні: parrot, toucan, hummingbird.
Хижаки: eagle, falcon, hawk.
Домашні: chicken, pigeon, canary.
Комахи (Insects)
Летючі: butterfly, dragonfly, mosquito.
Повзучі: ant, beetle, spider.
Крилаті: bee, wasp, moth.
Тропічні: firefly, mantis, tropical beetle.
Корисні: ladybug, honey, bee.
Продуктивна частина
Лексичні ігри. Опис птахів і комах (за вибором дітей). Виконання практичних завдань. Розпізнавання звуків (ld, lt, nd, nt, mp). Правильна вимова і читання слів, які мають звуки (ld, lt, nd, nt, mp).
Очікувані результати
Формування речень: учні беруть участь у вправах формування речень, використовуючи слова з фонетичними звуками «ld,» «lt,» «nd,» «nt,» «mp.» Наприклад: «The bird built a nest.» «She felt the soft carpet.»
Вимова та перевірка звуків: учні правильно вимовляють слова та перевіряють свою вимову, порівнюючи її зі звуками в словнику.
Застосування знань у читанні: учні застосовують свої знання фонетики при читанні текстів, що містять слова з фонетичними звуками «ld,» «lt,» «nd,» «nt,» «mp.»
Активна участь у вивченні звуків: учні активно беруть участь у вправах, іграх та діалогах, щоб закріплювати свої навички фонетики.
Рецептивна частина
Сформувати уявлення про граматичну конструкцію going to +дієслово. Ознайомити зі зразками у мовленні та утворенням Future Simple.
Продуктивна частина
Виконання усних і письмових граматичних завдань. Закріпити вміння вживати розповідні, заперечні та питальні речення у майбутньому простому часі, давати короткі відповіді.
Очікувані результати
Розуміння форми майбутнього простого часу: учні розуміють, як утворюється майбутній простий час (наприклад, допоміжне дієслово «will» + базова форма дієслова).
Вживання у розповіді: учні використовують майбутній простий час у розповідях та коротких історіях.
Формування питань та заперечень: учні вміють ставити питання та утворювати заперечні речення в майбутньому часі, використовуючи відповідні допоміжні дієслова.
Вживання майбутнього часу в усному та письмовому мовленні: учні практикують вживання майбутнього простого часу в усному та письмовому мовленні.
Розрізнення вживання «Will» і «Going to»: учні розрізняють між вживанням «will» та «going to» для вираження майбутніх дій та планів. Пишуть короткі речення зі словами «will» та «going to».
Активна участь у групових та парних вправах: беруть активну участь в групових та парних вправах використовуючи майбутній простий час в комунікативних ситуаціях.
Рецептивна частина
Введення нових лексичних одиниць.
Дерева (Trees):
Листопадні Дерева: maple, oak, birch.
Хвойні Дерева: pine, spruce, fir.
Фруктові Дерева: apple tree, cherry tree, peach tree.
Пальмові Дерева: palm tree, coconut palm, date palm.
Декоративні Дерева: japanese maple, magnolia.
Квіти (Flowers):
Трав'янисті Квіти: daisy, tulip, rose.
Багаторічні Квіти: lavender, peony, iris.
Групи Квітів: bouquet, arrangement, wreath.
Екзотичні Квіти: orchid, hibiscus.
Продуктивна частина
Лексичні та творчі ігри на вивчення та закріплення вивчених лексичних одиниць з теми. Лексичні ігри – квітковий лото: створення лото-карток з зображеннями різних квітів та дерев. Учні мають відмічати картки, коли називається слово або дається опис. Творчі ігри – малюнковий квітковий сад:
учні мають створити великий малюнок квіткового саду, додаючи різні види квітів та дерев. Потім можна обговорити їх вибір та описати кожен об'єкт; історії про рослини: учні можуть створювати короткі історії, де головні герої – це рослини. Це дозволить їм використовувати нові слова та виражати свої думки. Розповіді дітей про улюблене дерево/квітку. Виконання практичних завдань.
Очікувані результати
Учні розпізнають та називають різні види дерев та квітів.
Учні описують характеристики дерев та квітів за допомогою слів та фраз.
Розуміння різноманітності рослин: учні розуміють та розпізнають різноманітність рослинного світу, включаючи листопадні та хвойні дерева, квіти різних кольорів і форм.
Усвідомлення ролі рослин: розуміють важливу роль дерев та квітів у природі, наприклад, їхній внесок у видоутворення, атмосферний кисень та прикрашання навколишнього середовища.
Творчі проєкти: учні використовують знання в творчих проєктах, таких як малюнки квітів чи створення альбому про різні види дерев.
Учні висловлюють власну думку про те, чому рослини є важливим елементом природи та як вони взаємодіють з навколишнім середовищем.
Рецептивна частина
Вивчення фоніксів, вміння визначати окремі фонікси у знайомих та нових словах, фразах.
Продуктивна частина
Узагальнювати за закріплювати знання дітей про вивчені фонікси та удосконалювати їх вміння визначати, розпізнавати та вживати подібні до них слова із зазначеними фоніксами. Виконання тренувальних завдань: знайдіть правильне співвідношення; заповніть пропуски; створіть слова; знайдіть помилку; побудуйте речення; визначте значення. Розпізнавання звуків (y, igh, ai, ay). Правильна вимова і читання слів, які мають звуки (y, igh, ai, ay).
Очікувані результати
Розпізнавання фоніксів: учні розпізнають та ідентифікують фонікси «y,» «igh,» «ai,» «ay» у словах.
Вимова та визначення: діти вимовляють слова, використовуючи правильні фонікси, і визначають їхнє значення.
Вживання фоніксів у словах: учні використовують фонікси «y,» «igh,» «ai,» «ay» для правильного написання та читання слів.
Формування речень: діти складають речення, використовуючи слова з фоніксами, щоб продемонструвати їх вживання в контексті.
Спілкування та взаємодія: учні взаємодіють під час уроку, обговорюючи слова, діляться своїми висловлюваннями та використовують нові фрази.
Складання та вимова слів: складають нові слова, використовуючи різні фонікси, та вимовляють їх правильно.
Самостійна робота: виконують самостійну роботу з використанням фоніксів у різних вправах та завданнях.
Рецептивна частина
Ознайомлення з новими лексичними одиницями з казки Спляча Красуня (Sleeping Beauty): Спляча Красуня (Sleeping Beauty), Принц (Prince), Фея (Fairy), Мавка (Fairy Godmother), Колючий Шпиль (Spinning Wheel), Зла Мачуха (Wicked Stepmother), Злий Колдун (Evil Sorceress), Принцесин Замок (Princess's Castle), Пробудження (Awakening).
Продуктивна частина
Перегляд казки Спляча Красуня (Sleeping Beauty) англійською мовою. Переклад окремих частин казки за допомогою нових лексичних одиниць з вчителем.
Очікувані результати
Розуміння сюжету: учні розуміють основний сюжет казки «Спляча Красуня», включаючи ключові події та персонажі.
Визначення головних персонажів: учні ідентифікують головних персонажів, таких як спляча красуня, принц, зла фея та інші.
Словниковий запас: збагачення словникового запасу учнів новими термінами та виразами, пов'язаними з казкою.
Обговорення моралі: учні обговорюють можливі моральні висновки з казки, такі як важливість доброти, справедливості.
Творчі проєкти: створюють та презентують творчі проєкти, такі як малюнки, лялькові театри чи короткі розповіді, пов'язані з казкою.
Вимова та читання: порівнюють головних героїв казки та читають текст казки, обговорюють ключові слова.
Спілкування та взаємодія: беруть участь у спілкуванні під час обговорення казки та відповідають на запитання вчителя.
Тестування розуміння: виконують тести або інші завдання для перевірки розуміння учнями сюжету та ключових елементів казки.
Рецептивна частина
Введення нових лексичних одиниць (city, town, capital і т.д )
Продуктивна частина
Вправляння у вивченні нових лексичних одиниць. Закріплення матеріалу. Читання вголос текстів та сприйняття на слух про місто Київ.
Очікувані результати
Культурне сприйняття: розуміння та оцінка культурних та історичних аспектів міста Київ, таких як архітектура, пам'ятки, традиції та історія.
Мовні навички: вимовляють та записують слово «Київ» обома мовами – українською та англійською.
Культурне порівняння: порівнюють Київ з іншими містами або регіонами, розуміють важливість міста в культурному та історичному контексті.
Використання інформаційних джерел: вміють користуватися різними джерелами інформації для доповнення своїх знань про Київ.
Виразне мовлення: висловлюють свої думки щодо міста Києва, використовуючи правильну лексику та граматику.
Творчі проєкти: створюють та представляють творчі проєкти, такі як постери, презентації чи малюнки, що відображають учбовий матеріал.
Співпраця та групова робота: беруть участь у групових обговореннях, обмінюються думками та ідеями щодо міста Києва.
Рецептивна частина
Закріплення лексичних одиниць і вивчення символів країни.
Країни та регіони:
Англія (England).
Шотландія (Scotland).
Уельс (Wales).
Північна Ірландія (Northern Ireland).
Міста:
Лондон (London) – столиця Великої Британії.
Единбург (Edinburgh) – столиця Шотландії.
Кардіфф (Cardiff) – столиця Уельсу.
Белфаст (Belfast) – столиця Північної Ірландії.
Атрибути та символи:
Британський прапор (Union Jack).
Біг Бен (Big Ben) – годинникова вежа в Лондоні.
Двоповерховий автобус (Double-decker bus).
Червона телефонна будка (Red telephone box).
Британська гвардія (British Guard).
Культурні традиції:
Попільниця (Tea time) – традиція пити чай з випічкою.
Гардероб (Wardrobe) – традиційний британський одяг.
Розсипані бутерброди (Crumpets) – популярна закуска.
Історичні пам'ятки:
Тауер (Tower of London) – історична фортеця.
Стоунхендж (Stonehenge) – праісторичні камені.
Велика Піраміда Гізи (Great Pyramid of Giza) – єдине світове диво, побудоване в період Великої Британії як колонії.
Люди та персоналії:
Шекспір (Shakespeare) – видатний англійський письменник.
Бітлз (The Beatles) – легендарний британський музичний гурт.
Продуктивна частина
Закріплення матеріалу. Розвиток навичок усного мовлення за допомогою нових лексичних одиниць. Ознайомлення з географічними поняттями з урахуванням перегляду відеоматеріалів на запропоновану тему. Ознайомлення зі складовими країни. Розробка творчих проєктів у групах.
Очікувані результати
Культурне сприйняття: розуміють культурні та історичні особливості Великої Британії, такі як традиції, обряди, архітектура та історія.
Мовні навички: учні відтворюють в усному мовленні та записують слова «Great Britain» та «Велика Британія» на англійській та українській мовах.
Люди та персоналії: запитують і надають інформацію про визначних особистостей.
Використання інформаційних джерел: вміють користуватися джерелами інформації для доповнення знань про Велику Британію.
Рецептивна частина
Закріплення лексичних одиниць і вивчення символів країни.
Штати:
Нью-Йорк (New York).
Каліфорнія (California).
Техас (Texas).
Флорида (Florida).
Іллінойс (Illinois).
Масачусетс (Massachusetts).
Міста:
Нью-Йорк (New York City).
Лос-Анджелес (Los Angeles).
Чикаго (Chicago).
Вашингтон (Washington, D.C.).
Атрибути та символи:
Знам'я США (The U.S. Flag).
Статуя Свободи (Statue of Liberty).
Білий Дім (The White House).
Американський орел (Bald Eagle).
Долар (Dollar).
Культурні традиції:
День Незалежності (Independence Day).
День Подяки (Thanksgiving).
Хеллоуїн (Halloween).
Різдво (Christmas).
Американський футбол (American Football).
Люди та Персоналії:
Президент (President).
Мартін Лютер Кінг (Martin Luther King Jr.).
Вашингтон Ірвінг (Washington Irving).
Продуктивна частина
Закріплення матеріалу. Розвиток навичок усного мовлення за допомогою вживання нових лексичних одиниць. Ознайомлення з географічними поняттями з урахуванням перегляду відеоматеріалів на запропоновану тему. Ознайомлення зі складовими країни. Розробка творчих проєктів у групах.
Очікувані результати
Культурне сприйняття: відтворюють за допомогою усного мовлення розуміння та оцінку культурних аспектів США, таких як традиції, свята, кухня, мови та історія.
Мовні навички: вимовляють та записують слова, пов'язані з Сполученими Штатами Америки, на англійській та українській мовах.
Історичні знання: розпитують з метою уточнення інформації щодо розуміння основних знаменних дат США, таких як День Незалежності та інші важливі події.
Люди та персоналії: запитують і надають інформацію про визначних особистостей, таких як президенти, видатні вчені та культурні ікони.
Традиції та свята: висловлювати свої враження про традиційні свята та святкування в США, такі як День Подяки, Різдво, Хеллоуїн та інші.
Використання інформаційних джерел: вміють користуватися різними джерелами інформації для доповнення своїх знань про США.
Рецептивна частина
Повторення та узагальнення основних лексичних одиниць з вивчених тем. Ігри та квести за різними тематиками.
Продуктивна частина
Квест: «Таємниця мови».
Розміщення карток з англійськими словами чи фразами по всьому класному приміщенню. Учні мають шукати ці картки і писати переклад чи визначення кожного слова. Виграє та команда, яка першою вирішить всі завдання.
Гра «Чарівний словник».
Учні створюють свої «чарівні словники» з новими словами, які вони вивчили протягом гуртка. Кожен учень представляє свій словник та розповідає коротко про вивчені слова та їх значення.
Творча активність: «Мій День».
Учні створюють короткий розповідь про свій день англійською мовою, використовуючи вивчені фрази та слова. Можна додати елемент творчості, наприклад, малюнки чи плакати, щоб проілюструвати їх розповіді.
Гра «Хто Я?».
Учні записують слова або фрази, пов'язані з персонажем чи предметом, інші учні повинні вгадати, про кого чи про що йдеться. Це може бути пов'язано з темами, які вони вивчали, або попередніми уроками.
Гра «Мікрофон-Тест».
Учні готують короткі міні-виступи на тему, яку вони вивчили протягом гуртка. Кожен учень виступає перед класом, поділяючи свої знання та враження від вивченого матеріалу.
Очікувані результати
Діти повторюють основні лексичні одиниці з вивчених тем, беруть участь у виконанні вправ, квестів та іграх, переглядають відео з попередніх тем. Розвивають навичку читання вголос та усне мовлення. Парна робота відображається у залучанні учнів до ігор, квестів та вправ на повторення та узагальнення.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Гуртківці мають знати:
– буквар і основні буквосполучення;
– словник та граматичні концепції в рамках навчального плану гуртка.
Гуртківці мають уміти:
– комунікувати в обмеженому колі тем, ситуацій і об'єктів, які вказані в навчальній програмі;
– вітатися, прощатися, виражати вибачення, подякування, представляти себе або інших;
– називати і описувати осіб, предмети, створювати запитання та надавати відповіді на них, розуміти і виконувати прості інструкції, розпізнавати і використовувати інформаційні символи, вітання на свята, вирази настрою;
– відповідати на запитання, які можуть вимагати відповіді «так» або «ні» або коротких відповідей;
– писати під диктовку та самостійно відтворювати графічні представлення вивчених слів, фраз та речень;
– демонструвати навички читання вслух з розумінням коротких і нескладних текстів та казок, які містять незнайомі слова, що вивчаються шляхом контексту, з дотриманням правильної апроксимованої вимови;
– виконувати розрахунки в межах числа 100;
– брати участь у лексичних іграх, виконувати рольові інсценізації казок;
– розуміти співрозмовника, сприймати та розуміти текстовий, поетичний і драматичний матеріал та основний зміст прослуханих текстів різного стилю, побудованого на вивченому мовному матеріалі.
Гуртківці мають набути досвіду:
– визначення вивчених слів за слухом з використанням ілюстрацій та малюнків;
– базового рівня спілкування у форматі коротких діалогів, включаючи ввічливість, та в обсязі тем, передбачених навчальною програмою гуртка.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ТА ВИХОВАНЦІВ
1