Ой, веселе свято в нас. Ми прийшли у перший клас.

Про матеріал

На даному уроці учитель має можливість сформувати уявлення учнів про школу як країну знань, розвивати в учнів інтерес до навчання, уміння здобувати знання, пізнавальні інтереси; розширити кругозір учнів про рідну Україну, про державні символи, розвивати прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом; виховувати бажання наполегливо оволодівати знаннями, любов до школи – джерела одержання знань і вмінь.

Перегляд файлу

Тема: Ой, веселе свято в нас.  Ми прийшли у перший клас.

Мета: сформувати уявлення учнів про школу як країну знань, розвивати  в учнів інтерес до навчання, уміння здобувати знання, пізнавальні інтереси; розширити кругозір учнів про рідну Україну, про державні символи, розвивати прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом; виховувати бажання наполегливо оволодівати знаннями, любов до школи – джерела одержання знань і вмінь.

Обладнання: презентація, державні символи України, комп’ютер.

Клас прикрашений повітряними кульками, яскраво вбрана дошка.

                                                   Хід уроку

І. Організаційний момент.

(Звучить мелодія пісні «Вчать у школі»)

Вступне слово вчителя. - Дорогі ,  діти! Ось і пролунав перший у вашому житті шкільний дзвінок, який запросив вас у прекрасну країну – країну Знань.  Вітаю вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим уроком. Цей день обов’язково буває в житті кожної людини. Але буває  один-єдиний  раз. І, може, тому він такий хвилюючий.

Листячко жовтіє,

Проминуло літо…

Вперше з букварями

Вийшли з дому діти.

Вересень малечу

В класи закликає

День такий знаменний

Раз вжитті буває!

Хлопчики й дівчатка

Дуже поспішають

У просторих класах парти їх чекають.

Подивіться, друзі!

Школа, як нова!

День такий знаменний

Раз в житті бува!

Перший день навчання!

У містах і селах

Світить нам привітно сонечко веселе.

Все навкруг сміється,

Все навкруг співає

День такий знаменний

Раз в житті буває.

Сьогодні  ви стали учнями першого  класу.  Відтепер ви не просто діти,  ви – школярі!  Я вітаю вас у нашій школі! Деякі люди думають, що школа – це просто приміщення, у якому знаходяться діти. Але насправді це не так. Школа – це величезна країна Знань. Усі її мешканці носять звання «Учень». У школі немає ледарів, тут усі працюють. А за свою працю отримують подарунки. Це не цукерки, не іграшки, а знання!

Школа двері для вас відчинила

І запрошує вчитись вас.

Бо знання – це велика сила!

 Тож навчайтеся! В добрий час!

ІІ. Повідомлення теми уроку

Сьогодні у нас урок незвичайний. Я хочу запросити вас у подорож. Чи любите ви мандрувати? А от яким видом транспорту ми будемо подорожувати дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку.

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах.

                               (Поїзд)

Отже, ми будемо подорожувати поїздом. Наш поїзд буде робити зупинки, на яких ви будете виконувати різні завдання.

Уявіть, що ми не у класі, а у купе поїзда. Сіли зручно, наш поїзд відправляється.

(Відео «Дизель поїзд …)

І зупинка – «День незвичайний сьогодні у світі! На знайомство запрошує всіх!».

Я пропоную вам утворити ланцюжок дружби. Ви по черзі будете підходити до мене називати своє прізвище ,  імя і братися за руки. Мене звати Луценко Галина Леонідівна…(Діти називають свої  імена і міцно беруть один одного за руки).

Отже, ми з вами познайомилися і утворили міцний ланцюжок. Я хочу, щоб ми з вами жили в мирі, в злагоді, поважали один одного, завжди приходили на допомогу товаришеві, щоб ніхто і ніколи не зміг перемогти наш дружний колектив.

Спершу я запрошую сісти за парти тих дітей, що народилися взимку, тепер – хлопчиків і дівчаток, які народилися навесні. Сідайте, будь ласка ті,  хто народився влітку, потім ті, у кого день народження восени.

Ви сідали за парти почергово: спочатку одні діти, потім інші, бо народилися ви в різний час. А зараз ви всі разом сидите за учнівськими партами, бо віднині ви – учні, саме в цю хвилину народився ваш колектив -1-А клас.

Кажуть, коли людина народжується на світ, Бог запалює свічечку на небі, тобто зірочку. А чи звертали ви увагу, що одні зірочки яскраві, великі, а інші- тьмяні і їх майже не видно. Коли людина зла, заздрісна, лиха, скупа, лінива, її свічечка ледь-ледь жевріє. А коли людина добра, любить усе живе, робить добро, тоді й свічечка її  ясна і світло її видно далеко. Сьогодні на вечірньому небі засяє наша з вами зірочка, яка розкаже всім людям, що в першому класі  Чаплинської  спеціалізованої школи зародилося спільне життя 30 першокласників. Якою буде наша зірочка тьмяною чи яскравою, залежить від вас самих. А вдень нам нагадуватиме про те, що слід жити дружно і в злагоді, наша класна зірочка.(Учитель прикріплює зірочку)

І ось ви у школі. Це ваш клас.

Ви всі прийшли сюди учитись.

Життя цікаве буде в вас,

 Лиш треба добре потрудитись,

Бо тільки праця все дає:

Знання, уміння й інше диво!

Коли ж у тебе все це є,

То ти зростатимеш щасливо!

 Ну, і щоб не гаять час, запитати хочу вас.

А ви хором промовляйте, «так», чи «ні» відповідайте.

 

Чи веселі йшли до школи?  (Так)

Лінь – дрімоту побороли? (Так)

Чи готові ви дружити – в колективі дружно жити? (Так)

Чи може хочеться поспати? (Ні)

Чи може з друзями пограти? (Ні)

То ви прийшли сюди навчатись? (Так)

А може труднощів боятись? (Ні)

Скажіть, портфелі ви придбали? (Так)

А чи усе туди поклали? (Так)

 

Ой, щось я вірю неохоче! Перевірити вас хочу.

 

ІІ  зупинка – «А щоб нам не сумувати, потрібно загадку відгадати».

- В сумці зошити, буквар.

  Хто до школи йде? …(школяр)

 

-Хто скликає на урок?

 То дзвенить шкільний … (дзвінок)

 

Дає здоров’я – спорт,

 Вагу – солодкий торт.

 Мед – працьовиті бджоли.

Знання глибокі-…(школа).

 

-Цю найпершу в школі книжку

Знає будь –який школяр.

 До усіх книжок доріжку

Прокладає нам …(Буквар).

 

-Ручки й олівці, щоб знали:

  Ми кладемо у …(пенали).

 

-Довгі палички кругленькі –

Сині, жовті, червоненькі.

 На папері походили,

Кольори свої лишили…

Звуться палички оці

Кольорові…(олівці).

III зупинка «Казкова»

Казка стукає у двері —

Привітаємо її.

Дуже-дуже постарайтесь —

І впізнаєте її.

  •  Хто кругленький, наче м’ячик  весело по лісі скаче,

Від діда з бабою утік, попав лисиці на обід?  (Колобок)

 

  • А тут живе звірят багато – можу вам я їх назвати:

Зайчик – пострибайчик ,  мишка – шкряботушка,

Лисичка – сестричка і жабка – квакушка,

Ведмідь – набрідь і братик – вовчик – всі оселились тут охоче.

                                                                       (Рукавичка)

 

А ось іще малий бичок, має дивний він бочок.

Смолою дід бичка залив, а бичок ведмедя зловив.

                                                                    (Солом’яний бичок)

 

Мама – кізка в ліс пішла, діткам молочка знайшла.

Вона пісню їм співала, злого вовка проганяла.

                                                               овк і 7 козенят)

 

 

В мене й інша є коза, - вона справжня дереза.

Всіх навколо підманула, сильно хвостиком махнула,

Ніжками затупотіла – хатку зайця захопила.

                                                             (Коза - дереза)

IV зупинка «Фізкультхвилинка»

V зупинка – «Ліси і поля, річки і моря,

Це все – Україна квітуча моя»

Дорогі, діти, у кожного із вас є день народження, сьогодні день народження нашого 1-А класу. А нещодавно ми святкували  день  народження нашої країни – 25-ту  річницю Незалежності .

  • Прослухайте вірш і скажіть про яку країну йде мова? Як називається наша країна?

Незалежна і єдина

Що то, діти за країна –

Неба синього блакить,

На ланах у серпні жито

Стиглим золотом блищить?

 

Люди мудрі, працьовиті

У країні тій живуть.

На чуже не зазіхають

І свого не віддадуть.

 

Гори є і полонини,

Є моря, річки, ліси…

Загалом, то є країна

Невимовної краси!

 

Гордо, голосно, дитино,

Ти назви ім’я країни,

У якій, хвалити Бога,

Народився і живеш.

 

Їй дочкою є чи сином

І, коли ти підростеш,

Будеш їй творити славу,

Розбудовувать державу.

 

Отже, зветься ця країна,

Незалежна і єдина –

(відповіді дітей)

Наша ненька – Україна!

                   Наталія Козленко

- Отже, як називається наша країна?

- Україна для нас – Батьківщина. Що означає це слово?

 Учитель.  У світі нема нічого  дорожчого, як рідна Батьківщина(Вітчизна),  вона, як мати, у світі — одна.

Батьківщина. — це наш рідний край, наша дорога і мила  земля, де ми народились, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку — це наша найдорожча у світі Україна .

- Кожна держава має свої державні символи, які люди бережуть і

шанують. Наша рідна Україна , яка має свою землю , свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також неповторні державні символи. Про них послухайте легенду.

Колись давно жила жінка. І було у неї три сина. Росли сини чесними, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були віддати за неї своє життя.  Попідростали і вирішили піти в світ прославляти свою матір. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між люди. І за трипроменеву корону, яка зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя дали першому синові ім’я Тризуб.

Настала черга середнього сина. Йому мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми звитяжними справами прославив матір. Одержав середній син ім’я Прапор.

А там, де був наймолодший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мама своєму наймолодшому синові подарувала соловейків спів. І одержав син за свій джерельний голос і великий спів імя  Гімн.

І з того часу ідуть поруч три брати – Тризуб, Прапор і Гімн – прославляють неньку. І там, де вони проходять – лунає урочиста пісня.

 Герб, Прапор, Гімн – це, діти, три основні національні символи України.

 ( Демонстрація державних символів України )

 Золотий тризуб на блакитному тлі – символ влади. Герб – це частина корони, яку носив київський  Князь. А чому саме тризуб вважають гербом? Мабуть, тому, що число три завжди вважалося числом казковим, чарівним. А ще у тризубі відображено триєдність життя – це Батько, Мати, Дитина, які символізують Силу, Мудрість, Любов.

Національний прапор України – це синьо-жовтий стяг. Хто знає, що означає синій колір?

Це колір  – неба, води, миру. А жовтий? Так, це колір хліба, життя.

Національний гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Коли грає  Гімн, всі люди встають і слухають його уважно, стоячи.

( Прослуховування Гімну України).

VI.Зупинка «Школа»

І ось ми знову повертаємося до школи. А що таке школа? А для чого ви прийшли до школи?

Сьогодні не тільки ви прийшли до школи і сіли за парти, тисячі таких самих малюків, як і ви, по всій Україні прийшли до школи, щоб учитись, щоб стати розумними, грамотними. Ваші батьки мають різні професії, а віднині ви теж маєте професію – школяр, і ця професія найголовніша. Бо як же сьогодні прожити у світі без освіти? Неграмотна людина – сліпа, хоч очі має, та нічого не прочитає.

А тепер перед своїми батьками ви дасте клятву першокласника

-Буду в школі вчитись читати,

Гарно писати і рахувати,

Буду в альбомі своїм малювати,

Твори писати, вірші вивчати.

Клянусь!

 -Обіцяю не лінитись,

Добросовісно трудитись,

Педагогів поважати,

І оцінки гарні мати.

Клянусь!

-Книги й зошити любити,

Берегти, а не губити,

Акуратним завжди бути,

Щоб нічого не забути.

Клянусь!

-На уроках не жувати,

Не дрімати і не спати,

І домашні всі завдання на дванадцять готувати.

Клянусь!

-Буду вчитись я сумлінно

І поводитись відмінно.

Щоб батьки могли радіти,

Що такі в них гарні діти.

Клянусь!

Вчитель:

Школа двері для вас відчинила

І запрошує вчитися вас,

Бо знання – це велика сила!

Тож навчайтеся! В добрий час!

 

docx
Додано
20 квітня 2018
Переглядів
2213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку