ПОРЯДОК ДЕННИЙПро виконання Умови необхідні для впровадження наскрізних змістовних ліній як необхідний компонент НУШ. Ярош Н. Д.2.1. Моніторинг шкільного ресурсу НУШ. (Вправа «Нитки»):управлінський, кадровий – заступник директора з навчальної роботи Гришина О.І.;педагогічний ресурс (рівень навчальних досягнень якості, змісту освіти) – вчитель Саакян А. А.;соціальний ресурс (соціальні умови життя, навчання, праці учасників навчально-виховного процесу) – заступник директора з навчальної роботи Стельмах О. Г.;медичний ресурс (фізичний стан здоров’я, забезпечення програм соціального захисту) – вчитель Сеітова А. О., медична сестра Пушна Н.І.;психологічний (емоційна рівновага, стан моральних цінностей учнів та батьків) – психолог Степашова К. О., Масловська І. О.;ресурсний – заступник директора з виховної роботи Ярош Н. Д.2.2. Дебати: «НУШ – територія змін».2.3. «Навчати чи виховувати?» (розробка порад щодо впровадження в систему виховної роботи школи педагогіки партнерства. Ділова гра «Діамант».Інтерактивна школа сучасного вчителя: «Реалізація наскрізних змістовних ліній під час навчально-виховного процесу в школі»:3.1. Інформаційні повідомлення. Презентації спікерів творчих груп «Позитивні аспекти втілення наскрізних ліній»: Н. Л. №1 «Екологічна безпека. Сталий розвиток» – вчитель Усенко І. С. Н. Л. №2 «Громадянська відповідальність» – вчитель Король Т. О. Н. Л. №3 «Здоров’я і безпека» – вчителі Трофімова Л.І., Михайлова Л.І. Н. Л. №4 «Художньо-естетичний розвиток» – вчитель Шевченко Г. С. Н. Л. №5 «НУШ – школа рівних можливостей» – вчитель Вишневська О. М. До презентацій «Інтегрована школа сучасного вчителя».4. Різне.
УПРАВЛІНСЬКИЙ ТА КАДРОВИЙ РЕСУРСВ 2018-2019 н.р. в школі працює 63 вчителя. З них: Вища освіта – 52 Спеціаліст - 24 Спеціаліст ІІ категорії – 7 Спеціаліст І категорії – 14 Спеціаліст вищої категорії – 18«Старший учитель» - 4«Учитель-методист» - 13 Директор – Морокко Л. М. Заступники директора – 4 Зозуляк Л. С. Ярош Н. Д. Гришина О.І. Стельмах О. Г.
Навчальних кабінетів – 24 з них:початкових класів – 10кабінет права – 1кабінет біології – 1кабінет географії – 1кабінет української мови – 2кабінет історії – 1кабінет математики – 2 кабінет національно-патріотичного виховання – 1кабінет естетичного виховання – 1кабінет валеології – 1кабінет інформатики – 1кабінет обслуговуючої праці – 1кабінет зарубіжної літератури - 1 Спальня – 1 на 36 ліжок. Медіатека – 1 Ресурсна кімната – 1 Бібліотека – 1 Спортивна зала – 1 Кабінет логопеда – 1 Медичний кабінет- 1
Усього класів 28 класів 819 учнів. За програмою 5 класів 139 учнівІнтелект України. НУШ 3 класи 112 учнівІнклюзивна ф.н. 9 класів 12 учнівІндивідуальне навчання 4 учніМала академія наук (МАН) - 3 учніУчасть у всеукраїнських і міжнародних конкурсах: «Кенгуру», «Колосок», «Соняшник», «Бобер», «Левеня», «Гринвіч». Позаурочні освітні послуги: підготовка до районних та міських олімпіад, дебати, факультативи
Гуртки : 14 238 учнів СЮТ – 2 СЮН – 2 Туристичний – 1 Музичний – 2 Малювання – 2 Клуб «Дебати» – 1 Загони: «Воїни світла» (старша група), «Воїни світла» (середня група), «Воїни світла» (молодша група) Агітбригади: ДЮП – 7-А кл. ЮІР – 6-А кл.«За здоровий спосіб життя» – 8-А кл. Танцювальний «Пульс» - 1 Спортивні секції: «Волейбол», «Рукопашний бій», «Художня гімнастика». Співпраця з позашкільними навчальними закладами: бібліотека №17, музеї, театри, музичні школи №3 та №6, вузи, ССД, Ювінальна поліція.
У школі навчається 819 учнів з яких:1. Під опікою та виховуються в прийомних сім'ях та ДБСТ – 20 2. Дітей, які виховуються в багатодітних сім'ях – 66 3. Дітей, які виховуються в малозабезпечених сім'ях – 2 4. Дітей-інвалідів – 165. Дітей з особливими освітніми потребами - 136. Дітей, батьки яких загинули в зоні АТО – 1 7. Дітей, батьки яких брали участь у АТО – 31 8. Дітей-чорнобильців – 4
СОЦІАЛЬНІ ПІЛЬГИ, ЯКІ ОТРИМУЮТЬ ДІТИ 1. Соціально-психологічний супровід;2. Безкоштовне харчування;3. Безкоштовний проїзд у міському транспорті;4. Подарунки на Новий Рік, День Святого Миколая та інші свята;5. Пільговий відпочинок у пришкільному таборі та пільгове відвідування культурно-масових заходів
Сумна статистика. Нещодавно чиновники від медицини оголосили сумну статистику: кожен сучасний школяр має одну-дві хронічні хвороби. Причину цього медики бачать в недостатній фізичній активності через надмірне захоплення комп'ютером або телебаченням, рання пристрасть до тютюну і алкоголю. Загальна тенденція невтішна: за останні десять років учні хворіють частіше, а кількість смертей на уроках фізичної культури сягнула вже за 20. Серйозні проблеми із зором сьогодні має третина хлопців призовного віку, від надмірної ваги страждають близько 40% призовників, а викривлення хребта до 10 градусів фіксується практично у всіх.
Сумна статистика. Важливим чинником, на який потрібно звернути увагу фахівців, є те, що безпосередньою причиною смерті школярів під час виконання фізичного навантаження є різноманітні кардіологічні та респіраторні захворювання, серед яких домінують гіпертрофічна кардіоміопатія, аневризма аорти та міокардит (слід підкреслити, що серцево-судинні захворювання — головна причина смертності у розвинених країнах: наприклад, у США кожні дві людини з п’яти помирають через хворобу серця). На другому місці — випадки смерті як наслідок значних інтенсивних навантажень у хворобливому стані.
Сумна статистика. За даними НАМН України, захворюваність дітей шкільного віку за останні десять років зросла майже на 27%. Так, якщо в першому класі вже налічується більше ніж 30% дітей, які мають хронічні захворювання, то до п’ятого класу їх кількість зростає до 50%, сягаючи в дев’ятому 64%. А загалом лише у 7% (!) українських школярів спостерігається задовільний функціональний стан організму. Вже у першому класі відхилення у стані опорно-рухового апарата мають 11% школярів, носоглотки — 25%, нервової системи — 30%, органів травлення — 30%, алергічні прояви зафіксовано у 25% дітей. З першого до дев’ятого класу частота зниження гостроти зору зростає у 1,5 разу (так звана хвороба відмінника), частота порушень постави — теж у 1,5, поширеність хвороб органів травлення — в 1,4, поширеність хвороб ендокринної системи — в 2,6 разу. Водночас лише 5% учнів зараховано до спеціальної медичної групи (і чи не тут криється причина планування непомірних фізичних навантажень).
Незадовільний стан здоров’я учнівської молоді зобов'язує батьків: Проходити разом з дітьми щорічний профілактичний медичний огляд; спонукати батьків уважно ставитися до здоров’я своїх дітей;самим дотримуватися здорового способу життя й виховувати в дітей його навички;підтримувати тісні контакти з сімейним лікарем із питань стану здоров’я дітей;інформувати шкільних лікарів про його зміни.
Виховання здорового способу життя в КЗО «СЗШ 6» ДМР відбувається через такі напрямки:- уроки фізичної культури;- фізичні зарядки;- олімпійський тиждень;- гурток “Волейбол”;- секції з рукопашного бою;- рухова активність учнів;- фіз. зарядка у початковій школі (на 10 та 20 хвилинах уроку);- походи учнів на природу, пішохідні екскурсії.
Обов'язковий медичний огляд як запорука здоров'я учнів. З метою забезпечення здоров'я учнів, визначення групи для занять фізичною культурою, надання рекомендацій щодо додаткових обстежень, харчування та здійснення інших заходів Міністерство освіти і науки ініціювало проведення обов'язкових медичних профілактичних оглядів.
Медичне обслуговування учнів школи включає:1. Проведення обов'язкових медичних профілактичних оглядів.2. Проведення профілактичних щеплень згідно з їх календарем після лікарського огляду.3. Здійснення профілактичних та оздоровчих заходів під час навчання.4. Надання невідкладної медичної допомоги.5. Організацію госпіталізації за наявності показань та інформування про це батьків або осіб, які їх замінюють.
Перше місце серед виявлених відхилень в стані здоров’я дітей займають захворювання верхніх дихальних шляхів – 84,9 %, до якого входили хронічні тонзиліти , викривлення перегородки носа , аденоїдні вегетації . Друге місце займають хвороби органів травлення – 40,2 %, серед яких становили дискінезії жовчовивідних шляхів, функціональні порушення шлунково-кишкового тракту, хронічний гастродуоденіт.
На третьому місці знаходяться відхилення опорно-рухового апарату, серед яких 47% дітей мали порушення постави, у виявлена плоскостопість, сколіози. Серед школярів, як видно з діаграми, 29,6% займала ендокринна патологія. Офтальмологічна патологія виявлена у 16,7% дітей, серед якої астигматизм, міопія, спазм акомодаціїСтоматологічна патологія становила 34,9% (без врахування санованих зубів), серед яких карієс зубів,аномалії положення зубів,порушення прикусу.
Серед школярів, як видно з діаграми, 29,6% займала ендокринна патологія. Офтальмологічна патологія виявлена у 16,7% дітей, серед якої астигматизм, міопія, спазм акомодаціїСтоматологічна патологія становила 34,9% (без врахування санованих зубів), серед яких карієс зубів,аномалії положення зубів,порушення прикусу.
Емоції-реакція людини і тварини на вплив внутрішніх і зовнішніх подразників, що мають яскраво виражене суб'єктивне забарвлення. Емоція - це конкретна форма протікання психічного процесу переживання почуттів. Моральні цінності – моральні відносини у суспільстві спираються на цінності. Цінності — це об'єкти, явища та їх властивості, а також абстрактні ідеї, які втілюють у собі узагальнені ідеали і виступають завдяки цьому як еталон. Це те, що людина найбільше цінує у житті, оточуючому її світі, людях, матеріальній та духовній культурі; це те, чим вона особливо дорожить і чому надає найважливіше значення.
В житті людини велике значення мають не тільки безпосередньо емоції, а й такий їх специфічний прояв як почуття. Обидва явища хоч і існують в єдності, все ж мають суттєві відмінності. Емоції – це реакції, які викликаються певними епізодичними впливами або внутрішніми станами організму. Почуття – це стале емоційне ставлення до різних сторін оточуючої дійсності. Емоції – це прості переживання, пов’язані з задоволенням або незадоволенням органічних потреб. Почуття пов’язані з вищими духовними потребами, що виникли в ході історичного розвитку людства. Емоції пов’язані з першою сигнальною системою. Почуття пов’язані з другою сигнальною системою.
За ступенем збудження чи заспокоєння. СТЕНІЧНІ ЕМОЦІЇ (від грецького слова “стенос”- сила) підвищують активність, енергію та життедіяльність, викликають підйом та бадьористь. АСТЕНІЧНІ ЕМОЦІЇ (від грецького слова “астенос”- слабкість, безсилля) зменшують активність та енергію людини, пргнічують життедіяльність.
Психологічні ресурси. Ресурс – запаси чого-небудь, які можна використати за потреби. Психологічним ресурсом вважають усе те, що може призвести до відчуття людиною щастя, сили, впевненості, необхідних для розв’язання проблем; що є цінним для людини та допомагає їй адаптуватися до стресових ситуацій. Психологічна ресурсність особистості – це здатність людини актуалізувати власні психологічні ресурси з метою саморозвитку, саморозкриття у взаєминах та надання підтримки іншим. Психологічна ресурсність виявляється: у здатності саморозвиватися, умінні бути компетентним у життєвих та професійних питаннях, автономним у прийнятті рішень; у самодостатності у подоланні складних життєвих ситуацій, в умінні підтримувати та надихати інших, умінні бути творчим та досягати успіху. Принципи психологічної ресурсностілюди прагнуть отримати, зберегти та використати свої психологічні ресурси якнайкраще;
Основні виховні завдання педагогічного колективу. Громадянський статус. Невирішені проблеми: Основні виховні завдання:недостатній рівень сформованості поняття патріотизму;недостатній рівень культури поведінки вдома, у школі та громадських місцях;низький рівень соціальної активності учнів у вирішені загально соціальних питань.виховувати свідомого громадянина – патріота;формувати повагу до рідного дому, історичної спадщини;виховувати усвідомлення належності до свого народу, нації;формувати соціальну активність, повагу до таких цінностей, як свобода, рівність, справедливість.
Військово-патріотичний статус. Невирішені проблеми: Основні виховні завдання:недостатній рівень сформованості понять щодо обов’язку захисту своєї Батьківщини;недостатній рівень морально-виховних якостей учнів;знецінення патріотичних переконань.здійснювати морально-політичну, психологічну та практичну підготовку щодо виконання обов’язків по захисту Батьківщини;виховувати психологічні та морально-вольові якості громадянина: стійкість, мужність, готовність до подвигу, саможертву;формувати особистісні погляди на сучасні події.
Морально-правовий статус. Невирішені проблеми: Основні виховні завдання:низький рівень сформованості потреби жити в суспільстві загальноприйнятими нормами;недостатній рівень сформованості гуманістичних рис особистості;зниження авторитету шкільної освіти;збільшення негативного ставлення батьків і учнів до вчителя.формувати і розвивати міцні переконання і потребу поводити себе згідно з моральними нормами які склалися у суспільстві;виховувати патріотизм, колективізм, свідому дисципліну, громадянську і соціальну відповідальність, непримиренність до аморальних вчинків;формувати цілісну моральну особистість з розвинутими гуманістичними рисами: доброта, чуйність милосердя, увага, толерантність, совість, чесність, справедливість, людську гідність, повагу і любов до людей, правдивість, скромність, сміливість і мужність. Розв’язуванню цих завдань сприяють інноваційні технології громадянсько-патріотичного виховання учнівської молоді через впровадження довгострокового проекту «Я – людина демократичного суспільства. Я - патріот і громадянин держави Україна. Я - гуманіст і сім’янин».
Наскрізна лінія «Екологічна безпека і сталий розвиток» (НЛ-1) підсилює ключові компетентності, спрямовує діяльність учителя і учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, усвідомлення ідеї сталого розвитку як нового типу еколого-економічного зростання. що задовольняє потреби всіх членів суспільства за умови збереження й поетапного відновлення природного середовища, готовності брати участь у розв’язанні питань довкілля та розвитку суспільства, конкретизує роботу зі збереження й захисту довкілля.
Наскрізна змістовна лінія. Громадянська відповідальність. Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища. Мета наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля вчителів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності. Метою вивчення наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи. Ця наскрізна лінія освоюється через колективну діяльність – дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо, яка розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.
ГРОМАДЯНСЬКАВІДПОВІДАЛЬНІСТЬМетою вивчення наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи. Ця наскрізна лінія освоюється через колективну діяльність – дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо, яка розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок. Вчитель української мови та літератури Король Т. О.
Гра «СОКІЛ» ( «ДЖУРА»)«Сокіл» («Джура») — Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра. Гра є формою позакласної роботи з патріотичного та морально-етичного виховання школярів, засобом формування патріотичної свідомості, спортивно-оздоровчої роботи. Організація гри в навчальних закладах спирається на учнівське самоврядування, засноване на традиціях козацького кола, вільного народного віче, і являє собою добровільне об'єднання дітей для виконання завдань гри. Гра проводиться Міністерством освіти і науки України за сприянням інших міністерств, відомств та громадських організацій. На загальнонаціональному рівні проводиться з 2009 року. Новий поштовх у розвитку гра отримала 2015 року, коли вона була включена до Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016—2020 роки, затвердженої Указом Президента України від 13 жовтня 2015 року.
ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ ГРИМетою гри є військово-спортивне і національно-патріотичне виховання української молоді на основі традицій українського козацтва:виховання нових поколінь України у дусі відданості Батьківщині та її народу на основі відродження національних і загальнолюдських духовних і моральних цінностей;виховання у молоді глибоких і твердих національно-патріотичних переконань, підготовка молоді до творчої праці, до військової служби та захисту своєї Батьківщини шляхом залучення до оборонно-масової та військово-спортивної патріотичної роботи;формування і виховання, спираючись на національні козацькі педагогічні традиції, у юнаків і дівчат високих морально-психологічних якостей; мужності, сміливості, рішучості, відваги, стійкості, дисциплінованості і ініціативності;виховання духовно та фізично розвиненого юного покоління українців на історично сформованих засадах козацького світогляду та здорового способу життя.
Реалізації здоров’язбережувальної ключової компетентності сприяє наскрізна лінія «Здоров’я і безпека» (НЛ-3), орієнтуючи на формування учня, як духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінного громадянина, що дотримується здорового способу життя. активно долучається до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища.
Наскрізні змістовні лінії З метою інтеграції навчальних предметів і предметних циклів, формування ключових та міжпредметних компетентностей у зміст навчання введено наскрізні змістові лінії — соціально значущі надпредметні теми, які сприяють формуванню в учнів уявлення про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях. Наскрізними змістовими лініями в основній школі визначено наступні: "Екологічна безпека та сталий розвиток","Громадянська відповідальність", "Здоров'я і безпека", "Підприємливість та фінансова грамотність".
Наскрізні змістовні лінії «Екологічна безпека й сталий розвиток» здійснюється на основі творів мистецтва та художньо-творчої діяльності у процесі виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до природи; усвідомлення себе частиною світу, в якому все взаємопов’язане; розуміння єдності національно-регіональних цінностей і глобальних людських пріоритетів. «Громадянська відповідальність» Це здійснюється під час опанування учнями досягнень українського мистецтва, зокрема в контексті світової мистецької спадщини.
Наскрізні змістовні лінії «Здоров’я і безпека » Це відбувається у процесі усвідомлення учнями впливу мистецтва на емоційну сферу людини, зокрема через емоційно-образне пізнання навколишнього світу на основі синтезу різних видів мистецтва; ознайомлення з елементами арттерапії, які сприятимуть збагаченню емоційно-почуттєвої сфери школярів, зниженню кількості захворювань та поведінкових ризиків. « Підприємливість і фінансова грамотність » Вона реалізується у процесі формування в учнів умінь реально визначати свої сильні й слабкі сторони; мотивації учнів до виявлення творчих ініціатив та сприяння їхній реалізації, зокрема через втілення їх у практичній художньо-творчій діяльності (індивідуальній і колективній).
Головна мета художньо-естетичної освіти- формування в учнів уміння виявляти власні художні інтереси та потреби; уміння планувати та організовувати свій час для пізнання, сприймання, творення мистецтва чи самовираження через мистецтво; раціонально використовувати час для задоволення культурних потреб, здобувати, опрацьовувати мистецьку інформацію тощо; не боятися пропонувати нові ідеї, шляхи їх художнього розв’язання, презентувати власні творчі досягнення, ефективно співпрацювати у команді, зокрема для реалізації громадських мистецьких проектів та естетизації середовища; застосовувати мистецький досвід для вираження емоцій, почуттів, переживань та корекції власного емоційного стану.
Предметна мистецька компетентність (музична, образотворча, хореографічна, театральна, екранна)це здатність до пізнавальної і практичної діяльності у певному виді мистецтва. Вона формується у процесі опанування учнями системи знань та уявлень у сфері певного виду мистецтва (знаннєвий компонент), набуття ними художньо-творчого досвіду з мистецтва (діяльнісний компонент), виховання ціннісних орієнтацій щодо мистецтва та мистецької діяльності (ціннісний компонент).
Міжпредметні естетичні компетентності виявляються у здатності особистості використовувати набутий досвід мистецької діяльності у навчальних і життєвих ситуаціях, зокрема під час практичної, пізнавальної й творчої діяльності, сприймання, аналізу, інтерпретації творів мистецтва, участі у різних мистецьких заходах; у висловлюваннях, судженнях щодо ціннісного ставлення та щодо усвідомлення соціального, культурного, особистісного значення мистецтва; у критичній оцінці на основі естетичних засад та аргументації своєї позиції щодо творів мистецтва, довкілля, медіа й інтернет-ресурсів; у продукуванні креативних ідей та пропонуванні способів їхньої реалізації; в умінні трансформувати мистецькі знання у досвід діяльності виконання практичних і творчих завдань, естетизації середовища та корекції власного емоційного стану, задоволення власних творчих потреб тощо.
Універсальні компоненти• аксіологічний (сприймання,інтерпретація, оцінювання мистецьких явищ);• праксеологічний (практична художня діяльність учнів);• гностичний (пізнання особливостей художніх мов різних видів мистецтва);• креативний (творче самовираження особистості школяра у сфері мистецтва);• комунікативний (культура спілкування з приводу мистецтва).• гедоністичний (насолода від мистецтва)
* 12 дітей з ООП ( з 1 по 7 класи – це 1,4% від загальної кількості дітей у школі)* 5 корекційних педагогів (2 дефектолога, 2 логопеда, психолог, спеціаліст-реабілітолог)* 62 години корекційних занять щотижня* 2 спеціально обладнані кабінети: Ресурсна кімната та Медіатека* 6 майбутніх першокласників з ООП* 2 рази на місяць - заняттялялькового театру* Группа у Fasebook «Дитинство без кордонів
Рекомендації щодо вибору форм проведення виховних заходівкеруватися методичними матеріалами Українського інституту національної пам’яті; організовувати конференції, семінари, круглі столи проводити військово-спортивні змагання фестивалі-конкурси патріотичної пісні та поезії, творів ОТМ; відвідувати музеї бойової слави, музей АТО; вшановувати сучасних героїв-захисників України, пам’ять про загиблих за свободу, єдність і незалежність Українського народу.
Проект рішення. З метою активації навчально-виховної роботи у реалізації наскрізних змістовних ліній під час навчально-виховного процесу щороку створювати творчі лабораторії:екологічна безпека й сталий розвиток – керівник Усенко І. С.;громадянська відповідальність та соціальний захист – керівник Стельмах О. Г.;здоров’я і безпека – керівник Михайлова Л.І.;підприємливість і фінансова грамотність, профорієнтація – керівник Торопова Ю. М.;національно-патріотична свідомість – керівник Мінаєва Е. В.;краєзнавство – керівник Лихолат В. М.;культурна спадщина, обдарованість – керівник Шевченко Г. С.;військова підготовка – керівник Кульбердиєв А. Н.;учнівське самоврядування - керівник свист Ю. С.
Заступнику директора з виховної роботи Ярош Н. Д., класним керівникам у складанні планів виховної роботи керуватися рекомендаціями, щодо ключових справ розроблених творчими лабораторіями згідно наскрізних змістовних ліній в системі навчально-виховного процесу школи. Термін: упродовж навчального року. З метою контролю за результативністю впровадження наскрізних змістовних ліній, як показників (вимірників) як інтеграції ключових компетентностей у систему навчально-виховної роботи школи. 3.1. Методичній кафедрі предметів суспільно-гуманітарного циклу проаналізувати уроки на предмет розвитку вмінь учнів критичного мислення. Термін: упродовж навчального року
3.2. Заступнику директора з виховної роботи Ярош Н. Д., педагогу-організатору Свист Ю. С. з метою активізації та виховання в учнів активної громадянської позиції, активно залучати їх до участі в конкурсах, довгострокових виховних програмах, квестах, дебатах. Термін: упродовж навчального року3.3. Вчителям музики, художньої культури, образотворчого мистецтва, праці, класним керівникам продовжити відвідування виставок, музеїв, театрів, бібліотек, участь у презентаціях письменників та художників Дніпропетровщини з метою формування навичок спілкування учнів у багатокультурному середовищі. Термін: упродовж навчального року3.4. всім вчителям активувати роботу з формування навичок роботи в команді учитель-учні-батьки на засадах партнерства з використанням проективних технологій, інтерактивного навчання. Термін: упродовж навчального року
3.5. Методичній кафедрі класних керівників розробити виховну складову стратегічного плану втілення наскрізних змістових ліній в систему виховної роботи школи. Термін: до 01.09.2019 р.3.6. З метою впровадження в навчально-виховний процес ідей педагогіки партнерства створити творчу групу у складі учнів, вчителів, батьків. Термін: до 01.03.2019 р.3.7. Творчій групі розробити морально-правовий кодекс для учасників навчально-виховного процесу школи: учнів, учителів, батьків. Термін: до 01.09.2019 р.3.8. Затвердити морально-правовий кодекс учасників навчально-виховного процесу на батьківській конференції. Термін: вересень, 2019 р. Моніторинг стану роботи проводити в січні, вересні. Термін: щороку