Підсумковий урок з розділу «Теплові явища» у 8 класі ««Наш дім зігрітий теплотою» - будівельний проект».

Про матеріал
Підсумковий урок з розділу «Теплові явища» у 8 класі Будівельний проєкт «Наш дім зігрітий теплотою» (інша версія оформлення документа (що містить презентацію))
Перегляд файлу

 

Таїровська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Овідіопольського району

Одеської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумковий урок

з розділу «Теплові явища»

у 8 класі

Будівельний проект

«Наш дім зігрітий теплотою»

 

 

Підготувала: вчитель фізики

Брайлян Світлана Володмимирівна

вища категорія,

звання «Старший вчитель»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Тема:««Наш дім зігрітий теплотою» - будівельний проект».

Мета:

     узагальнити, закріпити й систематизувати знання учнів з теми «Теплові явища»;

     застосовувати набуті знання при розв’язанні фізичних задач у повсякденному житті, розвивати більш широкий спектр уявлень про оточуючий нас макросвіт;

     розвивати інтерес до вивчення фізики, вчити творчо мислити, швидко і правильно орієнтуватися у нестандартній ситуації;

     сформувати компетентність спілкуватися державною мовою;

     виховувати толерантне ставлення один до одного під час роботи в групах та бережливе  ставлення до енергетичних ресурсів.

Девіз: Тепло й холод – це дві руки природи, якими вона робить майже все. Френсис Бекон

Тип уроку: урок узагальнення та систематизація знань.

Обладнання: мультимедійний проектор, роздатковий матеріал.

План уроку

Вступне слово вчителя

Наша робота буде дітися на наступні етапи:

  1. Актуальність проекту
  2. Закладення фундаменту
  3. Вибір матеріалів будівництва
  4. Розв’язування проблем будівництва
  5. Закінчення проекту
  6. Відкриття будинку
  7. Обговорення планів на майбутнє

 

1. Організаційний момент

Слова вчителя. Актуалізація мети уроку.

Проблема енергозбереження дуже актуальна для України, бо незважаючи на наявні запаси енергоносіїв, близько 50% із них в Україну постачається з інших країн. Збереження енергії є не лише проблемою вартості тепла, води, природного  газу, а в першу чергу це є проблемою


 

 

 

 

 

 


нашого майбутнього. Наші будинки далекі від енергоефективних. Багато тепла виходить назовні. Як виходить тепло з нашого дому? (слайд) Адже правильний підбір матеріалів допомагають не тільки забезпечити комфортне житло, а й з економити матеріальні витрати. Сьогодні на уроціприсутній виконавець робіт, який буде керувати будівництвом: «Клішин Микита Євгенович». Отож в країну Теплота – вперед, сміливо вирушаймо, і все що вивчили раніше, давайте, пригадаймо.

2. Повторення теоретичного матеріалу

Слова вчителя. З чого починається будівництво житла – звісно ж з закладання його фундаменту, а фундамент це ваші знання.

Самоопитування учнів. Орієнтовні запитання – учні заздалегідь вдома готують запитання.

  1. Який рух називається тепловим?
  2. Яку енергію називають внутрішньою енергією тіла?
  3. В якому  з агрегатних  станів речовина  має найменшу теплопровідність?
  4. Які фізичні величини позначаються літерами  m,  t ?
  5. Як залежить швидкість руху молекул від температури?
  6. Назвіть способи зміни внутрішньої енергії?
  7. Як змінюється внутрішня енергія під час виконання роботи над тілом?
  8. Які фізичні величини позначаються літерами c , ƛ?
  9. Назвіть речовину, якщо с = 4200 Дж/ кг 0С .
  10. Назвіть види теплообміну.
  11. Дайте визначення кількості теплоти.
  12. Як змінилася внутрішня енергія тіла якщо температура зменшилася?
  13. Які фізичні величини позначаються літерами Q,U?
  14. За допомогоюякоїформуливизначаютькількістьтеплоти при нагріванні або охолодженні тіла?
  15. За допомогоюякоїформуливизначаютькількістьтеплоти при плавленні або кристалізації?
  16. За допомогоюякоїформуливизначаютькількістьтеплоти при пароутворенні або конденсації?


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


17.В яких одиницях  вимірювання визначають кількість теплоти?

Слова вчителя

Фундамент побудували, а тепер  нам необхідно приступити  до нашого будівельного проекту в якому врахувати: матеріали, які будемо використовувати для будівництва житла: використовуючи знання які ви отримали на уроках фізики при вивченні теми: «Теплові явища».

3.Обговорення проекту будівництва.

Робота в малих групах

Слова вчителя. Експертні групи будуть працювати за такими напрямками

1група. За даними таблиці теплопровідності будівельних матеріалів з’ясувати, з яких матеріалів краще будувати стіни будинку.

2 група. Розглянути всі за та проти: вікна дерев’яні чи склопакети. Які використовувати двері?

3 група. Розглянути всі за та проти: дах будинку.

4 група. Підлога будинку – враховуючи теплопровідність матеріалів.

5 група. Опалення в будівлі.

6 група. Скласти загальні рекомендації - поради  з утеплення готового житлового будинку.

7 група.Скласти загальні рекомендації – поради з теплозбереження у житловому будинку.

4. Розв’язування вправ і задач практичного спрямування.

Слова вчителя

Під час будівництва у нас виникли проблеми і їх треба вирішити, пропоную учням розв’язати задачі для вітальні, кухні та ванної кімнати ( три учні за бажанням розв’язують задачі). Велике значення в житті людини є вміння влаштувати свій побут, а як же в цьому нам допоможуть знання з фізики. Я пропоную Вам дати відповіді на слідуючи  запитання:

  1. Чому в холодному приміщенні в нас насамперед мерзнуть ноги?
  2. Чому влітку краще одягати світлий, а не темний одяг?

 

 

 

 

 

3. У якому разі людині буде тепліше – якщо вона одягне три тонких сорочки чи одну товсту?

4. Навіщо водопровідні труби закопують досить глибоко?

5.Навіщо ручки каструль і сковорідок роблять з дерева або пластмаси?

6.У якому взутті – тісному чи просторовому – швидше змерзнуть ноги?

7. З якого посуду зручніше пити чай – із залізного кухля чи фарфорової чашки?

8. У яких рукавичках тепліше – в тих, у яких хутро ззовні, чи в тих, у яких усередині?

9. Чому вислів «шуба гріє» - неправильний?

10. Хто вдома щодня мимовільно проводить досліди з тепловими явищами?

11. Чому кути приміщення найвологіші, частіше всього вкриваються грибком?

Слухаємо  розв’язки задач з поясненням.

Практична частина

Задача для І учня. Температура повітря в кімнаті розмірами 5х4х3 м знизилася за ніч від 200С до 160С. Визначте кількість теплоти, віддану повітрям. Питома теплоємність повітря 1000Дж/кг0С, густина повітря 1,29 кг/м3.

 

Задача для ІІ учня. У ванну налито 50л води при температурі 100С. Скільки окропу необхідно налити в ванну, щоб температура води стала дорівнювати 370С.

 

Задача для ІІІ учня. В алюмінієвий чайник, маса якого 800г, налили 2л води при температурі 200С та нагріли її до кипіння. Яка кількість теплоти піде на нагрівання чайника та води?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Закінчення проекту

Підсумки уроку.

Про теплоту закінчили ми мову

Все згадали і закріпили знову.

І переконались: життя проходить не спроста

Без цієї пані, що зветься теплота!

 

При повторенні вивченого матеріалу, Ви всі вміло виконували завдання, склали поради для майбутнього заощадження енергетичних ресурсів та маю надію,що будете їх використовувати. Ці знання допоможуть Вам  стати успішними людьми, побудувати власне житло, створити затишок у ньому, вибрати майбутню професію,заощадити кошти за рахунокенергозбереження, берегти нашу планету, зберігати тепло в наших будинках та наших душах.

6. Відкриття будинку-урочисто перерізаємо стрічку.

 

7. Обговорення планів на майбутнє

Домашнє  завдання

За бажанням запропонувати проект будівництва власного житла, враховуючи теплопровідність матеріалів

 (з обґрунтуванням)

 

Рефлексія

Прізвище та ім’я___________________________ Клас ____

На уроці я працював(ала)

або

         активно

         пасивно

Своєю роботою на уроці

або

         задоволений

         не задоволений

Урок здався мені

або

         коротким

         довгим

За урок я

або

         не втомився

         втомився

Мій настрій

або

         став кращим

         став гіршим

Матеріал уроку був для мене

або

         зрозумілим

         не зрозумілим

або

         корисним

         не корисним

Домашнє завдання

або

         цікаве

         нудне

або

         легке

         важке

або

         цікаве

         не цікаве

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
Підбиваємо підсумки розділу 1
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
281
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку