Показовий урок для учнів 4 класу на тему: "Діснеєвські герої"

Про матеріал
Матеріал сприяє розвитку навичок зорового та слухового сприйняття; активізує лексичний та граматичнй матеріал; відбувається закріплення «Present Continuous» при виконанні різноманітних вправ. Протягом уроку діти вчаться усно взаємодіяти один з одним та вдосконалюють навички усного продукування за вказаною темою; вчаться писати імена казкових героїв та правильно формувати речення з «Present Progressive» і вивченими лексичними одиницями.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Відкритий урок з англійської мови

для учнів 4-го класу

на тему:

«Діснеєвські герої»

 

 

учителя англійської мови

                        Городнянської загальноосвітньої

 школи №2 І-ІІІ ступенів

                        Бойко Надії Павлівни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: « Вільний час.»

Підтема: «Діснеєвські герої.»

Тема:

  • Практична: розвиток рецептивних навичок аудіювання та читання; введення та активізація лексичного і граматичного матеріалу; закріплення «Present Continuous» при виконанні різноманітних вправ; вдосконалення репродуктивних навичок монологічного та діалогічного мовлення; навчитися писати імена казкових героїв та правильно формувати речення з «Present Progressive» і вивченими лексичними одиницями.
  • Виховна: виховати освітчену, творчо-обдаровану особистість;стимулювати наполегливість у навчанні та прагнення до самостійності;контролювати співпрацю в колективі та виховувати толерантне ставлення до однолітків і вимогливе ставлення до себе.
  •  Розвиваюча: розвиток операцій мислення: аналіз, синтез, порівняння та узагальнення, довільної уваги, уяви, оперативної та довготривалої пам’яті; вдосконалювати набуті навички та сприяти творчому пошуку дитини.

Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, презентація до уроку, підручник О.Д. Карп’юк «Англійська мова» 4 клас, аудіо додаток до підручника, малюнки з мультгероями, лексична вправа з переставленням літер в іменах принцес, «Fishing game» - коробка з рибками, на яких надруковані твердження до почутого діалогу та картки “T/F”, іграшковий мікрофон, відео та ксерокопії з текстом пісні “Toy Song”, “Present Continuous Dragon”, флеш-картки з письмовим завданням, наклейки та призи для команди-переможця.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку:

І Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення:

1.Greeting:

T: Good morning, children! I’m glad to see you!

Ch.: Good morning, teacher! I’m glad to see you too!

2.Organizational moment:

T: Look at the pictures. What can you see in them?

Ch.: Walt Disney Heroes.

T: So, what is the theme of our lesson?

Ch.: Walt Disney Heroes.

Slide 1 T: Yes, the theme of our lesson is Walt Disney Heroes. At this lesson you will learn the names of cartoons, Walt Disney films and their heroes in English; memorize the Present Continuous Tense and describe a Disney hero.

 

ІІ Основна частина уроку:

1. Presenting New Vocabulary:

Slide 2 T: Look at this wardrobe. It’s a magic wardrobe. Repeat!

Children look at the picture of a magic wardrobe, repeat the words after the tape, translate them with help of the illustration and write them down into their vocabularies:

a magic wardrobe [ˈmæʤɪk ˈwɔːdrəʊb]- чарівна шафа

T: And what is this? It’s a lorry, a lorry with dwarfs. Repeat!

The children repeat the words after the tape, translate them with help of the picture and write them down into their vocabularies:

dwarfs in a lorry [dwɔːfs ɪn əˈlɔrɪ] – гноми у вантажівці

The children are divided into two teams. The lesson is a competition between them.

Slide 3 T: These dwarfs need our help. They don’t remember the names of their princesses.

The members from each team came up to the blackboard and put the letters in the words in the correct order. Other pupils do this task in their copybooks:

  1. oSwn Wihet Snow White - Білосніжка
  2. Selegipn aeBuyt – Sleeping Beauty - Спляча красуня
  3. CnideerlalCinderella – Попелюшка

Slide 4 The pupils check the answers and translate the words with help of the illustrations. They get 3 points for correct responds.

2. Listening (Ex.1, p.60):

Slide 5

  • Pre-listening:

T: Do you like to watch Disney films about princesses, kings and witches?

Ch.: Yes, I do.

T: Translate the word “witch”.

Pupils translate the word with help of the picture and write it down into their vocabularies:

witch [wɪʧ] - відьма 

Slide 6

T: This magic wardrobe is the way to a magic country.

 Listen! Somebody is speaking ….These are Bill and Nick, they are speaking about this country.

  • Listening:

T: Listen to the dialogue.

  • Post-listening:

T: And now let’s play a “Fishing Game”. Come up to the blackboard, catch a fish from the box and read the sentence on it. The rest of the pupils must show the cards “T” or “F” to demonstrate if the statement is true or false. The students with better reading and translation will get more points (from 1 to 3 points):

  1. Bill is watching a film about his favourite book; T
  2. The film is about five lions; F
  3. Lucy, Edmund, Susan and Taras are brothers and sisters; F
  4. A magic wardrobe opens the way to a magic country; T
  5. The magic country is Macedonia; F
  6. Magic animals live in Narnia; T
  7. The king of Narnia is Aslan; T
  8. The king of Narnia is a monkey; F
  9. The White Witch is beautiful and good. F

3. Reading (Ex.3, p.62):

Slide 7

  • Pre-reading:

T: Look! I can see a castle. Who lives here?

Ch.: Cinderella!

T: Yes, it is Cinderella, but other Walt Disney heroes also live in this castle. Let’s read and learn who lives here.

  • Reading:

T: Read the rap, completing it with the lines (a-e) and translate it into Ukrainian. The correct answers will bring from 1 to 3 points to the teams:

  1. - Are you a witch? Are you flying on a broom?

        - Yes, I am a witch. B) I am flying on the broom. Meet me in a spooky room.

  1. – Is she Cinderella? Is she running from the ball?
    • A) Yes, she is Cinderella. She is running from the ball. She lost her shoe somewhere in the hall.
    • D) Is he a prince? Is he looking for the shoe?
    • Yes, he is a prince. He is looking for the shoe.

Don’t worry Cinderella, he will marry you.

  1. – Are you pirates? E) Are you looking for the treasure?
    • Yes, we are pirates. We are looking for the Money, jewels….What a pleasure – treasure!
  2. – Are they dwarfs? Are they reading a story?

       - Yes, they are dwarfs. They are reading a story. C) But what are they doing in a lorry?

  • Post-reading:

T: So, who lives in the castle?

Ch.: Cinderella with a prince, a witch, pirates and dwarfs.

Slide 8

     T: Yes, you are right and you get a point for the answer.

4. Speaking (Ex.4, p.63):

Slide 9

T: Use the toy microphone, the given tables with questions and answers and make up micro dialogues about the text in task 3. You’ll get 2 points for each correct reply:

  1. A: Is she looking for the shoe?

B: Yes, she is looking for the shoe.

  1. A: Is she flying on a broom?

B: Yes, she is flying on a broom.

  1. A: Are they looking for the treasure?

B: Yes, they are looking for the treasure.

  1. A: Are they reading a story?

B: Yes, they are reading a story.

  1. A: Is she running from the ball?

B: Yes, she is running from the ball.

5. PT Minute:

Slide 10

T: All Walt Disney heroes like playing with toys. Let’s sing our “Toy Song” for them! You’ll get 2 points for this task.

The children watch the video and sing the song, using the copy:

 

There’re model cars

And a toy guitar.

There’re a teddy bear

And a doll with curly (курчаве) hair.

Toys, toys, toys,

Lots of lovely toys.

In my toy box there’re toys

For every girl and boy.

There’re jig-saw puzzles

And computer games,

Lots of railway tracks (залізничні колії),

Carriages and trains.

Toys, toys, toys,

Lots of lovely toys.

In my toy box there’re toys

For every girl and boy.

Look inside my toy box.

See what you can find there.

You can play with anything

‘Cause I like to share (ділитися).

There’re crayons, paints and pens

So I can paint my face.

There’re robots, rocket ships (ракети)

And bugs from outer space (жучки з космосу).

Toys, toys, toys,

Lots of lovely toys.

In my toy box there’re toys

For every girl and boy.

Look inside my toy box.

See what you can find there.

You can play with anything

‘Cause I like to share (ділитися).

Toys, toys, toys,

Lots of lovely toys.

In my toy box there’re toys

For every girl and boy.

 

6. Grammar and writing:

Slide 11

T: It is a Present Continuous Dragon. Let’s memorize the rule.

The children tell the rule about usage and formation of “Present Progressive”. They get additional points for it. Then the pupils get flashcards, two members from each team work at the blackboard, the rest of them must write in their copybooks. The task is to choose the correct form of the verb “to be” or put the words in the sentences in the correct order; translate the statements into the native language. The teams have the opportunity to get from 1 to 3 points for each sentence:

Slide 12

  1. (am, is, are)a witch flying on a broom?
  2. The prince/ looking for/ is/ Cinderella. - The prince is looking for Cinderella.
  3. is/ Who/ treasure/ looking for? – Who is looking for treasure?
  4. (am, is, are) you reading a story?
  5. I (am, is, are) watching cartoons now.

The children translate the bold words “is looking for” with help of the context.

7. Speaking:

Slide 13

T: Do you remember the dwarfs who forgot the names of their princesses?

    Ch.: Yes, I do.

T: So, what are the names of their princesses?

    Ch.: Cinderella, Sleeping Beauty and Snow White.

     T: Yes, you are right and you get 1 point for the answer.

And now look at these sentences, complete them and tell about your favourite Disney hero, it may be one of the princesses.

One member from each team stands up and tells about his/her favourite Disney hero. The pupils listen attentively and then put the speaker a mark:

My favourite Disney hero.

This is … .

 She is… .

She has got … .

She is wearing a … and … .

She is … now.

I like … because she is … .

 

ІІІ Заключна частина уроку:

1 Hometask:

T:

  • At home write a composition on the theme “My favourite Disney hero”. You may do it as a project with illustration of your favourite character.
  • Don’t forget to learn the new words!

2 Summarising:

Slide 14

T: Look at the wheel and memorize the used words. Name five colours, five verbs/actions, five parts of the body, five cartoon heroes and five adjectives.

Slide 15

T: Thank you for your work!

Summarizing and evaluation of the children’s work. The team with more points wins the competition and gets the prizes (pens0. The pupils with the best replies receive the stickers.

 

 

doc
До підручника
Англійська мова для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням англійської мови (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 4 клас (Калініна Л.В., Самойлюкевич І.В.)
Додано
29 серпня 2020
Переглядів
843
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку