Тема Подорож по країні “Електрика”
(Підсумковий урок по темі “Електричні явища”)
Мета Узагальнити і перевірити знання учнів із теми “Електричні явища”
Виховувати самостійність, наполегливість, почуття відповідальності за свої знання і знання товаришів, вміння вірно розраховувати свій час.
Тип: урок удосконалення знань і експериментальних умінь.
Прилади і матеріали: мультимедійна дошка, проектор, презентація до уроку, прилади для експериментального етапу, картки із завданнями для груп на кожний етап.
Хід уроку
І. Вступне слово вчителя.
Дорогі учні! Сьогодні на уроці ви не просто будете показувати знання і вміння, які наполегливо здобували на протязі багатьох днів, ви повинні скласти іспит на гіда-екскурсовода.
Клас має поділитися на п’ять груп. Кожна група обирає свого старшого гіда. Його завдання: підготувати групу до роботи, допомагати членам групи у вирішенні будь-яких проблем під час виконання завдань.
Крім того ви маєте обрати статистів груп, які будуть рахувати отримані вами бали і записувати їх у таблицю контролю групи.
Тож беремося за роботу!
Пам’ятаймо, що наша подорож довга, складна, відповідальна.
Старші екскурсоводи прошу отримати план мандрівки (дивись додаток 1).
І етап. Фізрозминка.
Учитель задає питання. Яка група перша дасть правильну відповідь, та отримує на свій рахунок 1 бал. За доповнення – 0.5 бала.(завдання для І етапу – додаток 2)
ІІ етап. Знавці формул.
Старший отримує завдання для групи.
На отриманому листку біля кожного завдання потрібно написати формулу, що відповідає йому. Правильність виконаного завдання перевіряють екскурсоводи сусідньої групи, звіряючи їх із відповідями, спроектованими за допомогою кодоскопа, на екран.
Кожна вірна формула – 1 бал.
Статисти груп підраховують отримані бали.
ІІІ етап. Теоретики.
Учитель по черзі задає групам теоретичні питання. За вірну відповідь – 2 бали. Якщо відповіді не має, то на запитання може відповісти інша команда, гравці якої першими підняли руку, і 2 бали йдуть на її рахунок.
В кінці етапу статисти підраховують отримані бали і повідомляють їх загальну кількість.
ІV етап. Експериментатори.
Старший екскурсовод отримує завдання.
На демонстраційному столі виставлені необхідні для виконання експерименту прилади і матеріали. Члени кожної групи ознайомлюються із завданням, вибирають потрібні прилади і матеріали, виконують експеримент і повідомляють учителю отримані результати. За роботу на даному етапі максимальна кількість балів – 3.
Vетап. Практики.
На даному етапі група отримує 10 диференційованих задач. Кожний член групи повинен розв’язати одну задачу, разом – 5. Учитель перевіряє і повідомляє отриману кількість балів. статисти груп підраховують загальну кількість балів.
VІ етап. Домашнє завдання.
Кожна група підготувала для сусідів-екскурсоводів вдома 5 задач і кросворд , які вони повинні розв’язати вдома.
Групи обмінюються завданнями.
Старші екскурсоводи отримують завдання від учителя(задачі високого рівня з електрики).
VІІ етап. Фініш.
Наша подорож підійшла до фінішу. Ви сьогодні склали чудово іспит на гіда-екскурсовода, після якого можете впевнено вести по даному маршруту нові групи мандрівників.
Додаток 1
План маршруту та час, який потрібно витратити на кожному етапі
І етап. Фізрозминка(4 хв.) ІІ етап. Знавці формул (5 хв.) ІІІ етап. Теоретики (10 хв.) ІV етап. Експериментатор |
Vетап. Практики VІ етап. Домашнє завдання(3 хв.) VІІ етап. Фініш (5 хв.)
|
Таблиця контролю знань (заповнюється статистом)
Назва групи |
|
Кількість запитань |
Кількість правильних відповідей |
Кількість помилок |
Кількість отриманих балів |
Найкращий екскурсовод |
І етап. Фізрозминка. |
|
|
|
|
|
|
ІІ етап. Знавці формул. |
|
|
|
|
|
|
ІІІ етап. Теоретики. |
|
|
|
|
|
|
ІV етап. Експериментатори. |
|
|
|
|
|
|
Vетап. Практики. |
|
|
|
|
|
|
VІ етап. Домашнє завдання. |
|
|
|
|
|
|
VІІ етап. Фініш |
|
|
|
|
|
Додаток 2
Завдання для фізрозминки
Додаток 3
Додаток 4
Завдання теоретикам
Додаток 5
Завдання експериментаторам
Додаток 6
Розв’язати задачі
R2
а R1 R4 b
R3
R1 R4
R3 R6
R2 R5