25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

«Поняття інформації. Повідомлення.Способи подання повідомлень».

Про матеріал
. Ознайомити учнів з основними поняттями інформатики , сформувати в них початкові уміння класифікувати та розрізняти інформацію в залежності від способів її подання ( текстовий, графічний, звуковий, відео, умовні жести та сигнали, комбінований
Перегляд файлу

 

ОЛЕКСІЇВСЬКИЙ  НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

«ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ  СТУПЕНІВ – ЛІЦЕЙ»

 

 

 

Урок - практикум з інформатики.

Тема:

 

«Поняття інформації. Повідомлення.Способи подання повідомлень».

 

 

 

 

 

                                                                    вчитель інформатики

 

                                                                       Іванютенко Т.М.

 

                                                   2019 рік.

 

Епіграф уроку

Logic will get you from A to B. Imagination will take you anywhere.
Логіка може привести Вас від пункту А до  пункту Б, 
а уява – куда завгодно…

(Альберт Эйнштейн)

Тема уроку : Поняття інформації. Повідомлення.Способи подання повідомлень 

Цілі уроку:

Навчальні : дати поняття про  науку інформатику  і предмет її вивчення.  Ознайомити учнів з основними поняттями інформатики , сформувати в них початкові уміння класифікувати та розрізняти інформацію в залежності від способів її подання ( текстовий, графічний, звуковий, відео,  умовні жести та сигнали, комбінований).

Розвивальні:  розвивати уміння використовувати комп’ютер для розв’язання задач  різного змісту ,  у тому числі в повсякденному житті, уміння формулювати та відстоювати власну точку зору.

 Виховні: виховувати  інформаційну культуру, культуру розумової праці, самостійність , впевненість .

Формувати інформаційну , предметну,комунікативну компетентності

Тип уроку:  засвоєння знань, умінь, навичок

Обладнання та наочності : мультимедійний проектор, інструкції з БЖД під час роботи за комп’ютером

Форми роботи : бесіда, самостійна робота, робота в групах

Хід уроку

І. Оргмомент

Минають дні, минають роки,

Прогрес крокує повсякчас,

І вже новиночки науки

Прийшли до школи і до нас.

Просторий клас, а в нім машини

І кожному – як би пізнать

Світ, що несе в собі таїни,

Твій розум прагне розгадать.

Тож не барімося, до діла –

Вивчай ти інформатику завжди!
 

   На сьогоднішньому уроці ми з вами поговоримо про предмет інформатику , визначимо які задачі вона допомагає нам вирішувати.  Я сподіваюсь , що цей предмет  вам дуже сподобається і ми будемо з вами дуже часто зустрічатися не тільки на уроках , а й в позаурочний час.Діти , а з яким словом у вас асоціюється слово інформатика? Правильно зі словом Інформація.А, що ви розумієте під словом інформація? (відповіді дітей )

Основна частина.

  Отже,  інформація пов’язує нас зі словами повідомлення, дані, відомості.  Будь-яка інформація передається повідомленнямиВідповідність не взаємно однозначна. Одну і ту ж інформацію можна подати різними повідомленнями і навпаки, одне і те ж повідомлення може нести різну інформацію різним адресатам. Зазвичай передача інформації відбувається між людьми за допомогою мови. Але не лише люди можуть спілкуватися. Передача може здійснюватись між живими і неживими об’єктами. Наприклад, обмін даними між ПК і ПК, між ПК і людиною, між тваринами і навіть рослинами. Але лише істоти що наділені розумом можуть створювати мову і нею користуватися.

Погодьтесь, що інформація буває різною. А якою саме? Для того, щоб її класифікувати треба покласти щось в основу, тобто вибрати за критерій оцінки. Дамо класифікацію за способом трактування інформації

  • 1) усна (звукова);
  • 2) письмова;
  • 3) графічна;
  • 4) чисельна;
  • 5) керуюча.

Можна поділити інформацію на правду і брехню, актуальну і неактуальну, суб’єктивну і об’єктивну, цікаву і нецікаву і т.д. Але ми звикли кожен день ділити її за способом сприйняття, а саме: смак, зображення, запах, звук, механічне подразнення.

 Інструктаж з БДЖ

Практична робота на компютері

Робота  з комп’ютером заповнити у середовищі  текстового редактора таблицю

 

 

  •  

 

Давайте перевіримо наші твердження.  

Гра руханка . Учні об’єднуюють в групи .Одна з груп дається завдання знайти показати  і порахувати у класі предмети зеленого кольору, іншій  з закритими очами впізнати предмети , третій з закритими очима розпізнати продукти за смаком  , четвертій описати і показати мімікою , жестами  репродукцію картини, п’ятий мімікою показує однокласникам  ( їзду на велосипеді, купання в річці, гру у футбол та ін..).

Діти , а що ми можемо зробити з інформацієї?

По перше ми її усвідомлюємо, обробляємо, потім аналізуємо і якщо треба зберігаємо або у певному вигляді передаємо іншим. Але для цього на потрібно виділити  певні дані та проаналізувати їх.

 За ці процеси  в комп’ютері відповідають  внутрішня та зовнішня пам’ять. А які ще засоби збереження інформації вам відомі( книги, касети , фотографії, відео та аудіо записи, схеми). Щоб відновити інформацію , спочатку її треба перенести в оперативну пам'ять- наприклад ви диктуєте номер свого мобільного телефону своєму товаришу.Цим самим ви передаєте інформацію. Ми обмінюємось книгами, записами фільмів або просто  розповідаємо один одному певні історії та факти.

Для передачі інформації нам не обхідно мати  об’єкт , який буде сприймати інформацію. Наш друг, записна книга, відео камера, мобільний телефон та ін . Отже одні й тіж об’єкти можуть бути як джерелом інформації(носієм) так і засобом передачі  або збереження. Але інколи наша інформація може бути не повною.

Гра « Зіпсований телефон»

 Якщо частина інформації втрачена і ми не можемо її розпізнати то вона перетворюється на шум

Підсумки уроку

 Діти , а зараз ми з вами складемо сінквейн до слова інформація

Фронтальна бесіда за питаннями

Що нового ви дізналися на уроці?

Чим відрізняються поняття інформація, повідомлення, шум?

 Якими способами опрацювання інформації ми користувалися на уроці?

Який з них був найзрозумілішим і доступним для вас

Домашнє завдання  Опрацювати навчальний матеріал підручника, зробити малюнок «Способи сприйняття інформації », «Способи збереження та передачі інформації»

Оцінка  уроку

Рефлексія

 Ось настав дзвіночка строк

Бо закінчився урок,

На перерві  добре спочивайте

Та про урок наступний  ви не забувайте,

docx
Додано
28 березня
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку