ПАМ'ЯТКИ ДЛЯ БАТЬКІВ ТА ПОРАДИ БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ.

Про матеріал

ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО

ЗАПОБІГАННЯ ШКІЛЬНІЙ

ДЕЗАДАПТАЦІЇ. РЕКОМЕНДАЦІЇ ПСИХОЛОГА ЩОДО РОБОТИ З ПЕРШОКЛАСНИКАМИ.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДИТЯЧІ ЗАПОВІДІ ДЛЯ МАМ, ТАТ, БАБУСЬ ТА ДІДУСІВ

 

1.  Дорогі батьки, пам'ятайте, що Ви самі запросили мене у   свою

     родину. Колись я залишу батьківську оселю, але до того часу 

     навчіть мене, будь ласка, мистецтва стати і бути  людиною.

2.  У моїх очах світ виглядає інакше, ніж у ваших. Про­шу вас,

     поясніть мені, що, коли, чому кожен із нас у ньому має робити.

3.  Мої ручки ще маленькі — не очікуйте від мене до­сконалості, коли

     я стелю ліжко, малюю, пишу або кидаю  м'яча.

4.  Мої почуття ще недозрілі — прошу, будьте чут­ливими до моїх

     потреб. Не нарікайте на мене цілий день.

5.  Щоб розвиватися, мені потрібне ваше заохочення, а не тиск.   

     Лагідно критикуйте й оцінюйте, але не мене, а лише мої вчинки.

6.  Дайте мені трохи самостійності, дозвольте роби­ти  помилки, щоб  

     я на помилках вчився. Тоді я зможу  самостійно приймати

     рішення у доросло­му житті.

7.  Прошу, не робіть усього за мене, бо я виросту пе­ -  

     реконаним у своїй неспроможності виконувати за­вдання  згідно з

     Вашим очікуванням.

8.  Я вчуся у вас усього: слів, інтонацій голосу, мане­ри   рухатися.   

     Ваші слова, почуття і вчинки повертатимуться до вас через мене.   

     Так справедливо влаштувала природа зв'язок між поколіннями.  

     То­му навчіть мене, будь ласка, кращого.

Пам'ятайте, що ми разом не випадково:

ми маємо допомагати один одному

в цьому безмежному світі.

9. Я   хочу   відчувати   вашу  любов,   хочу,   щоб   ви частіше брали

    мене на руки, пригортали, цілували. Але будьте  уважні, щоб  ваша 

    любов  не  перетворилася на милиці, які заважатимуть мені робити

    са­мостійні кроки.

 

ЛЮБІ МОЇ, Я ВАС ДУЖЕ-ДУЖЕ ЛЮБЛЮ!!!

 ПОКАЖІТЬ МЕНІ, ЩО ВИ ЛЮБИТЕ МЕНЕ ТАКОЖ.

                                                                  Ваша донька Настуся

 

 

                ПАМ'ЯТКА БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

                            "Від п'ятилітньої дитини до мене

                                                                         тільки крок,

    від новонародженого до п'ятилітнього —

                                                                        страшна відстань".

Л. Толстой

1.  Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт з

     дитиною. Знаходьте радість у спілкуванні з дітьми. Дайте

     дитині місце в сім'ї.

2.  Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки.

3.  Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мову. Цікав­теся

     справами і проблемами дитини.

4.  Дозвольте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати,

     наклеювати, ліпити.

5.  Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії містом.

6.  Надайте перевагу повноцінному харчуванню дити­ни, а не

     розкішному одягу.

7.  Обмежте перегляд телепередач, ігри на комп'ютері до 30

    хвилин.

8.  Привчайте дітей до самообслуговування і формуй­те

     трудові навички і любов до праці.

9.  Не робіть із дитини лише споживача, хай вона бу­де

     рівноправним членом сім'ї зі своїми правилами і

      обов'язками.

10.  Пам'ятайте, що діти — не прості продовжувачі наших

     особистих умінь і здібностей. Кожна дити­на має право на

     власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою

     власну долю.

 

 

 

 

 

 

ПАМ'ЯТКИ ДЛЯ БАТЬКІВ

 

                                                     ПІДГОТОВКА ДИТИНИ ДО ШКОЛИ

1.   Частіше розмовляйте у присутності дити­ни про школу,

      шкільне життя. Спрямовуйте дитину на серйозне

      ставлення

     до навчання.

2.  Не приховуйте труднощів, які чекають ма­люка у школі, але

     формуйте у нього впевненість у їх подоланні.

3.  Частіше звертайте увагу дитини на зовнішній вигляд,

     хороші вчинки школярів.

4. Навчіть сина чи доньку найпростіших на­вичок

    самообслуговування (вмиватися, чистити зуби, одягатися,

    доглядати одяг, акуратно їсти).

5. Привчіть дитину лягати спати та вставати у певний час

    (лягати спати не пізніше 9-ої годи­ни вечора, вставати о 7-й

    го­дині ранку).

6.  Заохочуйте малюка до малювання кольоровими олів­цями,

     письма ручкою (напи­сання паличок, кружечків,

     трикутників, квадратиків).

7.  Прищеплюйте дитині дбайливе ставлення до кни­жок,

     олівців, зошитів, флома­стерів. Навчіть їх правильно

     гортати сторінки.

8.  Не стримуйте інтерес до навчання, заохочуйте малю­ка до

    набуття знань, обміну враженнями від почутого, по­-

    баченого.

9. У будь-якій конфліктній ситуації не принижуйте гідності

     дитини, прагніть за­охотити її до самовдосконалення.

10. Завжди прагніть підтримувати виховате­ля, вчителя, не

      критикуйте його в присутності дитини.

 

 

 

 

АДАПТАЦІЯ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ

 

1.  Поступове вироблення у дитини звички дотримуватися  

     певного режиму дня.

2.  Формування навичок самообслуговування (вміння

     самостійно готувати і прибрати робоче місце, складати

     навчальне приладдя).

3.  Розвиток навчальних навичок, навичок спілкування.

4.  Організація позитивного емоційного спілкування дитини з

     учителем, вихователем.

5.  Забезпечення міжособистісного спілку­вання дітей як однієї

     з найефективніших умов успішної адаптації до навчання у

     школі.

6.  Забезпечення змістовної діяльності пер­шокласників з

     урахуванням індивідуальних інте­ресів кожної дитини.

7.  Психолого-педагогічна просвіта серед батьків з питань

     полегшення адаптації до шко­ли (індивідуальні бесіди,

     консультації).

8.Проведення спеціальних ігор, спрямова­них на розширення

    кола спілкування, вироблен­ня впевненості, зняття

    тривожності та стресів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОРАДИ      БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

 

1. Вранці будіть дитину спокій­но, з усмішкою та лагідним

    словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, особливо

    мізерні, не вживайте об­разливих слів.

2. Не підганяйте дитину, бо роз­рахувати час — це ваш

    обов'язок.

3.  Не відправляйте дитину до школи без сніданку: у школі

     вона багато працює та витрачає сили.

4. Збираючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть

    кілька лагідних слів, без зауважень: «Ди­вись, поводься

    гарно», «Щоб не було поганих оцінок!».

5.  Забудьте вислів: «Яку оцінку ти сьогодні отримав?».

     Зустрічайте  дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запи­-

     тань, дайте їй розслабитися (згадайте, як вам важко після

     робочого дня). Коли дитина збуд­жена і хоче з вами чимось

     поділитися, вислу­хайте її.

6. Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на

    поясненні її стану, нехай за­спокоїться, тоді вона все сама

    розповість.

7. Зауваження вчителя вислухайте не в присут­ності дитини.

    Вислухавши, не поспішайте влаш­товувати сварку. Говоріть

    з дитиною спокійно.

8. Після школи дитина не повинна одразу сідати за виконання

    завдань, а 2—3 години має  відпочити. Найкращий час для

    виконання до­машніх завдань з 15 до 17 години.

9. Не можна виконувати завдання без перер­ви. Через кожні

    15—20 хв треба відпочивати 10-15 хв.

10.  Під час виконання завдань не стійте над дитиною, давайте

     їй можливість самостійно пра­цювати. А якщо вже потрібна

     допомога — без крику, спокійно, з похвалою та     

     підтримкою, вживаючи слова: «не хвилюйся», «ти все

     вмієш», «спробуймо поміркувати разом», «згадай, як

     пояснював вчитель».

11.  У спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей:

       « Якщо ти добре вчитимешся, то...». Часом ставлять

       заважкі умови, і тоді ви можете опинитися у складній

       ситуації.

12. Протягом дня знайдіть (спробуйте знай­ти) півгодини для

      спілкування з дитиною. В цей час головними мають бути

      справи дитини, її біль, радощі.

13. У сім'ї має бути єдина тактика спілкуван­ня всіх дорослих з

      дитиною. Всі питання щодо виховання дитини вирішуйте

      без неї.

14. Завжди будьте уважними до стану здоро­в'я дитини, коли її

      щось турбує. Найчастіше — це об'єктивні показники втоми

      чи переванта­ження.

15.  Пам'ятайте, що навіть діти 7—8 років люблять казки,

      особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не

      лінуйтесь зробити це для них. Це їх заспокоїть, зніме

      денне напруження, до­поможе спокійно заснути й

      відпочити. Не нага­дуйте перед сном про неприємні речі.

      Завтра  новий робочий день, і дитина повинна бути го­товою до нього. Ваша доброзичливість допомо­же їй у цьому.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПСИХОЛОГА ЩОДО РОБОТИ З ПЕРШОКЛАСНИКАМИ

 

  Використовувати у роботі з дітьми вправи на розкладання

   об'єкта на частини, порівняння предметів, виявлення

   закономірностей, форму­вання умовисновків.

   Розвивати навички концентрації та стійкості уваги за

    допомогою вправ на пошук ходів у лабіринтах, складання

    простих візе­рунків, ігри «Графічний диктант», «Заплутані

    доріжки».

  Формувати елементи конструкторських навичок і творчої

    уяви за допомогою гри на пе­ревтілення, простої мозаїки,

    завдань пошуко­вого характеру.

  Розвивати слухову, зорову й тактильну па­м'ять за

    допомогою вправ на запам'ятовування різних предметів,

    ігор «Неуважний художник», «Знайди відмінності»,

    «Сніговий шар», Зоро­вий диктант».

  Підвищувати навчальну мотивацію, зніма­ти тривожність та

   інші невротичні комплекси, пов'язані з періодом адаптації,

   за допомогою вправ на перевтілення, малюнків «Моя

   пробле­ма», «Мій жах».

  Розвивати почуття впевненості, навички колективної

   діяльності, формувати почуття відповідальності за             

   прийняття  рішень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО

ЗАПОБІГАННЯ ШКІЛЬНІЙ

ДЕЗАДАПТАЦІЇ

 

— формуйте позитивне ставлення до школи;

— виявляйте інтерес до шкільних справ та успіхів дитини;

— формуйте адекватну самооцінку;

— не перевантажуйте дитину надмірними заняттями, чергуйте їх з грою;

— навчайте етичних норм спілкування з од­нолітками та дорослими;

— привчайте самостійно долати труднощі, які під силу подолати 6-річній дитині;

— частіше хваліть, а не докоряйте;

— пам'ятайте, що кожна людина мас право  на помилку;

  • частіше згадуйте себе у дошкільному віці; —любіть дитину безумовною любов'ю, приймайте її такою, якою вона є.

 

 

Рекомендації щодо виховання

 

      1. Виявляйте свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що ви любитимете її завжди, за будь-яких обставин. Але слідкуйте за тим, щоб ваша любов не перетворилася на вседозволеність, встановіть чіткі межі дозволеного і завжди не­ухильно дотримуйтеся встановлених заборон і дозволів.

 

     2. Повірте у неповторність та оригінальність вашої дитини, у те, що вона унікальна, єдина така у світі. Вона не може бути чиєюсь копією, зок­рема вашою. Тому не варто вимагати від дитини повторення ваших досягнень, наслідування ва­ших здібностей і талантів. Дайте право своїй дитині прожити власне життя і досягти своїх результатів, своєї мети.

 

3, Приймайте дитину такою, якою вона є, зі всіма своїніи вадами та чеснотами. Підкреслюй­те її сильні сторони, але її вчинки оцінюйте об'єктивно. Оцінюйте не саму дитину, а тільки її вчинок. Частіше хваліть дитину за ЇЇ досягнен­ня, порівнюйте їх з попередніми досягненнями самої дитини, але ні в якому разі не з досягнен­нями інших дітей.

 

4. Дайте вашій дитині більше самостійності, не забирайте у неї право на помилку, адже, ви­правляючи свої помилки, дитина вчиться. Кра­ще порадьте ЇЙ, як вчинити правильно, і обо­в'язково аргументуйте свої думки, розкрийте дитині наслідки її майбутнього вчинку і потім надайте право вибору.

 

5. Ніколи не погрожуйте дитині, просто роз­кажіть їй, що ви змушені будете зробити в тому разі, якщо вона обере небажаний для неї і для оточення спосіб поведінки. Завжди дотримуй­тесь цього рішення, якщо вже ви його прийня­ли. Каяття дитини прийміть з радістю, з полег­шенням, але покарання не варто відміняти, адже вчинок уже зроблено, і покарання теж буде за­служеним. Покажіть і розкажіть дитині, як важ­ко вам тепер це робити, і радійте разом з дити­ною з того, що більше вам ніколи не доведеться її карати, бо вона зрозуміла свою неправоту.

 

      6. Дотримуйтесь єдності вимог у сім'ї, інак­ше дитина навчиться пристосовуватись і обма­нювати.

     7. Ніколи не з'ясовуйте стосунків у присут­ності дитини. Виникнення дитячих неврозів має тісний зв'язок із негативною дією сварок між батьками у присутності дітей. Не маніпулюйте дитиною у власних інтересах, особливо коли вона це бачить і чує.

 

     8. Чітко встановіть права та обов'язки дити­ни у сім'ї (відповідно до її віку та можливостей), покажіть їй, що вона рівноправний член родини і також має право брати участь у сімейній раді.

     9. Не соромтеся визнати перед дитиною свою помилку чи неправоту, попросити у неї вибачен­ня. Покажіть їй, що ідеальних людей не існує і ви теж можете помилятися.

 

    10.  У  спілкуванні уникайте наказових форм дієслів.

 

    11. У конфліктній ситуації уникайте «ти-висловлювань», замінюючи їх «я-висловлюваннями»:

       Ти завжди кричиш на мене! — Я дуже хочу, щоб на мене не кричали, бо я тоді погано розумію, чого від мене вимагають.

      Ти знову розкидав іграшки!Я так втоми­лась на роботі, невже мені доведеться ще й іграш­ки складати ? Здається, це твій обов'язок.

      Ти не любиш мене! — Я знаю, що ти мене лю­биш, просто зараз трохи сердишся на мене, давай вибачимо один одному і помиримося.

     Ти знову погано їси!Невже я зовсім не вмію готувати ? Як шкода, що моя їжа несмачна...

     12.  Уникайте абстрактних висловів, що не описують конкретної ситуації:

— Скільки разів тобі казати!

— Ти знову...

— Коли ж ти навчишся?

— Ти все робиш не так!

 

13.  Ніколи  не займайтесь цілеспрямованим словесним вихованням. Краще покажіть дитині гідний приклад. Адже дитина на підсвідомому рівні засвоює і копіює ваші правила поведінки та моральні норми. Дитина - ваше дзеркало.

 

14. Демонструйте  оптимізм. Виражайте впев­неність у хорошому результаті, у можливостях ди­тини—цим ви укріплюєте віру дитини в себе, сприяєте її позитивному ставленню до світу і оточен­ня, зміцнюючи її психічне здоров'я.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Селіванова Наталія Вікторівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
15 травня 2018
Переглядів
1510
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку