Навчальний проект "Інтернет речей"

Про матеріал
"Інтернет речей". Проект з інформатики для учнів 7 класу, розрахований на два тижні. В рамках проекту учні закріплюють та вдосконалюють знання з теми «Хмарні технології», зокрема застосовують навички роботи з офісними додатками Google, самостійно здобувають знання з теми «Інтернет речей», застосовують і розвивають навички пошуку інформації в Інтернеті, вчаться узагальнювати та систематизувати зібрану інформацію, розширюють загальний кругозір. Учні досліджують і визначають, які є галузі застосування Інтернету речей, яку користь вже зараз і в майбутньому може принести його впровадження в промисловості, сільському господарстві, медицині, транспорті, а також в побуті та навчанні. Усі ці питання учні досліджують з урахуванням проблеми надійності, захищеності Інтернету речей. Результатом роботи учнів у проекті є презентації, створені в додатку Google-Презентації. Результати роботи у проекті учні демонструють на уроці-захисті перед однокласниками, вчителями, гостями.
Перегляд файлу

1

 

Тема: Захист проекту для 7 класу «Інтернет речей»

Мета:

  • практично застосувати знання з теми «Хмарні технології»
  • презентувати результати самостійної дослідницької роботи
  • дізнатися про нові технології
  • застосувати навички пошуку інформації в мережі Інтернет
  • розвивати вміння аналізувати й узагальнювати, робити висновки
  • формувати вміння роботи з мультимедіа
  • формувати вміння виступати перед аудиторією,  презентувати свою роботу
  • виховання в учнів товариськості, взаємопідтримки і взаємоповаги

Тип уроку: урок-семінар

Обладнання і матеріали: комп’ютер, інтерактивна дошка, учнівські презентації, тест Classtime, кросворд Learning Apps, учнівські презентації

Хід уроку

1. Мотивація теми і мети уроку.

Позаду вивчення теми «Хмарні технології», позаду 2 тижні роботи у проекті «Інтернет речей». Настав час підвести підсумки роботи, презентувати готові роботи, отримати оцінку з теми. Коли ми розпочали вивчення теми «Інтернет речей», ви сказали, що не чули такого терміну, а введений цей термін був ще в 1999 р. Але сьогодні, після роботи в проекті, ви знаєте про Інтернет речей багато…

2. Актуалізація опорних знань

  • Що ж таке Інтернет речей? (відповідь учнів: ІоТ – це мережа речей з давачами, під’єднаних до Інтернету)
  • Кросворд. Розгадавши кросворд, ми пригадаємо деякі поняття з нашої теми і отримаємо слово, яке має відношення до Інтернету речей (наголос:  українською – «давач», а не «датчик»)
  • https://learningapps.org/watch?v=py83c2ada21 – кросворд

 

1. Хмарне сховище даних від компанії Google - Google-…

2. За допомогою якого Google-сервісу можна знайти географічний об'єкт або будівлю? Google-…

3. Потужний комп'ютер у мережі, який надає свої ресурси користувачам

4. Інформаційні технології, які передбачають віддалене зберігання і опрацювання даних.

5. Той, хто користується послугами Інтернету.

3. Презентація учителя – завдання і мета проекту

2 слайд: Ключове питання проекту: “Варто, чи ні?“

3 слайд: Мета проекту:

  • Практично застосувати знання, набуті при вивченні теми “Хмарні технології”
  • Дізнатися про нові технології
  • Застосувати навички пошуку інформації в мережі Інтернет
  • Розвивати вміння аналізувати й узагальнювати, робити висновки
  • Проявити таланти дослідника, дизайнера, перекладача… і навіть оратора (під час захисту проекту)

4 слайд. Ви працювали в парах над питанням

Застосування Інтернету речей:

  • У побуті («розумні» речі, система «розумний дім»),
  • У промисловості,
  • У с/г,
  • У медицині,
  • У транспорті.
  • Майбутнє Інтернету речей, «розумна школа».
  • Ризики і небезпеки, які супроводжують впровадження Інтернету речей.

І ви зробили висновки

Отож, представлення робіт.

3. Захист учнівських робіт (по 3-4 хвилини)

  • Розумний будинок
  • Розумний побут («розумні» речі довкола нас)
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Медицина
  • Транспорт
  • Майбутнє Інтернету речей, система «розумна школа»
  • Проблеми становлення Інтернету речей (відео!)
  • ВИСНОВОК: Варто, чи ні? – даємо відповідь на ключове питання проекту (учні формулюють спільний (або й ні) висновок)

5. Рефлексія (вправа «мікрофон»):

1) чи мали практичну користь від роботи в проекті?

2) Чого навчилися?

3) Що сподобалося/не сподобалося під час роботи в проекті?

4) Що найбільше запам’яталося?

5) Чи погоджуєтеся з загальним висновком?

6. Оцінювання учнівських робіт

7. Підсумковий тест з теми (Classtime)

https://www.classtime.com/share/2de5fbea-1cfc-4da8-a62d-8f05f57ad2bb?token=afa10318311aa7c1bb8dda8d5888b78b677fba3bfabffdf37916c2f90ebb616b

7. Заключне слово вчителя.

 

Великогрибовицький ліцей 2021 рік

 

Перегляд файлу

 

План навчального проекту з інформатики для 7 класу

 

 Автор навчального проекту:

Прізвище, ім’я та по-батькові:

Лайбіда Галина Михайлівна

Місце роботи / Назва навчального закладу:

Великогрибовицький ліцей Львівської міської ради

Місце проживання автора проекту:

Львівська обл., м. Дубляни

 

 

Опис проекту

Назва проекту:

Інтернет речей

Основні питання:

Ключове питання:

Варто чи ні?

Тематичні питання:

1. Що таке Інтернет речей?

2. Що нового можна взнати про використання Інтернету речей?

3. Проблеми та недоліки Інтернету речей?

4. Яке майбутнє Інтернету речей?

Змістові питання:

1. Як досягти повної реалізації Інтернету речей?

2. Які можуть бути наслідки зламу системи «розумний будинок»?

Стислий опис:

Проект з інформатики для учнів 7 класу, розрахований на два тижні.

В рамках проекту учні  закріплюють та вдосконалюють знання з теми «Хмарні технології», зокрема застосовують навички роботи з офісними додатками Google, самостійно здобувають знання з теми «Інтернет речей», застосовують і розвивають навички пошуку інформації в Інтернеті, вчаться узагальнювати та систематизувати зібрану інформацію, розширюють загальний кругозір.

Учні досліджують і визначають, які є галузі застосування Інтернету речей, яку користь вже заразі в майбутньому може принести його впровадження в промисловості, сільському господарстві, медицині, транспорті, а також в побуті та навчанні. Усі ці питання учні досліджують з урахуванням проблеми надійності, захищеності Інтернету речей.

Результатом роботи учнів у проекті є презентації, створені в додатку Google-Презентації.

Результати роботи у проекті учні демонструють на уроці-захисті перед однокласниками, вчителями, гостями.

 

Державні освітні стандарти та навчальні програми:

 

Освітня галузь "Мови і література": учні  (в процесі обговорення, демонстрації робіт) виробляють і вдосконалюють вміння та навички в усіх видах мовленнєвої діяльності.

Освітня галузь "Суспільствознавство": працюючи у проекті, учні готуються до взаємодії з соціальним середовищем, до самореалізації їх як особистостей; у них формується критичне мислення, комунікативні, інтелектуально-інформаційні навички.

Освітня галузь "Математика": учні розвивають логічне мислення, інформаційну та графічну культуру, пам'ять, увагу, інтуїцію.

Освітня галузь "Технологія": учні усвідомлюють місце і роль інформаційно-комунікаційних технологій в сучасному суспільстві, повсякденному житті; готуються до раціонального використання комп'ютерних засобів при розв'язуванні задач, пов'язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням.

Інформатика: 1) учні використовують основні послуги глобальної мережі; закріплюють принципи та правила здійснення пошуку потрібних відомостей в Інтернеті за допомогою пошукових систем; засвоюють правила оформлення посилань на інформаційні ресурси, основні положенням закону про авторське право;

2) учні практично застосовують правила створення, перегляду онлайн-презентації, надання доступу до презентації з певним дозволом;

3) учні виконують основні операції над об’єктами в онлайн-середовищі Google-презентації


 

Навчальні цілі та очікувані результати навчання:

 

Діяльність учнів:

Крок 1. Підготовчий етап

Презентація вчителя допомагає учням визначити напрям та мету дослідження основного завдання проекту, інформує про мету проекту, основні етапи роботи, строк їх виконання, знайомить з критеріями оцінювання роботи, дає рекомендації щодо пошуку інформації.

навчитися аналізувати питання, визначати головне і другорядне;

формувати навички роботи в парі та навики спільного обговорення, узагальнення та систематизації матеріалу;

Крок 2.  Пошуковий етап

розширити загальний кругозір, ерудицію; переконатися у практичному значенні предмету інформатика;

навчатися відповідальності за свою частину роботи в парі;

розвивати навички пошуку інформації в Інтернеті, розвивати культуру роботи в Інтернеті; навички роботи із зображеннями та текстами;

Крок 3. Практичний етап

набувати вмінь аргументувати свою думку; розвивати вміння аналізувати і систематизувати набуту інформацію, вибирати і стисло та доступно представляти знайдену інформацію;

поглибити знання офісних додатків Google; вдосконалювати навички оформлення презентацій –   набувати вміння створювати міні-статті, грамотно оформляти їх та доповнювати рисунками.

розвивати навички перекладу тексту за допомогою Google-Перекладача;

далі формувати навички спільного обговорення, аналізу та систематизації інформації, вчитися грамотно формулювати і записувати думки, робити висновки;

Крок 4. Презентаційний етап

вчитися виступати перед аудиторією, стисло висловлюватися, використовувати мультимедійне обладнання.

 

Крок 1. Підготовчий етап

Перед початком проекту учні знайомляться із вчительською презентацією.

учні знайомляться з Ключовим і Тематичними питаннями, об’єднуються у пари, обирають напрям дослідження: застосування Інтернету речей у промисловості, сільському господарстві, медицині, транспорті, побуті, навчанні, майбутнє Інтернету речей та недоліки та ризики його впровадження.

Крок 2.  Пошуковий етап

робота в парах: пари працюють паралельно над пошуком інформації, потім вибирають основне і створюють сценарій своїх презентацій, згідно з критеріями оцінювання, даними їм.

1 пара – досліджує застосування Інтернету речей у побуті – система «розумний дім»;

2 пара – досліджує застосування Інтернету речей у побуті – «розумні речі»

3 пара – досліджує застосування Інтернету речей у промисловості

4 пара – досліджує застосування Інтернету речей у сільському господарстві

5 пара – досліджує застосування Інтернету речей у медицині

6 пара – досліджує застосування Інтернету речей у транспорті

7 пара – досліджує майбутнє Інтернету речей, зокрема систему «розумна школа»

8 пара – досліджує недоліки Інтернету речей

 

 Крок 3. Практичний етап

На цьому етапі проекту учні створюють презентації:

пари обговорюють та обмінюються результатами досліджень; доповнюють свої роботи, завершують їх оформлення, готують план свого виступу.

 

Крок 4. Презентаційний етап

пари демонструють готові роботи однокласникам, вчителям та всім зацікавленим на відкритому уроці-захисті


Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:

2 тижні; час роботи в проекті – за два тижні до завершення вивчення теми «Хмарні технології»

Вхідні знання та навички:

Перед початком роботи в проекті учні повинні мати знання та навички створення та роботи з електронними документами, слайдовими презентаціями; учні повинні знати, що таке веб-сторінка, веб-сайт, гіперпосилання, повинні мати навички пошуку інформації в Інтернеті, перекладу англійських та російський текстів на українську мову засобами Google-Перекладач.

Матеріали та ресурси:


Друковані матеріали:

Казанцева О. П. Інформатика : підручник для 7 кл. закл. загальн. серед. Освіти / О. П. Казанцева, І. В. Стеценко. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2020 – 176 с.

Матеріали та ресурси:

Інтерактивна дошка, проектор, ноутбук, принтер, засоби підключення до Інтернету;

Браузер;

Папір для друкування критеріїв оцінювання та запрошень

 

 

Ресурси Інтернету:

Промисловість

https://hub.kyivstar.ua/news/internet-rechej-u-promislovosti-yak-cze-praczyue/

http://edu.asu.in.ua/mod/book/view.php?id=112&chapterid=228

  1. Сільське господарство

https://hub.kyivstar.ua/news/internet-rechej-u-silisikomu-gospodarstvi-8-porad/

  1. Транспорт

https://www.cossa.ru/trends/201874/

https://techtoday.in.ua/news/yak-internet-rechej-polipshuye-gromadskij-transport-27681.html

  1. Недоліки

https://futurum.today/internet-rechei-kontseptsiia-iot-shcho-chekaty-vid-maibutnoho/

  1. Майбутнє ІоТ

https://www.it.ua/knowledge-base/technology-innovation/internet-veschej-internet-of-things-iot

  1. Медицина

https://futurum.today/internet-rechei-kontseptsiia-iot-shcho-chekaty-vid-maibutnoho/

https://lpnu.ua/news/kilka-naipopuliarnishykh-sfer-vykorystannia-internetu-rechei

  1. Розумний дім

https://futurum.today/internet-rechei-kontseptsiia-iot-shcho-chekaty-vid-maibutnoho/

  1. Розумні речі

https://www.epravda.com.ua/publications/2015/06/2/544801/

https://www.imena.ua/blog/top-15-smart-things/

Диференціація навчання:

Заохочувати обдарованих учнів досліджувати подібні теми, наприклад «Smart-технології", менш обдарованих – до створення презентацій для вчителів різних предметів.

Оцінювання знань та вмінь учнів:

Окрім самостійної роботи, тесту та практичних робіт, які оцінюються за державними стандартами, учні отримають оцінку за роботу в проекті. Форми для оцінювання кожного виду діяльності розроблені і вміщені в папці Критерії. Учні отримують ці критерії оцінювання до початку роботи у проекті для здійснення оцінки своєї роботи.

Ключові слова: Інтернет речей, давач, розумні речі, ІоТ, єдині стандарти, безпека, мережа, «розумний дім»

 

1

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ІНТЕРНЕТ РЕЧЕЙПроект з інформатики для 7 класу

Номер слайду 2

Мета проекту. Практично застосувати знання, набуті при вивченні теми “Хмарні технології”Дізнатися про нові технологіїЗастосувати навички пошуку інформації в мережі Інтернет. Розвивати вміння аналізувати й узагальнювати, робити висновки. Проявити таланти дослідника, дизайнера, перекладача… і навіть оратора (під час захисту проекту)

Номер слайду 3

Ключове питання. Варто, чи ні?

Номер слайду 4

Робота у проектіДослідіть питання. Зробіть висновки. Створіть презентацію та представте на уроці-захисті проекту. Для роботи у проекті об’єднайтесь у пари

Номер слайду 5

Що таке інтернет речей?взаємодія за схемою «пристрій - пристрій» з мінімальною участю людиниІнтернет речей. Internet of Things. Io. TІо. Т – це мережа під’єднаних до Інтернету речей. Ці речі мають давачі, сенсори і діють за схемою пристрій<–>пристрій

Номер слайду 6

Головні особливості інтернету речейпостійний супровід повсякденних дій людинивсе відбувається прозоро, ненав'язливо, з орієнтацією на результатлюдина вказує, що повинно вийти, а не як це зробитиінтернет речей

Номер слайду 7

Дослідіть у парах такі питання. Де використовують Іо. Т: Система «розумний дім»2. Розумні речі3. Речі, які ми носимо 4. У промисловості5. У сільському господарстві6. У медицині7. У транспортіА також 8. Проблеми впровадження Іо. Т9. Майбутнє Іо. Т, система «розумна школа»інтернет речей

Номер слайду 8

Де використовується Io. T?1) розумний будинок. Зручності, які надаєВ чому економія?Вартість. Небезпека

Номер слайду 9

Де використовується Io. T?Електронний замок August Smart. Lock2) розумні речіКондиціонер Aros. Пристрій Bistro3-4 приклади розумних речей для побуту

Номер слайду 10

Де використовується Io. T?Jawbone. Fitbit3) пристрої, які ми носимо. Apple Watch

Номер слайду 11

Де використовується Io. T?4)промисловість. Зручності, які надаєВ чому економія?Які ризики?

Номер слайду 12

Де використовується Io. T?Садовий пристрій Edyn5) сільське господарство. Зручності, які надає «розумна» ферма1-2 приклади

Номер слайду 13

Де використовується Io. T?6) медицина. Зручності, які надає медикам і пацієнтам1-2 приклади

Номер слайду 14

Де використовується Io. T?7) транспорт. Автомобілі з автопілотом – зручності і ризики. Громадський транспорт1-2 приклади

Номер слайду 15

8) Проблеми впровадження Іо. ТНемає єдиної системи. Енерговитратність. Небезпека зламу хакерами. Вартість обладнання

Номер слайду 16

9) Майбутнє інтернету речей. У найближчі 5-10 років нас чекає справжній бум розвитку інтернету речей…Помріємо: «розумна школа». Як ти її уявляєш?

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Час роботи у проекті – 2 тижніБажаю успіху!

Перегляд файлу

7 клас. Проект «Інтернет речей»

Критерії оцінювання презентації

Назва

Вимоги

Бали

1

 Слайд 1 (титульний)

 Тема проекту, ваше питання, автори, клас, фото авторів

1

2

 Слайди 2, 3, 4

 Розкрити своє питання (тексти, фото, відео)

5

3

 Слайд 5

 Висновок (1-2 речення: до якого висновку ви дійшли, працюючи над питанням проекту)

2

4

 Слайд 6

 Використані джерела (посилання на сайти, з яких ви взяли інформацію для своєї роботи)

2

5

 Розмір символів та кількість слів на слайді

 Розмір символів – не менше 20 пт, кількість слів на слайді – не більше 50

1

6

 Задати нумерацію слайдів

 

0,5

7

 Відсутність граматичних помилок

 

0,5

 

Всього

 

12

 

zip
Додано
22 грудня 2021
Переглядів
4790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку