«Посієш вчинок – пожнеш звичку»

Про матеріал

У кожного з нас є внутрішній світ. І цей світ неповторний: зі своїми особливостями, причудами. А чи досить часто ми з вами маємо можливість зустрітися зі своїм внутрішнім світом?Хочемо ми того чині, саме звички, причому не лише ті, якихвсізазвичайхочутьпозбутися, але і ті, яких ми просто не помічаємо, задають темп і напрям нашому життю.

Перегляд файлу

Тема. «Посієш вчинок – пожнеш звичку»

Мета: формувати  відповідальність за свої вчинки, навички спілкування в колекти­ві; формувати активну життєву позицію, вміння бути самим со­бою; розвивати логічне мислення, увагу, комунікативність, уміння аналізувати власні вчинки, давати їм моральну оцінку; виховувати в учнів високі моральні якості.

Обладнання:  свічка,плакатДерево добрих справ,скринька,чарівна палочка.

Хід заняття:

Учитель.Доброго дня, любі діти! Я прошу Вас хвилинку постояти. Хай першими сядутьуважність та щирість, другими – сердечність та чуйність, а згодом – доброта та милосердя. Ви завагалися? А чому? Я не випадково зупинила вас. Кожен на хвилинкузамислився над чистими джерелами своєї душі.

Поверніться, будь-ласка, один до одного, покладіть долоні своєму товаришу. Ви відчуваєте тепло його руки. Це тепло його серця і тепло душі. Воно зігріває Вас, так як і багатство Ваших душ може зігріти ближнього.

 

                                         Розпочинається година доброти,

Тож прошу Вас серця свої відкрити,

Щоб зрозуміти і запам’ятати,

Лише з добра усе бере початок!

 

Умене в руках чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати про те, що там побачили, аж доти, доки всі найцікавіші і найсміливіші не зазирнуть до скриньки.

(Діти по черзі заглядають у скриньку)

То кого ви побачили в чарівній скриньці?

(Себе! – відповідають діти, на дні скриньки дзеркало!)

Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе, людину – найцінніший скарб. Кожен із вас – неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні і саме такої більше на цій землі немає і ніколи не було.

 У кожного з нас є внутрішній світ. І цей світ неповторний: зі своїми особливостями, причудами. А чи досить часто ми з вами маємо можливість зустрітися зі своїм внутрішнім світом? Сьогодні у нас буде така можливість.

 Тема нашого заняття: «Посієш вчинок – пожнеш звичку»

         Посієш думку – пожнеш вчинок.

Посієш вчинок – пожнеш звичку.

Посієш звичку – пожнеш долю».

Ця східна мудрість- не просто гарний вислів, а дуже чітка інструкція до дії. Хочемо ми того чині, саме звички, причому не лише ті, якихвсізазвичайхочутьпозбутися, але і ті, яких ми просто не помічаємо, задають темп і напрям нашому життю.

 

Діти,я познайомлю вас із нашою гостею. Це свічечка. Погляньте, яка унеї вогненна зачіска. Вам приємнодивитися на її полум’я? А якщо піднести руки ближче до вогника, що ми відчуємо? (Тепло). Як вигадаєте, чи може людинас вітитися, як свічка, і дарувати світло і тепло?(Так) За якої умови це може статися? (Коли людина робить добрі справи, гарні вчинки).

       У доброї людини очі сяють, як зорі, а своїми добрими вчинками вона заспокоює,ніби притягує до себе. Якщо накрити свічку скляним ковпаком, то побачимо: світло є, а тепла ми не відчуваємо. Запалена свічка-добра, щира людина, а свічка накрита ковпаком-людина, яка дбає тільки про себе. Нехай свічечка залишиться з нами і нагадує нам, якою людиною треба бути.

Свічка прийшла до нас з подарунком – цікавою історією.

ДОБРИЙ    ВЧИНОК

Пташина мерзне під вікном:

Лежить  з  поламаним крилом.

 Мороз  скував сльозу пташину 

Від  болю  гинее біля  тину.

 Птахи  –це теж створіння  Боже:

 І  їм хтось завжди допоможе.

 Тут  раптом  з  хати вийшов хлопчик,   

 Й  від  страху  аж принишк горобчик.

Схиливсь Сергійко біля  тину,

Підняв поранену пташину.

 „Мерщій,  мерщій ходім  до  хати   

 Тебе  вже  треба  рятувати”.

 А  через  місяць,  мов вітрець, 

Літав  у  хаті горобець.

 Почав  Сергійко віспівати,

Стримів  з  кімнати  до  кімнати.

 О  любий сину,    каже мати,   

 Здоровий  він,  бо  став  літати”. 

 Коли  пора  прийшла розлуки,

Сергійко птаха  взяв  на  руки:

 „Лети,  мій друже,  та  колись 

 На  хвильку,  любий,  повернись”.   

Він вірив,  знав,  що  так  і  буде   

Ніколи  пташка  не  забуде.

 На  волю  випурхнув горобчик.

 

 1. Гра «Добрi i поганi вчинки»

— Зараз я запропоную запитання, а ви, якщо так вчинить добра людина, плеснете в долонi, а якщо так може вчинити невихована людина, то залишитеся сидіти спокiйно.

• Допомагати мамi мити посуд.

• Робити комусь зле, якщо вiн цього не бачить.

• Не вмиватися.

• Берегти рiдну природу та охороняти її.

• Шанувати працю iнших людей.

• Галасувати, коли хтось вiдпочиває.

• Бути вихованою, стриманою дитиною.

• Обманювати, хвалитися.

• Насмiхатися з чужого горя.

• Добре вчитися, багато читати.

• Не слухати батькiв.

• Допомагати друзям у бiдi.

• Дiлитися тим, що є в тебе.

• Ображати iнших.

• Захищати слабкого.

• Спати на уроках.

• Красти,

• Любити своїх батькiв.

• Ображати тварин.

• Сваритися.

   Молодцi! Ви дiйсно виростете хорошими людьми, а вашi вчинки будуть завжди достойними.

 

2. Гра «Добрi чарiвники»

 

— А зараз я пропоную вам стати добрими чарiвниками. У мене є чарiвна паличка. Кожен iз вас буде передавати паличку iншому i називати тільки хорошi вчинки дiтей класу або ваших друзiв. (дiти беруть паличку i називають хороший вчинок свого однокласника, друга, знайомого...)

 

Бачите, як багато в нас гарного, доброго. Намагатимемось i надалi берегти i примножувати цiд обрi вчинки. Щоб вашi обличчя були завжди радiснi вiд того, що ви зробили доброго, а на обличчiнiколи не зникала усмiшка.

Блок «Дерево добрих справ»

  • Добрі слова – це коріння.
  • Добрі думки – квіти.
  • Добрі справи – плоди.
  • Добрі серця – сади.

Відсьогодні у нашому класі буде поряд з Вами жити «дерево добрих справ». Воно допоможе нам планувати важливі справи, які ми запишемо на листочках. Весною і влітку дерево буде зеленим, восени – жовтим, а взимку – білосніжним. Надворі середина зими, і наше дерево доброти сьогодні вперше одягнеться у біле вбрання. Я пропоную кожному взяти один листочок і записати ту добру справу, яку Ви плануєте зробити взимку. Коли ж ці справи будуть виконані, листочки замінимо на нові. Беріться до роботи.

(Учні пишуть свої задуми)

(Деякі учні на прохання вчителя зачитують свої записи)

 Ну що ж, нехай тоді оживе наше «дерево надії, ласки і добра».

1учень

Ніколи зла нікому не творіть,

Бо зло вертатися погану звичку має.

Добро творіть, усім добро робіть,

І втомисерденько нехай не знає.

ЗЛюбов'ю в серці, з радістюживіть,

Учіться людям сонечкомсвітити.

І доброту в своїйдушіносіть,

Умирі й злагодіучітьсяжити

2учень

Коли тибудешдобрим,

Протебе люди скажуть.

Ніколи не забудуть про ввічливість твою.

 У школі і удомаусім давно відомо

Щодобрих не народжують, а добримистають.

 

3 учень

Не лінуйтесь робити добро

Лише зла не бажайте нікому

Бо воно, як велика гора

Стане вам на шляхові земному.

 

4учень

І старайтесь робити добро

День і ніч, і у кожну хвилину,

Щоб серденько, як сонце цвіло,

Це хорошою робить людину!

 

Учитель.

Діти! А чи знаєте ви, що слово - це справжнє диво. Воно може бути другом, а може бути ворогом. Словом можна потішити, підбадьорити, підняти зі зневіри людину, а можна образити, завдати смутку, поранити.

Притча Все залишає свій слід

Отож запам’ятайте правило: умій дивитися на себе зі сторони і оцінювати правильно свої вчинки.

Правила чесності.

Сказав - зробив.

Помилився - визнай.

Забув - попроси пробачення.

Говори те, що думаєш.

Не впевнений - не обіцяй.

Не можеш сказати правду - поясни, чому.

Не видавай чужу таємницю.

Тому важливо, щоб кожен з вас докладав зусиль для формування своєї духовної сили, свогорозуму, бо саме розум людини є тим «директором», який керує кожним із нас.

 

А зараз я пропоную скласти розповідь про себе, але про себе  в майбутньому. Уявіть себе дорос­лими. Ваші розповіді я збережу, до них ми повернемося в 9 класі та порівняємо, як змінилися ваші думки і мрії за ці роки.

(Учитель роздає заготівки листів) Лист до себе в майбутньому

Учні заповнюють бланк відповідей. Звучить музика.Учитель збирає  відповіді та складає у таємну скриньку.

Чарівний пакет

Учні на листочках пишуть свої погані звички.Називають їх та по черзі кидають у пакет-скриньку

Притча Все в твоїх руках

 

Інтерактивна вправа “Острови”.

 

Наближається до кінця наша зустріч. Кожна людина повинна робити власний вибір у житті. Подивіться на ці острови. Де ви хотіли б оселитися? Напишіть своє ім’я на смужці, приклейте на обраний острів. (На дошці плакат з островами з написами: “Друзі”, “Гроші”, “Доброта”, “Здоров’я”, “Іграшки”, “Сім’я”).

       (Обґрунтування вибору дітей.)

 

 

Підсумок.

       – Сьогодні нам булозатишно і приємно. І не тільки тому, що наша свічечка нас зігрівала і світила нам, а тому, що в кожній людині є доброта.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лист до себе в майбутньому

 У майбутньому я,  звичайно,буду  людиноюце означає

Я буду працювати _____________________________________________________

На роботі я буду намагати­ся працювати так, щоб людям з  мною було ______   

 А для цього важливо пам'ятати про те, що__________________  

У мене буде сім 'я. Я хочу, щоб взаємини між всіма _____________________________________________________________        

У своїй поведінці з ними я буду___________________

Особливу увагу, турботу я буду ппиділяти_____________  тому що___________________________________________________

У мене будуть друзі, з якими я___________________________________________

Але головне, до чого я буду прагнути у майбутньому це___________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Цибіна Галина
Додано
20 серпня 2018
Переглядів
4043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку