Виховний захід "Мова як виразник мого "Я"

Про матеріал

Виховний захід "Мова як виразник мого "Я"

Мета:

- формувати у дітей уявлення про культуру мовлення та мистецтво спілкування, навички культурної поведінки, дружні відносини між учнями класу;

- розширити словниковий запас учнів словами ввічливості;

- виховувати в дітей увагу до слова, до однолітків та старших за віком людей.

Перегляд файлу

Тема.  Мова як виразник мого « Я».

 Мета:

- формувати у дітей уявлення про культуру мовлення та мистецтво      спілкування, навички культурної поведінки, дружні відносини між учнями класу;

 - розширити словниковий запас учнів словами ввічливості;

- виховувати в дітей увагу до слова, до однолітків та старших за віком людей.

 Тип уроку: урок - подорож.

 

    Хід уроку
 

    I. Організація класу.

  

    II. Повідомлення теми уроку.

      - Діти, сьогодні на вас чекає подорож до Країни Ввічливості та Доброти міста  Казкове. Перш ніж вирушити у мандрівку, що ми повинні зробити?       (Привітатися).
 

    III. Вивчення нового матеріалу.

 

1. Казка про місто Казкове.

За чистим-чистим полем, за дрімучим-дрімучим лісом, за далекою-далекою дорогою є місто Казкове. Якби ви, діти, раптом опинились в ньому! Ви б здивувалися. Будинки там зроблені з шоколаду. Дахи – з льодяників.
У кожному будинку віконниці з кренделів. І живе там у високій башті, під розмовляючим годинником, у маленькій кімнаті за різноколірним віконцем найосвіченіша на білому світі фея. Вона із шоколадною медаллю закінчила Академію Всіх Чарівних Наук. Звуть її  фея Добридень. А разом з нею там живе професор Будь ласка. Жити-проживати у цьому місті велика втіха. Усі жителі тут казково ввічливі… Навіть собаки соромляться тут голосно гавкати. А цуценята простягають лапу всім, хто приходить, щоб привітатися. Горобці не сміють тут битися… Це найввічливіше місто з усіх казкових міст на білому світі, й говорять тут найввічливішими словами. Є слова дуже важливі, вагомі – Батьківщина, мир. Є рідні – мама, тато, дідусь, бабуся, брат, сестра. Ще є ввічливі слова, які називаються чарівними. «Доброго ранку!» – кажете ви мамі чи татові, прокинувшись, або вчителеві, коли він заходить до класу. «До побачення», - кажете,  ідучи зі школи додому. «Дякую, спасибі», - щиро говорити, коли заходите до класу. «До побачення», - промовляєте, ідучи зі школи додому. «Дякую», «Спасибі», - щиро дякуєте за зроблену вам послугу. І всім від тих слів стає приємно й хороше.

- Поміркуйте, чому від цих слів всім стає приємно й хороше?



2. Зачитування листа від феї Добридень.

- Ми отримали листа від феї Добридень та професора Будь ласка. Чи бажаєте помандрувати до цієї Країни? Як же туди дістатися? Про це ми дізнаємося із листа.
«Любі діти! Шлях у нашу країну буде нелегким, та його потрібно подолати, а для цього підтримати один одного. Сподіваюсь, ви зможете отримати ключ від Країни Ввічливості та Доброти міста Казкове. Зупиняючись на кожній станції, ви здобуватимете частину ключа, а в кінці подорожі зможете скласти з цих частин ключ від Країни Ввічливості та Доброти міста Казкове».


3. Робота з мовним матеріалом.

 

3.1. Станція «Скринька народної мудрості».

- Завдання на цій станції -  пояснити значення прислів’їв.

   Від теплого слова й лід розмерзає.

   Добре слово краще за цукор і мед.
   Гостре словечко коле сердечко.

     - Не лише дітям, а й багатьом дорослим хочеться, щоб усі їхні друзі, і всі сусіди, і навіть перехожі завжди ставилися до них уважно, по-доброму. Весь секрет ввічливості у тому, що тільки до ввічливої, вихованої і доброї людини сторонні люди завжди ставляться по-доброму. Тільки таку людину всі люблять, поважають і у неї є вірні та надійні друзі.

3.2. Зупинка «Словник чемної дитини»
   - Давайте пограємо у гру, яка називається «Хто знає більше ввічливих слів». Правила її дуже прості – я задаю вам запитання, а ви на них відповідаєте.
- Які слова потрібно говорити, коли вітаєшся? (Доброго ранку, доброго дня, доброго вечора, доброго здоров’я, привіт, світлої днини, здраствуйте, здоровенькі були, дай Боже щастя).
- Які слова потрібно говорити, коли звертаєтесь до когось з проханням? (Прошу, будьте ласкаві, будь ласка, дозвольте).
- Які слова ми говоримо, коли вибачаємося перед кимсь? (Вибачте, прошу вибачення, даруйте, пробачте будь ласка).
- Які слова ми говоримо, прощаючись? (Прощавайте, на все добре, до побачення, до зустрічі, на добраніч, бувай, щасливої дороги).
3.3.  Зупинка «Містечко вихованих людей».
    - Ось прибули до містечка вихованих дітей. Тут пограємося у гру, яка називається «Будь ласка». Ви на моє прохання  повинні виконувати те, що я скажу, наприклад, присісти, встати, нахилитись, підняти руки, але тільки тоді, коли звучать слова «будь ласка», «будьте ласкаві».

3.4. Робота з малюнками.
( Складання речень за малюнками, використовуючи  слова ввічливості)
 

3.5. Творча зупинка.
(Пояснити учням, як слід себе вести у запропонованих ситуаціях).
    

      Ти прийшов до товариша в гості, на порозі тебе зустріла його мама. (Ввічливо привітатися).
    Тебе запросили до кімнати. (Потрібно зняти верхній одяг, повісити його на вішак; витерти ноги, якщо зайшов з дівчинкою, то пропустити її вперед).
     Ти зайшов до кімнати, там знаходяться дорослі та діти. (Привітатися відразу з усіма, а не підходити до кожного окремо).
     До тебе прийшли гості. (Ти повинен бути привітним, веселим, зустрічати гостей, подякувати за подарунки, до приходу гостей допомогти батькам у прибиранні квартири, прибрати свій куточок, розставити іграшки).

- Ввічлива людина завжди турбується про близьких і друзів, готова допомогти їм. І це дуже правильно. Всі люди на білому світі допомагають одне одному, трудяться і для вас.Будівельники збудували для вас школу. Водії возять вас по місту. Лікарі лікують від хвороб… Чому ж нам не бути уважними, ввічливими і добрими один до одного? Адже це не так важко! Неважко вітатися при зустрічі й говорити «до побачення», «на все добре» під час прощання. Неважко бути охайним, причесаним, вимитим, щоб людям було приємно з вами спілкуватися.

4. Фізкультхвилинка
- Ви вже, напевно, стомились, давайте трішки відпочинемо, а для цього вам потрібно встати і виконувати те, що я промовляю.
Щось не хочеться сидіти,
Треба трішки відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири кроки.

А тепер ми зупинились

І за парти тихо сіли.

5. Гра «Хто так може говорити».
  - Я буду вам зачитувати ситуації, а ви скажете мені, хто так може говорити.
«Доброго ранку, моє сонечко! Вставай швидше! Час до школи!» (Матуся);
«Здраствуйте дідусю! Як давно я вас не бачив!» (Дитина, внук чи внучка);
«Привіт,  Сергійку! Я поспішаю до школи. Зустрінемось пізніше!» (Друзі).

- Які слова вітання ви чули в розмові? (Доброго ранку, здрастуйте, привіт).
- Який вираз обличчя має бути у цих дітей? (Веселим, лагідним, добрим).
- Чи можна вимовляти ці слова з похмурим обличчям? (Ні).
 

IV. Підсумок уроку.
    -  Давайте підведемо підсумки нашого уроку. Про що ми сьогодні говорили?
    - Як ви думаєте, чи потрібно бути ввічливою, люб’язною людиною? Для чого?
    - Як потрібно поводитися з іншими?
    - А як слід звертатися до старших? А до однолітків?
    - Своє прохання до когось підкріпити якими словами?
    - Діти,  подивіться, чи повністю ми склали ключ. Так, тепер ми маємо ключ від Країни Ввічливості та Доброти і можемо відкрити її для себе.

V. Домашнє завдання.

Написати казку про подорож до країни  Доброти, використовуючи ввічливі слова.


docx
Додано
22 березня
Переглядів
81
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку