26 травня о 18:00Вебінар: Як вчителю створити та розвивати власний YouTube-канал

"Не забувай, що ти дитина землі, що зветься Україна!"

Про матеріал
Закріплювати знання учнів про поняття «Батьківщина» і «батьківщина», «патріот»; розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, історією боротьби українського народу за свободу і незалежність, історією рідного краю; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист; виховувати в учнів патріотичні почуття, національну свідомість, гордість та шанобливе ставлення до героїв – захисників незалежної України; викликати прагнення бути справжнім патріотом рідної землі.
Перегляд файлу

ТЕМА.     «НЕ ЗАБУВАЙ, ЩО ТИ ДИТИНА ЗЕМЛІ, ЩО ЗВЕТЬСЯ УКРАЇНА»

 

МЕТА. Закріплювати знання учнів про поняття «Батьківщина» і «батьківщина», «патріот»; розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, історією боротьби українського народу за свободу і незалежність, історією рідного краю; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист; виховувати в учнів патріотичні почуття, національну свідомість, гордість та шанобливе ставлення до героїв – захисників незалежної України; викликати прагнення  бути справжнім патріотом рідної землі.

 

Обладнання: записи пісень, презентація, макети млина, рослинних символів країни, карточки з прислів’ями.

                                                                           Вишита колоссям і калиною,

                                                                      Вигойдана співом солов’я,

      Зветься величаво – Україною,

                                                               Земле зачарована моя.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

Вчитель

Доброго ранку травам росистим.

Доброго ранку квітам барвистим.

Доброго ранку сонечку ясному,

Людям усім і усьому прекрасному!

- Любі мої діти – ці слова завжди будуть висловлювати радість зустрічі нового дня, для мене також і радість зустрічі з вами. Вітаю вас з початком нового навчального року, третім роком вашого шкільного життя.

ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів.

- Діти, прослухайте, будь ласка, чудовий вірш української поетеси Тетяни Заславської:

Про Україну я пісню співаю,

Кращої в світі для мене нема,

Від небокраю й до небокраю

Навіть шукати дарма…

Нам Україна – мати, родина.

(Так свою Англію люблять англійці,

Швецію – шведи, Німеччину – німці…)

Нам не забути свою Україну.

Тому, що ми – українці!

 

  • Поміркуйте, діти, про що цей вірш? Яку головну думку хотіла до нас донести поетеса?
  • Які почуття викликає у вас цей вірш? Чому?

ІІІ. Робота над темою уроку

 

Учні читають тему уроку з дошки і пояснюють її значення.

 

  1. Розповідь вчителя

Наша Батьківщина – Україна, наша багата й щедра українська земля, стала здавна місцем проживання для представників більше 130 національностей; крім самих українців. Це і росіяни, німці, кримські татари, естонці, болгари, греки, молдавани, румуни, угорці, албанці, євреї. Усі вони представники нашого українського народу.

Наша прекрасна земля, її щедрий, співчутливий народ дав захист багатьом малим народам. Усі вони мирно й у злагоді живуть на Україні, пройшовши нелегкі випробування часом, голодом, війнами і, навіть, переселеннями народів (кримських татар, німців, навіть самих українців). Український народ зумів дати притулок усім, хто живе у нас, тим, хто повернувся додому після довгих поневірянь (наприклад, кримськотатарському народу до Криму), зумів зберегти рідну українську мову, яка стала державною у молодій незалежній українській державі згідно Конституції, надає постійну допомогу інших народам у розвитку їхньої мови, культури, збереженні історії, побуту, традицій. Терпимість, миролюбність, бажання жити в злагоді з усіма народами, які населяють Україну, завжди було притаманне українському народу, який збагатив свою історію, культуру за рахунок здобутків інших культур тих народів, які заселяли наші землі. Яка чудова наша Україна, кожний її куточок!

  • Як ви вважаєте, що нас  об’єднує, діти?
  •  А що є відмінного у святах (звичаях, традиціях) у народів, які проживають в Україні?
  • Яких норм і правил у житті повинні дотримуватись представники всіх народів, які населяють Україну? Чому?
  • Від чого, від зусиль кого залежить мир, злагода, спокій у нашому суспільстві, державі, країні в цілому?

 

  1. Виступ учнів

 

         1.

Україно моя, Україно,

Доля в тебе була не проста

Та для мене ти в світі єдина,

Матір рідна, пречиста й свята!

 

2.

Хоч життя — не стежина у полі,

І буває нелегко в путі.

Ми з тобою пов'язуєм долі,

До кінця будем разом в житті.

 

3.

Мій край чудовий — Україна,

Тут народились ти і я.

Тут над ставком верба й калина,

Чарівна пісня солов'я.

 

4.

Багато держав є, людей і мов різних,

Та кожному мила одна лиш, єдина

Найкраща з усіх, то є рідна країна,

Мені ж наймиліша — моя Україна.

 


    5. У всьому світі кожен зна:

Є батьківщина лиш одна.

І в нас вона одна-єдина —

Це наша славна Україна.

Про Україну, рідний край

Ти завжди, завжди пам'ятай.

 

        6. Українка я маленька,

Україна — моя ненька.

В неї щира я дитина,

Добра, люба та єдина.

Вірна я дочка народу,

Бо козацького я роду.

 

7.Щиро я свій край кохаю,

Роду іншого не знаю.

Так я завжди буду жити,

Рідний край буду любити.

Українцям помагати,

        Україна — моя мати!

 

       8.

       Красивий, щедрий рідний край,

       І мова наша солов’їна.

       Люби, шануй, оберігай

       Усе, що зветься Україна!

      9.

Моя найкраща в світі сторона,

Чарівна, неповторна, Україно!

Для мене в цілім світі ти — одна

І рідна, й мила, дорога, єдина.

10.

Ми всі малі пагінчики твої

Прийшли у світ, щоб в нім добро творити.

Хоч, може, й кращі є на цій землі краї,

Та нам судилось в Україні жити.

11.

Ми — патріоти, дочки і сини,

Для твого блага все в житті здолаєм!

Бо ти найкращий, краю мій ясний,

Вітчизну й матір ми не вибираєм.

12.

А просто любимо, бо ця земля свята,

Вона нас народила і зростила.

Вітчизною зовемо неспроста,

Бо нам вона дала і душу, й крила.

13.

Не забувай Шевченка спів

Про горду славу козаків.

Не забувай,що ти дитина

Землі, що зветься Україна!

 

3. Словникова робота

- Як ще можна назвати свою Батьківщину (Вітчизна, рідна земля, рідний край)?

- Чому саме так називається країна, де народився кожен з вас? (Країна батьків.)

- Як називають нашу Батьківщину?

- Так, рідну країну називають з повагою Батьківщиною. Навіть, пишуть цю назву  з великої літери, бо вона дійсно одна в кожної людини.

- Але є ще в кожного  з вас і своя маленька “батьківщина”, місце, де ви народились.

- Як називають людину, яка любить свій народ, свою Батьківщину? (Патріот.)

- Як називається основний закон України? (Конституція України)

- Які символи Української держави ти знаєш? (Прапор, герб, гімн.)

- Які рослинні символи держави?(Маки, соняшники, мальви, чорнобривці, верба і калина.)

- Якою є державна мова в Україні? І як треба до неї ставитися? (Українська, намагатися досконало оволодіти мовою, боротись за її чистоту).

 

Послухайте правила, які повинен знати і завжди виконувати кожен із нас.

  •                 Звучить Гімн – потрібно встати, гордо й голосно співати.
  •                 Біля Прапора зупинись, честь віддати не лінись.
  •                 Конституцію потрібно вчити, за її законами жити.

Учитель.  Підводячи підсумки нашої словникової роботи, заслухавши ваші  відповіді, нам вдалося створити образ патріота України, і я сподіваюсь, що все сказане на сьогоднішньому уроці буде у майбутньому спонукати кожного з вас ставати кращим, плекати в собі найкращі риси патріота в ім’я майбутнього нашої Батьківщини, у єдиній країні.

 

4.Перегляд презентації

 

5. Робота з прислів’ями:

Учні діляться на групи, працюють з карточками – розрізані прислів’я.

  • Кожному мила                                                                 своя сторона.
  • Людина без рідної землі,                                   як соловей без гнізда.
  • Де рідний край,                                                   там і під ялиною рай.
  • Як будеш рідної землі триматися, то будеш від неї сили набиратися.
  • Та земля мила,                                                          де мати народила.
  • За своїм краєм                                                                   серце болить.

 

ІV. Закріплення матеріалу

  1. Гра «Опиши Україну»
  • У мене є чарівний клубочок, зараз ми будемо його передавати й описувати Україну, казати гарні слова. Відповідати на питання «Яка Україна»? (Безкрая, багата, гостинна, співуча, горда, дружня …)

 

Учитель. Мені так приємно чути як ви вміло описуєте нашу країну. Перед вами жовто-блакитні сердечка, і кожен з вас нехай напише слова про Україну, які ви щойно говорили, а потім ми створимо міні-проект.

 

  1. Історичні події країни

 

Учитель. Згадуючи про славетну історію України, хіба можна забути про козаків, козацьку Січ. Слово «козак» означає «вільна людина». Хто ж вони такі? На долю козаків випала велика i тяжка праця - бути оборонцями рідної землі від турків та татар та інших іноземців. Українці завжди були оборонцями своїх кордонів, але ніколи не зазіхали на землі інших народів, не були загарбниками. Жили козаки за своїми законами, наприклад, «сам погибай, а братчика (товариша) виручай». В боях козаки-побратими бились поруч, рятуючи один одного і прикриваючи своїм тілом в разі небезпеки.

Збулася мрія багатьох століть українських патріотів. Наша Україна – стала соборною, незалежною, самостійною  державою. В цьому році 24 серпня їй виповнилося 24 роки. На жаль, на 23-ому році мирної незалежності українському народові, найкращим його представникам довелось зі зброєю в руках відстоювати свою національну гідність та незалежність. Навіки у пам’яті народу залишаться герої Небесної сотні. А день 20-го лютого (саме тоді відбулись найжорстокіші бої між протестуючими і силовиками) за Указом Президента України П.Порошенка, офіційно став днем пам’яті загиблих на київському Майдані – Днем Героїв Небесної сотні. Серед героїв Небесної сотні були, крім українців, вірмени, грузини, росіяни, білоруси, але всіх їх об’єднувало єдине бажання – відстояти свободу і незалежність української держави.

 

Так, як наші пращури–козаки ревно обороняли кордони наших земель, так і сьогодні наші українські воїни, учасники АТО у боротьбі з російськими загарбниками, борються за нашу державу, відстоюють її суверенітет і територіальну цілісність.  Вони проявляють великий героїзм і відвагу та є справжніми патріотами України – славними нащадками героїчних козаків.

Любити свій край, свою землю, знати рідну мову, шанувати традиції і звичаї, свій рід, пам’ятати своїх національних героїв. Ви повинні вирости справжніми дочками й синами свого народу, стати найбільш свідомими, ніж теперішнє покоління, пам’ятати і берегти все те, що нам у спадок залишили минулі покоління.

 

- Мабуть, ви часто чули чудовий, величний заклик «Слава Україні!»? Що лунає у відповідь. Чи пам’ятаєте ви ці слова? («Героям слава!») Що означають ці слова?  (Це також згадка про пам’ять свого народу, його історію, ваших рідних, життя яких складало долю нашої Батьківщини.)

 

Учні

1.

Солдате,гвардійцю, до тебе звертаюсь.

За мужність твою у поклоні схиляюсь.

Я знаю, це страшно, як рвуться снаряди.

Як землю вогнем обціловують «гради»,

Як важко в бою і в дозорі ночами.

Без теплого ліжка, без усмішки мами.

 

2.

Я знаю, це сумно, як ранені друзі,

Як смерть свої пастки лишає в окрузі.

Та треба комусь рідний край боронити,

Від ворога нашу країну звільнити.

Тож, хлопчики, любі, прошу вас, тримайтесь!

Здобудьте нам мир і додому вертайтесь!

  1. Хвилина пам’яті.

   А зараз вшануємо хвилиною мовчання  загиблих героїв Небесної сотні, воїнів АТО, мирних жителів України, усіх полеглих за незалежність України.

4.

Прослуховування пісні про Україну.

 

5. Виконання творчого завдання учнями

Бесіда.

  • Діти, якого кольору наш прапор?
  • Що символізують жовтий і голубий колір?
  • Хто з вас знає, що символізує наш герб? Звідки він походить? Скільки йому років?

 

Творча робота

 

Учні виготовляють прапора, малюють герб. 

V. Рефлексія

Вчитель Кожну нашу родину можна порівняти з могутнім деревом, в якого міцні корені. Відірви ці корені – зламається дерево. І навпаки, наша пам’ять робить його невмирущим. Спробуємо зробити всім своїм життям, працею так, щоб дерево вашого роду ніхто не зміг похитнути. Гідно несіть славу ваших предків, завжди вставайте на захист свободи і незалежності своєї Батьківщини – України, докладіть своїх зусиль для того, щоб вона стала багатою, сильною.

 

  1. Продовж речення «Для мене Батьківщина – це…»

 

Учитель

Хоч ти, дитино, зовсім ще маленька,

Та ти уже ідеш по цій землі.

І хоч твоя дорога поки коротенька,

І ніжки в тебе зовсім ще малі,

Та ти свій особистий шлях торуєш

І твориш долю і своє ім’я,

Дорогами землі у снах мандруєш,

А поруч тато, мама, вся сім’я.

У серденьку твоїм іще малі тривоги,

І стежка поміж квіт у школу йде,

Та всіх чекають і складні дороги,

І кожного своя дорога поведе.

Мені дороги схожі з рушниками:

Червоні й чорні хрестики на них.

Їх вишивали добрі руки мами,

В них чисті думи, пісня є і сміх.

Тож хай дороги будуть, наче пісня,

Нехай ведуть вас в світлу далечінь.

І хай над вами мирне небо висне.

В майбутнє з добрим серцем линь!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Лукашівський навчально – виховний комплекс

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               Урок у 3 класі

 

 

 

 

 

 

 

                                                  Вчитель  Т.В.Боровик

 

2015

1

 

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку