Перший урок 2018-2019 н. р., проведений в 3 класі. Урок насичений різними інтерактивними вправами. Форма проведення: урок з елементами тренінгу. Він допомагає поглибити знання учнів про Україну; сприяє формуванню національної свідомості учнів; виховує духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до українського народу, України.
Тема: Унікальна Україна
Мета: поглибити знання учнів про Україну; сприяти формуванню національної свідомості учнів; виховувати духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до українського народу, України; розвивати зв’язне мовлення, вміння висловлювати свої думки; розвивати творчість, креативність; поповнювати учнів новим багажем знань про Україну; виховувати почуття прекрасного, любов до природи, патріотичне ставлення до багатств нашої держави.
Обладнання: карта України, стікери-наліпки, піни. Макети повітряних кульок, фотоапарат, фотографії.
Форма проведення: урок з елементами тренінгу.
Місце проведення: класна кімната.
Хід уроку
І. Вступна частина
Який щасливий день сьогодні!
Веселий, радісний, ясний,
Це гомінливий і погожий
Почавсь навчальний рік новий.
2. Вправа «Обійми». Створення доброзичливої атмосфери
Рада вас всіх бачити здоровими, веселими, щасливими. Хочу кожного з вас обійняти, бо дуже скучила.(Обійми)
4. Вироблення правил
* Працювати із задоволенням
* Брати учать у всіх вправах, активність
* Один говорить, всі слухають
* Всі мають право висловитись
* Говорити за темою
* Бути лаконічним
* Звертатись один до одного по імені
ІІ. Актуалізація знань
Народи три єднає
І в Чорне море плине.
Простори України
Розкішно прикрашає. (Дніпро.)
У теплий край літа далеко.
Як зветься той цікавий птах?
Ану, скажіть хутчіш!.. (Лелека.)
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. (Калина.)
Та вітер весь час налітає
Та коси мої розплітає. (Верба.)
- Діти, подивіться уважно на ці слова. Що у вас на думці, коли ви їх чуєте? (Відповідають діти.)
- Подивіться на кросворд. Яке слово утворилося? ( Україна).
- Так, вірно. Україна – наша Вітчизна – ненька зі своєю історією, добротою, красою, садочками та полями, над якими вільно та грайливо у безхмарному голубому небі пролітають лелеки. Це найдорожча і найрідніша земля, де ми народилися, де живуть наші батьки, рідні.
- Тож як ви вважаєте, про що піде мова на нашому першому уроці?
(Діти відповідають.)
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
- Так, тема нашого уроку Україна, але не просто Україна, а «Унікальна Україна».
Сьогодні на уроці ми ще раз переконаємося, яка чудова, багата та унікальна рідна земля, перевіримо рівень наших знань про Україну та дізнаємося багато цікавого про нашу Батьківщину.
ІV. Основна частина
1. Вправа «Мозковий штурм»
- Давайте пригадаємо, що ми знаємо про нашу державу. (Відповіді: столиця України, державна символіка, народна символіка, назви річок, морів, міст, сіл тощо.)
2. Вправа «Я стежками України»
- Ось закінчилась весела пора для вас. Яка це пора? (Відповіді учнів.) Впевнена, що літо кожного з вас було неповторним, теплим, солодким, грайливим та пізнавальним. Зараз позначимо на карті України місця, де ми побували цього літа.
(На дошці є карта України, діти разом зі вчителем по черзі прикріплюють стікери-наліпки в тих місцях, де вони побували влітку).
3. Вправа «Я вам розкажу»
Починаючи з вчителя, розповідають, де відпочивали, що цікавого, унікального бачили, діляться враженнями.
- Саме ми з вами робимо нашу державу відомою, європейською. Саме ми з вами можемо розповісти через соціальні мережі державам-сусідам про нашу унікальну країну, про її природні багатства, про мальовничі куточки, можемо організувати онлайн-подорож, яка відкриє Україну з різних ракурсів для європейців.
Пін «Наш клас стежками України»
4. Бесіда про Україну як європейську державу.
Україна – європейська держава. Вона завжди була своєрідним культурним мостом між Європою та Азією. Наша держава межує з європейськими країнами: Польщею, Словаччиною, Румунією, Угорщиною, Молдовою, Білорусією, Росією. Найбільша річка України – Дніпро. На її території розташовані Карпатські та Кримські гори. Найвища вершина – Говерла. Україна завжди славилася своїми чорноземами, на яких вирощувалися чи не найвищі в Європі врожаї зернових.
Як бачите, зовсім невеличкою інформацією ви володієте. То ж спробуємо під час нашої гри дізнатися більше.
Зараз ми пропонуємо вам відпочити, але в той же час і довідатися про невідому для вас інформацію. В нас є красива «Євроромашка». Але вона незвичайна. В ній таїться деяка інформація. Я запрошую шістьох учасників вибрати собі одну з пелюсток, а що на них ви зараз дізнаєтесь.
1. Європейський Союз – це організація, яка об’єднує 28 європейських країн.
2. Ідея створення Європейського Союзу була задумана для того, щоб більше ніколи не повторилася Друга світова війна.
3.Вперше цю ідею запропонував Міністр закордонних справ Франції Роберт
Шуман у промові 9 травня 1950 року. Цей день став днем народження Європейського Союзу і тепер щороку святкується як День Європи.
5. Число зірок не має нічого спільного з кількістю країн – членів організації. В різних традиціях «12» є символічним числом, що означає абсолютну досконалість. Це також і кількість місяців року, і кількість цифр на циферблаті годинника, тоді як коло є ще і символом єдності.
6. Європейський гімн – це гімн не лише Євросоюзу, але й усієї Європи. Музика гімну взята з дев’ятої симфонії, яку написав Людвіг Ван Бетховен. У 1972 році Рада Європи схвалила бетховенську тему «Оди до радості» як свій гімн. У 1985 році гімн було схвалено президентами та главами урядів країн ЄС як офіційний гімн ЄС.
6. Бесіда «Правила європейця»
Більшість європейців свідомі та відповідальні. Вони поважають свою країну, владу, одне одного. Толерантно ставляться до жителів інших країн. Вони чітко слідують законам та правилам, адже розуміють, що самі творять свою державу. Зараз ми подивимось, які прості правила нам слід виконувати, щоб ми з вами були частиною Європейського Союзу.
Ми повісимо ці правила у класному куточку, щоб не забувати про них та виконувати.
Як ви гадаєте, якщо кожен з нас слідуватиме законам та правилам, не буде смітити, старанно вчитиметься, слухатиме батьків, не буде грубити – Україна буде на рівні інших Європейських країн? Чи буде щось, у чому наша країна все одно буде гіршою? Свою думку аргументуйте.
8. Кросворд «Державний герб»
Патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції.
Патріотизм – це почуття любові до рідної землі, прагнення зберегти її мову, культуру, готовність діяти в інтересах своєї країни та захищати її від ворогів.
Кросворд
|
|
|
|
|
Є |
|
|
|
|
|
Н |
П |
|
|
|
В |
|
|
|
С |
П |
Е |
|
Р |
|
|
Р |
|
|
И |
|
А |
З |
|
|
А |
|
О |
|
М |
|
|
Т |
А |
|
|
П |
|
П |
|
В |
|
|
Р |
Л |
|
|
О |
|
Е |
|
О |
|
|
І |
Е |
|
Р |
|
|
Й |
|
|
Л |
|
О |
Ж |
К |
|
|
|
С |
|
|
|
Г |
Т |
Н |
И |
|
|
|
Ь |
|
|
|
І |
И |
І |
|
Ї |
|
|
К |
|
|
М |
|
З |
С |
|
|
В |
|
И |
|
Н |
|
|
М |
Т |
Г |
Е |
Р |
Б |
Й |
К |
А |
Л |
И |
Н |
Ь |
|
|
|
|
С |
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ю |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
З |
|
|
|
|
|
V. Заключна частина
1. Вправа «Мікрофон»
Талах Н. І.