Навчальну програму з предмета “Основи кібергігієни” розробив:
Методист, викладач інформатики та комп’ютерних дисциплін
Державного навчального закладу “Вище професійне училище №34 м. Стрий” Ярич Ігор Ярославович
(Назва навчального закладу)
ЗАТВЕРДЖУЮ
Заступник директора з навчально-виробничої роботи
______________________________________(Ім’я, прізвище)
,,____”_______________2024 р.
з предмета “Основи кібергігієни”
для підготовки кваліфікованих робітників за професією:
5122 Кухар
7412 Кондитер
Професійні кваліфікації:
ü кухар 3 розряду;
ü кухар 4 розряду;
ü кондитер 3 розряду.
Складено у відповідності до Стандарту професійної (професійно-технічної) освіти
СП(ПТ)О 5122.І.56.10 – 2021 – 5122 Кухар, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки
України 26.10.2021р. № 1133 та вимог до Стандарту професійної (професійно-технічної) освіти
СП(ПТ)О 7412.С.10.70 – 2017 – 7412 Кондитер, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 27.12.2017р. №1691.
Розглянуто та схвалено на засіданні методичної комісії
____________________________________________
(Назва комісії)
Протокол № ___ від “___” _____________ 2024р.
Голова комісії ____________(Ім’я, прізвище)
(Підпис)
Розробив викладач ____________ (Ім’я, прізвище)
(Підпис)
Навчальну програму з предмета “Основи кібергігієни” розробив:
Методист, викладач інформатики та комп’ютерних дисциплін
Державного навчального закладу “Вище професійне училище №34 м. Стрий”
Ярич Ігор Ярославович
В результаті вивчення предмету здобувачі освіти повинні
знати: |
вміти: |
ü правила техніки безпеки під час роботи за комп’ютером; ü основні положення та терміни, що стосуються кібергігієни на робочому місці; ü нормативно-правову базу у сфері кібергігієни та інформаційної безпеки; ü заходи кібергігієни на робочому місці. |
ü визначати заходи кібергігієни для конкретної ситуації; ü оцінювати загрози та вживання заходів реагування на робочому місці; ü безпечно поводитись у кіберсфері; ü здійснювати організацію безпечного доступу до пристроїв і програм; ü правильно налаштовувати програмне забезпечення на робочому місці; ü здійснювати оцінювання інформації. |
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ПРЕДМЕТА
Позначення компетентності |
Тема заняття |
Кількість годин |
КК7, ЗПК.4 |
Вступний інструктаж з правил техніки безпеки. Вступ до кібергігієни та протидії кібербулінгу |
1 |
КК7, ЗПК.4 |
Соціальна інженерія |
1 |
КК7, ЗПК.4 |
Безпечне користування мережею Інтернет |
1 |
КК7, ЗПК.4 |
Безпечне користування електронною поштою |
1 |
КК7, ЗПК.4 |
Шкідливе програмне забезпечення |
1 |
КК7, ЗПК.4 |
Безпека користування соціальними мережами |
1 |
КК7, ЗПК.4 |
Безпека мобільних пристроїв |
1 |
КК7, ЗПК.4 |
Фізична безпека |
1 |
КК7, ЗПК.4 |
Убезпечення від неправдивих повідомлень |
1 |
КК7, ЗПК.4 |
Правові засади кібергігієни. Комп’ютерне тестування |
1 |
|
Разом |
10 |
ЗМІСТ РОБОЧОЇ ПРОГРАМИ ПРЕДМЕТА
9. |
Убезпечення від неправдивих повідомлень. Види маніпуляцій з інформацією у кіберсфері. Розпізнавання фейків в Інтернеті. Заходи протидії неправдивим повідомленням. |
1 |
|
10. |
Правові засади кібергігієни. Комп’ютерне тестування. |
1 |
|
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
1. Кібергігієна та протидія кібербулінгу. Посібник для проведення навчань молоддю для молоді, розроблений в межах програми «Мріємо та діємо», 2022.
2. Манжай О., Носов В. Методичний посібник для тренерів з питань кібергігієни у рамках спеціальної професійної (сертифікатної) програми підвищення кваліфікації: Практикум. – К.: ВАІТЕ, 2021.