НУШ. 5 клас. КТП уроків інформатики на 2022-2023 н.р. до п. Ривкінд Й.Я.

Про матеріал
нове КТП уроків інформатики у 5 класі НУШ, розроблено за модельною навчальною програмою «Інформатика. 5-6 класи» для закладів ЗСО (авт. Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.) 1,5 год на тиждень 52, 5 год на 2022-2023 навчальний рік
Перегляд файлу

КТП уроків інформатики у 5 класі НУШ, розроблено за модельною навчальною програмою «Інформатика. 5-6 класи» для закладів ЗСО
(авт. Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
1,5 год на тиждень 52, 5 год
5 клас

№ п/п

Тема уроку

Дата

 

І семестр

 

Змістова лінія «Інформаційні процеси та системи»

Тема 1. Інформаційні процеси та системи

Учень/учениця знає:

  • пояснює призначення і використовує цифрові пристрої і технології для здійснення інформаційних процесів у повсякденному житті та навчальній діяльності
  • обирає цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі
  • визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи
  • пояснює взаємозв’язок між апаратною і програмною складовими інформаційної системи
  • розрізняє та формулює апаратні і програмні проблеми, що є очевидними, пропонує способи їх розв’язання, у разі потреби звертається за допомогою до інших осіб.

Учень/учениця вміє:

  • розробляє схеми нескладної інформаційної системи, відомої учням з повсякденного життя
  • створює опис об’єктів, їх властивостей та значень властивостей
  • складає списки об’єктів, які створюються з використанням відповідних інформаційних технологій
  • добирає пристрої комп’ютера за значеннями їх властивостей з використанням різних інформаційних джерел в
  • використовує цифрові пристрої для введення, виведення і зберігання інформаційних об’єктів
  • складає схеми класифікації прикладних програм
  • виконує алгоритми роботи з об’єктами операційної системи з дотриманням санітарно-гігієнічних та безпекових норм
  • розробляє рекомендацій для користувачів по усуненню апаратних та програмних збоїв в роботі комп’ютерів.
  1.  

Інструктаж з БЖД.
Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта.

01/09
5-й у.

  1.  

Інструктаж з БЖД.
Повідомлення, інформація. Дані. Інформаційні процеси.

02/09
4-й у.

  1.  

Інструктаж з БЖД.
Інформаційні системи. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті людини.

08/09

  1.  

Інструктаж з БЖД. Комп’ютер як інформаційна система. Санітарно-гігієнічні правила роботи з комп’ютером.

09/09

  1.  

Інструктаж з БЖД. Види комп’ютерів

15/09

  1.  

Інструктаж з БЖД. Персональний комп’ютер. Складові комп’ютера, їх призначення.

16/09

  1.  

Інструктаж з БЖД. Операційна система, її призначення.
Файли і папки, операції над ними

22/09

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота №1.
«Операції над папками, файлами, ярликами»

23/09

  1.  

Інструктаж з БЖД. Прикладні програми.

29/09

  1.           

Інструктаж з БЖД. Розробка колективного проєкту «Купуємо комп’ютери для школи». Визначення мети, розподіл обов’язків

30/09

  1.           

Інструктаж з БЖД. Розробка колективного проєкту «Купуємо комп’ютери для школи». Підбір та оформлення матеріалів

06/10

  1.           

Інструктаж з БЖД. Розробка колективного проєкту «Купуємо комп’ютери для школи». Представлення результатів роботи.
Узагальнення навчального матеріалу з теми.
Діагностувальна робота №1.




07/10

Змістова лінія «Комп’ютерні мережі»

Тема 2. Комп’ютерні мережі. Інтернет

Учень/учениця знає:

  • розпізнає життєві, навчальні проблеми, для розв’язання яких можна застосувати цифрові технології
  • обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних
  • визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи
  • будує власні судження про медіатексти, визначаючи достовірність інформації та надійність джерел
  • розрізняє інформаційне “сміття” цифрового і нецифрового формату
  • пояснює вплив джерел інформації на формування власних поглядів та інших точок зору
  • використовує онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
  • обирає актуальні і безпечні засоби і способи комунікації для себе і пропонує їх іншим особам
  • розширює спектр засобів і способів комунікації, які використовує, враховуючи потреби свої та інших осіб
  • наводить приклади поширення цифрових інновацій у громаді, суспільстві, застосування їх для навчання, комунікації і творчості
  • дотримується правил кібербезпеки
  • визначає себе в реальному і віртуальному світі, передбачає власний “цифровий слід”
  • знає правила етикету спілкування у цифрових мережах
  • розуміє зміст поняття «авторське право» і враховує різні типи дозволів на використання інформаційних ресурсів у власній і груповій роботі і творчості

Учень/учениця вміє:

  • добирати ключові слова і методи пошуку, формулювання запитів для пошуку потрібної інформації в Інтернеті
  • зберігати результати пошуку на зовнішніх носіях або мережних/хмарних ресурсах
  • оцінювати знайдену інформацію на основі наданих критеріїв
  • виокремлювати факти і судження в інформаційних джерелах
  • порівнювати інформацію з різних джерел за наданими критеріями
  • використовувати запропоновані ресурси для перевірки достовірності інформації та надійності джерел
  • надсилати та отримувати повідомлення в процесі спілкування з однолітками та вчителями з використанням онлайн сервісів
  • створювати повідомлення на доступних ресурсах, додержуючись правил етикету спілкування у цифрових мережах
  • виконувати та правила безпеки в Інтернеті
  • дотримуватись принципів академічної доброчесності та авторського права у власній інформаційній діяльності

Наскрізна лінія «Здоров’я і безпека»

Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи

  1.  

Інструктаж з БЖД. Комп’ютерна мережа.
Локальні та глобальні мережі.

13/10

  1.  

Інструктаж з БЖД.
Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання.

14/10

  1.  

Інструктаж з БЖД. Факт. Судження. Спілкування в Інтернеті.

20/10

  1.  

Інструктаж з БЖД. Безпечне використання Інтернету.
Авторське право.

21/10

  1.  

Інструктаж з БЖД. Інтернет для навчання.

03/11

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота №2. «Пошук матеріалів в Інтернеті та їх оцінювання».

04/11

  1.  

Інструктаж з БЖД.  Узагальнення навчального матеріалу з теми.

Діагностувальна  робота №2.

10/11

Змістова лінія «Інформаційні технології»

Тема 3. Комп’ютерні презентації

Учень/учениця знає:

  • як обирати істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми
  • цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі
  • способи структурування і візуалізації зібраних чи отриманих даних з використанням різних видів інфографіки
  • критерії оформлення і якості інформаційних продуктів
  • авторські права і враховує різні типи дозволів на використання інформаційних ресурсів у власній і груповій роботі і творчості

Учень/учениця вміє:

  • створювати та опрацьовувати комп’ютерні презентації
  • розміщувати в презентаціях посилання на використані джерела
  • добирати текстові та графічні дані, структурувати їх на слайдах презентації
  • виступати з поданням власних думок щодо інформації, розміщеної в презентації
  1.  

Інструктаж з БЖД. Комп’ютерна презентація.
Об’єкти комп’ютерної презентації. Види слайдів.

11/11

  1.  

Інструктаж з БЖД. Редагування і форматування текстових об’єктів  на слайді.

17/11

  1.  

Інструктаж з БЖД. Графічні об’єкти слайдів презентації.

18/11

  1.  

Інструктаж з БЖД. Форматування графічних об’єктів.

24/11

  1.  

Інструктаж з БЖД. Упорядкування слайдів. Виступ з використанням комп’ютерної презентації.

25/11

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота №3. «Створення комп’ютерних презентацій».

01/12

  1.  

Інструктаж з БЖД. Розробка групового проєкту.
Визначення мети, розподіл обов’язків

02/12

  1.  

Інструктаж з ЮЖД. Розробка групового проєкту. Добір інформації

08/12

  1.  

Інструктаж з БЖД. Розробка групового проєкту.
Виступ з презентацією.

09/12

  1.  

Інструктаж з БЖД.  Узагальнення навчального матеріалу з теми.
Діагностувальна робота №3.

15/12

Змістова лінія «Інформаційні технології»

Тема 4. Текстові документи

Учень/учениця знає:

  • пояснювати вибір та використовувати цифрові пристрої і технології для розв’язання конкретних задач
  • обирати істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми
  • оцінювати власні можливості і доступні ресурси для створення інформаційних продуктів з метою розв’язання життєвих/навчальних проблем
  • алгоритм створення, редагування та форматування об’єктів текстового документа, готуючи його до друку
  • критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів

Учень/учениця вміє:

  • визначати види завдань, які можна виконати з використанням програми опрацювання текстів
  • визначати об’єкти текстового документа та значення їх властивостей
  • визначати та вибирати інструменти для виконання базових операцій по створенню текстових документів
  • вводити текст з дотриманням правил з використанням різних пристроїв рідною та іноземною мовами
  • редагувати текст за зразком та самостійно (операції виділення, пошук та замінювання, перевірка правопису, операції з фрагментами тексту)
  • форматувати текст за зразком та самостійно (символів, абзаців, сторінок)
  • оцінювати створений документ згідно критеріїв оформлення
  • готувати та друкувати текстовий документ
  1.     

Інструктаж з БЖД. Програми для створення та опрацювання текстових документів.

16/12

  1.     

Інструктаж з БЖД. Об’єкти текстового документа, їх властивості.

22/12

  1.     

Інструктаж з БЖД. Уведення і редагування тексту.
Вставка символів. Перевірка правопису.

23/12

  1.     

Інструктаж з БЖД. Узагальнення навчального матеріалу за І семестр.

29/12

  1.     

Інструктаж з БЖД. Підсумковий урок за І семестр.

30/12

 

ІІ семестр

 

  1.     

Інструктаж з БЖД. Операції над фрагментами тексту в текстовому процесорі. Пошук та заміна фрагментів текстового документа.

 

  1.     

Інструктаж з БЖД. Форматування символів і  абзаців у текстовому процесорі.

 

  1.     

Інструктаж з БЖД. Сторінки текстового документа та їх форматування. Друк текстового документа.

 

  1.     

Інструктаж з БЖД. Практична робота №4. «Створення, редагування і форматування текстового документа».

 

  1.     

Інструктаж з БЖД.  Узагальнення навчального матеріалу з теми.
Діагностувальна  робота №4.

 

 

Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування»

Тема 5. Алгоритми та програми

Учень/учениця знає:

  • поняття та види алгоритму, базових структур, для розв’язання задач
  • процес створення інформаційних продуктів
  • поняття «середовище програмування»
  • візуальні середовища програмування

Учень/учениця вміє:

  • складати і виконувати алгоритми для різних виконавців
  • редагувати алгоритми
  • подавати алгоритми різними способами
  • обґрунтовувати вибір необхідних алгоритмічних структур
  • формулювати висловлювання, істинні і хибні
  • визначати, істинне дане висловлювання чи хибне
  • складати лінійні проєктів, проєктів, що містять цикли з лічильником і розгалуження. Редагувати, тестувати і налагодження проєкти.
  1.  

Інструктаж з БЖД. Команди і виконавці. Система команд виконавця.

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Алгоритми. Різні способи подання алгоритмів

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Середовище створення та редагування проєктів.

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Лінійні алгоритми і програми. Використання різних образів виконавця, різних виконавців, тла сцени та звуків у проєктах.

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Циклічні процеси. Алгоритми з циклами. Проєкти  з циклами.

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Висловлювання. Алгоритми з розгалуженнями. Проєкти з розгалуженнями.

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота №5 «Створення проєкту із циклами з лічильником і розгалуженнями»

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Узагальнення навчального матеріалу з теми.
Діагностувальна  робота №5.

 

Тема 6.

Практикум з використання інформаційних технологій

Учень/учениця знає:

  • Принцип роботи у спільному проекті (он-лайн та оф-лайн) із створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів
  • Як організувати власне інформаційне середовище на основі доступних пристроїв і технологій, налаштувати програмні та апаратні засоби залежно від власних потреб
  •  роль членів групи і користь співробітництва для виконання спільного завдання із створення інформаційного продукту
  • правила взаємодії і прийняття спільних рішень під час створення колективного проекту
  • програмні засоби для опрацювання даних різних типів (принаймні трьох) і створення відповідних інформаційних продуктів
  • типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і дотримується їх у власній чи груповій роботі. Зазначає джерела, використані у своїх роботах. Використовує онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
  • правила кібербезпеки, етикету спілкування у цифрових мережах

Учень/учениця вміє:

  • визначати та вибирати ролі для виконання групового проєкту
  • складати план виконання проєкту
  • здійснювати пошук матеріалів для проєкту, їх збереження та аналіз
  • вибирати програмні засоби для опрацювання даних різних типів і створення відповідних інформаційних продуктів
  • оцінювати якість розроблених інформаційних продуктів на основі критеріїв
  • використовувати онлайн ресурси для комунікації та обміну матеріалами проєкту з учасниками групи
  • подавати результати проєкту.

Наскрізна лінія «Підприємливість та фінансова грамотність»

Використання інструментів планування та спільної роботи, робота в команді. Розвиток уміння визначати всі можливі варіанти розв’язання проблеми та перевіряти результати

  1.  

Інструктаж з БЖД. Етапи виконання проєкту.

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Визначення ролей учасників проєкту.

Складання плану виконання проєкту

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Визначення завдань проєкту. Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту.

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів,

виконання завдань проєкту.

 

  1.  

Інструктаж з БЖД.

Подання та оцінювання результатів виконання проєкту

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Узагальнення навчального матеріалу.

Підсумковий урок за ІІ семестр та за рік.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 5 клас, Планування
Додано
17 січня 2023
Переглядів
2004
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку