Позакласний захід «Конкурс веселих та винахідливих фізиків та математиків»

Про матеріал
Позакласний захід «Конкурс веселих та винахідливих фізиків та математиків» (8 – 9класи) Обладнання: метроном; емблеми; подарунки суперникам; музич¬ний супровід; прилади для дослідів; малюнки при¬ладів; портрети вчених. Участі, беруть дві команди: 9-х класів «Електроліт», 8-х кла¬сів — «Спектр». План сценарію КВВФ 1.Вступне слово ведучих. 2. Привітання команд. 3. Дуель капітанів. 4. Слово журі. 5. Розумова розминка команд. 6. Дуель команд. 7. Слово журі. 8. Сюрпризи-подарунки. 9. Крилаті слова великих людей. 10. Слово журі. 11. Конкурс уболівальників. 12. Конкурс художників. 13. Слово журі. 14. Конкурс команд. 15. Конкурс капітанів. 16. Слово журі. 17. Конкурс уболівальників. 18. Домашнє завдання. 19. Слово журі. 20. Номер художньої самодіяльності. 21 Дуель команд, 22. Слово журі. Вступне слово ведучих Ведучий 1. Доброго вечора, дорогі гості! Ведучий 2. Доброго вечора, шановні вболівальники! Ведучий 1. Ми дуже раді вітати вас на нашому конкурсі веселих І винахідливих фізиків. Ведучий 2. Скорочено цей конкурс називаємо КВВФ. Ведучий 1. Сьогодні ви буде і є свідками найцікавішої боротьСп юних... Ведучий 2. Веселих і винахідливих фізиків із команд «Електроліт» і «Спектр». Ведучий 1. Багато залежить і від вас, шановні уболівальники, від чого, наскільки активними ви будете... Ведучий 2. ...і наскільки успішно виступите в змаганнях уболіваль¬ників. Ведучий І. Своє задоволення або незадоволення діями команд і журі ви можете виражати оплесками і плакатами. Ведучий 2. Але в нашому змаганні не можна... Ведучий 1. ...вигукувати з місця, тупотіти, свистіти. Ведучий 2. Категорично забороняється підказувати. Ведучий 1. Журі може нагородити команду за хорошу підтримку їхніх уболівальників. Ведучий 2. Але журі має право і зняти бали з команди, якщо її члени або вболівальники порушуватимуть порядок змагань. Ведучий 1. Переможців буде нагороджено. Ведучий 2. У спортивних змаганнях, як правило, першими на арену виходять судді. А наш КВВФ — це «інтелектуальний спорт». Ведучий 1. Ось ми і представляємо вам склад журі... Ведучий 2. Прослухайте склад команд (називає). Ведучий 1. Отже, КВВФ починається! {Свисток. Грає футбольний марш, команди по черзі виходять на сцену, ши¬куються під своїми емблемами і по черзі обмінюються привітаннями.) Привітання команд (5 балів) Команда «Електроліт». її девіз «Клянемось фізику любити». Члени команди виступають у костюмах: плащ, біла сорочка, жабо, замість шпаги — фізичний прилад. Капітан одягнений у білу сукню, розписа¬ну формулами. На голові корона, сплетена з радіодеталей, прикрашена призмами, лінзами і т.д. Отже, що таке КВВФ? КВВФ — гарячий час, коли вся людська маса дисоціює на уболі¬вальників і гравців. Гравці команди, що перемогла, заряджені позитив¬но, а ті, що зазнали поразки, — негативно. Журі електронейтральне. Наш перший закон --- закон збереження успіху. Повний запас успі¬ху в обох командах сталий. Він Тільки може переходити від однієї ко¬манди до іншої. Коефіцієнт питомого опору —• не ставлення вчителів до підготовки КВВФ. Коефіцієнт питомого опору обернено пропорційний до оцінок, які ми одержуємо в період підготовки до КВВФ. Існують три закони КВВФ - динаміки: Перший закон. ФІЗИКА + ГУМОР = СОNSТ. Чим більше фізики, тим менше гумору і навпаки. Другий закон. У замкнутій системі залу. колі, гравець тягне час, то глядачів тягне до виходу. Третій закон. Сили взаємодії команд, що змагаються, протилежні за напрямом, але не рівні за значенням. Рівнодійна цих сил завжди на¬прямлена в бік команди, що перемагає. Узагальнивши велику спадщину, минулого, ми робимо свій внесок у скарбницю КВВФської думки. Ми живемо у вік бурхливого науково-технічною прогресу. У вік, коли інформація за 10 років подвоюється, а за дві ночі до екза¬мену збільшується в 10 разів. Ми запрошуємо і наших суперників узята участь у розробці ціка¬вої і актуальної проблеми: більше фізики найкращої якості з наймен¬шими затратами. Команда «Спектр». Під звуки музики вбігають її учасники на сце¬ну, розмахуючи різноколірними стрічками. В руках книжки Сьогодні в шкільному залі Всі фізиками стали. Веселі запитання Повніші ми вам задати. Адже з жартом веселіше, Сміх — справі не заважає. І огляду наших знань Він допомагає. Хто знає — той відповість, Хто здогадався — скаже. Хоча фізика підступна, Не журимось ми. За правильне словечко Поставить по п'ятірці Любиме, рідне, Надійне журі. Сьогодні в шкільному залі Всі фізиками стали. Нелегкі завдання Прийдеться нам рішать. Нехай переможуть всезнайки, Допитливі діти. Хто вчиться серйозно, Прагне багато знати. Але не забувайте: хто багато знає, той більше забуває, але хто біль¬ше забуває, той менше знає; хто менше знає, той менше забуває, хто менше забуває, той більше знає. Так для чого ж навчатися? А хоча б для того, щоб знати, що таке спектр! А спектр — солідарний перспективний ерудований колектив тем¬пераментних учнів. І тільки «Спектр» допоможе вам доторкнутися до прекрасного і різноманітного світу великої науки фізики. А що ж таке фізика? Фізика — це не тільки закони великих учених, а й прості істини для учнів. Так, у процесі багаторічної праці ми при¬йшли до таких грандіозних висновків: 1. Те, що може зламатися, обов'язково зламається. 2. Якщо експеримент удався одразу, значить, апаратура несправна. 3. Коли всі ваші оригінальні способи здійснити експерименти ви¬являться безрезультатними, прочитайте інструкцію. 4. Після чого, як розібрали і зібрали який-небудь пристрій, декілька деталей виявляться зайвими. 5. Час невблаганний. 1 ось як змінився навіть закон Архімеда: якщо тіло, занурене у воду, через півгодини не випливе, значить, воно по¬тонуло. Ех, фізика! Наука фізика! Ми рухаємося зі швидкістю свіїла, за¬лишаючи після себе нові закони, правила, принципи. Але пройдуть роки, тисячоліття, вчені відкрию!ь нові закони Адже що не зробиш для улюбленої фізики! Візьмеш конспект під руку, вдихнеш піибоко і вирушиш назустріч невідомому, робити свої відкриття. Дуель капітанів (3 бали) Капітани команди «Спектр», пропонує назвати помилки, допуще¬ні в листі вченого-сусід: «Ви пишете, що на Місяці є люди і племена. Цього не може бути ніколи, бо якби люди жили на Місяці, то закривали б нам магічне і чарівне світло його своїми будинками і буйними пасовиськами. Без дощу люди не можуть жити, а дощ іде вниз на землю, а не втору на Місяць. Люди, які жили б на Місяці, падали б униз на Землю, а цього не буває. Чи можуть житті люди на Місяці, якщо він існує тільки вночі, а вдень зникає? І уряди не можуть дозволити жити на Місяці, бо на ньому з причини великої відстані можна переховуватися від повинностей дуже легко!» Капітан команди «Електроліт» читає казку-загадку «Три тро¬янди». «У прекрасному Болістані — країні троянд - жив моло¬дий Акин, поет-співець. А в саду Акина цвіли три чудові троянди. Якось уночі, складаючи свої, пісні, Акин почув, що йому вторить із саду чийсь надзвичайно приємний дзвінкий голос. Він огля¬нув увесь сад, але нікого не знайшов. Наступної ночі повторилося те саме. Хтось разом з ним співав його пісні, і він не міг збагнути, хто це. Знову настала ніч. Акин вийшов у сад, заспівав свою пісню і виразно почув позаду знайомий дзвінкий голос. Акин швидко озирнув¬ся і побачив прекрасну дівчину. Дівчина спробувала сховатись. — Стій! — вигукнув Акин. — Зупинися! Хто ти, звідки знаєш мої пісні? — Я одна з тих троянд, що цвітуть біля твоєї юрти. Щоночі я перетворююсь у дівчину, але як тільки зачервоніє схід, знову стаю трояндою. Якщо вранці серед трьох троянд ти впізнаєш мене, чари розсіються і я стану дівчиною, тільки ж не помились! Якщо помилиш¬ся, я назавжди запишуся трояндою. Сказавши це, дівчина зникла. Коли зійшло сонце. Акин підійшов до трояндового куша. Він довго дивився на троянди, боявся помилитися. — Це ти! — нарешті ската він і показав на одну з троянд. Червоні пелюстки обсипалися, і біля куща з'явилася дівчина. Як Акин серед трьох зовсім однакових троянд упізнав чарівну?» (На одній їз троянд роси не було.) Розумова розминка команд Ведучий І. Змагання команд лише почалося. Попереду ше багато хвилювань і труднощів. Щоб підготувати іравнів до складних випро¬бувань, ми вирішили провести розумову розминку команд. Ведучий 2. Ми ставитимемо командам по черзі запитання. На обміркування відповіді дасться не більше 10 с. Відповісти треба до удару гонга. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Ведучий 1. Запитання -; рубрики «Чи згоден ти з тим, що...» і) ...з крана самовара падають більші краплі, коли вода в ньому га¬ряча .' 2} ...вологе повітря має більшу густину, ніж сухе, і тому перед до¬щем атмосферний тиск збільшується? .5 і ...супутник Землі може обертатися по орбіті як завгодно великого радіуса? (Не може. На віддалях понад 900 тис. км сила земного тяжіння практично не діє.) 4) ...дія гідравлічного преса на Землі не відрізняється від дії на Мі¬сяці? (Так.) (Кожну відповідь ведучий коментує.) Дуель команд 1. Представники команд показують по черзі досліди. Команди-суперниці обмірковують його і пояснюють (2 бали). 2. Вивішують 2 плакати, по одному для кожної команди. Члени ко¬манд протягом 2-х хвилин розглядають їх, а потім відповідають на за¬питання. Сюрпризи-подарунки. Команди обмінюються подарунками (4 бали). Запитання: які фізичні явища можна продемонструвати за допомо¬гою двох предметів, які заховані у торбинці? Торбинки можна тільки обмацати. Крилаті слова великих людей. На сцену виносять 4 портрети і 4 плакати, на яких написано висловлювання вчених (4 бали). Завдання командам: прочитавши висловлювання на кожному пла¬каті, знайти портрет ученого, якому воно належить, назвати його пріз¬вище, ім'я та по батькові, основні етапи життя, розповісти, якими від¬криттями він прославився і з якого приводу сказав написані на плакаті слова. Команди колективно готують відповіді протягом 10 хв. Дерзайте ныне ободренны Раченьем вашим показать, Что может собственных Платонов И быстрых разумом Невтонов Российская земля рождать. (М.В .Ломоносов.) «Я росіянин, і всі свої знання, всю свою працю, всі свої досягнення маю право віддати тільки своїй Вітчизні». (О.С.Попов.) «Людина полетить, спираючись не на силу своїх м'язів, а на силу свого розуму». (М.Є.Жуковський.) «Людство не залишатиметься вічно на Землі, а в погоні за світлом і простором спочатку несміливо проникне за межі атмосфери, а потім завоює собі весь навколосонячний простір». (К.Е.Ціолковський.) Конкурс уболівальників Під час підготовки до наступного виступу ведучі проводять цей кон¬курс. Називають букву, наприклад, Л. Хтось із уболівальників однієї команди називає прізвище вченого в галузі фізики, природознавства і техніки, що починається на цю букву. Доки ведучий тричі вдарить у долоні, вболівальник другої команди повинен назвати інше прізви¬ще на цю саму букву. Потім черга вболівальників першої команди і т.д. Якщо після трьох ударів уболівальники однієї з команд не назвали прізвища, вони втрачають чергу, прізвище називають уболівальники другої команди. Після двох пропусків черги гра припиняється, коман¬ді, вболівальники якої не мали пропусків, додається 1 бал. Прикла¬ди прізвищ: Левкіпп, Лукрецій, Ломоносов, Ленц, Лебедєв, Лобачев¬ський, Лоренц, Ланжевен, Лодигін, Ландау, Лазаренко та ін. Конкурс художників На дошці вивішують схему електричного кола. Два художники від обох команд стоять спинами до схеми. Два представники від команд розглядають схему (10 с), а потім протягом 1 хв описують словами її зміст. Кожен художник повинен за описом представника своєї команди накреслити схему крейдою на дошці. Малюнки художників порівню¬ють з оригіналом (2 бали). Конкурс команд Командам дають по пакету. В кожному пакеті малюнки (зображен¬ня інструментів, приладів або їх деталей). Треба розвісити малюнки в такому порядку, щоб початкові букви назв приладів складали прізви¬ще відомих учених-фізиків (5 балів). Гра «Не зіб'юсь». Капітани роблять по 10 кроків. Кожного разу на¬зивають фізичні терміни. Вболівальникам обох команд, які сидять у перших трьох рядах, по черзі дають набір букв. Хто швидше складе слово, яке означає фізич¬ний прилад? 1-й ряд. Термометр - гігрометр. 2-й ряд. Манометр - барометр. 3-й ряд. Телескоп - телеграф. 1. Запропонуйте фізичний фокус. 2. Інсценівка на фізичну тематику. Номер художньої самодіяльності (2 учня від команди, 3 бали) Виконати пантоміму. 1. Ви не вивчили уроку, а вчитель викликає вас відповідати. Як ви будете вести себе в цьому випадку? 2. На сніданок смажена риба і гарячий чай. До дзвінка 5 хвилин. Ваші дії. Дуель команд Команди ставлять одна одній заздалегідь приготовані запитання (по 3—4 запитання будь-якої форми). 1. Горіли три свічки. Дві погасли. Скільки залишилося? (Дві. Та, яку не погасили, згоріла.) 2. Як визначити вагу одного сірника? 3. Повітряну кульку в земних умовах наповнили легким газом так, що вона плаває у повітрі. Уявимо собі, що космонавт візьме з собою цю кульку на Місяць, де атмосфери майже немає. Як пово¬ дитиметься кулька на Місяці, якщо вона не легша від внутрішнього тиску? (Кулька перебуватиме в спокої.) 4. Якби змагання з підніманням штанги, бігу на швидкість і дальність, стрибків у висоту і довжину проводити на Марсі, то які б із земних рекордів були побиті? Атмосферні відмінності не враховувати. (Всі. крім бігу на швидкість.) 5. Кому належать горді слова «Дайте мені точку опори і я підніму Землю» і з якого приводу вони сказані? 6. Чи існують озера, в яких людина не може потонути? (Озера Ель¬ тон і Баскунчак, затока Кара-Бораз-Гол та ін.) 7. Чи потоне шматок заліза у воді на штучному супутнику Землі? (На супутнику тіла невагомі, а закони плавання зумовлені вагою.) 8. Що із землі не піднімеш? (Тінь.)
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Позакласний захід

«Конкурс веселих та винахідливих фізиків та математиків»

(8 – 9класи)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обладнання: метроном; емблеми; подарунки суперникам; музич­ний супровід; прилади для дослідів; малюнки при­ладів; портрети вчених.

Участі, беруть дві команди: 9-х класів «Електроліт», 8-х кла­сів — «Спектр».

План сценарію КВВФ


1.Вступне слово ведучих.

  1. Привітання команд.
  2. Дуель капітанів.
  3. Слово журі.
  4. Розумова розминка команд.
  5. Дуель команд.
  6. Слово журі.
  7. Сюрпризи-подарунки.
  8. Крилаті слова великих людей.
  1. Слово журі.
  2. Конкурс уболівальників.
  3. Конкурс художників.
  4. Слово журі.
  5. Конкурс команд.
  6. Конкурс капітанів.
  7. Слово журі.
  8. Конкурс уболівальників.
  9. Домашнє завдання.
  10. Слово журі.
  11. Номер художньої самодіяльності. 21 Дуель команд,

22. Слово журі.


Вступне слово ведучих

Ведучий 1. Доброго вечора, дорогі гості!

Ведучий 2. Доброго вечора, шановні вболівальники!

Ведучий 1. Ми дуже раді вітати вас на нашому конкурсі веселих і винахідливих фізиків.

Ведучий 2. Скорочено цей конкурс називаємо КВВФ.

Ведучий 1. Сьогодні ви буде і є свідками найцікавішої боротьСп юних...

Ведучий 2. Веселих і винахідливих фізиків із команд «Електроліт» і «Спектр».

Ведучий 1. Багато залежить і від вас, шановні уболівальники, від чого, наскільки активними ви будете...

Ведучий 2. ...і наскільки успішно виступите в змаганнях уболіваль­ників.

Ведучий І. Своє задоволення або незадоволення діями команд і журі ви можете виражати оплесками і плакатами.

Ведучий 2. Але в нашому змаганні не можна...

Ведучий 1. ...вигукувати з місця, тупотіти, свистіти.

Ведучий 2. Категорично забороняється підказувати.

Ведучий 1. Журі може нагородити команду за хорошу підтримку їхніх уболівальників.

Ведучий 2. Але журі має право і зняти бали з команди, якщо її члени або вболівальники порушуватимуть порядок змагань.

Ведучий 1. Переможців буде нагороджено.

Ведучий 2. У спортивних змаганнях, як правило, першими на арену виходять судді. А наш КВВФ — це «інтелектуальний спорт».

 

Ведучий 1. Ось ми і представляємо вам склад журі...

Ведучий 2. Прослухайте склад команд (називає).

Ведучий 1. Отже, КВВФ починається!

{Свисток. Грає футбольний марш, команди по черзі виходять на сцену, ши­куються під своїми емблемами і по черзі обмінюються привітаннями.)

Привітання команд (5 балів)

Команда «Електроліт». її девіз «Клянемось фізику любити». Члени команди виступають у костюмах: плащ, біла сорочка, жабо, замість шпаги — фізичний прилад. Капітан одягнений у білу сукню, розписа­ну формулами. На голові корона, сплетена з радіодеталей, прикрашена призмами, лінзами і т.д.

Отже, що таке КВВФ?

КВВФ — гарячий час, коли вся людська маса дисоціює на уболі­вальників і гравців. Гравці команди, що перемогла, заряджені позитив­но, а ті, що зазнали поразки, — негативно.

Журі електронейтральне.

Наш перший закон --- закон збереження успіху. Повний запас успі­ху в обох командах сталий. Він тільки може переходити від однієї ко­манди до іншої.

Коефіцієнт питомого опору —• не ставлення вчителів до підготовки КВВФ. Коефіцієнт питомого опору обернено пропорційний до оцінок, які ми одержуємо в період підготовки до КВВФ.

Існують три закони КВВФ - динаміки:

Перший закон. ФІЗИКА + ГУМОР = СОNSТ. Чим більше фізики, тим менше гумору і навпаки.

Другий закон. У замкнутій системі залу. колі, гравець тягне час, то глядачів тягне до виходу.

Третій закон. Сили взаємодії команд, що змагаються, протилежні за напрямом, але не рівні за значенням. Рівнодійна цих сил завжди на­прямлена в бік команди, що перемагає.

Узагальнивши велику спадщину, минулого, ми робимо свій внесок у скарбницю КВВФської думки.

Ми живемо у вік бурхливого науково-технічною прогресу. У вік, коли інформація за 10 років подвоюється, а за дві ночі до екза­мену збільшується в 10 разів.

Ми запрошуємо і наших суперників узята участь у розробці ціка­вої і актуальної проблеми: більше фізики найкращої якості з наймен­шими затратами.

Команда «Спектр». Під звуки музики вбігають її учасники на сце­ну, розмахуючи різноколірними стрічками. В руках книжки

Сьогодні в шкільному залі

Всі фізиками стали.

Веселі запитання

Повніші ми вам задати.

Адже з жартом веселіше,

Сміх — справі не заважає.

І огляду наших знань

Він допомагає.

Хто знає — той відповість,

Хто здогадався — скаже.

Хоча фізика підступна,

Не журимось ми.

За правильне словечко

Поставить по п'ятірці

Любиме, рідне,

Надійне журі.

Сьогодні в шкільному залі

Всі фізиками стали.

Нелегкі завдання

Прийдеться нам рішать.

Нехай переможуть всезнайки,

Допитливі діти.

Хто вчиться серйозно,

Прагне багато знати.

Але не забувайте: хто багато знає, той більше забуває, але хто біль­ше забуває, той менше знає; хто менше знає, той менше забуває, хто менше забуває, той більше знає.

Так для чого ж навчатися?

А хоча б для того, щоб знати, що таке спектр!

А спектр — солідарний перспективний ерудований колектив тем­пераментних учнів. І тільки «Спектр» допоможе вам доторкнутися до прекрасного і різноманітного світу великої науки фізики.

А що ж таке фізика? Фізика — це не тільки закони великих учених, а й прості істини для учнів. Так, у процесі багаторічної праці ми при­йшли до таких грандіозних висновків:

  1.    Те, що може зламатися, обов'язково зламається.
  2.    Якщо експеримент удався одразу, значить, апаратура несправна.
  1.    Коли всі ваші оригінальні способи здійснити експерименти ви­являться безрезультатними, прочитайте інструкцію.
  1. Після чого, як розібрали і зібрали який-небудь пристрій, декілька деталей виявляться зайвими.
  2. Час невблаганний. 1 ось як змінився навіть закон Архімеда: якщо тіло, занурене у воду, через півгодини не випливе, значить, воно по­тонуло.

Ех, фізика! Наука фізика! Ми рухаємося зі швидкістю свіїла, за­лишаючи після себе нові закони, правила, принципи. Але пройдуть роки, тисячоліття, вчені відкрию!ь нові закони Адже що не зробиш для улюбленої фізики! Візьмеш конспект під руку, вдихнеш піибоко і вирушиш назустріч невідомому, робити свої відкриття.

Дуель капітанів (3 бали)

Капітани команди «Спектр», пропонує назвати помилки, допуще­ні в листі вченого-сусід: «Ви пишете, що на Місяці є  люди і племена. Цього не може бути ніколи, бо якби люди жили на Місяці, то закривали б нам магічне і чарівне світло його своїми будинками і буйними пасовиськами. Без дощу люди не можуть жити, а дощ іде вниз на землю, а не втору на Місяць. Люди, які жили б на Місяці, падали б униз на Землю, а цього не буває. Чи можуть житті люди на Місяці, якщо він існує тільки вночі, а вдень зникає? І уряди не можуть дозволити жити на Місяці, бо на ньому з причини великої відстані можна переховуватися від повинностей дуже легко!»

Капітан команди «Електроліт» читає казку-загадку «Три тро­янди». «У прекрасному Болістані — країні троянд - жив моло­дий Акин, поет-співець. А в саду Акина цвіли три чудові троянди. Якось уночі, складаючи свої, пісні, Акин почув, що йому вторить із саду чийсь надзвичайно приємний дзвінкий голос. Він огля­нув увесь сад, але нікого не знайшов. Наступної ночі повторилося те саме. Хтось разом з ним співав його пісні, і він не міг збагнути, хто це. Знову настала ніч. Акин вийшов у сад, заспівав свою пісню і виразно почув позаду знайомий дзвінкий голос. Акин швидко озирнув­ся і побачив прекрасну дівчину. Дівчина спробувала сховатись.

— Стій! — вигукнув Акин. — Зупинися! Хто ти, звідки знаєш мої пісні?

  • Я одна з тих троянд, що цвітуть біля твоєї юрти. Щоночі я перетворююсь у дівчину, але як тільки зачервоніє схід, знову стаю трояндою. Якщо вранці серед трьох троянд ти впізнаєш мене, чари розсіються і я стану дівчиною, тільки ж не помились! Якщо помилиш­ся, я назавжди  запишуся трояндою.

Сказавши це, дівчина зникла. Коли зійшло сонце. Акин підійшов до трояндового куша. Він довго дивився на троянди, боявся помилитися.

— Це ти! — нарешті ската він і показав на одну з троянд.

Червоні пелюстки обсипалися, і біля куща з'явилася дівчина. Як Акин серед трьох зовсім однакових троянд упізнав чарівну?»

(На одній їз троянд роси не було.)

Розумова розминка команд

Ведучий І. Змагання команд лише почалося. Попереду ше багато хвилювань і труднощів. Щоб підготувати іравнів до складних випро­бувань, ми вирішили провести розумову розминку команд.

Ведучий 2. Ми ставитимемо командам по черзі запитання. На обміркування відповіді дасться не більше 10 с. Відповісти треба до удару гонга. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Ведучий 1. Запитання -; рубрики «Чи згоден ти з тим, що...»

і) ...з крана самовара падають більші краплі, коли вода в ньому га­ряча .'

2} ...вологе повітря має більшу густину, ніж сухе, і тому перед до­щем атмосферний тиск збільшується?

.5 і ...супутник Землі може обертатися по орбіті як завгодно великого радіуса?

(Не може. На віддалях понад 900 тис. км сила земного тяжіння практично не діє.)

4) ...дія гідравлічного преса на Землі не відрізняється від дії на Мі­сяці? (Так.)

(Кожну відповідь ведучий коментує.)

Дуель команд

  1. Представники команд показують по черзі досліди. Команди-суперниці обмірковують його і пояснюють (2 бали).
  2. Вивішують 2 плакати, по одному для кожної команди. Члени ко­манд протягом 2-х хвилин розглядають їх, а потім відповідають на за­питання.

Сюрпризи-подарунки. Команди обмінюються подарунками (4 бали).

Запитання: які фізичні явища можна продемонструвати за допомо­гою двох предметів, які заховані у торбинці? Торбинки можна тільки обмацати.

Крилаті слова великих людей. На сцену виносять 4 портрети і 4  плакати,  на яких   написано  висловлювання  вчених  (4  бали).

Завдання командам: прочитавши висловлювання на кожному пла­каті, знайти портрет ученого, якому воно належить, назвати його пріз­вище, ім'я та по батькові, основні етапи життя, розповісти, якими від­криттями він прославився і з якого приводу сказав написані на плакаті слова. Команди колективно готують відповіді протягом 10 хв.

Дерзайте ныне ободренны

Раченьем вашим показать,

Что может собственных Платонов

И быстрых разумом Невтонов

Российская земля рождать.

(М.В .Ломоносов.)

«Я росіянин, і всі свої знання, всю свою працю, всі свої досягнення маю право віддати тільки своїй Вітчизні». (О.С.Попов.)

«Людина полетить, спираючись не на силу своїх м'язів, а на силу свого розуму». (М.Є.Жуковський.)

«Людство не залишатиметься вічно на Землі, а в погоні за світлом і простором спочатку несміливо проникне за межі атмосфери, а потім завоює собі весь навколосонячний простір». (К.Е.Ціолковський.)

Конкурс уболівальників

Під час підготовки до наступного виступу ведучі проводять цей кон­курс. Називають букву, наприклад, Л. Хтось із уболівальників однієї команди називає прізвище вченого в галузі фізики, природознавства і техніки, що починається на цю букву. Доки ведучий тричі вдарить у долоні, вболівальник другої команди повинен назвати інше прізви­ще на цю саму букву. Потім черга вболівальників першої команди і т.д. Якщо після трьох ударів уболівальники однієї з команд не назвали прізвища, вони втрачають чергу, прізвище називають уболівальники другої команди. Після двох пропусків черги гра припиняється, коман­ді, вболівальники якої не мали пропусків, додається 1 бал. Прикла­ди прізвищ: Левкіпп, Лукрецій, Ломоносов, Ленц, Лебедєв, Лобачев­ський, Лоренц, Ланжевен, Лодигін, Ландау, Лазаренко та ін.

Конкурс художників

На дошці вивішують схему електричного кола. Два художники від обох команд стоять спинами до схеми. Два представники від команд розглядають схему (10 с), а потім протягом 1 хв описують словами її зміст. Кожен художник повинен за описом представника своєї команди накреслити схему крейдою на дошці. Малюнки художників порівню­ють з оригіналом (2 бали).

Конкурс команд

Командам дають по пакету. В кожному пакеті малюнки (зображен­ня інструментів, приладів або їх деталей). Треба розвісити малюнки в такому порядку, щоб початкові букви назв приладів складали прізви­ще відомих учених-фізиків (5 балів).

Гра «Не зіб'юсь». Капітани роблять по 10 кроків. Кожного разу на­зивають фізичні терміни.

Вболівальникам обох команд, які сидять у перших трьох рядах, по черзі дають набір букв. Хто швидше складе слово, яке означає фізич­ний прилад?

1-й ряд. Термометр - гігрометр.

2-й ряд. Манометр - барометр.

3-й ряд. Телескоп - телеграф.

  1. Запропонуйте фізичний фокус.
  2. Інсценівка на фізичну тематику.

Номер художньої самодіяльності (2 учня від команди, 3 бали)

Виконати пантоміму.

  1. Ви не вивчили уроку, а вчитель викликає вас відповідати. Як ви будете вести себе в цьому випадку?
  2. На сніданок смажена риба і гарячий чай. До дзвінка 5 хвилин. Ваші дії.

Дуель команд

Команди ставлять одна одній заздалегідь приготовані запитання

(по 3—4 запитання будь-якої форми).

1. Горіли три свічки. Дві погасли. Скільки залишилося? (Дві. Та,

яку не погасили, згоріла.)

2. Як визначити вагу одного сірника?

3. Повітряну кульку в земних умовах наповнили легким газом
так, що вона плаває у повітрі. Уявимо собі, що космонавт візьме
з собою цю кульку на Місяць, де атмосфери майже немає. Як пово­
дитиметься кулька на Місяці, якщо вона не легша від внутрішнього
тиску? (Кулька перебуватиме в спокої.)

4. Якби змагання з підніманням штанги, бігу на швидкість і дальність, стрибків у висоту і довжину проводити на Марсі, то які б із земних рекордів були побиті? Атмосферні відмінності не враховувати.

(Всі. крім бігу на швидкість.)

5. Кому належать горді слова «Дайте мені точку опори і я підніму

Землю» і з якого приводу вони сказані?

6. Чи існують озера, в яких людина не може потонути? (Озера Ель­
тон і Баскунчак, затока Кара-Бораз-Гол та ін.)

  1. Чи потоне шматок заліза у воді на штучному супутнику Землі? (На супутнику тіла невагомі, а закони плавання зумовлені вагою.)
  2. Що із землі не піднімеш? (Тінь.)

 

doc
Додав(-ла)
Ціпурінда Юлія
Додано
27 січня 2021
Переглядів
519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку