18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Позакласний захід з англійської мови 4-х класів на тему: «The mitten»

Про матеріал
Позакласний захід з англійської мови 4-х класів на тему: «The mitten» Форма: театралізована вистава з елементамит вікторини. Мета: виховувати та підтримувати у школярів мотивацію до оволодіння іноземною мовою, розвинути в учнів навички слухання та говоріння, розвинути в учнів інтерес до творчості .
Перегляд файлу

 

 

 

Назва заходу: «The mitten»

Клас: 4

Форма: театралізована вистава з елементамит вікторини.

Мета: виховувати та підтримувати у школярів мотивацію до оволодіння іноземною мовою, розвинути в учнів навички слухання та говоріння,  розвинути в учнів інтерес до творчості .

Наочність: костюми, декорації, карточки.

Контингент учасників: учні 4 класів

Тривалість: 45 хв.

Місце проведення: актовий зал

 

Хід заходу

1. Етап підготовки

  • підбір казки та дійових осіб;
  • підготовка сценарію та роздача слів;
  • розробка декорацій та костюмів;

2. Сценарій проведення заходу:

 

Teacher: Good morning, dear teachers, pupils and guests! You are welcome to see the fairy tale presented by the pupils of the third form. Let’s see what happened with them…

The ant: Hello, everybody! I am a very nice ant. I live in this forest. Now I’ll tell you a fine fairy-tale. Listen, please.

The grandfather went to the forest and lost his mitten. The mouse saw it and said.

The mouse: Here I’ll live!

The ant: And soon the frog jumps and asks.

The frog: Who lives in this mitten?

The mouse: I do. I am a Mouse, and who are you?

The frog: I am a Frog. May I live with you?

The mouse: Yes, you may! Come in, please!

The ant: And soon the hare runs and asks.

The hare: Who lives in this mitten?

The mouse: We live here! I am a Mouse.

The frog: I am a Frog. And who are you?

The hare: I am a Hare. May I live with you?

The mouse: Yes, you may. Let’s live together.

The ant: And soon the fox runs to the mitten and asks.

The fox: Who, who lives in this mitten?

The mouse: I am a Mouse.

The frog: I am a Frog.

The hare: I am a Hare. And who are you?

The fox: I am a Fox. May I live with you?

The hare: Yes, you may. Come in, please.

The ant: They started to live together. And soon the wolf goes and says.

The wolf: Who, who lives in this mitten?

The mouse: I am a Mouse.

The frog: I am a Frog.

The hare: I am a Hare.

The fox: I am a Fox. And who are you?

The wolf: I am a Wolf. May I live with you?

The fox: Yes, you may. Climb into our mitten!

The ant: Then the wild pig runs and asks.

The wild pig: Who, who lives in this mitten?

The mouse: I am a Mouse.

The frog: I am a Frog.

The hare: I am a Hare.

The fox: I am a Fox.

The wolf: I am a Wolf. And who are you?

The wild pig: I am a Wild Pig. May I live with you?

All together: Okey. Let’s go!

The ant: And soon a bear goes very slowly, sees the mitten and says.

The bear: Who, who lives in this mitten?

The mouse: I am a Mouse.

The frog: I am a Frog.

The hare: I am a Hare.

The fox: I am a Fox.

The wolf: I am a Wolf.

The wild pig: I am a Wild Pig. And who are you?

The bear: And I am a Bear. May I live with you?

The fox: We don’t have any place in the mitten! But okey, let’s live together.

The ant: Suddenly, the grandfather began to look for his mitten and the dog ran, saw it and said “Bark-Bark!” and all the animals were afraid of him and ran away. The grandfather took the mitten and went home, and all the animals stayed to live in the forest.

 

Teacher: Thank you, the ant, for such a nice tale.

3. Вікторина

Teacher: Now we are going to have a quiz. I need 3 teams. Every team will consist of 4 pupils. The first table – “A form”, the second – “B form”, the third – “V form”. Now FormA look under your chairs. Somebody can see the emblem of our fairy-tale – the mitten. Who has? Pleas, take your seats here. (Теж саме FormB i FormV.  Учні дивляться під стільчики на яких сидять. Ті учні які знайшли під стільчиком емблему казки «Рукавичка», займають місця за столами відповідно класам).

 

 

 

 

The first is Ant’s task. “RIDDLE”

He prepared the riddle. Be very attentive.

In the mitten 5 animals live – a fox, here, frog, wolf and bear. Then Wild Pig with his wife and two children come. But Bear says that he doesn’t want to live with them and goes away. How many animals do live in the mitten?

For the right answer Ant will give you 5 points. (Діти уважно слухають, розвязують і кожна команда називає свою відповідь).

 

The next is Mouse’s task. “WORDS ‘M’”

If you know, the words “mouse” and “mitten” begin from the letter “M”. That’s why your task is one by one say many words which start from the letter “M” as it possible. You have 2 minutes to think. For the right answer you’ll get 1 point. (Кожна команда по-черзі називає слово яке розпочинається англійською мовою на літеру «М», команда яка не знає слово пропускає хід).

 

The next is Wild Pig’s task. “LOTTO”

Our Wild Pig is kind but a little lazy. That’s why he prepared a simple task. We are going to play “LOTTO”. In the hat Wild Pig has the cards with points from 1 to 3. Take the card and the points which you take. It is very easy. (Команди по-черзі виймають карточку з капелюха Дикого Кабана з цифрою і називає її, такий же бал вона отримує).

 

The next is Fox’s task. “COUNT”

You need to count and say the answer in English. For the right answer you’ll get 5 points.

178 + 391 = … (one hundred and seventy-eight plus three hundred and ninety-one) (579) (Учні на слух сприймають цифри додають їх і кожна команда називає свою відповідь).

 

 

The next is Here’s task. “PUZZLE”

I think that everybody likes to put puzzles together. Every team has a puzzle with the hero of our fairy-tale. Your task is put puzzles together as quickly as it possible and name the hero. The team which will be the first get 4 points, the second – 3, the third – 2. (Кожна команда повинна якомога швидше скласти пазл з героєм казки і назвати його англійською мовою).

 

The next is Frog’s task. “HELP OF AUDIENCE”

We need the help of audience. Every form must ask 2 questions to the team of other form. You may ask everything you like. For the right answer the team will get 3 points. (Учні кожного класу, із глядачів, повинні задати питання командам з іншого класу, команди відповідають).

 

The next is Bear’s task. “SHOW THE WORD”

Please, choose some word from the fairy-tale. The team, one by one must say it to one pupil of other team. He or she must show it to his or her team. The team must guess it. You’ll get for this task 3 points. (Кожна команда обирає будь-яке слово з казки, загадує гравцю з іншої команди.  Гравець повинен показати це слово своїй команді, команда повинна його розгадати. Команди загадують слово по-черзі).

 

The next is Grandfather’s task. “I LIKED…”  

He wants to hear what you liked today most of all. You must make up many sentences which start ‘I liked…’. For each sentences you’ll get 1 point. (Учні кожної команди пишуть речення які розпочинаються словами ‘I liked…’ та команди по-черзі зачитують їх).

 

Teacher: Let’s count your points. The winners are the pupils of … .

Now I want to say thanks to our guests and actors for  nice mood.

Thank you for your attention. See you later! Good bye!

 

 

doc
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку