Практична робота для учнів 11 класу. Учні малюють портрет майбутньої дитини на основі знань з генетики.
МІНІ-ДОВІДНИК ПО СПАДКОВОСТІ ОЗНАК ЛЮДИНИ
Практична робота для учнів
ПОРТРЕТ МАЙБУТНЬОЇ ДИТИНИ
Домінантні ознаки |
Неповне домінування |
Рецесивні взнаки |
1. Форма обличчя Кругле обличчя (АА, Аа) |
|
Квадратне обличчя (аа) |
2. Колір волосся Темне (ВВ, Вв) |
|
Світле (вв) |
З. Неруде волосся (РР, Рр) |
|
Руде волосся (рр) |
4. Форма волосся Кучеряве (КК) |
Хвилясте (Кк) |
Пряме (кк) |
5. Колір очей Темні (СС, Сс) |
|
Світлі (сс) |
6. Величина очей Великі (ОО) |
Середні (Оо) |
Маленькі (оо) |
7. Розташування очей Близько (ЕЕ) |
Середньо (Ее) |
Широко (ее) |
8. Довгі вії (ММ, Мм) |
|
Короткі вії (мм) |
9. Колір брів Дуже темні (ДЦ) |
Середньо-темні (Дц) |
Світлі (дц) |
10. Розташування брів Зрослі між собою (ГГ, Гг) |
|
Незрослі (гг) |
11. Ширина брів Широкі (ЛЛ, Лл) |
|
Вузькі (лл) |
12. Величина носа Великий (НН) |
Середній (Нн) |
Малий (нн) |
13. Величина рота Великий (33) |
Середній (Зз) |
Малий (зз) |
14. Товщина губ Товсті (ЖЖ, Жж) |
|
Тонкі (жж) |
15. Наявність ластовиння (ИИ, Ии) |
|
Відсутність ластовиння (ии) |
16. Мочка вух Вільна (ТТ, Тт) |
|
Приросла (тт) |
17. Високий лоб (XX) |
Середній (Хх) |
Низький (хх) |
18. Ямочка на щоці (УУ, Уу) |
|
Відсутність її (уу) |
Практична робота.
«Портрет майбутньої дитини»
Імена батьків: __________________ та __________________Ім’я дитини: ______________________ стать: ___________________
№ п/п |
Ознака |
Ген від матері |
Ген від батька |
Генотип |
Фенотип |
1 |
Форма обличчя |
|
|
|
|
2 |
Колір волосся |
|
|
|
|
3 |
Форма волосся |
К |
к |
Кк |
Хвилясте |
4 |
Колір очей |
|
|
|
|
5 |
Величина очей |
|
|
|
|
6 |
Розташування очей |
|
|
|
|
7 |
Довгі вії |
|
|
|
|
8 |
Колір брів |
|
|
|
|
9 |
Розташування брів |
|
|
|
|
10 |
Ширина брів |
|
|
|
|
11 |
Величина носа |
|
|
|
|
12 |
Величина рота |
|
|
|
|
13 |
Товщина губ |
|
|
|
|
14 |
Наявність ластовиння |
|
|
|
|
15 |
Мочка вух |
|
|
|
|
16 |
Висота лоба |
|
|
|
|
17 |
Ямочка на щоці |
|
|
|
|
На слідкуючій сторінці діти малюють портрет кольоровими олівцями.
Пишуть свій висновок.