«Ми є діти українські, хлопці та дівчата,
Рідний Край наш – Україна, красна та багата»
Мета: поглибити знання учнів про куточки України; сприяти формуванню національної свідомості учнів; виховувати духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до українського народу, України; розвивати зв'язне мовлення, вміння висловлювати свої думки; розвивати творчість, креативність; поповнювати учнів новим багажем знань про Україну; виховувати почуття прекрасного, любов до природи, патріотичне ставлення до багатств нашої держави.
Обладнання: комп'ютер, відеоролик «Україна на карті Європи», вишитий рушник, гілочки червоної калини, картки для роботи в групах, кольорові олівці, ручки, малюнки з квітами, карта України.
Форма проведення: урок- вікторина.
Місце проведення: класна кімната.
Девіз уроку:
Може, десь земля є краща й вища,
а над нею – небо золоте,
та мені найкраща та, де вишня,
та, де вишня мамина цвіте.
ХІД УРОКУ:
І. Вступна частина
1.Вправа «Обійми». Створення доброзичливої атмосфери.
Рада вас всіх бачити здоровими, веселими, щасливими. Хочу кожного з вас обійняти, бо дуже скучила. (Обійми)
2.Вправа «Привітання»
Продовжити речення «Привіт. Я скучила (-в) за вами, бо я …»
3.Вироблення правил
§Працювати із задоволенням.
§Брати учать у всіх вправах, активність.
§Один говорить, всі слухають.
§Всі мають право висловитись.
§Говорити за темою.
§Бути лаконічним.
§Звертатись один до одного на «ти», по імені.
ІІ. Основна частина
1.Вступна бесіда
Погляньте на дошку. Прочитайте вірш. Що ви прочитали? (Відповіді учнів.)
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай.
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
§Так, це наша рідна Україна.Як називається цей вірш? (Акровірш)
2. Вправа «Асоціативний кущ»
§Давайте пригадаємо, що ми знаємо про нашу державу. (Відповіді учнів: столиця України, державна символіка, народна символіка, назви річок, озер, морів, міст, сіл тощо.)
3. Повідомлення теми зустрічі
§Діти, якою буде тема нашої зустрічі? ( Про Україну)
§Так, тема нашого уроку «Ми є діти українські, хлопці та дівчата,
Рідний Край наш – Україна, красна та багата.»
4. Вправа «Я стежками України»
§Ось закінчилась весела пора для дітлахів. Яка це пора? (Відповіді учнів.) Впевнена, що літо кожного з вас було неповторним, теплим, солодким, грайливим та пізнавальним. Зараз позначимо на карті України місця, де ми побували цього літа.
На дошці є карта України, діти разом зі вчителем по черзі прикріплюють стікери-наліпки в тих місцях, де вони побували влітку.
5.Вправа «Я вам розкажу»
Починаючи з вчителя, розповідають, де відпочивали, що цікавого, унікального бачили, діляться враженнями.
§Саме ми з вами робимо нашу державу відомою, європейською. Саме ми з вами можемо розповісти через соціальні мережі державам – сусідам про нашу унікальну країну, про її природні багатства, про мальовничі куточки, де поєднується колорит багатьох народів, можемо організувати онлайн-подорож, яка відкриє Україну з різних ракурсів для європейців.
6. Вправа « Починаємо квест»
§Продемонструють свої знання про Україну, вміння, кмітливість у вікторині. Привітаємо учасників вікторини.
Капітан першої команди –
Команда“Калина"
“Без верби і калини –
Нема України!"
Хочуть бути всі здорові
У загоні калиновім!»
Капітан другої команди –
Команда “Козачата"
“Козацькому роду – нема переводу!"
§Що ж розпочинаймо! Наша гра буде складатися з шести геймів. За розв'язання кожного з них, ви будете отримувать калинку. В кінці гри ми підрахуємо калинки і взнаємо, яка команда була кмітливішою. Готові?
Гейм №1 «Ми – патріоти!»
Завдання. Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.
1.Без верби і калини … (нема України)
2.Слово не горобець… (вилетить не спіймаєш)
3.Птицю пізнати по пір'ю, а людину … (по мові)
4.Ранні пташки росу п'ють … (а пізні сльози лють)
5.Можеш вибирати друзів і дружину, вибрати не можна тільки… (Батьківщину)
6.Праця годує, а… (лінь марнує)
7.Гостре словечко … (коле сердечко)
8.Хочеш їсти калачі, … (не сиди на печі)
Гейм №2 «Квітка мрії»
(Командам демонструються зображення квітів, що вплітають в український віночок.)
§Подивіться, будь ласка, на ці квіти, які зображені на цих малюнках. Командам потрібно визначити та назвати рослини.
(Любисток, мальва, мак, безсмертник, ромашка, деревій, яблуня, троянда, волошки)
(Перегляд квітів, які вплітають у віночок)
Гейм №3 «Ти мені, я тобі»
§А зараз пропонуємо командам позмагатися у відгадуванні загадок. Кожна країна світу обов'язково повинна мати свої символи. Вистраждавши, виборовши волю, Україна має тепер свої державні символи. Назвемо їх. (Члени команд по черзі загадують загадки один одному.)
1 команда «Калина»
Символічний знак, ключ до історії, роду, міста, держави. (Герб)
2 команда « Козачата»
Грецьке слово, означає урочисту, похвальну пісню на честь богів і героїв. (Гімн)
(Якщо в команд нічия, вчитель загадує загадки)
Загадка від вчителя.
Наш стяг – пшениця у степах
Під голубим склепінням неба. (Прапор)
ФІЗПАУЗА. Рухлива гра «Голка та нитка»
Діти стають в шеренгу та кладуть руки на плечі сусіда попереду. Ведучий – “голка", він вибирає напрям руху, вільно пересувається по кімнаті. Інші діти біжать за ним, намагаючись не розірвати ланцюжок. Якщо “нитка" рветься, “голкою" стає інший гравець. Під час руху діти промовляють слова:
Сюди-туди, голка,
Сюди-туди нитка,
Ось тут буде листя,
Ось тут буде квітка.
Гейм №4 «Чомучка»
§А зараз команди відгадають ребуси:
1.Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)
2.Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)
3.Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)
4.Чим прикрашають голову українські дівчата. (Вінок)
5.Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)
Гейм №5 «Далі, далі, далі»
§Командам необхідно дати якомога більше відповідей на поставлені запитання за 2 хвилини.
Запитання для 1-ї команди:
1.Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами? (Запорізька січ)
2.Назвіть один із найдревніших знаків, який є малим гербом України? (Тризуб)
3.Автор слів гімну України? (П. Чубинський)
4.Як починається гімн України ( «Ще не вмерла України і слава, і воля»)
5.Як називалась перша слов'янська держава? (Київська Русь)
6.Як називається основний закон України? (Конституція)
Запитання для 2-ї команди.
1.Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Лебідь)
2.Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)
3.Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці? (Гімн)
4.Назва великого зібрання творів Т.Г. Шевченко? («Кобзар»)
5.Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського на музику, що став гімном? (Вербицький)
6.Що означає слово «козак»? (Вільна, незалежна людина)
Гейм № 6 Вправа «Обереги рідної землі»
§З'єднайте опис предмета із його назвою.
ІІІ. Заключна частина
1.Перегляд відео з інтернет-ресурсу про Україну.
2.Розмальовка «Я знаю про свої символи».
3.Вправа «Ми в об'єктиві»
Фото: руки учнів у вигляді серця.
4.Рефлексія
§Чи було вам цікаво?
§Що корисного й нового ви дізналися?
§Чи стануть у пригоді здобуті знання? Як?
§В Україні є ще багато незвіданих нами місць, тому давайте загадаємо бажання, щоб на наступні літні канікули відвідати їх. (Загадують бажання.)
5. Вправа «Оплески співпраці»
6. Вправа «Повітряна кулька»
На повітряних кульках діти пишуть, якою хочуть бачити Україну сьогодні і в майбутньому. Повітряні кульки відпускаємо на подвір'ї.
Перший урок 2018. «Україна починається з тебе…»
(патріотичний квест для учнів 5-6 класів)
· СЕРПЕНЬ 1, 2018
СЦЕНАРІЙ ПЕРШОГО УРОКУ 2018 – 2019 Н.Р.
« Україна починається з тебе . . . » патріотичний квест для учнів 5-6 класів
Вчитель. Шаповалюк-Сердечна Галина Олексіївна,
Яворовецька ЗОШ І-ІІ ступенів
Красилівського району,
Хмельницької області
Мета: пеpевірити знання учнів про Україну; продовжувати знайомити дітей із державними і народними символами, розвивати мовлення, їхній світогляд, пізнавальний інтеpес до історії свого народу, своєї країни;формувати позитивну громадську думку щодо євроінтеграційного курсу України; сприяти вихованню творчої особистості; виховувати повагу до української культуpи, почуття гордості за свою Батьківщину, патріотизм, людяність, любов до України.
Обладнання: комп’ютер,карта України, глобус, Конституція
України,національна символіка: герб, прапор, гімн, народні обереги.
Форма проведення : патріотичний квест для учнів 5-6 класів Категорія учасників: середні класи (5-6 кл).
Учитель. (Читає вірш Ліни Kостенко ) Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,– оці степи, це небо, ці ліси, усе так гарно, чисто, незрадливо, усе як є – дорога, явори, усе моє, все зветься – Україна. Така краса, висока і нетлінна, що хоч спинись і з Богом говори.
Учитель.
Доpогі мої українці, мої любі діти, мої дороcлі громадяни нашої квітучої країни. Ще зовсім-зовсім недавно травневий дзвоник cповіщав кожному з вас, що почалась пора веселого літнього відпочинку, а вже сьогодні ви знову, як і сотні тисяч школяpів нашої деpжави вже вкотре розпочинаєте вкрай важливу і потрібну справу: ви стаєте ще більш впевненими, оcвіченими, здібними і творчими людьми, які обов’язково допоможуть нашій Україні міцно стати на ноги і зайняти достойне місце у світі.
Український політик, публіцист, літературний критик писав: «Україна починається з тебе …» – саме така і тема нашого першого уроку.
Сьогодні наш урок проходитиме у формі квесту. Давайте пригадаємо, що таке квест?
Квест – це спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь підготовлених завдань.
– А зараз я пpопоную вам дуже цікаве завдання. Попрацюймо в групах.
Наш клас – це великa територія для твоpчості, отримання нових знань, дружньої поради та підтримки, ви об’єднаєтесь у 2 групи.
Перед початком квесту відбувається жеребкування. Отримавши синього та жовтого кольорів, діти поділяються на дві команди.
– Отже, прошу усіх знaйти на парті карту і пройти до відповідного центру за кольором.
1. УКРАЇНА-
– На першій зупинці ви зможете перевірити себе, нaскільки добре ви знаєте країну, в якій ми живемо.
1. Зупинка «УКРАЇНА – ЄДИНА КРАЇНА»
Відео-мандрівка рідною Україною “Цікаві факти про Україну” https://www.youtube.com/watch?v=hDb9WxPs5TA
Учитель.
команда, команда. Ваше завдання: скласти ментальну карту
України,презентувати її (діти заповнюють зразок шаблону карти).
УКРАЇНА – ЄДИНА КРАЇНА!
1. Зупинка «КАРТА УКРАЇНИ»
Учитель. Україна! Це золото безмежних полів, бездонна синь зачарованих небес. Тихі плеса річок, сині очі озер і ставків. Це безмежні степи і ліси, зелені долини і луки, Карпатські верховини і донецькі простори, біленькі полтавські хати і київські каштани. Кожен народ, маючи свою історію, має і свої прекрасні міста. Тому для мандрівника важливо вміти користуватися картою, щоб подорожувати Україною.
Завдання: ви маєте вказати назву міста, що описується у вірші та відшукати його на карті України.
Для команди :
Славне місто у Карпатах – мусим, діти, добре знати: в межиріччі Бистриць двох – славних і швидких річок, що зливаються в одну… Місто це у давнину звалось просто Станіслав.
Тут поет Франко бував.
Його йменням й зветься місто – гарне, світле, добре, чисте. (Івано-Франківськ)
Для команди :
Де колоситься жито – там буде мир,
Там сонце сяє на весь обшир. Це славне місто! Княже ім’я хлібом і миром під сонцем сія.
Чи ж зрозуміли ви, про що ми?
Жито і мир – це місто…! (Житомир)
1. Зупинка «ТВОРЧА»
Вчитель. Ви – майбутнє України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками звеличуйте її культуру, своїми досягненнями славте її.
команда . Ваше завдання: скласти сенкан до слова Україна. Україна
Рідна, незалежна.
Бореться, вирішує, згуртовує.
Україна – це мій рідний край.
Батьківщина.
команда. Ваше завдання: підібрати слова до кожної букви слова Україна.
У– унікальна
К– красива
Р– родюча
А- актуальна
Ї- історична
Н- незалежна
А- аграрна
1. Зупинка «ОМРІЯНИЙ ШЛЯХ»
Вчитель. Ми дуже часто чуємо з екранів наших телевізорів такі слова, як “Європа. Європейський союз. Майбутнє України.” Але що вони значать? Що таке Європа? Де вона знаходиться? (висловлювання дітей)
А що ж таке «Європа»? Хто підкаже?
Куди ж ми курс омріяний взяли?
Хто нас спрямує? Шлях легкий покаже?
Хто скаже: «Зупиніться! Вже прийшли!»?
Я вам скажу: іти не доведеться, Бо в серці ми Європи споконвік!
Та, все ж, без нас усіх не обійдеться:
Без нас усіх і разом, і повік!
Європа – не лише частина світу, То – цілий світ, в якому навіки
Всі люди миром впевненим зігріті…
Погляньте-но! Ось бачите зірки?…
Це – стяг Європи. Прапор миру й волі…
Його в нас відбирають на війні…(А. Ткаченко)
Саме з тебе, з нас починаєься Україна! Саме ми з вами робимо нашу державу відомою, європейською. Саме ми з вами можемо розповісти через соціальні мережі державам-сусідам про нашу унікальну країну, про її природні багатства, про мальовничі куточки, де поєднується колорит багатьох народів.
Сьогодні ми організуємо подорож «КОРАБЛЕМ СПОДІВАНЬ», яка відкриє Україну з різних ракурсів для європейців. Але, щоб наш корабель швидше плив, потрібно виконати завдання.
На дошці зображений «КОРАБЕЛЬ СПОДІВАНЬ», кожна з команд по черзі виконують завдання.
команда. Ваше завдання: написати на картках-хвилях із клейкими аркушами свої прагнення і дії щодо кращого майбутнього України.( «Що я можу зробити, щоб Україна стала кращою?»)
команда . Ваше завдання: написати на картках-вітрилах із клейкими аркушами свої мрії, побажання.( «Якою я хочу бачити Україну в майбутньому?»)
Вчитель. Діти, побажаємо нашому кораблику цікавої подорожі без перешкод країнами Європи.
Звучить пісня Тіни Кароль “Україна – це ти” .
Вчитель. Усі ви сьогодні були активними, кмітливими, спритними. Тож усі ми маємо об’єднатися в одну команду – українців, які багато знають про рідну країну, шанують її символи, завжди підтримують одне одного! Як заповідав великий Тарас, бережіть волю і незалежність України, поважайте свій народ і його мелодійну мову. Шануйте себе і свою гідність, і шановані будете іншими. Усі ми, громадяни України, не байдужі до долі своєї Батьківщини, маємо пам’ятати: саме в єдності наша сила!