№ п/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
|
І семестр
|
|
Змістова лінія «Інформаційні процеси та системи»
Тема 1. Інформаційні процеси та системи
|
Учень/учениця знає:
-
пояснює призначення і використовує цифрові пристрої і технології для здійснення інформаційних процесів у повсякденному житті та навчальній діяльності
-
обирає цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі
-
визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи
-
пояснює взаємозв’язок між апаратною і програмною складовими інформаційної системи
-
розрізняє та формулює апаратні і програмні проблеми, що є очевидними, пропонує способи їх розв’язання, у разі потреби звертається за допомогою до інших осіб.
Учень/учениця вміє:
-
розробляє схеми нескладної інформаційної системи, відомої учням з повсякденного життя
-
створює опис об’єктів, їх властивостей та значень властивостей
-
складає списки об’єктів, які створюються з використанням відповідних інформаційних технологій
-
добирає пристрої комп’ютера за значеннями їх властивостей з використанням різних інформаційних джерел в
-
використовує цифрові пристрої для введення, виведення і зберігання інформаційних об’єктів
-
складає схеми класифікації прикладних програм
-
виконує алгоритми роботи з об’єктами операційної системи з дотриманням санітарно-гігієнічних та безпекових норм
-
розробляє рекомендацій для користувачів по усуненню апаратних та програмних збоїв в роботі комп’ютерів.
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта.
|
01/09 5-й у.
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Повідомлення, інформація. Дані. Інформаційні процеси.
|
02/09 4-й у.
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Інформаційні системи. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті людини.
|
08/09
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Комп’ютер як інформаційна система. Санітарно-гігієнічні правила роботи з комп’ютером.
|
09/09
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Види комп’ютерів
|
15/09
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Персональний комп’ютер. Складові комп’ютера, їх призначення.
|
16/09
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Операційна система, її призначення. Файли і папки, операції над ними
|
22/09
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №1. «Операції над папками, файлами, ярликами»
|
23/09
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Прикладні програми.
|
29/09
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Розробка колективного проєкту «Купуємо комп’ютери для школи». Визначення мети, розподіл обов’язків
|
30/09
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Розробка колективного проєкту «Купуємо комп’ютери для школи». Підбір та оформлення матеріалів
|
06/10
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Розробка колективного проєкту «Купуємо комп’ютери для школи». Представлення результатів роботи. Узагальнення навчального матеріалу з теми. Діагностувальна робота №1.
|
07/10
|
Змістова лінія «Комп’ютерні мережі»
Тема 2. Комп’ютерні мережі. Інтернет
|
Учень/учениця знає:
-
розпізнає життєві, навчальні проблеми, для розв’язання яких можна застосувати цифрові технології
-
обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних
-
визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи
-
будує власні судження про медіатексти, визначаючи достовірність інформації та надійність джерел
-
розрізняє інформаційне “сміття” цифрового і нецифрового формату
-
пояснює вплив джерел інформації на формування власних поглядів та інших точок зору
-
використовує онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
-
обирає актуальні і безпечні засоби і способи комунікації для себе і пропонує їх іншим особам
-
розширює спектр засобів і способів комунікації, які використовує, враховуючи потреби свої та інших осіб
-
наводить приклади поширення цифрових інновацій у громаді, суспільстві, застосування їх для навчання, комунікації і творчості
-
дотримується правил кібербезпеки
-
визначає себе в реальному і віртуальному світі, передбачає власний “цифровий слід”
-
знає правила етикету спілкування у цифрових мережах
-
розуміє зміст поняття «авторське право» і враховує різні типи дозволів на використання інформаційних ресурсів у власній і груповій роботі і творчості
Учень/учениця вміє:
-
добирати ключові слова і методи пошуку, формулювання запитів для пошуку потрібної інформації в Інтернеті
-
зберігати результати пошуку на зовнішніх носіях або мережних/хмарних ресурсах
-
оцінювати знайдену інформацію на основі наданих критеріїв
-
виокремлювати факти і судження в інформаційних джерелах
-
порівнювати інформацію з різних джерел за наданими критеріями
-
використовувати запропоновані ресурси для перевірки достовірності інформації та надійності джерел
-
надсилати та отримувати повідомлення в процесі спілкування з однолітками та вчителями з використанням онлайн сервісів
-
створювати повідомлення на доступних ресурсах, додержуючись правил етикету спілкування у цифрових мережах
-
виконувати та правила безпеки в Інтернеті
-
дотримуватись принципів академічної доброчесності та авторського права у власній інформаційній діяльності
|
Наскрізна лінія «Здоров’я і безпека»
Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Комп’ютерна мережа. Локальні та глобальні мережі.
|
13/10
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання.
|
14/10
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Факт. Судження. Спілкування в Інтернеті.
|
20/10
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Безпечне використання Інтернету. Авторське право.
|
21/10
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Інтернет для навчання.
|
03/11
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2. «Пошук матеріалів в Інтернеті та їх оцінювання».
|
04/11
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Узагальнення навчального матеріалу з теми.
Діагностувальна робота №2.
|
10/11
|
Змістова лінія «Інформаційні технології»
Тема 3. Комп’ютерні презентації
|
Учень/учениця знає:
-
як обирати істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми
-
цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі
-
способи структурування і візуалізації зібраних чи отриманих даних з використанням різних видів інфографіки
-
критерії оформлення і якості інформаційних продуктів
-
авторські права і враховує різні типи дозволів на використання інформаційних ресурсів у власній і груповій роботі і творчості
Учень/учениця вміє:
-
створювати та опрацьовувати комп’ютерні презентації
-
розміщувати в презентаціях посилання на використані джерела
-
добирати текстові та графічні дані, структурувати їх на слайдах презентації
-
виступати з поданням власних думок щодо інформації, розміщеної в презентації
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Комп’ютерна презентація. Об’єкти комп’ютерної презентації. Види слайдів.
|
11/11
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Редагування і форматування текстових об’єктів на слайді.
|
17/11
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Графічні об’єкти слайдів презентації.
|
18/11
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Форматування графічних об’єктів.
|
24/11
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Упорядкування слайдів. Виступ з використанням комп’ютерної презентації.
|
25/11
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №3. «Створення комп’ютерних презентацій».
|
01/12
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Розробка групового проєкту. Визначення мети, розподіл обов’язків
|
02/12
|
-
|
Інструктаж з ЮЖД. Розробка групового проєкту. Добір інформації
|
08/12
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Розробка групового проєкту. Виступ з презентацією.
|
09/12
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Узагальнення навчального матеріалу з теми. Діагностувальна робота №3.
|
15/12
|
Змістова лінія «Інформаційні технології»
Тема 4. Текстові документи
|
Учень/учениця знає:
-
пояснювати вибір та використовувати цифрові пристрої і технології для розв’язання конкретних задач
-
обирати істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми
-
оцінювати власні можливості і доступні ресурси для створення інформаційних продуктів з метою розв’язання життєвих/навчальних проблем
-
алгоритм створення, редагування та форматування об’єктів текстового документа, готуючи його до друку
-
критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів
Учень/учениця вміє:
-
визначати види завдань, які можна виконати з використанням програми опрацювання текстів
-
визначати об’єкти текстового документа та значення їх властивостей
-
визначати та вибирати інструменти для виконання базових операцій по створенню текстових документів
-
вводити текст з дотриманням правил з використанням різних пристроїв рідною та іноземною мовами
-
редагувати текст за зразком та самостійно (операції виділення, пошук та замінювання, перевірка правопису, операції з фрагментами тексту)
-
форматувати текст за зразком та самостійно (символів, абзаців, сторінок)
-
оцінювати створений документ згідно критеріїв оформлення
-
готувати та друкувати текстовий документ
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Програми для створення та опрацювання текстових документів.
|
16/12
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Об’єкти текстового документа, їх властивості.
|
22/12
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Уведення і редагування тексту. Вставка символів. Перевірка правопису.
|
23/12
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Узагальнення навчального матеріалу за І семестр.
|
29/12
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Підсумковий урок за І семестр.
|
30/12
|
|
ІІ семестр
|
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Операції над фрагментами тексту в текстовому процесорі. Пошук та заміна фрагментів текстового документа.
|
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Форматування символів і абзаців у текстовому процесорі.
|
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Сторінки текстового документа та їх форматування. Друк текстового документа.
|
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №4. «Створення, редагування і форматування текстового документа».
|
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Узагальнення навчального матеріалу з теми. Діагностувальна робота №4.
|
|
|
|
|
|
|
Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування»
Тема 5. Алгоритми та програми
|
Учень/учениця знає:
-
поняття та види алгоритму, базових структур, для розв’язання задач
-
процес створення інформаційних продуктів
-
поняття «середовище програмування»
-
візуальні середовища програмування
Учень/учениця вміє:
-
складати і виконувати алгоритми для різних виконавців
-
редагувати алгоритми
-
подавати алгоритми різними способами
-
обґрунтовувати вибір необхідних алгоритмічних структур
-
формулювати висловлювання, істинні і хибні
-
визначати, істинне дане висловлювання чи хибне
-
складати лінійні проєктів, проєктів, що містять цикли з лічильником і розгалуження. Редагувати, тестувати і налагодження проєкти.
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Команди і виконавці. Система команд виконавця.
|
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми. Різні способи подання алгоритмів
|
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Середовище створення та редагування проєктів.
|
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Лінійні алгоритми і програми. Використання різних образів виконавця, різних виконавців, тла сцени та звуків у проєктах.
|
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Циклічні процеси. Алгоритми з циклами. Проєкти з циклами.
|
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Висловлювання. Алгоритми з розгалуженнями. Проєкти з розгалуженнями.
|
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №5 «Створення проєкту із циклами з лічильником і розгалуженнями»
|
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Узагальнення навчального матеріалу з теми. Діагностувальна робота №5.
|
|
Тема 6.
Практикум з використання інформаційних технологій
|
Учень/учениця знає:
-
Принцип роботи у спільному проекті (он-лайн та оф-лайн) із створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів
-
Як організувати власне інформаційне середовище на основі доступних пристроїв і технологій, налаштувати програмні та апаратні засоби залежно від власних потреб
-
роль членів групи і користь співробітництва для виконання спільного завдання із створення інформаційного продукту
-
правила взаємодії і прийняття спільних рішень під час створення колективного проекту
-
програмні засоби для опрацювання даних різних типів (принаймні трьох) і створення відповідних інформаційних продуктів
-
типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і дотримується їх у власній чи груповій роботі. Зазначає джерела, використані у своїх роботах. Використовує онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
-
правила кібербезпеки, етикету спілкування у цифрових мережах
Учень/учениця вміє:
-
визначати та вибирати ролі для виконання групового проєкту
-
складати план виконання проєкту
-
здійснювати пошук матеріалів для проєкту, їх збереження та аналіз
-
вибирати програмні засоби для опрацювання даних різних типів і створення відповідних інформаційних продуктів
-
оцінювати якість розроблених інформаційних продуктів на основі критеріїв
-
використовувати онлайн ресурси для комунікації та обміну матеріалами проєкту з учасниками групи
-
подавати результати проєкту.
|
Наскрізна лінія «Підприємливість та фінансова грамотність»
Використання інструментів планування та спільної роботи, робота в команді. Розвиток уміння визначати всі можливі варіанти розв’язання проблеми та перевіряти результати
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Етапи виконання проєкту.
|
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Визначення ролей учасників проєкту.
Складання плану виконання проєкту
|
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Визначення завдань проєкту. Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту.
|
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів,
виконання завдань проєкту.
|
|
-
|
Інструктаж з БЖД.
Подання та оцінювання результатів виконання проєкту
|
|
-
|
Інструктаж з БЖД. Узагальнення навчального матеріалу.
Підсумковий урок за ІІ семестр та за рік.
|
|