Соледарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13
з поглибленим вивченням англійської мови
Соледарської міської ради Донецької області
Перший урок – квест
у 4 класі
«Я люблю Україну»
Підготувала вчитель
початкових класів
Трилевська Л.І.
2019 рік
Перший урок – квест для учнів 4 класу
Тема: Я люблю Україну
Мета:
-
Розширити і поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій;
-
Розвивати в учнів пам'ять, творчі здібності, критичне мислення та прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом;
-
Виховувати любов до рідного краю, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу.
Обладнання: презентація, вислови та плакати про Україну, малюнки про Україну, картки із завданнями.
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності
1. Привітання (слайд)
Пролетіло тепле літо,
В школу повернулись діти.
Відпочили всі нівроку!
Із новим навчальним роком!
2. Поздоровлення з Днем знань
- Дорогі діти! Ось і пролунав дзвоник, проголосивши початок нового навчального року. Я хочу всіх вас із цим привітати і бажаю підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети.
- Отже, ми починаємо наш перший урок.
3. Гра «Шифрувальник» (слайд)
- Про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці, ви дізнаєтесь із зашифрованого речення.
айЗн, биюл, гарійбео нуїраУк – йинідр йарк!
( Знай, люби, оберігай Україну – рідний край!) Учні відповідають.
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
-
Як ви вважаєте, про що піде мова на уроці?
-
Як ви розумієте значення цього вислову? (Учні дають відповіді).
-
Це – наша Батьківщина, наша рідна земля, наша Вітчизна – і в житті немає палкішого, глибшого і священнішого почуття, як любов до неї.
-
Це святий обов’язок – любити країну, яка випоїла і вигодувала нас, як рідна мати.
-
Прочитайте тему нашого уроку. (Слайд).
(Діти з екрану читають тему «Я люблю Україну».)
-
Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не обирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя. От і почнемо нашу дорогу до знань із найсвітлішого – з любові до рідного краю.
-
А як ви ставитесь до своєї Батьківщини?
-
Асоціативний кущ (слайд)
-
Які почуття викликає у вас саме слово Україна? Давайте складемо асоціативний кущ. (Відповіді дітей.)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
-
Саме такими почуттями наділений патріот – людина, яка любить свою Батьківщину, йде на подвиг за неї, віддана своєму народові.
-
Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності.
-
Запишіть до кожної букви слова патріот, що саме і як слід робити людям – патріотам, щоб рідна земля була квітучою і щасливою.
П – поважати традиції та звичаї своєї Батьківщини
А – активно діяти
Т – трудитися на благо своєї країни
Р - розвиватися самому
І – ініціативу проявляти
О – обережним бути
Т – творити добро
-
Для того щоб бути справжнім патріотом, потрібно вивчати рідний край, знати його історію, любити свою землю, природу, людей та все те, що ви щойно сказали.
-
Тому будьте старанними, активними і наполегливими, тільки разом ми подолаємо цей шлях. А знання, які ви отримаєте допоможуть вам гідно нести звання українець, залишать в серці хоча б малесеньку краплину любові до нашої Батьківщини.
ІV. Осмислення та усвідомлення матеріалу уроку
-
Сьогодні у нас незвичайний урок - урок – квест. Виконуючи завдання квесту ми систематизуємо свої знання, ще раз переконаємось, яка чудова і унікальна наша Батьківщина. Вирушаємо у подорож Україною, щоб дізнатися якими саме скарбами володіє наш народ.
-
Знайомство з планом уроку
На уроці ми будемо працювати за таким маршрутом
Наш маршрут (слайд)
-
Пазли. Карта України
-
Подорож містами України
-
Славетні українці
-
Символи України
-
Поетична
-
Україна в малюнках
1 зупинка . Пазли карта України (слайд)
Я пропоную вам із пазлів скласти карту України ( робота в парах).
2 зупинка . Подорож містами України (слайд)
-
Ваше завдання позначити маршрут подорожі Україною, що пролягає через міста, назви яких мають:
1 група: два склади (Рівне – Київ – Суми – Харків – Луганськ – Донецьк – Дніпро – Херсон)
2 група: три склади (Чернівці – Ужгород – Тернопіль – Хмельницький – Житомир – Вінниця – Чернігів – Черкаси – Одеса – Полтава )
3 група: чотири склади (Кіровоград (Кропивницький) – Миколаїв – Запоріжжя – Сімферополь - Дніпропетровськ (Дніпро))
-
Необхідно відвідати якнайбільшу кількість міст нашої держави.
Учні виконують завдання. Перевірка виконаного завдання.
-
А де ви відпочивали влітку?
3 зупинка. Славетні Українці
-
Українська земля багата також талановитими людьми. Скільки поетів та художників, спортсменів та співаків прославляють Батьківщину на рідних теренах та в усьому світі.
-
Л. Українка - (справжнє ім'я Лари́са Петрі́вна Ко́сач-Кві́тка; — українська письменниця, перекладачка, культурна діячка. Писала у жанрах поезії, лірики, епосу, драми, прози, публіцистики. Також працювала в ділянці фольклористики (220 народних мелодій записано з її голосу) і брала активну участь в українському національному русі.
-
Андрій Шевченко - український футболіст, виступав за київське «Динамо», «Мілан» та лондонський «Челсі». Заслужений майстер спорту України з 2003 року. Нагороджений найвищою державною відзнакою — «Герой України». У 2003 році став першим українцем, який виграв Лігу чемпіонів. Володар «Золотого м'яча» 2004 — призу, який вручають найкращому футболісту Європи. Один з найрезультативніших бомбардирів єврокубкових турнірів за всі сезони Наразі — головний тренер збірної України.
-
І. Франко - видатний український письменник, поет, публіцист, перекладач, учений, громадський і політичний діяч. Доктор філософії , почесний доктор Харківського університету . Усього за життя Франка окремими книгами і брошурами з'явилося понад 220 видань, у тому числі більш ніж 60 збірок його оригінальних і перекладних творів різних жанрів.
-
Т. Шевченко –український поет, письменник (драматург, прозаїк), художник (живописець, гравер), громадський та політичний діяч. Національний герой і символ України.
-
В. Кличко - український професійний боксер. Олімпійський чемпіон з боксу у надважкій ваговій категорії . Чемпіон світу з боксу у важкій ваговій категорії за різними версіями WBO, IBF, IBO, WBA.
-
Л. Каденюк - льотчик-випробувач 1-го класу, космонавт, генерал-майор авіації, перший і єдиний астронавт незалежної України, народний депутат України 4-го скликання, Народний Посол України, Герой України, Президент Аерокосмічного товариства України, радник Прем'єр-міністра України та Голови Державного космічного агентства України, Почесний доктор Чернівецького Національного університету імені Ю.Федьковича.
4 зупинка. Символи України
Кросворд
|
Т
|
Р
|
И
|
З
|
У
|
Б
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
К
|
А
|
Р
|
П
|
А
|
Т
|
И
|
|
Д
|
Н
|
І
|
П
|
Р
|
О
|
|
|
|
|
|
Л
|
Е
|
Л
|
Е
|
К
|
А
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
К
|
И
|
Ї
|
В
|
|
|
|
|
|
|
К
|
А
|
Л
|
И
|
Н
|
А
|
|
|
|
|
|
|
К
|
О
|
Б
|
З
|
А
|
Р
|
|
|
|
|
|
1. Як називається герб нашої держави? (Тризуб).
2. Які гори України ви знаєте? (Карпати).
3. Як називається найбільша річка України? (Дніпро).
4. Який птах є символом України? (Лелека).
5. Столиця України? (Київ).
6. Кущ-символ України? (Калина).
7. Збірка віршів Т.Г.Шевченка? (Кобзар).
- Кожен з нас повинен пам’ятати, що ми громадяни України, що ми сини і дочки нашої держави, у кожного із нас своє завдання. Ми повинні захищати і єднати, як би важко не було. А також повинні жити за законами нашої держави , які записані у Конституції.
Наша Вітчизна є європейською країною не тому, що її територія — центр Європи, а тому що українці здавна сповідують ті принципи свободи й незалежності, які притаманні багатьом народам інших держав. За територією Україна є найбільшою державою в Європі. Україна – Європейська держава, в Європі її думки, в Європі її серце, в Європі її місце.
Ваше завдання прочитати зашифрований уривок з вірша Кульчак Христини. Читати потрібно за ходом годинникової стрілки, щоразу пропускаючи дві клітинки.
ІV. Підсумок уроку
- Ось і підійшов до завершення наш урок. Напевне, всі ви зрозуміли, на якій
унікальній землі ми живемо. Ми маємо чим пишатися і чим гордитися. Наші
предки дуже багато трудилися, щоб Україна стала незалежною могутньою
державою. А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму
залежить, якою бути Україні далі.
-
Вправа «Ми в об’єктиві»
Фото: руки учнів у вигляді серця.
-
Рефлексія
-
Чи було вам цікаво?
-
Що корисного й нового ви дізналися?
-
Чи стануть у пригоді здобуті знання? Як?
-
В Україні є ще багато незвіданих нами місць, тому давайте загадаємо бажання, щоб на наступні літні канікули відвідати їх. (Загадують бажання.)
-
Вправа «Оплески співпраці»