Перший урок "Унікальна Україна"

Про матеріал

Перший урок 2018-2019 н. р., проведений в 3 класі. Урок насичений різними інтерактивними вправами. Форма проведення: урок з елементами тренінгу. Він допомагає поглибити знання учнів про Україну; сприяє формуванню національної свідомості учнів; виховує духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до українського народу, України.

Перегляд файлу

Тема: Унікальна Україна
Мета: поглибити знання учнів про Україну; сприяти формуванню національної свідомості учнів; виховувати духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до українського народу, України; розвивати зв’язне мовлення, вміння висловлювати свої думки; розвивати творчість, креативність; поповнювати учнів новим багажем знань про Україну; виховувати почуття прекрасного, любов до природи, патріотичне ставлення до багатств нашої держави.
Обладнання: карта України, стікери-наліпки, піни. Макети повітряних кульок, фотоапарат, фотографії.
Форма проведення: урок з елементами тренінгу.
Місце проведення: класна кімната.

                                                          Хід уроку
І. Вступна частина

  1. Привітання

Який щасливий день сьогодні!

Веселий, радісний, ясний,

Це гомінливий і погожий

Почавсь навчальний рік новий.
2. Вправа «Обійми». Створення доброзичливої атмосфери
Рада вас всіх бачити здоровими, веселими, щасливими. Хочу кожного з вас обійняти, бо дуже скучила.(Обійми)
4. Вироблення правил
* Працювати із задоволенням
*  Брати учать у всіх вправах, активність
* Один говорить, всі слухають
*  Всі мають право висловитись
* Говорити за темою
* Бути лаконічним
* Звертатись один до одного по імені
ІІ. Актуалізація знань

  1.          Розгадування кросворда 
  •        Довгастий  шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду, або вишитий шматок тканини для оздоблення української оселі. (Рушник.)
  •        Вишита сорочка. (Вишиванка.)
  •        Давно ця річка славна

Народи три єднає

І в Чорне море плине.

Простори України

Розкішно прикрашає. (Дніпро.)

  •        Він мостить гнізда на дахах,

У теплий край літа далеко.

Як зветься той цікавий птах?

Ану, скажіть хутчіш!..   (Лелека.)

  •        Столиця нашої держави.   (Київ.)
  •        У вінку зеленолистім,   

У червоному намисті,

Видивляється у воду    

На свою хорошу вроду. (Калина.)

  •        Плаче красуня над річкою:
  • Пов’язала  б коси стрічкою,

Та вітер весь час налітає

Та коси мої розплітає. (Верба.)

- Діти, подивіться уважно на ці слова. Що у вас на думці, коли ви їх чуєте? (Відповідають діти.)

- Подивіться на кросворд.   Яке  слово  утворилося? ( Україна).

- Так, вірно. Україна – наша Вітчизна – ненька зі своєю історією, добротою, красою, садочками та полями, над якими вільно та грайливо у безхмарному голубому небі пролітають лелеки. Це найдорожча і найрідніша земля, де ми народилися, де живуть наші батьки, рідні.

- Тож як ви вважаєте, про що піде мова на нашому першому уроці?

(Діти відповідають.)

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

- Так, тема нашого уроку Україна, але не просто Україна, а «Унікальна Україна».

Сьогодні на уроці ми ще раз переконаємося, яка чудова, багата та унікальна рідна земля, перевіримо рівень наших знань про Україну та дізнаємося багато цікавого про нашу Батьківщину.

ІV. Основна частина
1. Вправа «Мозковий штурм»
- Давайте пригадаємо, що ми знаємо про нашу державу. (Відповіді: столиця України, державна символіка, народна символіка, назви річок, морів, міст, сіл тощо.)
2. Вправа «Я стежками України»
- Ось закінчилась весела пора для вас. Яка це пора? (Відповіді учнів.) Впевнена, що літо кожного з вас було неповторним, теплим, солодким, грайливим та пізнавальним. Зараз позначимо на карті України місця, де ми побували цього літа.
(На дошці є карта України, діти разом зі вчителем по черзі прикріплюють стікери-наліпки в тих місцях, де вони побували влітку).
3. Вправа «Я вам розкажу»
Починаючи з вчителя, розповідають, де відпочивали, що цікавого, унікального бачили, діляться враженнями.


- Саме ми з вами робимо нашу державу відомою, європейською. Саме ми з вами можемо розповісти через соціальні мережі державам-сусідам про нашу унікальну країну, про її природні багатства, про мальовничі куточки, можемо організувати онлайн-подорож, яка відкриє Україну з різних ракурсів для європейців.
Пін «Наш клас стежками України»
4. Бесіда про Україну як європейську державу.

Україна – європейська держава. Вона завжди була своєрідним культурним мостом між Європою та Азією. Наша держава межує з європейськими країнами: Польщею, Словаччиною, Румунією, Угорщиною, Молдовою, Білорусією, Росією. Найбільша річка України – Дніпро. На її території розташовані Карпатські та Кримські гори. Найвища вершина – Говерла. Україна завжди славилася своїми чорноземами, на яких вирощувалися чи не найвищі в Європі врожаї зернових.

  • Скажіть, що Вам відомо про Європу?

Як бачите, зовсім невеличкою інформацією ви володієте. То ж спробуємо під час нашої гри дізнатися більше.

5. Гра «Євроромашка»

Зараз ми пропонуємо вам відпочити, але в той же час і довідатися про невідому для вас інформацію. В нас є красива «Євроромашка». Але вона незвичайна. В ній таїться деяка інформація. Я запрошую шістьох учасників вибрати собі одну з пелюсток, а що на них ви зараз дізнаєтесь.

1. Європейський Союз – це організація, яка об’єднує 28 європейських країн.

2. Ідея створення Європейського Союзу була задумана для того, щоб більше ніколи не повторилася Друга світова війна.

3.Вперше цю ідею запропонував Міністр закордонних справ Франції Роберт

Шуман у промові 9 травня 1950 року. Цей день став днем народження Європейського Союзу і тепер щороку святкується як День Європи.

  1.     Історія створення прапору припадає на 1955 рік. Тоді Європейський Союз існував лише у вигляді Європейського об’єднання, до якого входило шість країн. Довго йшло обговорення ескізу прапора. Згодом було прийнято нинішній варіант – коло з 12 золотих зірок на синьому тлі.

5. Число зірок не має нічого спільного з кількістю країн – членів організації. В різних традиціях «12» є символічним числом, що означає абсолютну досконалість. Це також і кількість місяців року, і кількість цифр на циферблаті годинника, тоді як коло є ще і символом єдності.

6. Європейський гімн – це гімн не лише Євросоюзу, але й усієї Європи. Музика гімну взята з дев’ятої симфонії, яку написав Людвіг Ван Бетховен. У 1972 році Рада Європи схвалила бетховенську тему «Оди до радості» як свій гімн. У 1985 році гімн було схвалено президентами та главами урядів країн ЄС як офіційний гімн ЄС.

6. Бесіда «Правила європейця»

Більшість європейців свідомі та відповідальні. Вони поважають свою країну, владу, одне одного. Толерантно ставляться до жителів інших країн. Вони чітко слідують законам та правилам, адже розуміють, що самі творять свою державу. Зараз ми подивимось, які прості правила нам слід виконувати, щоб ми з вами були частиною Європейського Союзу.

  • Підтримувати чистоту
  • Поважати ближнього
  • Цінуй свободу слова
  • Вивчай мови
  • Жити економно
  • Дотримуватися законів
  • Бути готовим захистити себе
    • Чи легко виконувати ці правила?
    • Які з них ви почнете виконувати вже сьогодні?

Ми повісимо ці правила у класному куточку, щоб не забувати про них та виконувати.

7. Проблемне запитання

Як ви гадаєте, якщо кожен з нас слідуватиме законам та правилам, не буде смітити, старанно вчитиметься, слухатиме батьків, не буде грубити – Україна буде на рівні інших Європейських країн? Чи буде щось, у чому наша країна все одно буде гіршою? Свою думку аргументуйте.

8. Кросворд «Державний герб»

  • Діти, а чи знаєте ви, як називають людей, які люблять свою Батьківщину? (Якщо діти не назвуть, то даю підказку скласти слово за буквами  ТАОТРІП  (патріот).)
  • Діти, так хто такий патріот ? (Відповідають.)

Патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції.

Патріотизм – це почуття любові до рідної землі, прагнення зберегти її мову, культуру, готовність діяти в інтересах своєї країни та захищати її від ворогів.

  • Отже, патріоти – це люди, які дуже люблять свою країну і роблять все, щоб вона розвивалася і процвітала.
  • Підніміть руки хто себе вважає патріотом?
  • А чому? Прокоментуйте? (Діти відповідають.)

Кросворд

  1. Самостійність держави, святковий день, що відзначається 24 серпня.
  2. Громадянське почуття, змістом якого є любов до батьківщини, відданість своєму народові.
  3. Він може бути державним та народним. До народних належать верба, калина, тополя…
  4. Державний символ, що являє собою стяг з синього та жовтого кольорів.
  5. Державний символ, що являє собою урочисту пісню.
  6. Столиця України.
  7. Рослина, народний символ України, що символізує жіночу вроду, силу, безсмертя.
  8. Державний символ, що являє собою емблему, символічний знак держави.
  9. Міжнародна організація, у яку прагне вступити Українська держава.

 

 

 

 

 

Є

 

 

 

 

 

Н

П

 

 

 

В

 

 

 

С

П

Е

 

Р

 

 

Р

 

 

И

 

А

З

 

 

А

 

О

 

М

 

 

Т

А

 

 

П

 

П

 

В

 

 

Р

Л

 

 

О

 

Е

 

О

 

 

І

Е

 

Р

 

 

Й

 

 

Л

 

О

Ж

К

 

 

 

С

 

 

 

Г

Т

Н

И

 

 

 

Ь

 

 

 

І

И

І

 

Ї

 

 

К

 

 

М

 

З

С

 

 

В

 

И

 

Н

 

 

М

Т

Г

Е

Р

Б

Й

К

А

Л

И

Н

Ь

 

 

 

 

С

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

О

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

V. Заключна частина

1. Вправа «Мікрофон»

  • Як називається відома європейська організація?
  • Скільки країн входить до її складу?
  • Назвіть країни, які запам’ятали.
  • Який прапор має ЄС?
  • Хто написав мелодію гімну ЄС?
  • Які правила виконують европейці?
    2. Вправа «Повітряна кулька»
    На паперових повітряних кульках діти пишуть, якою хочуть бачити Україну сьогодні й в майбутньому.
    Повітряні кульки прикріплюють над картою України.
    3. Вправа «Ми в об’єктиві»
    Фото: руки учнів у вигляді серця.
    4. Рефлексія
    5. Вправа «Оплески співпраці»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Талах Н. І.

docx
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
868
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку