«Основні завдання інноваційного розвитку освіти України»

Про матеріал
Метою інноваційного розвитку ЗНЗ є забезпечення якісних змін його освітньої діяльності, які забезпечуватимуть зростання якості загальної середньої освіти, сприятимуть формуванню особистості учня, здатного до подальшої успішної життєвої самореалізації. Реалізації мети передбачає реалізацію таких основних завдань: 1) актуалізацію інноваційної діяльності педагогічних працівників ЗНЗ; 2) визначення об’єктів, механізмів, організаційно-педагогічних умов інноваційного розвитку ЗНЗ; 3) розроблення науково-методичного забезпечення та механізмів інноваційного розвитку ЗНЗ; 4) реалізацію визначених механізмів і створення умов для ефективного і стійкого інноваційного розвитку ЗНЗ
Перегляд файлу

«Основні завдання інноваційного розвитку освіти України»

Назва закону

Завдання інноваційного розвитку

Сутність цих завдань

1.

"Про освіту"

Одним із завдань освітньої політики держави є формування якісно нової системи освіти. Закономірною і обов’язковою умовою успішної реалізації цього завдання є забезпечення випереджального розвитку загальної середньої освіти, головною ознакою якої стає інноваційність. Інноваційність в освітній сфері є принципово важливою відповіддю на виклики сучасності, передбачає гнучкість системи освіти, її відкритість до нового (як у технологічному, так і в світоглядному аспектах), конкурентоспроможність.

 

Інноваційний розвиток сучасного загальноосвітнього навчального закладу

(далі – ЗНЗ) – це цілеспрямований і незворотний процес, що забезпечує якісні

зміни, перехід ЗНЗ до нового якісного стану. Інноваційний розвиток ЗНЗ

здійснюється переважно за допомогою цілеспрямованого внесення в його

діяльність якісно нових елементів, їх взаємозв’язків і характеристик.

Передумовою, умовою і змістом цих змін виступають інновації та

нововведення, що забезпечують оптимальний і сталий розвиток ЗНЗ.

Метою інноваційного розвитку ЗНЗ є забезпечення якісних змін його освітньої діяльності, які забезпечуватимуть зростання якості загальної середньої освіти, сприятимуть формуванню особистості учня, здатного до подальшої успішної життєвої самореалізації. Реалізації мети передбачає реалізацію таких основних завдань:

1) актуалізацію інноваційної діяльності педагогічних працівників ЗНЗ;

2) визначення об’єктів, механізмів, організаційно-педагогічних умов інноваційного розвитку ЗНЗ; 3) розроблення науково-методичного забезпечення та механізмів інноваційного розвитку ЗНЗ;

4) реалізацію визначених механізмів і створення умов для ефективного і стійкого інноваційного розвитку ЗНЗ

2.

«Про вищу освіту»

Інноваційний розвиток вищих навчальних закладів Україні відбувається в умовах сучасних ринкових відносин, розвитку нових технологій, інтеграції у світову систему вищої освіти. Питання підвищення якості підготовки студентів можуть бути вирішені при активному впровадженні та функціонуванні в вузах сучасних інформаційних і телекомунікаційних технологій. Головною метою розвитку інноваційних технологій в Національному транспортному університеті є впровадження принципово нового підходу до інформатизації університету, який передбачає виконання наступних складових:
- комплексна інтеграція університету в світову інформаційну систему;
- широка взаємодія з іншими університетами на рівні спільних освітніх програм;
- інтенсифікація навчального процесу та активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів;
- створення умов для широкого впровадження сучасних освітніх технологій у навчальний процес;
- підвищення ефективності управління якістю освіти.

Специфічність інновацій у вищій освіті пов’язана з тим, що вони, поперше, завжди містять нове вирішення актуальної проблеми в галузі вищої школи; по-друге, їх використання приводить до якісно нових результатів освітньої діяльності, по-третє, їх упровадження викликає якісні зміни інших компонентів єдиної системи вищої освіти. Педагогічні інновації різняться тими якостями, які закладаються в них ще при їх розробці. До цих якостей треба віднести такі:

 – предмет змін, тобто той елемент системи вищої освіти, який може бути трансформований;

 – глибину перетворень (ступінь радикальності змін, що передбачає застосування нововведень); – масштаб перетворень у галузі вищої освіти;

 – ресурсоємність нововведень;

– рівень розробленості.

3.

Концепція "Нова Українська школа"

Сучасна освіта, окрім надання знань, має прищепити молодій людині здатність самостійно засвоювати знання, оволодівати потрібною інформацією та творчо осмислювати її. Тобто освіта покликана навчити майбутнього громадянина на основі отриманих знань критично і творчо мислити, використовувати знання як у професійній, так і в суспільно-політичній діяльності.

Освіта наповнює людину духовністю, змушує її замислюватися над сутністю і цінностями свого існування. Саме вона окреслює для неї основні контури світу справжньої, а не масової культури, в яку вписані дійсні цінності, саме вона говорить їй про те, що добро і краса не менш важливі для життя, чим добробут і технічні пріоритети сучасного життя. Тільки освіта формує особистість - відповідального творця власного життя і громадянина країни. Сьогодні такою може бути лише освіта інноваційна. В свою чергу, лише освічена, творча людина може бути здатною до змін, до інновацій, і, що головне, до системного інноваційного мислення, усвідомлених і цілеспрямованих дій. Тільки творчо сформована особистість стає активним суб'єктом суспільних відносин [

Інноваційність необхідно розглядати не тільки як налаштованість на сприйняття, продукування і застосування нового, а насамперед як відкритість та демократичність освітньої системи. Стосовно особистісного чинника педагогічної діяльності це означає:
- відкритість вихователя до діалогічної взаємодії з вихованцями, яка передбачає рівність психологічних позицій обох сторін;
- відкритість культурі й суспільству, яка виявляється у прагненні педагога змінити дійсність, дослідити проблеми та обрати оптимальні способи їх розв'язання;
- відкритість свого "Я", власного внутрішнього світу, тобто організація такого педагогічного середовища, яке сприяло б формуванню і розвитку образу "Я".
Інноваційний розвиток посилює зв'язок педагогічної науки та освітньої практики, завдяки чому результат "чистої науки", отриманий вченими у вільному, нічим не обмеженому творчому пошуку, знаходить своє практичне застосування. У зв'язку з цим особливу увагу привертає новий підхід, що відстоює багатомірність і багатоваріантність історичного розвитку, його альтернативність, з однієї сторони, і незворотність еволюційного руху - з іншої. В руслі цього підходу розробляються концепції нових наук - кібернетики, синергетики та інших, що досліджують загальні закономірності різнорідних системних утворень, - передусім динаміки соціальних систем. Саме синергетика визначила положення про природні шляхи розвитку складних соціальних систем, які стали одним з базових принципів системних досліджень педагогічного процесу.
 

 

docx
Додано
23 травня 2020
Переглядів
1266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку