Даний навчальний проект є інтерактивним.
Мета проекту. Ознайомити учнів з представниками різних народів, які зробили вагомий внесок у процеси розвитку української культури та державотворення, спонукати учнів до більш глибокого та усвідомленого вивчення історико-культурної спадщини українського народу в контексті всесвітньої історії;сприяти вихованню в учнів почуття національної гордості, патріотизму, розуміння важливості взаємозв’язку української культури з культурами національних меншин як однієї з важливих умов розбудови української державності ;розвивати навички дослідницької роботи, формувати інформаційну, комунікативну, громадянську компетентності, удосконалювати елементи самостійної роботи над проектом в поєднанні з методами групової діяльності, виробляти в учнів навички публічного виступу.
Проблемне питання проекту. Змістові питання проекту Чи можна вважати представників інших народів невід’ємною частиною історії України? Наскільки якісний кришталь і надміцна криця?Назвіть відомих вам представників інших народів, які вірою і правдою служили українському народу. Який вклад в розвиток української культури та в процес розбудови Української держави вони зробили? Вклад кого з представників інших народів в процеси розвитку української культури та розбудови української державності ви відзначили б найбільше?
Група учнів працює над дослідженням матеріалів про 1.Івана Федоровича2. Петра Могили3. Филона Джелалія4. Пилипа Орлика Група учнів працює над дослідженням матеріалів про1. Сергія Параджанова2. Анатолія Короткова Група учнів працює над дослідженням матеріалів про1. Агатангела Кримського2. Квітки Цісик Групи учасників проекту
Петро Могила. Молдовський боярин, український політичний, церковний і освітній діяч Речі Посполитої, архімандрит Києво-Печерського монастиря з 1627 року, Митрополит Київський, Галицький і всієї Русі з 1632 року. Народження: 21 грудня 1596 р. Сучава, Румунія. Смерть: 22 грудня 1646 р., Київ
Пилип Орлик. О́рлик Пили́п Степа́нович — український політичний, державний і військовий діяч, Гетьман Війська Запорозького у вигнанні, поет, публіцист. Представник шляхетського роду Орликів. Народження: 21 жовтня 1672 р., Косута, Білорусь. Смерть: 26 травня 1742 р., Молдовське князівство
Анатолій Коротков. Коротков Анатолій Єгорович — український хореограф, педагог та громадський діяч, народний артист України, професор, завідувач кафедри хореографічних дисциплін Кіровоградського державного педагогічного університету ім. Винниченка. Народження: 20 січня 1944 р. Орловська область, Росія. Росіянин за місцем народження, українець за покликом серця
Оціночно-рефлексивний етап роботи над проектом. Учні аналізують свою роботу в ході конструктивного етапу реалізації проекту, обмінюються матеріалом, оцінюють роботу один одного, дають самооцінку. Вчитель на цьому етапі контролює процес, консультує учнів, коригує матеріал, допомагає учням розібратись з одержаним матеріалом, нагадує їм критерії оцінювання проекту.
1. Що нового ви дізналися, працюючи над проектом?2. Які нові вміння і навички ви здобули в процесі роботи?3. Що особисто для вас дала робота в єдиній команді?4. Що вам вдалося найкраще в ході роботи над проектом?5. Чи були в вашій роботі недоліки? Як їх усунути? 6. Чи відчували ви в ході роботи командний дух? В чому це проявилось? Експрес-опитування учнів по результатах проекту
Презентаційний етап Вчитель УчніСпонукає учнів до активного обговорення проекту там сам бере в цьому участь. Аналізує діяльність кожного учня, їх вклад в спільну справу виключно з позитивної сторони, оцінює учнів. Захищають пророблену роботу, аргументують свою точку зору, відповідають на запитання вчителя та своїх товаришів. Вчитель, враховуючи вміння, навички, здібності учнів ділить їх на три групи і пропонує попрацювати над такими формами презентації навчального проекту. Створення брошури. Створення презентації в програмі CALAMEOЗробити публікацію своїх напрацювань в блозіСтворення портретної презентації в програмі get. Loupe