Підсумкова робота з теми «Вступ. Клітина. Прокаріоти.» 7 клас за програмою з біології 7-9 класи для закладів загальної середньої освіти ( автори Балан П.Г., Кулініч О.М., Юрченко Л.П.)
ГР 1 «Проводить дослідження природи»
1. Який рівень організації живого утворюють мешканці на подвір'ї: гуси, кролики, качки, вишня, яблуня, маки, трава?
А) популяційно – видовий; Б) клітинний; В) екосистемний;
Г) біосферний; Д) організмовий; Ж) молекулярний.
2.Які організми вивчає наука мікологія?
А) бліда поганка; Б) чорнобривці; В) калина; Г) горобці; Д) дріжджі; Ж) верба.
3.Який метод використовують вчені для дослідження зміни біорізноманіття Чорного моря?
А) спостереження; Б) експеримент; В) порівняння; Г) моделювання; Д) моніторинг.
4.На уроці біології учениця та учень досліджували будову бактерії та дійшли різних висновків. Учениця стверджувала, що в бактерій наявне ядро та мітохондрії, учень навпаки, говорив, що органели відсутні, окрім рибосом, а спадковий матеріал міститься у цитоплазмі в молекулі ДНК. Хто з них правий?
А) лише учениця; Б) обоє мають рацію; В) лише учень; Г) обоє помиляються.
5. Визначте характеристику окуляра та об’єктива мікроскопа.
А) складова частина мікроскопа, на якій розміщують препарати, що містять об'єкти дослідження;
Б) за допомогою цієї частини мікроскопа можна отримати чітке зображення об’єкта, що досліджується;
В) складові частини мікроскопа, що збільшують досліджуваний об'єкт;
Г) основа мікроскопа, до якої кріпляться всі інші частини.
6. Розглядаючи клітини під мікроскоп учні помітили, що кожна клітина містить ядро. Укажіть, які функції виконує ядро.
А) зберігає спадкову інформацію; Б) транспортує сполуки по клітині;
В) утворює білки; Г) регуляція процесів у клітині.
ГР 2 «Здійснює пошук та опрацьовує інформацію»
1.Укажіть органелу клітини, яка виконує функцію синтез білків.
2. Які структури характерні для прокаріотичної клітини?
А) мітохондрії; Б) хлоропласти; В) рибосоми4 Г) ядро;
Д) лізосоми; Ж) клітинна стінка; З) пілі.
3. Знайти відповідність. Форми клітин бактерій:
А) круглі; Б) паличкоподібні; В) вигнуті у вигляді коми; Г) спірально закручені.
4. Виберіть із переліку організми для яких характерний гетеротрофний тип живлення.
А) сапротрофи; Б) фототрофи; В) симбіонти; Г) хемосинтетики; Д) паразити.
5. Знайдіть відповідність:
1. холера |
А. через укуси бліх |
2. чума |
Б. передається повітряно-крапельним шляхом |
3. сальмонельоз |
В. через немиті руки |
4. туберкульоз |
Г. із їжею – яйці, м’ясо |
6.Які прокаріоти живуть в екстремальних умовах?
А) ціанобактерії; Б) чумна паличка; В) термофіли; Г) лактобактерії;
Д) археї; Ж) азотфіксуючі бактерії.
ГР 3. «Усвідомлює закономірності природи».
1. Який з біологічних об’єктів займає одразу два рівні організації життя? Поясніть чому?
А) евглена зелена; Б) вірус грипу; В) смородина; Г) мухомор; Д) жук-сонечко.
2. У яких екосистемах – природних чи штучних – біорізноманіття вище? Поясніть чому?
3. У клітинах м’язів більше мітохондрій ніж у клітинах шкіри. Чому?
4. Яких правил особистої гігієни слід дотримуватися, щоб збудник холери не потратив до організму людини?