Підсумковий урок з теми "Електричні явища"

Про матеріал
Узагальнення і перевірка знання учнів із теми “Електричні явища” Виховування самостійності, наполегливості, почуття відповідальності за свої знання і знання товаришів, вміння вірно розраховувати свій час.
Перегляд файлу

Тема Подорож по країні “Електрика”

(Підсумковий урок по темі “Електричні явища”)

Мета  Узагальнити і перевірити знання учнів із теми “Електричні явища”

Виховувати самостійність, наполегливість, почуття відповідальності за свої знання і знання товаришів, вміння вірно розраховувати свій час.

Тип: урок удосконалення знань і експериментальних умінь.

Прилади і матеріали: мультимедійна дошка, проектор, презентація до уроку, прилади для експериментального етапу, картки із завданнями для груп на кожний етап.

Хід уроку

І. Вступне слово вчителя.

Дорогі учні! Сьогодні на уроці ви не просто будете показувати знання і вміння, які наполегливо здобували  на протязі багатьох днів, ви повинні  скласти іспит на гіда-екскурсовода.

 Клас має поділитися на п’ять груп. Кожна група обирає свого старшого гіда. Його завдання: підготувати групу до роботи, допомагати членам групи у вирішенні будь-яких проблем під час виконання завдань.

Крім того ви маєте обрати статистів груп, які будуть рахувати отримані вами бали і записувати їх у таблицю контролю групи.

Тож беремося за роботу!

Пам’ятаймо, що наша подорож довга, складна, відповідальна.

Старші екскурсоводи прошу отримати план мандрівки (дивись додаток 1).

І етап. Фізрозминка.

Учитель задає питання. Яка група перша дасть правильну відповідь, та отримує на свій рахунок 1 бал. За доповнення – 0.5 бала.(завдання для І етапу – додаток 2)

ІІ етап. Знавці формул.

Старший отримує завдання для групи.

На отриманому листку біля кожного завдання потрібно написати формулу, що відповідає йому. Правильність виконаного завдання перевіряють екскурсоводи сусідньої групи, звіряючи їх із відповідями, спроектованими за допомогою кодоскопа, на екран.

Кожна вірна формула – 1 бал.

Статисти груп підраховують отримані бали.

ІІІ етап. Теоретики.

Учитель по черзі задає групам теоретичні питання. За вірну відповідь – 2 бали. Якщо відповіді не має, то на запитання може відповісти інша команда, гравці якої першими підняли руку, і 2 бали йдуть на її рахунок.

В кінці етапу статисти підраховують отримані бали і повідомляють їх загальну кількість.

ІV етап. Експериментатори.

Старший екскурсовод  отримує завдання.

На демонстраційному столі виставлені необхідні для виконання експерименту прилади і матеріали. Члени кожної групи ознайомлюються із завданням, вибирають потрібні прилади і матеріали, виконують експеримент і повідомляють учителю отримані результати. За роботу на даному етапі  максимальна кількість балів – 3.

Vетап. Практики.

На даному етапі група отримує 10 диференційованих задач. Кожний член групи повинен розв’язати одну задачу, разом  – 5. Учитель перевіряє і повідомляє отриману кількість балів. статисти груп підраховують загальну кількість балів.

VІ етап. Домашнє завдання.

Кожна група підготувала для сусідів-екскурсоводів вдома 5 задач і кросворд , які вони повинні розв’язати вдома.

Групи обмінюються завданнями.

Старші екскурсоводи отримують завдання від учителя(задачі високого рівня з електрики).

VІІ етап. Фініш.

  1.                 Підведення підсумків.
  2.                 Визначення найкращої групи екскурсоводів.
  3.                 Визначення найкращих екскурсоводів кожної групи.
  4.                 Заключне слово учителя.

Наша подорож підійшла до фінішу. Ви сьогодні склали чудово іспит на гіда-екскурсовода, після якого можете впевнено вести по даному маршруту нові групи мандрівників.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

План маршруту та час, який потрібно витратити на кожному етапі

І етап. Фізрозминка(4 хв.)

ІІ етап. Знавці формул (5 хв.)

ІІІ етап. Теоретики                 (10 хв.)

ІV етап. Експериментатор

Vетап. Практики

VІ етап. Домашнє завдання(3 хв.)

VІІ етап. Фініш (5 хв.)

 

 

Таблиця контролю знань (заповнюється статистом)

 

Назва

 групи

 

Кількість запитань

Кількість правильних відповідей

Кількість помилок

Кількість

отриманих

 балів

Найкращий екскурсовод

І етап.

Фізрозминка.

 

 

 

 

 

ІІ етап.

Знавці формул.

 

 

 

 

 

ІІІ етап.

Теоретики.

 

 

 

 

 

ІV етап.

Експериментатори.

 

 

 

 

 

Vетап.

Практики.

 

 

 

 

 

VІ етап.

Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

VІІ етап.

Фініш

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Завдання для фізрозминки

  1.           Назвати джерела електричного струму.
  2.           Що таке електричний струм у металах?
  3.           Які дії електричного струму ви знаєте?
  4.           Який напрямок має електричний струм?
  5.           Що таке сила струму?
  6.           Що беруть за одиницю сили струму?
  7.           Що таке електрична напруга?
  8. Одиниці вимірювання напруги.
  9. Як залежить сила струму від напруги?
  10.       Що таке електричний опір?
  11.       Одиниці вимірювання електричного опору.
  12.       Сформулювати закон Ома для ділянки кола.
  13.       За допомогою яких величин можна визначити опір і як він від них залежить?
  14.       Що таке питомий опір речовини?
  15.       Яку  букву використовують для його позначення?
  16.       Яку ще фізичну величину позначають такою буквою?
  17.       Які одиниці вимірювання питомого опору?
  18.       Реостат – що це?
  19.       Дати визначення роботі електричного струму та вказати  одиниці  її вимірювання.
  20.       Дати визначення потужності електричного струму та вказати одиниці її вимірювання.
  21.       Сформулювати закон Джоуля-Ленца.
  22.       Що таке коротке замикання? Чим воно спричинене?

 

Додаток 3

1.              Написати формули

  1.           Закон Ома для ділянки кола.
  2.           Сила струму (не використовуючи закон Ома)
  3.           Напруга (не використовуючи закон Ома)
  4.           Опір (не використовуючи закон Ома)
  5.           Опір ( використовуючи закон Ома)
  6.           Робота
  7.           Потужність.
  8.           Формули для послідовного з’єднання провідників.
  9.       Напруга ( використовуючи закон Ома)
  10.       Закон Джоуля-Ленца.
  11.       Формули для послідовного з’єднання провідників.
  12.       ККД.

 

Додаток 4

Завдання теоретикам

  1.           Чому у плавких запобіжниках не застосовують дріт із тугоплавких металів?
  2.           Чи змінюється внутрішня енергія провідника, по якому протікає електричний струм?
  3.           Який фізичний зміст виразу: “питомий опір ніхрому складає 1,1 Оммм2/м” ?
  4.           Є заряджений електроскоп і металевий стержень. Що потрібно зробити, аби по стержню потік струм?
  5.           Кусок мідного дроту розрізали навпіл. Чи змінився опір дроту? Якщо так, то як?
  6.           Розміри  сталевої і мідної дротини  однакові. Опір якої дротини більший?
  7.           Потрібно вдвічі зменшити силу струму в даному провіднику. Що для цього необхідно зробити?
  8.           Чим зручно для практичного застосування паралельне з’єднання?
  9.           Доведіть, що 1кВтгод = 3600 Дж.
  10.       Як змінити межі застосування вольтметра?
  11.       На одній із трьох послідовно з’єднаних ламп сила струму 5А. Як розрахувати силу струму на інших лампах?
  12.       Скільком кулонам дорівнює 1 Агод?
  13.       При ударі блискавки за півмілісекунди проходить заряд 20 Кл. Яка сила струму такого заряду?
  14.       Як  змінити межі застосування амперметра?
  15.       Про що може свідчити сильне нагрівання вимикачів, штепсельних розеток, вилок, іншої електричної арматури?

 

 

Додаток 5

Завдання експериментаторам

  1. Перевірити експериментально формули для напруги при послідовному з’єднанні провідників.
  2. Перевірити експериментально формули для сили струму при паралельному з’єднанні провідників.
  3. Визначити опір  провідника за допомогою амперметра і вольтметра.
  4. Визначити питомий опір провідника.
  5. Визначити потужність та роботу електричного струму.

Додаток 6

Розв’язати задачі

  1. Електродвигун, який включено у мережу працював 6 год. Втрата енергії при цьому склала 3240 кДж. Яка потужність електродвигуна.
  2. Резистори, опори яких 2 кОм і 3 кОм, з’єднані паралельно і підключені до джерела постійної напруги15 В. Знайти силу струму ,що проходить через кожний  із резисторів і опір кола.
  3. Знайдіть розподіл сил струмів і напруг у колі, зображеному на рисунку, якщо Uab=60 В, R1=24 Ом, R2=18 Ом, R3= 36 Ом,  R4=60 Ом.

                                        R2

     а    R1              R4                b

     R3

 

  1. Електричний кип’ятильник із спіраллю опором 160 Ом поміщений у посудину, яка містить 0,5 кг води при температурі 20 С, і ввімкнений у мережу з напругою 220 В. Через 20 хв. спіраль вимкнули. Скільки води википіло, якщо ККД спіралі 80%?
  2. Електрична піч, яка має спіраль з нікелінового перерізом 1,7 мм2 і довжиною 51 м, підключено до мережі напругою 220 В. Визначте потужність печі і кількість теплоти, яка виділяється при цьому.
  3. У реостаті, який зроблений з ніхромового дроту перерізом 1,5 мм2  і довжиною 45 м, встановилась сила струму 2 А. Яка напруга на клемах реостата?
  4. Скільки часу потрібно для нагрівання 2 кг води від 20 С до кипіння в електричному чайнику потужністю 600 Вт, якщо його ККД 80 %?
  5. Дві лампи потужністю 40 Вт і 60 Вт,  розраховані на однакову напругу, включені в мережу з тією ж напругою послідовно. Які потужності вони споживають?
  6. Транспортер піднімає за 1 хв вантаж масою 300 кг на висоту 8 м. ККД транспортера 60 %. Визначте силу струму, що проходить через електродвигун транспортера, якщо напруга в мережі 380 В.
  7.                   У коло, яке зображене на рисунку, подано напругу 55В. Опори всіх резисторів однакові і дорівнюють 2 Ом. Знайти загальний опір кола, а також розподіл струмів і напруг.

R1             R4

 

 

 

                 R3     R6

       

R2    R5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
Додано
22 березня 2021
Переглядів
971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку