Розширена інформація про подолання освітніх втрат:
Спільна робота школи та батьків
Шкрябенкова Ірина,
вчитель початкових класів
комунального закладу
«Гімназія № 34" Кам’янської міської ради
Вступ
Освітні втрати — це серйозна проблема, яка потребує комплексного підходу для її вирішення. З початком пандемії COVID-19 ця проблема стала ще більш актуальною. Важливо, щоб школа та батьки працювали разом, щоб подолати ці втрати та забезпечити успішне навчання дітей.
І. Роль школи у подоланні освітніх втрат
1. Індивідуальний підхід до учнів
- Діагностичні оцінювання: школа повинна регулярно проводити діагностичні тестування для визначення рівня знань учнів та виявлення слабких місць. Наприклад, на початку навчального року можна провести тестування з математики та мовно-літературної галузі.
- Персоналізовані плани навчання: після визначення слабких місць, вчителі повинні розробляти індивідуальні плани навчання для кожного учня, враховуючи його потреби та можливості. Це можуть бути додаткові заняття, спеціальні завдання або підтримка від тьюторів.
2. Залучення сучасних технологій
- Онлайн-ресурси: використання освітніх онлайн-платформ, таких як "Google Classroom", "Microsoft Teams" або "Zoom", дозволяє зробити навчання доступним та гнучким. Учні можуть виконувати завдання, проходити тестування та отримувати зворотній зв'язок від вчителів у режимі онлайн.
- Інтерактивні інструменти: використання інтерактивних дошок, планшетів та інших технологічних засобів допомагає зробити уроки більш цікавими та наочними. Наприклад, програми для інтерактивних дошок дозволяють демонструвати відео, графіку та анімацію, що полегшує засвоєння матеріалу.
3. Підвищення кваліфікації педагогів
-Курси та тренінги: вчителі мають постійно підвищувати свою кваліфікацію, проходячи курси та тренінги з новітніх методик навчання та роботи з навчальними втратами. Це може включати участь у семінарах, вебінарах та онлайн-курсах.
- Обмін досвідом: організація педагогічних конференцій та зустрічей, де вчителі можуть обмінюватися досвідом та кращими практиками, сприяє підвищенню рівня професійної майстерності.
4. Організація позакласної роботи
- Додаткові заняття: школа може організовувати додаткові заняття для учнів, які відстають у навчанні. Це можуть бути гуртки, репетиторські групи або індивідуальні консультації.
- Гуртки та секції: важливо пропонувати різні позашкільні активності, такі як спортивні секції, мистецькі гуртки та наукові клуби, щоб діти могли розвивати свої таланти та інтереси.
ІІ. Роль батьків у подоланні освітніх втрат
1. Підтримка навчального процесу вдома
- Створення сприятливих умов: батьки повинні забезпечити дітям комфортні умови для навчання вдома. Це може включати організацію окремого робочого місця, дотримання режиму дня та забезпечення необхідних матеріалів.
- Регулярне спілкування: батьки повинні регулярно спілкуватися з дитиною про її навчання, обговорювати успіхи та труднощі. Важливо підтримувати дитину морально та заохочувати до навчання.
2. Співпраця зі школою
- Батьківські збори: регулярні зустрічі з вчителями та адміністрацією школи дозволяють батькам бути в курсі навчального процесу та успіхів дитини. Це допомагає вчасно виявляти проблеми та спільно знаходити шляхи їх вирішення.
- Підтримка шкільних заходів: батьки повинні активно брати участь у шкільних заходах, таких як екскурсії, конкурси та святкові заходи. Це сприяє згуртуванню колективу та підвищенню мотивації учнів.
3. Мотивація та підтримка
- Система нагород: використання системи нагород та похвал допомагає підтримувати зацікавленість дитини у навчанні. Важливо підкреслювати успіхи та досягнення дитини, навіть якщо вони невеликі.
- Моральна підтримка: батьки повинні підтримувати дитину у важкі моменти, допомагати їй долати труднощі та невдачі. Важливо показувати, що всі помилки можна виправити і що важливо продовжувати намагатися.
4. Контроль над використанням часу
- Розклад дня: Батьки повинні допомагати дитині дотримуватися розкладу дня, забезпечуючи баланс між навчанням, відпочинком та розвагами. Важливо навчити дитину планувати свій час та виконувати завдання вчасно.
- Обмеження використання гаджетів: Важливо слідкувати за тим, скільки часу дитина проводить за гаджетами, і забезпечувати, щоб цей час використовувався з користю для навчання.
ІІІ. Спільна робота школи та батьків
1.Регулярне обговорення успіхів та проблем
- Батьківські конференції: Організація регулярних зустрічей для обговорення успіхів та проблем дитини. Спільне обговорення допомагає знайти оптимальні шляхи вирішення проблем та планувати подальші дії.
- Зворотній зв'язок: Вчителі та батьки повинні постійно обмінюватися інформацією про прогрес дитини. Це допомагає вчасно виявляти проблеми та коригувати навчальний процес.
2. Планування навчального процесу
- Індивідуальні навчальні плани: Спільне розроблення індивідуальних навчальних планів, що враховують потреби та можливості дитини. Це дозволяє забезпечити максимальну ефективність навчального процесу.
- Спільне прийняття рішень: Батьки та вчителі повинні спільно приймати рішення щодо навчального процесу, враховуючи інтереси та можливості дитини. Важливо, щоб усі учасники були залучені до процесу прийняття рішень.
3. Організація спільних заходів
- Екскурсії та поїздки: Організація спільних екскурсій, поїздок та інших заходів, де батьки та діти можуть спілкуватися поза шкільним середовищем. Це сприяє згуртуванню колективу та покращенню взаємин.
- Святкові заходи: Проведення спільних святкових заходів, таких як концерти, ярмарки та спортивні змагання. Це допомагає підвищити мотивацію учнів та зміцнити взаємини між батьками та школою.
Висновок
Подолання освітніх втрат – це завдання, яке потребує злагодженої роботи всіх учасників навчального процесу: вчителів, батьків та самих учнів. Спільні зусилля, підтримка та мотивація допоможуть дітям досягти успіхів у навчанні та подолати будь-які труднощі. Пам’ятайте, що саме співпраця та взаємопідтримка є ключем до успішного майбутнього нашої молоді.