Перший уроку на тему "Перший раз у перший клас. Моя рідна школа."

Про матеріал

Перший урок для 1 класу на тему "Перший раз у перший клас. Моя рідна школа." Метою є дати першокласникам уявлення про школу, формувати у них інтерес до знань, прагнення їх здобувати, розвивати пам'ять, мислення, бажання працювати творчо, збагачувати словниковий запас; сприяти вихованню почуття любові до школи, як до рідної домівки.

Перегляд файлу

Тема. Перший раз у перший клас. Моя рідна школа.

Мета: дати першокласникам уявлення про школу, формувати у них інтерес до знань, прагнення їх здобувати, розвивати пам'ять, мислення, бажання працювати творчо, збагачувати словниковий запас; сприяти вихованню почуття любові до школи, як до рідної домівки.

Обладнання: м’яка іграшка, сонечко + промінці, літери, надруковані слова, пам’ятка.

Хід уроку

І. Організація класу.

- Добрий день, мої маленькі школярики. Я вітаю вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим уроком. Цей день обов’язково буває в житті кожної людини. АЛЕ БУВАЄ ОДИН-ЄДИНИЙ РАЗ. І, може, тому він такий хвилюючий. Сьогодні ми з вами вступили у нашу велику шкільну родину, ви стали учнями 1 класу. З цього дня ми будемо мандрувати країною Знань, збираючи усе, що вона нам подарує. А дарує вона те, без чого ми не можемо жити, працювати, - знання. Відтепер ви не просто діти, ви – школярі!

  • Але щоб наш урок міг продовжуватись далі, нам слід познайомитись.

Знайомство з учнями.

Учитель називає себе, передає м’яку іграшку учневі, який сидить за першою партою. Учень називає себе і передає іграшку сусідові по парті, і т. д.

  • Ось ми з вами і познайомились. Ми проведемо разом чотири роки, протягом яких нас очікує багато цікавого. Від сьогодні у вас з’являться нові друзі, з якими ви ділитимете свої радощі й сумніви, перемоги й невдачі, будете вчитися разом робити гарні справи. Отже, сьогодні народжується ще одна шкільна сім’я.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Як ви гадаєте,для чого потрібна школа?
  • Так, школа – це велика країна Знань. Вона  розкриє безліч секретів. Ви пройдете багатьма стежками цієї країни, і я думаю, вам це сподобається.
  • А хто з вас знає, чому навчає школа?

В школі вчать дітей читати

І писати будуть вчить.

На екскурсії водить.

Будуть вчити рахувати,

Танцювати і співати.

Ще навчать, як в світі жити,

Зі всіма дітьми дружити.

 

Вчать у школі працювати,

Труднощі перемагати.

Завжди правду говорити.

В світі лиш добро творити!

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Тема нашого уроку – «Перший раз у перший клас. Моя рідна школа.»
  • Всьому цьому ви навчитесь у школі. Головне, щоб були слухняними, уважними, працьовитими і дисциплінованими учнями. Дуже хочеться, щоб  шкільне життя було для вас цікавим, щоб ви полюбили навчання, полюбили свою школу і прагнули дізнатися якомога більше.

ІV. Робота над темою.

  • Діти, а чи готові ви до подорожі, чи готові до навчання у 1 класі? ( - Готові! )

Зупинка «Математична»

Раз, два, три, чотири, п’ять –

Вміють дітки рахувать.

Дуже точна це наука,

І її всі дітки вчать.

Всім вона потрібна, знайте,

Математику вивчайте!

  • Давайте ж перевіримо, чи знаєте ви математику.
  • Порахуйте від 1 до 10.
  • Порахуйте від 10 до 1.
  • Порахуйте, скільки хлопчиків і дівчаток у класі.
  • Складіть приклад і розв’яжіть.
  • Скільки геометричних фігур тут заховано?
  • Молодці! Впорались із завданням. Продовжимо нашу подорож.

Зупинка «Мовна».

  • Ми знаємо, що це ваш перший урок, і ще не всі вмієте писати і читати. Але з моєю допомогою ви надрукуєте свої імена на сонячних промінчиках, які лежать у вас на парті. І ми утворимо із цих променів-імен сонечко, яке світитиме в нашому класі.
  • Молодці! Усі впорались із завданням. Яке гарне сонечко світитиме в нашій школі! Мандруємо далі!

Зупинка «Спортивна».

Фізкультпауза.

Треба  дружно всім нам встати, фізкультпаузу почати.

Ручки  вгору, ручки вниз, ти сусідові всміхнись.

Руки вгору, руки в боки, пострибай на місці трохи.

Ручки ззаду покладемо, головою поведемо.

Дружно всі присядемо і за парти сядемо.

Зупинка «Казкова».

Гра «З якої казки?»

- «… А півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а мишенята танцюють та в ігри граються…» («Колосок»)

- «… Кізонько моя мила, Кізонько  моя люба, чи пила, чи ти їла? …» («Коза-Дереза»)

- «… Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю…» ( «Колобок»)

- «… От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і поніс додому…» («Котик та Півник»)    

- «…Я Мишка - шкряботушка, Жабка – скрекотушка, Зайчик – побігайчик. А ти хто така?..»(«Рукавичка»)

- Молодці! Добре виконали завдання!

Зупинка «Подумай»

- Я  знаю, що дехто з вас вже вміє читати! Допоможіть літерам «Р, О, З, П»   знайти свої слова. (На дошці слова:  ручка, олівець, зошит, портфель і книга без перших літер.)

Кожне слово є відгадкою  до загадок, які я вам зараз загадаю.

- 1. Виводить букви і слова оця цікава штучка,

В руці виблискує здаля нова, гарненька … (ручка.)

2. Всяк школяр  його шанує, бо він пише і малює.

 Хто ж цей  славний молодець? Це,  звичайно,… (олівець.)

3. Не сорочка, а зшитий. Не кущ, а з листочками. (Зошит.)

4. Паперовий кораблик щодня перевозить у трюмах знання.

 Після плавання цей корабель повертається в рідний портфель.(Підручник.)

(Діти після того, як відгадали загадку, шукають відповідну букву і підставляють до слова без першої літери.)

- Давайте ще раз прочитаємо, назвемо ці слова. Як одним словом можна назвати всі ці слова? (Навчальне приладдя) 

- Правильно!  В чому треба носити до школи шкільне приладдя? (В портфелі) Молодці!

- А ось послухайте, як хлопчик Миколка збирався до школи і що він поклав собі в портфель.

Перший раз малий Микола став збиратися до школи.

Олівець поклав у сумку, книги, зошит, ручку, гумку,

М’яч, граблі, перо, подушку, на обід м’яку ватрушку.

Два ведмедики, лопату, білочку руду, хвостату.

Лук і стріли, і рушницю, ще й пухкеньку паляницю.

Ще й стілець, і стіл, і парту, ще й географічну карту.

Трактор, ще й машину, мило… Вже надворі звечоріло.

Сів Микола,д ума думку: - А чи все поклав у сумку?

- Чи правильно зробив хлопчик? А що треба класти в портфель? (Діти відповідають)

Я впевнена, що в ваших портфелях не буде зайвих речей!

Зупинка «Повтори»

Гра «Правила для учнів»

  • Ви — учні, а всі учні повинні дотримуватись певних правил, щоб у школі під час уроків було тихо, щоб кожен мав своє місце за партою, щоб легше було вчителям вас учити, а вам — учитися.
  • Я прочитаю вам вірш, а ви маєте повторити рухи!

Заходить вчитель — треба встати. (Встають.)

Коли дозволить, тихо сядь. (Тихо сідають.)

Спитати хочеш — не гукай (сваряться

пальчиком),

А тільки руку піднімай. (Піднімають руку.)

У школі парту бережи. («Витирають» кришку

парти.)

І на парті не лежи. (Схиляються на парти.)

Щоб урок минув не марно,

Треба сісти рівно, гарно.

(Випрямляються, кладуть руки напарту.)

Не стрекочи на уроках (зображають

руками теленькання язиком),

Як папуга чи сорока. (Махаютьруками,

ніби крилами птахи.)

  • Ви стали першокласниками, справжніми учнями. Що ви знаєте про шкільне життя?
  • У школі бувають уроки і перерви; на уроках діти вчаться, читають, рахують, пишуть, на перерва — граються, розмовляють, готуються до уроку; на уроці відповідають на питання вчителя; якщо учень хоче запитати (ось у сусіда, то він повинен говорити пошепки; на питання вчителя потрібно відповідати голосно; учні приходять до школи з портфелем; у портфелі лежить все, що потрібно для навчання, а ще там можуть лежати сніданок, змінне взуття та інші необхідні речі.

V. Підсумок

  • Молодці, ви щойно пройшли першою стежкою Країни Знань, упоралися з усіма завданнями.
  • Ось і добіг кінця наш перший урок. Ви зробили перший крок на шляху до знань – стали першокласниками. Нехай цей шлях буде для вас радісним і цікавим! Нехай наша школа стане для вас другою домівкою!
  • Вдома разом з батьками ви прочитаєте цю Пам’ятку  першокласника  і обов’язково  її запам’ятайте.

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Андрющенко Антонина Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Юсин Надія Улянівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Левчук Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Сердюк Наталія Матвіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Білєвцова Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
14728
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку