1
Тема: Захист проекту для 7 класу «Інтернет речей»
Мета:
Тип уроку: урок-семінар
Обладнання і матеріали: комп’ютер, інтерактивна дошка, учнівські презентації, тест Classtime, кросворд Learning Apps, учнівські презентації
Хід уроку
1. Мотивація теми і мети уроку.
Позаду вивчення теми «Хмарні технології», позаду 2 тижні роботи у проекті «Інтернет речей». Настав час підвести підсумки роботи, презентувати готові роботи, отримати оцінку з теми. Коли ми розпочали вивчення теми «Інтернет речей», ви сказали, що не чули такого терміну, а введений цей термін був ще в 1999 р. Але сьогодні, після роботи в проекті, ви знаєте про Інтернет речей багато…
2. Актуалізація опорних знань
1. Хмарне сховище даних від компанії Google - Google-…
2. За допомогою якого Google-сервісу можна знайти географічний об'єкт або будівлю? Google-…
3. Потужний комп'ютер у мережі, який надає свої ресурси користувачам
4. Інформаційні технології, які передбачають віддалене зберігання і опрацювання даних.
5. Той, хто користується послугами Інтернету.
3. Презентація учителя – завдання і мета проекту
2 слайд: Ключове питання проекту: “Варто, чи ні?“
3 слайд: Мета проекту:
4 слайд. Ви працювали в парах над питанням
Застосування Інтернету речей:
І ви зробили висновки…
Отож, представлення робіт.
3. Захист учнівських робіт (по 3-4 хвилини)
5. Рефлексія (вправа «мікрофон»):
1) чи мали практичну користь від роботи в проекті?
2) Чого навчилися?
3) Що сподобалося/не сподобалося під час роботи в проекті?
4) Що найбільше запам’яталося?
5) Чи погоджуєтеся з загальним висновком?
6. Оцінювання учнівських робіт
7. Підсумковий тест з теми (Classtime)
7. Заключне слово вчителя.
Великогрибовицький ліцей 2021 рік
Автор навчального проекту: |
|
Прізвище, ім’я та по-батькові: |
Лайбіда Галина Михайлівна |
Місце роботи / Назва навчального закладу: |
Великогрибовицький ліцей Львівської міської ради |
Місце проживання автора проекту: |
Львівська обл., м. Дубляни |
Опис проекту |
|
Назва проекту: |
Інтернет речей |
Основні питання: |
|
Ключове питання: |
Варто чи ні? |
Тематичні питання: |
1. Що таке Інтернет речей? 2. Що нового можна взнати про використання Інтернету речей? 3. Проблеми та недоліки Інтернету речей? 4. Яке майбутнє Інтернету речей? |
Змістові питання: |
1. Як досягти повної реалізації Інтернету речей? 2. Які можуть бути наслідки зламу системи «розумний будинок»? |
Стислий опис: |
|
Проект з інформатики для учнів 7 класу, розрахований на два тижні. В рамках проекту учні закріплюють та вдосконалюють знання з теми «Хмарні технології», зокрема застосовують навички роботи з офісними додатками Google, самостійно здобувають знання з теми «Інтернет речей», застосовують і розвивають навички пошуку інформації в Інтернеті, вчаться узагальнювати та систематизувати зібрану інформацію, розширюють загальний кругозір. Учні досліджують і визначають, які є галузі застосування Інтернету речей, яку користь вже заразі в майбутньому може принести його впровадження в промисловості, сільському господарстві, медицині, транспорті, а також в побуті та навчанні. Усі ці питання учні досліджують з урахуванням проблеми надійності, захищеності Інтернету речей. Результатом роботи учнів у проекті є презентації, створені в додатку Google-Презентації. Результати роботи у проекті учні демонструють на уроці-захисті перед однокласниками, вчителями, гостями. |
Державні освітні стандарти та навчальні програми: |
|
Освітня галузь "Мови і література": учні (в процесі обговорення, демонстрації робіт) виробляють і вдосконалюють вміння та навички в усіх видах мовленнєвої діяльності. Освітня галузь "Суспільствознавство": працюючи у проекті, учні готуються до взаємодії з соціальним середовищем, до самореалізації їх як особистостей; у них формується критичне мислення, комунікативні, інтелектуально-інформаційні навички. Освітня галузь "Математика": учні розвивають логічне мислення, інформаційну та графічну культуру, пам'ять, увагу, інтуїцію. Освітня галузь "Технологія": учні усвідомлюють місце і роль інформаційно-комунікаційних технологій в сучасному суспільстві, повсякденному житті; готуються до раціонального використання комп'ютерних засобів при розв'язуванні задач, пов'язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням. Інформатика: 1) учні використовують основні послуги глобальної мережі; закріплюють принципи та правила здійснення пошуку потрібних відомостей в Інтернеті за допомогою пошукових систем; засвоюють правила оформлення посилань на інформаційні ресурси, основні положенням закону про авторське право; 2) учні практично застосовують правила створення, перегляду онлайн-презентації, надання доступу до презентації з певним дозволом; 3) учні виконують основні операції над об’єктами в онлайн-середовищі Google-презентації |
Навчальні цілі та очікувані результати навчання: |
Діяльність учнів: |
Крок 1. Підготовчий етап Презентація вчителя допомагає учням визначити напрям та мету дослідження основного завдання проекту, інформує про мету проекту, основні етапи роботи, строк їх виконання, знайомить з критеріями оцінювання роботи, дає рекомендації щодо пошуку інформації. навчитися аналізувати питання, визначати головне і другорядне; формувати навички роботи в парі та навики спільного обговорення, узагальнення та систематизації матеріалу; Крок 2. Пошуковий етап розширити загальний кругозір, ерудицію; переконатися у практичному значенні предмету інформатика; навчатися відповідальності за свою частину роботи в парі; розвивати навички пошуку інформації в Інтернеті, розвивати культуру роботи в Інтернеті; навички роботи із зображеннями та текстами; Крок 3. Практичний етап набувати вмінь аргументувати свою думку; розвивати вміння аналізувати і систематизувати набуту інформацію, вибирати і стисло та доступно представляти знайдену інформацію; поглибити знання офісних додатків Google; вдосконалювати навички оформлення презентацій – набувати вміння створювати міні-статті, грамотно оформляти їх та доповнювати рисунками. розвивати навички перекладу тексту за допомогою Google-Перекладача; далі формувати навички спільного обговорення, аналізу та систематизації інформації, вчитися грамотно формулювати і записувати думки, робити висновки; Крок 4. Презентаційний етап вчитися виступати перед аудиторією, стисло висловлюватися, використовувати мультимедійне обладнання.
|
Крок 1. Підготовчий етап Перед початком проекту учні знайомляться із вчительською презентацією. учні знайомляться з Ключовим і Тематичними питаннями, об’єднуються у пари, обирають напрям дослідження: застосування Інтернету речей у промисловості, сільському господарстві, медицині, транспорті, побуті, навчанні, майбутнє Інтернету речей та недоліки та ризики його впровадження. Крок 2. Пошуковий етап робота в парах: пари працюють паралельно над пошуком інформації, потім вибирають основне і створюють сценарій своїх презентацій, згідно з критеріями оцінювання, даними їм. 1 пара – досліджує застосування Інтернету речей у побуті – система «розумний дім»; 2 пара – досліджує застосування Інтернету речей у побуті – «розумні речі» 3 пара – досліджує застосування Інтернету речей у промисловості 4 пара – досліджує застосування Інтернету речей у сільському господарстві 5 пара – досліджує застосування Інтернету речей у медицині 6 пара – досліджує застосування Інтернету речей у транспорті 7 пара – досліджує майбутнє Інтернету речей, зокрема систему «розумна школа» 8 пара – досліджує недоліки Інтернету речей
Крок 3. Практичний етап На цьому етапі проекту учні створюють презентації: пари обговорюють та обмінюються результатами досліджень; доповнюють свої роботи, завершують їх оформлення, готують план свого виступу.
Крок 4. Презентаційний етап пари демонструють готові роботи однокласникам, вчителям та всім зацікавленим на відкритому уроці-захисті |
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту: |
2 тижні; час роботи в проекті – за два тижні до завершення вивчення теми «Хмарні технології» |
Вхідні знання та навички: |
Перед початком роботи в проекті учні повинні мати знання та навички створення та роботи з електронними документами, слайдовими презентаціями; учні повинні знати, що таке веб-сторінка, веб-сайт, гіперпосилання, повинні мати навички пошуку інформації в Інтернеті, перекладу англійських та російський текстів на українську мову засобами Google-Перекладач. |
Матеріали та ресурси: |
Друковані матеріали: |
Казанцева О. П. Інформатика : підручник для 7 кл. закл. загальн. серед. Освіти / О. П. Казанцева, І. В. Стеценко. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2020 – 176 с. |
Матеріали та ресурси: |
Інтерактивна дошка, проектор, ноутбук, принтер, засоби підключення до Інтернету; Браузер; Папір для друкування критеріїв оцінювання та запрошень |
|
|
Ресурси Інтернету: |
Промисловість https://hub.kyivstar.ua/news/internet-rechej-u-promislovosti-yak-cze-praczyue/ http://edu.asu.in.ua/mod/book/view.php?id=112&chapterid=228
https://hub.kyivstar.ua/news/internet-rechej-u-silisikomu-gospodarstvi-8-porad/
https://www.cossa.ru/trends/201874/ https://techtoday.in.ua/news/yak-internet-rechej-polipshuye-gromadskij-transport-27681.html
https://futurum.today/internet-rechei-kontseptsiia-iot-shcho-chekaty-vid-maibutnoho/
https://www.it.ua/knowledge-base/technology-innovation/internet-veschej-internet-of-things-iot
https://futurum.today/internet-rechei-kontseptsiia-iot-shcho-chekaty-vid-maibutnoho/ https://lpnu.ua/news/kilka-naipopuliarnishykh-sfer-vykorystannia-internetu-rechei
https://futurum.today/internet-rechei-kontseptsiia-iot-shcho-chekaty-vid-maibutnoho/
|
Диференціація навчання: |
|
Заохочувати обдарованих учнів досліджувати подібні теми, наприклад «Smart-технології", менш обдарованих – до створення презентацій для вчителів різних предметів. |
|
Оцінювання знань та вмінь учнів: |
|
Окрім самостійної роботи, тесту та практичних робіт, які оцінюються за державними стандартами, учні отримають оцінку за роботу в проекті. Форми для оцінювання кожного виду діяльності розроблені і вміщені в папці Критерії. Учні отримують ці критерії оцінювання до початку роботи у проекті для здійснення оцінки своєї роботи. |
|
Ключові слова: Інтернет речей, давач, розумні речі, ІоТ, єдині стандарти, безпека, мережа, «розумний дім» |
1
7 клас. Проект «Інтернет речей»
Критерії оцінювання презентації
№ |
Назва |
Вимоги |
Бали |
1 |
Слайд 1 (титульний) |
Тема проекту, ваше питання, автори, клас, фото авторів |
1 |
2 |
Слайди 2, 3, 4 |
Розкрити своє питання (тексти, фото, відео) |
5 |
3 |
Слайд 5 |
Висновок (1-2 речення: до якого висновку ви дійшли, працюючи над питанням проекту) |
2 |
4 |
Слайд 6 |
Використані джерела (посилання на сайти, з яких ви взяли інформацію для своєї роботи) |
2 |
5 |
Розмір символів та кількість слів на слайді |
Розмір символів – не менше 20 пт, кількість слів на слайді – не більше 50 |
1 |
6 |
Задати нумерацію слайдів |
|
0,5 |
7 |
Відсутність граматичних помилок |
|
0,5 |
|
Всього |
|
12 |