Навчальна програма з інтегрованого курсу Мистецтво: образотворче мистецтво

Про матеріал
Навчальна програма інтегрованого курсу Мистецтво:образотворче мистецтво для 7 класу, складена на основі модульної програми (автор Л. Масол)
Перегляд файлу

 

 

Навчальна програма «Мистецтво:образотворче мистецтво, 7 клас  (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освітина 2024-25 н.р.  ( 35 годин.)

 

   Навчальна робоча програма з курсу «Образотворче мистецтво» розроблена на основі законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції Нової української школи (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»), на основі Державного стандарту базової середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 30.09. 2020 р. № 898), а також модельної навчальної програми «Мистецтво. 7-9 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автор Масол Л. М.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 06.09.2023 № 1090). Програма є складовою частиною мистецької освітньої галузі.

   Особливості опанування мистецтва пов’язані з його унікальною освітньою місією – формування ціннісних естетичних орієнтацій у процесі впливу на розум і почуття людини, виховання патріотичної свідомості, гуманістичних ідеалів. Художні твори здатні пробуджувати креативний потенціал учнів для самореалізації та участі в соціокультурній творчості. Сучасні електронні мережі, долаючи культурні кордони, надають можливість отримувати художню інформацію в найрізноманітніших обсягах і форматах; але вона потребує адекватної інтерпретації, критичного ставлення, естетичного оцінювання, тобто вміння вирізняти в інформаційних потоках справжні цінності й орієнтуватися на них. З огляду на швидку цифровізацію освітньо-комунікативного середовища зростає роль аудіо-візуальної інформації, якою пронизані тексти різної природи, зокрема глобальні масиви медіа, які можуть мати як естетичний, так і антиестетичний вплив на учнів. Тому вивчення мистецтва має спрямовуватися на розвиток не лише загальної і художньої культури особистості, а й на низку ключових і предметних компетентностей, зокрема у царині медіа, як чинника подолання загроз і викликів віртуальної реальності, формування естетичного імунітету.

   Робоча навчальна програма «Мистецтво» для 7 класу забезпечує наступність за Модельною програмою для 5-6 класів, гнучкий перехід учнів від адаптаційного періоду навчання учнів. Вона розроблена на основі Державного стандарту базової середньої освіти, яким визначено мету мистецької освітньої галузі – цілісний розвиток особистості учня у процесі опанування мистецьких надбань людства; усвідомлення власної національної ідентичності в міжкультурній комунікації; формування компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження; розкриття креативного потенціалу, залучення до культурних процесів в Україні.

   Програма реалізує визначені в Державному стандарті ціннісні орієнтири та ключові компетентності, а саме: вільне володіння державною мовою, здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами; математична компетентність; компетентності у галузі природничих наук, техніки й технологій; інноваційність; екологічна й інформаційно-комунікаційна компетентності; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності; підприємливість і фінансова грамотність, а також пріоритетна для мистецької галузі культурна компетентність.

   Мета навчання образотворчого мистецтва досягається шляхом реалізації таких завдань:

   ● виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток художніх інтересів та естетичних потреб, емоційного інтелекту;

   ● формування системи художніх знань, яка відображає видову і жанрову специфіку та взаємодію мистецтв; опанування мистецької грамоти, насамперед візуальної;

   ● розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; здатності брати участь у дискусіях на теми мистецтва, висловлювати й аргументувати власні думки, судження, пріоритети;

   ● здобуття мистецького досвіду в різних видах практичної діяльності; в індивідуальних, групових і колективних мистецьких проєктах; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження, до роботи в команді на засадах толерантності й партнерства;

   ● розвиток художніх здібностей, уяви та інтуїції, критичного і креативного мислення, інноваційності;

● формування потреби в естетизації середовища, готовності до участі в соціокультурному житті, до збереження і примноження культурно-мистецьких цінностей.

   Принципи, на яких ґрунтується програма та визначаються її виховні та дидактичні пріоритети:

   ● дитиноцентризму та індивідуалізації, врахування вікових особливостей і природних здібностей учнів;

   ● глокальної освіти – поєднання глобального (загальнолюдського, європейського), національного (державного) та локального (етнокраєзнавчого) аспектів змісту освіти для формування толерантності, національної гордості, дієвого патріотизму;

   ● систематичності, неперервності, наступності між початковою і базовою освітою, адаптаційним і основним циклами навчання;

   ● дидактичної інтеграції на основі взаємодії мистецтв і методів компаративістики, спрямованих на поліхудожній розвиток учнів;

   ● континуальності – єдності навчання і виховання особистості, художнього і технічного, емоційного та раціонального, свідомого та інтуїтивного в процесі опанування мистецьких цінностей;

   ● варіативності змісту, засобів, методів і технологій навчання мистецтва;

   ● діалогічної суб’єкт-суб’єктної взаємодії, партнерства, емоційно-енергетичної насиченості навчання;

   ● пріоритету художньо-творчої самореалізації учнів, пошуку особистісних сенсів у навчанні мистецтва;

   ● стимулювання мистецької самоосвіти, єдність формальної, неформальної та інформальної освіти;

   ● профорієнтаційної спрямованості в царині мистецтва та креативних індустрій.

   Програма побудована на підґрунті компетентнісного, інтегративного, особистісно орієнтованого, діяльнісного та культурологічного підходів, які зумовлюють дидактично доцільне визначення змісту навчання мистецтва і широку палітру методичного інструментарію вчителя.

   Компетентнісний підхід розглядаємо як з позиції цілей і результатів загальної мистецької освіти, які вимірюються у відповідних формах контролю та оцінювання учнів, так і з позиції організації процесу навчання: добору доцільного змісту і відповідних художньо-педагогічних технологій.

   Інтегративний підхід виражається в акцентуванні взаємодії різних видів образотворчого мистецтва в рамках освітньої галузі та пошуку міжгалузевих зв’язків, інтеграції навчання мистецтв із соціокультурним середовищем.

   Особистісно зорієнтований підхід сприяє підвищенню мотивації до навчання, забезпечує розкриття творчого потенціалу і розвиток індивідуальних художніх здібностей учнів відповідно до інтересів і потреб.

   Діяльнісний підхід спрямований на розвиток практичних умінь учнів у різних видах мистецтва, дизайну, креативних індустрій, також наскрізних навичок (soft skills) і здатності застосовувати їх у власній життєдіяльності.

   Культурологічний підхід зумовлює розгляд мистецтва в широкому культурологічному контексті в єдності цінностей культури національної та зарубіжної, народної і професійної, елітарної і популярної, традиційної та інноваційної; у результаті такого підходу в учнів має сформуватися цілісний художній образ світу, готовність до діалогу культур і бажання збагачувати особистісний культурний потенціал за допомогою ресурсів світового мистецтва (за формулою «людина в культурі – культура в людині»).

   Структура програми та загальна характеристика її складників

   Програма містить результативні, змістові та процесуальні складники, які структуровано за трьома відповідними рубриками «Зміст теми», «Види навчальної діяльності» та «Очікувані результати навчання».

   Рубрика «Зміст теми» побудована із застосуванням навчальних модулів, що оптимізує освітній процес, робить його систематизованим і водночас гнучким, варіативним.

   У рубриці «Види навчальної діяльності» подано орієнтовний перелік видів діяльності учнів, в якому переважають художньо-практичні й творчі. Цей перелік може варіюватися і доповнюватися вчителем, вільним у доборі художньо-дидактичного матеріалу, кількості й тематики мистецьких проєктів – індивідуальних, групових, колективних. Надані орієнтири й форми інтеграції запроваджуються через диференційовані завдання різного рівня складності з урахуванням художніх інтересів і можливостей учнів, що сприяє розвитку креативного потенціалу особистості в галузі мистецтва і креативних індустрій.

   У рубриці «Очікувані результати навчання» конкретизовано вимоги до учнів для 7 класу відповідно до запропонованого змісту для кожного року навчання і з урахуванням груп результатів, визначених у Державному стандарті базової середньої освіти. До результатів варто зарахувати не лише грамотність і досвід в окремих видах мистецтва, а й міжпредметну естетичну компетентність, а також інтегративну медіа-компетентність у сфері мистецтва. Саме вони дають змогу учням вирішувати міждисциплінарні проблеми, наприклад, під час виконання інтегративних галузевих і міжгалузевих проєктів.

   Важливу роль у методичній реалізації авторських ідей концепції і програми мають відігравати принципи компаративістики, геймифікації, інтеграції ключових компетентностей та наскрізних умінь, єдності мистецької освіти й самоосвіти, професійної орієнтації (впровадження випробовувань для самовизначення).

   Орієнтирами для оцінювання навчальних досягнень учнів з інтегрованого курсу «Образотворче мистецтво» є державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів 7 класу (Додаток 20 до Державного стандарту базової освіти), що включають мистецькі й ключові компетентності, які реалізуються через наскрізні вміння та охоплюють основні складові діяльності учнів – пізнання, діяльність і ставлення.

   Оцінювання досягнень учнів у галузі мистецької освіти поділяється на формувальне та підсумкове (за 12-бальною системою), яке здійснюється із застосуванням наступних форм: усної: індивідуального, групового фронтального опитування; практичної: виконання мистецьких творів (спів, інструментальна гра), створення композицій з образотворчого і декоративного мистецтва, простих медіапродуктів (подкастів, фотоколажів, відеороликів), участь у театральній діяльності (інсценізація, пантоміма, перформанс, артмоб), виконання мистецьких проєктів, участь в естетизації середовища; цифрової: тестування в електронному форматі.

 

 

К-сть

год.

Зміст теми

Види навчальної діяльності

Очікувані результати

навчання

 

9

Розділ 1. МИСТЕЦТВО В ІНТЕГРОВАНОМУ ПРОСТОРІ КУЛЬТУРИ (9 год.)

1.

1

Візуальні символи  України.

1. Матеріальна і нематеріальна спадщина.

2.  Світова спадщина ЮНЕСКО пам’яток українського мистецтва.

   - Інсценізації народних українських обрядів, насамперед поширених в етнокультурному середовищі рідного краю з усвідомленням національної ідентичності.

   - Дослідження довкілля, зокрема візуальних об’єктів рідного краю (ескізи, фотографії, відео) з метою естетизації середовища. Участь у соціокультурній діяльності, зокрема відбудові мистецького фонду краю.

   - Створення графічних, живописних і об'ємних композицій.

   - Виконання художньо-творчих робіт із різних видів дизайну. Організація художньо-творчих майстерень за інтересами.

   - Сприймання, інтерпретація, аналіз, порівняння, оцінювання творів різних видів мистецтва, медіа (фільмів, радіо- і телепередач, реклами) з дотриманням відповідної  термінології, норм українського мовлення.

   - Участь у дискусіях з тем мистецтва, висловлювання власних емоційних вражень, ціннісних ставлень, критичних суджень, оцінок.

   - Створення медіаповідомлень у різних форматах (подкаст, фото, кліп), простих мультимедійних продуктів (рекламних постерів, відеороликів відеоігор), складання орієнтовних радіо- і телепрограм з урахуванням запитів певної аудиторії.

   - Участь у колективних, групових та

індивідуальних мистецьких проєктах (зокрема екологічних) з виявом ініціативності, умінь працювати в команді.

   - Застосовування цифрових технологій у презентаціях.

   - Пошук і використання художніх матеріалів різної природи (тексти, ілюстрації, фото-, аудіо-, відео- тощо) з усвідомленням норм авторського права.

   - Обговорення правил етичної поведінки в соціальних мережах.

   - Добір творів мистецтва і видів художньої діяльності для релаксації, емоційного задоволення.

   - Використання медіа для художньо-творчого самовираження, здійснення віртуальних екскурсій, поширення інформації про українське мистецтво, зокрема власного етнорегіону.

   Пізнає різні види мистецтва, інтерпретує художні образи, виявляє ціннісне емоційне ставлення до мистецтва.

   - Пояснює художні особливості творів різних видів і жанрів мистецтва, різних видів дизайну.

   - Встановлює зв’язки між народним і професійним мистецтвом, між традиціями і

новаторством у художній творчості.

   - Сприймає твори різних видів і жанрів мистецтва; аргументовано їх інтерпретує, формулює ціннісне естетичне ставлення до них.

   - Досліджує зв’язки між видами мистецтва; між мистецтвом і життям, різними галузями знань.

   Виявляє художньо-образне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва.

   - Реалізує художні ідеї / задуми в різних видах і жанрах мистецтва, різних видах дизайну.

   - Використовує етнічні мотиви у власній творчості.

   - Імпровізує з художніми засобами, зокрема цифровими, для реалізації мистецької ідеї.

   - Спостерігає, досліджує навколишнє середовище, стежить за мистецькими подіями, явищами.

   - Естетично перетворює предметне середовище, виявляє громадянську позицію.

   Пізнає себе через взаємодію з мистецтвом,

регулює власний емоційний стан, розвиває емоційний інтелект.

   - Критично оцінює власні досягнення за обраними критеріями, визначає способи вдосконалення умінь.

   - Демонструє створене, реагує на інформацію та аналіз від інших осіб.

   - Аргументує свою позицію під час обговорень творів мистецтва, виконує різноманітні ролі, співпрацюючи в групах над мистецькими проектами.

   - Аналізує власні емоції від творів різних видів мистецтва.

   - Уміє виразити різноманітні почуття у процесі художньої діяльності.

   Використовує інформаційне середовище у власній творчості та художній комунікації

   - Створює і обробляє мистецькі медіатексти; самостійно застосовує способи художньої комунікації.

   - Розрізняє первинні і вторинні джерела інформації для художнього пізнання.

   - Дотримується авторського права, усвідомлено використовує цитати із посиланням на автора.

    - Виявляє і відповідально використовує ліцензований / авторський продукт.

2.

1

Народна творчість, що вражає світ.

1. Петриківський розпис.

2. Косівська кераміка..

3. Кримськотатарський орнек.

3.

1

“І рушник вишиваний на щастя, на долю дала...”.

1. Українська вишивка.

2. Килимарство.

4.

1

Витвори народних майстрів. Різьблення.

1. Декоративна різьба по дереву.

2. Інкрустація.

5.

1

Народна витинанка.

1. Ажурні та силуетні витинанки.

2. Писанкарство.

6.

1

Як народжуються архітектурні образи.

1. Мова архітектури.

2. Планування міст.

3. Житлова, громадська, промислова та культова архітектури.

7.

1

Синтез мистецтв в архітектурному ансамблі.

1. Архітектурні ансамблі епохи Стародавнього світу і середніх віків.

2. Архітектурні ансамблі за  призначенням.

8.

1

Синтез мистецтв у храмі: культова архітектура.

1. Культова архітектура.

2. Фрески і мозаїки. Іконопис.

3. Дерев’яні церкви України, внесені до Списку всесвітньої спадщини ООН.

9.

1

Урок узагальнення знань з розділу “Мистецтво в інтегрованому просторі культури”

 

7

Розділ 2. МИСТЕЦТВО І МЕДІА (7 год.)

10.

1

Статичні візуальні медіа. Фотомистецтво.

1. Мистецтво і дизайн.

2. Фотомистецтво. Поліграфія.

   - Інсценізації народних українських обрядів, насамперед поширених в етнокультурному середовищі рідного краю з усвідомленням національної ідентичності.

   - Дослідження довкілля, зокрема візуальних об’єктів рідного краю (ескізи, фотографії, відео) з метою естетизації середовища. Участь у соціокультурній діяльності, зокрема відбудові мистецького фонду краю.

   - Створення графічних, живописних і об'ємних композицій.

   - Виконання художньо-творчих робіт із різних видів дизайну. Організація художньо-творчих майстерень за інтересами.

   - Сприймання, інтерпретація, аналіз, порівняння, оцінювання творів різних видів мистецтва, медіа (фільмів, радіо- і телепередач, реклами) з дотриманням відповідної  термінології, норм українського мовлення.

   - Участь у дискусіях з тем мистецтва, висловлювання власних емоційних вражень, ціннісних ставлень, критичних суджень, оцінок.

   - Створення медіаповідомлень у різних форматах (подкаст, фото, кліп), простих мультимедійних продуктів (рекламних постерів, відеороликів відеоігор), складання орієнтовних радіо- і телепрограм з урахуванням запитів певної аудиторії.

   - Участь у колективних, групових та

індивідуальних мистецьких проєктах (зокрема екологічних) з виявом ініціативності, умінь працювати в команді.

   - Застосовування цифрових технологій у презентаціях.

   - Пошук і використання художніх матеріалів різної природи (тексти, ілюстрації, фото-, аудіо-, відео- тощо) з усвідомленням норм авторського права.

   - Обговорення правил етичної поведінки в соціальних мережах.

   - Добір творів мистецтва і видів художньої діяльності для релаксації, емоційного задоволення.

   - Використання медіа для художньо-творчого самовираження, здійснення віртуальних екскурсій, поширення інформації про українське мистецтво, зокрема власного етнорегіону.

   Пізнає різні види мистецтва, інтерпретує художні образи, виявляє ціннісне емоційне ставлення до мистецтва.

   - Пояснює художні особливості творів різних видів і жанрів мистецтва, різних видів дизайну.

   - Встановлює зв’язки між народним і професійним мистецтвом, між традиціями і

новаторством у художній творчості.

   - Сприймає твори різних видів і жанрів мистецтва; аргументовано їх інтерпретує, формулює ціннісне естетичне ставлення до них.

   - Досліджує зв’язки між видами мистецтва; між мистецтвом і життям, різними галузями знань.

   Виявляє художньо-образне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва.

   - Реалізує художні ідеї / задуми в різних видах і жанрах мистецтва, різних видах дизайну.

   - Використовує етнічні мотиви у власній творчості.

   - Імпровізує з художніми засобами, зокрема цифровими, для реалізації мистецької ідеї.

   - Спостерігає, досліджує навколишнє середовище, стежить за мистецькими подіями, явищами.

   - Естетично перетворює предметне середовище, виявляє громадянську позицію.

   Пізнає себе через взаємодію з мистецтвом,

регулює власний емоційний стан, розвиває емоційний інтелект.

   - Критично оцінює власні досягнення за обраними критеріями, визначає способи вдосконалення умінь.

   - Демонструє створене, реагує на інформацію та аналіз від інших осіб.

   - Аргументує свою позицію під час обговорень творів мистецтва, виконує різноманітні ролі, співпрацюючи в групах над мистецькими проектами.

   - Аналізує власні емоції від творів різних видів мистецтва.

   - Уміє виразити різноманітні почуття у процесі художньої діяльності.

   Використовує інформаційне середовище у власній творчості та художній комунікації

   - Створює і обробляє мистецькі медіатексти; самостійно застосовує способи художньої комунікації.

   - Розрізняє первинні і вторинні джерела інформації для художнього пізнання.

   - Дотримується авторського права, усвідомлено використовує цитати із посиланням на автора.

    - Виявляє і відповідально використовує ліцензований / авторський продукт.

11.

1

Реклама.

1. Реклама як вид мистецтва.

2. Професія рекламіста. Секрети творчих професій.

12.

1

Телебачення — динамічний електронний вид медіа.

1. Світ телебачення.

2. Телеведучий. Коментатор. Шоумен.

3. Телеоператор. Режисер. Художня постановка.

13.

1

Цифрове мистецтво.

1. Використання комп’ютера у мистецтві.

2. Інструменти цифрового мистецтва.

14.

1

Відеоігри.

1. Відеоігри як витвір мистецтва.

2. Творчі професії розробників відеоігор.

15.

1

Медіабезпека. Авторське право.

  1. Що таке медіаграмотність.

2. Авторське право. Сигнатура.

16.

1

Урок узагальнення знань з розділу “Мистецтво і медіа”

 

8

Розділ 3. ДИЗАЙН СЬОГОДЕННЯ: НА ШЛЯХУ ДО ДІАЛОГУ (10 год.)

17.

1

Дизайн і його види.

1. Професія дизайнер.

2. Графічний дизайн.

3. Дизайн середовища. Артдизайн.

   - Інсценізації народних українських обрядів, насамперед поширених в етнокультурному середовищі рідного краю з усвідомленням національної ідентичності.

   - Дослідження довкілля, зокрема візуальних об’єктів рідного краю (ескізи, фотографії, відео) з метою естетизації середовища. Участь у соціокультурній діяльності, зокрема відбудові мистецького фонду краю.

   - Створення графічних, живописних і об'ємних композицій.

   - Виконання художньо-творчих робіт із різних видів дизайну. Організація художньо-творчих майстерень за інтересами.

   - Сприймання, інтерпретація, аналіз, порівняння, оцінювання творів різних видів мистецтва, медіа (фільмів, радіо- і телепередач, реклами) з дотриманням відповідної  термінології, норм українського мовлення.

   - Участь у дискусіях з тем мистецтва, висловлювання власних емоційних вражень, ціннісних ставлень, критичних суджень, оцінок.

   - Створення медіаповідомлень у різних форматах (подкаст, фото, кліп), простих мультимедійних продуктів (рекламних постерів, відеороликів відеоігор), складання орієнтовних радіо- і телепрограм з урахуванням запитів певної аудиторії.

   - Участь у колективних, групових та

індивідуальних мистецьких проєктах (зокрема екологічних) з виявом ініціативності, умінь працювати в команді.

   - Застосовування цифрових технологій у презентаціях.

   - Пошук і використання художніх матеріалів різної природи (тексти, ілюстрації, фото-, аудіо-, відео- тощо) з усвідомленням норм авторського права.

   - Обговорення правил етичної поведінки в соціальних мережах.

   - Добір творів мистецтва і видів художньої діяльності для релаксації, емоційного задоволення.

   - Використання медіа для художньо-творчого самовираження, здійснення віртуальних екскурсій, поширення інформації про українське мистецтво, зокрема власного етнорегіону.

   Пізнає різні види мистецтва, інтерпретує художні образи, виявляє ціннісне емоційне ставлення до мистецтва.

   - Пояснює художні особливості творів різних видів і жанрів мистецтва, різних видів дизайну.

   - Встановлює зв’язки між народним і професійним мистецтвом, між традиціями і

новаторством у художній творчості.

   - Сприймає твори різних видів і жанрів мистецтва; аргументовано їх інтерпретує, формулює ціннісне естетичне ставлення до них.

   - Досліджує зв’язки між видами мистецтва; між мистецтвом і життям, різними галузями знань.

   Виявляє художньо-образне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва.

   - Реалізує художні ідеї / задуми в різних видах і жанрах мистецтва, різних видах дизайну.

   - Використовує етнічні мотиви у власній творчості.

   - Імпровізує з художніми засобами, зокрема цифровими, для реалізації мистецької ідеї.

   - Спостерігає, досліджує навколишнє середовище, стежить за мистецькими подіями, явищами.

   - Естетично перетворює предметне середовище, виявляє громадянську позицію.

   Пізнає себе через взаємодію з мистецтвом,

регулює власний емоційний стан, розвиває емоційний інтелект.

   - Критично оцінює власні досягнення за обраними критеріями, визначає способи вдосконалення умінь.

   - Демонструє створене, реагує на інформацію та аналіз від інших осіб.

   - Аргументує свою позицію під час обговорень творів мистецтва, виконує різноманітні ролі, співпрацюючи в групах над мистецькими проектами.

   - Аналізує власні емоції від творів різних видів мистецтва.

   - Уміє виразити різноманітні почуття у процесі художньої діяльності.

   Використовує інформаційне середовище у власній творчості та художній комунікації

   - Створює і обробляє мистецькі медіатексти; самостійно застосовує способи художньої комунікації.

   - Розрізняє первинні і вторинні джерела інформації для художнього пізнання.

   - Дотримується авторського права, усвідомлено використовує цитати із посиланням на автора.

    - Виявляє і відповідально використовує ліцензований / авторський продукт.

18.

1

Секрети промислового дизайну.

1. Що таке промисловий дизайн.

2. Модульні меблі.

3. Індустрія моди.

19.

1

Графічний дизайн.

1. Художньо проектна діяльність — графічний дизайн.

2. Промислова графіка. Афіша. Етикетка.

3. Моушн-дизайн.

20.

1

Фірмовий стиль.

1. Фірмовий (корпоративний) стиль.

2. Види фірмових (товарних) знаків.

21.

1

Дизайн інтер’єру.

1. Проектування та оформлення внутрішнього простору будинку.

2. Деталі інтер’єру.

22.

1

Дизайн екстер’єру.

1. Зовнішнє оформлення будівлі.

2. Пластична будова. Декор будівель.

23.

1

Ландшафтний дизайн.

1. Стилі ландшафтного дизайну.

2. Мистецтво топіарі.

3. Малі архітектурні форми. Парклети.

24.

1

Дизайн масових заходів подій.

1. Дизайн подій. Фотозони.

2. Карвінг кулінарний.

25.

1

Сучасні артпрактики, інсталяції.

1. Сучасні артпрактики. Орфізм. Дрипінг.

2. Бріколаж. Мобіль.

26.

1

Урок узагальнення знань з розділу “Музика сьогодення: на шляху до діалогу”

 

 

Розділ 4. МИСТЕЦТВО В МІЖГАЛУЗЕВИХ ЗВ’ЯЗКАХ (8 год.)

27.

1

Візуальні мистецтва і мова: екслібрис.

1.  Екслібрис — унікальний книжковий знак.

2. Історія появи екслібріса і його сучасне використання.

   - Інсценізації народних українських обрядів, насамперед поширених в етнокультурному середовищі рідного краю з усвідомленням національної ідентичності.

   - Дослідження довкілля, зокрема візуальних об’єктів рідного краю (ескізи, фотографії, відео) з метою естетизації середовища. Участь у соціокультурній діяльності, зокрема відбудові мистецького фонду краю.

   - Створення графічних, живописних і об'ємних композицій.

   - Виконання художньо-творчих робіт із різних видів дизайну. Організація художньо-творчих майстерень за інтересами.

   - Сприймання, інтерпретація, аналіз, порівняння, оцінювання творів різних видів мистецтва, медіа (фільмів, радіо- і телепередач, реклами) з дотриманням відповідної  термінології, норм українського мовлення.

   - Участь у дискусіях з тем мистецтва, висловлювання власних емоційних вражень, ціннісних ставлень, критичних суджень, оцінок.

   - Створення медіаповідомлень у різних форматах (подкаст, фото, кліп), простих мультимедійних продуктів (рекламних постерів, відеороликів відеоігор), складання орієнтовних радіо- і телепрограм з урахуванням запитів певної аудиторії.

   - Участь у колективних, групових та

індивідуальних мистецьких проєктах (зокрема екологічних) з виявом ініціативності, умінь працювати в команді.

   - Застосовування цифрових технологій у презентаціях.

   - Пошук і використання художніх матеріалів різної природи (тексти, ілюстрації, фото-, аудіо-, відео- тощо) з усвідомленням норм авторського права.

   - Обговорення правил етичної поведінки в соціальних мережах.

   - Добір творів мистецтва і видів художньої діяльності для релаксації, емоційного задоволення.

   - Використання медіа для художньо-творчого самовираження, здійснення віртуальних екскурсій, поширення інформації про українське мистецтво, зокрема власного етнорегіону.

   Пізнає різні види мистецтва, інтерпретує художні образи, виявляє ціннісне емоційне ставлення до мистецтва.

   - Пояснює художні особливості творів різних видів і жанрів мистецтва, різних видів дизайну.

   - Встановлює зв’язки між народним і професійним мистецтвом, між традиціями і

новаторством у художній творчості.

   - Сприймає твори різних видів і жанрів мистецтва; аргументовано їх інтерпретує, формулює ціннісне естетичне ставлення до них.

   - Досліджує зв’язки між видами мистецтва; між мистецтвом і життям, різними галузями знань.

   Виявляє художньо-образне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва.

   - Реалізує художні ідеї / задуми в різних видах і жанрах мистецтва, різних видах дизайну.

   - Використовує етнічні мотиви у власній творчості.

   - Імпровізує з художніми засобами, зокрема цифровими, для реалізації мистецької ідеї.

   - Спостерігає, досліджує навколишнє середовище, стежить за мистецькими подіями, явищами.

   - Естетично перетворює предметне середовище, виявляє громадянську позицію.

   Пізнає себе через взаємодію з мистецтвом,

регулює власний емоційний стан, розвиває емоційний інтелект.

   - Критично оцінює власні досягнення за обраними критеріями, визначає способи вдосконалення умінь.

   - Демонструє створене, реагує на інформацію та аналіз від інших осіб.

   - Аргументує свою позицію під час обговорень творів мистецтва, виконує різноманітні ролі, співпрацюючи в групах над мистецькими проектами.

   - Аналізує власні емоції від творів різних видів мистецтва.

   - Уміє виразити різноманітні почуття у процесі художньої діяльності.

   Використовує інформаційне середовище у власній творчості та художній комунікації

   - Створює і обробляє мистецькі медіатексти; самостійно застосовує способи художньої комунікації.

   - Розрізняє первинні і вторинні джерела інформації для художнього пізнання.

   - Дотримується авторського права, усвідомлено використовує цитати із посиланням на автора.

    - Виявляє і відповідально використовує ліцензований / авторський продукт.

28.

1

Ілюстрація — візуалізація літературних творів.

1. Художники-ілюстратори.

2. Обкладинка книги.

29.

1

Комікс.

1. Художній жанр — комікс.

2. Розважальні і навчальні комікси.

30.

1

Мистецькими шляхами крізь тисячоліття.

1. Образотворче мистецтво та археологія. Артефакти.

2. Мистецтво Русі-України і козацької доби.

31.

1

Мистецтво і географія.

1. Культурна ідентичність регіонів.

2. Вплив рельєфу, клімату, природних ресурсів на архітектурний стиль та будівельні традиції.

3.Вплив розташування країн і регіонів на їхнє мистецтво і культурний обмін.

32.

1

Віртуальна і доповнена реальність.

1. Сучасні віртуальні технології і мистецтво.

2. Статичні та інтерактивні віртуальна реальність.

3. Технологія доповненої реальності. Змішана реальність.

33.

1

Дитячі образи в живописі.

1. Діти на картинах відомих художників.

2. Образи дітей в декоративній манері сучасних митців.

34.

1

Урок узагальнення знань з розділу “Мистецтво в міжгалузевих зв’язках”

35.

1

Підсумковий. Екскурсії.

Узагальнення вивченого матеріалу.

Складання плану подальшого мистецького розвитку.