Урок 27. Опрацювання величин логічного типу.
Цілі:
Очікувані результати: учень/учениця
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник.
Програмне забезпечення: середовище програмування Thony.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Слово вчителя. Ви вже знаєте, що наука інформатика тримається на трьох основних китах: логіка/алгоритми й програми.
Згадаємо етапи розвитку логіки як науки. Основи формальної логіки, науки про закони і форми людського мислення, були закладені давньогрецьким філософом Арістотелем (384-322 pp. до д. е.). Ґ. В. Лейбніц (1646-1716) вказав шляхи для перекладу логіки «зі словесного царства, повного невизначеностей, до царства математики, де відносини між об’єктами або висловлюваннями визначаються абсолютно точно».
Засновником математичної логіки (булевої алгебри) є Дж. Буль (1815-1864). У XX ст. вчені об’єднали створений Дж. Булем математичний апарат з двійковою системою числення, заклавши тим самим основи для розробки цифрового електронного комп’ютера.
На цьому уроці ми розглянемо логічний тип даних, який має велике значення в програмуванні.
IІІ. Формування вмінь та навичок
Результатом виконання операції порівняння значень двох величин є величина логічного типу, яка може набувати одного із двох значень:
True або False.
Для опису логічних величин використовується службове слово: bool. Логічний тип отримав свою назву на честь англійського математика та логіка середини XIX століття, одного із засновників математичної логіки Джорджа Буля
Оголошення логічної змінної:
a = True;
b = False;
Окрім операцій порівняння над логічними змінними для запису складених висловлювань, використовуютьь логічні операції:
Not(не) – заперечення;
And(і) – кон’юкція;
Or(чи) - диз’юнкція;
Результати виконання цих операцій над змінними логічного типу набувають значень True або False.
IV. Релаксація
V. Домашнє завдання
Книга Морнзе Н. “Інформатика” 7клас, параграф 11,1 ст. 92, виконати завдання 1.