Розглядаємо головні принципи краудфандингу, популярні міжнародні та українські краудфандингові платформи, а також найбільш успішні проекти, фінансування яких було здійснено за рахунок доброчинних внесків.

Доводилось вам чути від школярів, що вивчення певних предметів є нецікавим через те, що незрозуміло, де використовувати знання, які отримано під час уроку? Чому так? Імовірно, через те, що на багатьох уроках у середній та старшій школі багато теорії та обмаль практики!

Звісно, можна довго полемізувати, чому таке відбувається, а можна почати використовувати проектний метод навчання, який дозволяє поєднувати навчальну теорію з вирішенням реальних завдань із повсякденного життя.

Правда вже цікавіше? Принаймні точно зрозуміліше більшості школярів! А можна піти далі: запропонуйте учням на основі отриманих знань вигадати разом ідею проекту, який зможе зацікавити інших людей і принести їм користь! Значно цікавіше, правда? Адже більшість школярів мріє стати винахідниками, бізнесменами, науковцями тощо. Залишається спрямувати їхні ідеї та енергію у відповідне русло та мотивувати. А найкращою мотивацією може стати реальний шанс отримати гроші на втілення власної ідеї за допомогою краудфандингу!

Що таке краудфандинг та як це працює

Краудфандинг (з англ. Crowdfunding, crowd – «громада», funding – «фінансування»), або «фінансування громадою», – це спосіб залучення коштів від багатьох фізичних осіб через мережу інтернет на реалізацію власного суспільно корисного проекту.

Проекти можуть бути будь-якого спрямування – культурні, соціальні, політичні, IT тощо. Головна вимога – цікава оригінальна ідея, яка має бути представлена та оформлена на спеціальній онлайн-платформі так, щоб її цінність була зрозуміла кожному потенційному спонсору чи меценату.

Скрайбінг  про те, що таке краудфандинг та які ключові етапи втілення проекту (перегляд доступний із субтитрами будь-якою мовою)

За прогнозами Всесвітнього Банку, до 2025 року щорічні вкладення в краудфандинг збільшаться до $93 млрд, хоча ще 10 років тому його ще не існувало в жодній країні.

Перший музичний краудфандинговий сайт було створено у США в 2001 році, а у 2006-2012 роках почали активно з'являтися масштабні краудфандингові платформи. Наразі такі платформи є практично у кожній країні.

Який бюджет найуспішніших краудфандингових кампаній

Якщо звернутися до пошукової системи Google, можна без зусиль за кілька хвилин знайти декілька десятків різноманітних краудфандингових сайтів, серед яких найбільш потужними є міжнародні платформи Kickstarter та Indiegogo. Однак, чи дійсно вони дозволяють зібрати кошти на повноцінне  втілення проектів? Які проекти були найбільш успішними? Чи можна зібрати за допомогою краудфантингу велику суму грошей?

Проекти з найбільшим бюджетом в історії краудфандингу

Найбільш гучні проекти запускалися на платформах Kickstarter та Indiegogo. Найуспішнішими з них є такі:

  • розумний водонепроникний годинник Pebble Time – зібрано понад $ 20,3 млн (2015 рік);
  • сумка-холодильник Coolest Cooler – $ 13,3 млн (2014 рік);
  • настільна гра Kingdom Death: Monster 1.5 – $12,3 млн (2016 рік);
  • сучасний вулик Flow Hive – $12,2 млн (2015 рік);
  • ігрова консоль Ouya – $8,6 млн (2012 рік);
  • сумка-наплічник для фотографів The Everyday – $6,6 млн (2016 рік).

Найбільші українські проекти, які було профінансовано за допомогою краудфандингових платформ

Українські проекти також неодноразово фінансувалися та популяризувалися за допомогою краудфандингу як на національних, так і на міжнародних платформах. Чи можна розмістити свій проект на міжнародній платформі та зібрати потрібну суму на втілення власної ідеї? Так! Ось приклади досить успішних кампаній:

  • кулон Senstone, що перетворює усне мовлення на друкований текст з точністю до 97% та розпізнає 12 мов (зібрано понад $400 тыс, 2017 рік);
  • розумний настільний годинник LaMetric (зібрано $ 369 тис, 2014 рік);
  • фотокамера з переробленого картону Jollylook, що об'єднує розкладний форм-фактор, дизайн у стилі ретро іпринцип миттєвого друку, при цьому не маючи жодної електронної деталі  (було зібрано $375 тис, що в 10 разів перевищило необхідний мінімум);
  • дерев'яний 3D-конструктор Ugears, було зібрано понад $300 тис, 2017 рік.);
  • смарт-пристрій Petcube, за допомогою якого господарі можуть бачити своїх домашніх улюбленців та спілкуватися з ними, перебуваючи на відстані, цей проект було визнано найперспективнішим українським стартапом у 2013 році (було зібрано $251 тис, 2014 рік).

Отже, проекти, які можуть викликати суспільний інтерес досить різноманітні. А чи є можливості популяризувати проект у межах України? Так! Чи є можливість реалізувати у такий спосіб шкільні проекти? І знову ж, так!

Які краудфандингові платформи є в Україні

Якщо у світі краудфандингові кампанії є добре відомим явищем, то в Україні вони лише починають набувати популярності. Наразі спеціальні платформи використовують у різних сферах суспільного життя: від суто комерційних структур до культурних, творчих, соціальних та інноваційних.

На сьогодні в Україні існують такі краудфандингові платформи:

  • Na-starte – це найбільша українська краудфандингова платформа для фінансування інноваційних та творчих проектів. Вона була створена у 2013 році. На цій платформі було запущено багато різнопланових проектів, 15 % з яких знайшли потрібні кошти, збираючи до 100 тисяч гривень. Лідером став проект фільму Георгія Делієва «Одесский подкидыш» – на його реалізацію було зібрано 3,7 млн грн або 124%. Наразі це рекорд для України.

Краудфандингова платформа Na-starte

  • Спільнокошт – найперша в Україні краудфандингова платформа, її було створено у 2012 році на базі платформи соціальних інновацій «Велика Ідея». Тривалий час платформа спеціалізувалася на підтримці некомерційних соціальних проектів, наразі тут популяризуються стартапи різного спрямування. Лідером за збором коштів є проект скаутського руху «Пластуни», на який було зібрано 1,3 млн грн. Також за допомогою коштів, зібраних на цій платформі, були реалізовані такі відомі освітні проекти як Ed-Era, «Мова – ДНК нації», «Є-мова» та багато інших.
  • GoF – освітня краудфандингова платформа, де кожен охочий може запустити кампанію і залучити кошти на реалізацію власної освітньої ініціативи, а також підтримати будь-який проект фінансово.

Програма «Сходини» GoF для шкільних команд

Мета цієї платформи – сприяння позитивним змінам в Україні через втілення у життя цікавих освітніх проектів. GoF було створено у 2016 році. За 2 роки існування за допомогою GoF було профінансовано 41 з 59 поданих ідей, найвідоміша з яких «Компола» – проект компостування відходів у шкільних їдальнях, який було запропоновано двома учнями 6 класу. Цей проект було не тільки профінансовано, його втілення було перетворено на всеукраїнську акцію за підтримки Міністерства екології та охорони навколишнього середовища, а також Міністерства освіти і науки України.

  • Українська Біржа Благодійності – всеукраїнська соціальна інфраструктура онлайн-благодійності. На цій платформі представлені соціальні та благодійні проекти. Мета платформи – об'єднати тих, хто хоче допомогти, з тими, кому потрібна така допомога.

Українська Біржа Благодійності - робимо добро разом!


Хочете більше дізнатися про проектний підхід у навчанні? Цікавать вас те, як створити учнівський проект, який би міг зацікавити всю країну? Про це та багато іншого буде говорити наш лектор, Родченко Володимир Борисович, під час вебінару «Основи формування проектного мислення у фахівців педагогічної галузі», трансляція якого відбудеться 15 листопада о 18.00.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter
Коментарі

Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.