Правовий квест "Я знаю свої права!"

Про матеріал
Правовий квест стане в нагоді викладачам різних дисциплін і рекомендується для позакласної та виховної роботи з учнями старших класів.
Перегляд файлу

 ПМіністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки Донецької облдержадміністрації

Маріупольське вище металургійне професійне училище

 

 

 Правовий квест

« Я знаю свої права!»

 

 

 

Розробили і провели:

 викладач суспільних дисциплін вищої  кваліфікаційної категорії  Боєва О.І.    викладач економічних дисциплін  вищої  кваліфікаційної категорії     Мальцева О.О.

Маріуполь, 2019

 

 

Правовий квест

«Я ЗНАЮ СВОЇ ПРАВА»

 

 

 

Мета:

  • формувати знання учнів про права дитини, поняття про нерозривний зв'язок прав та обов’язків, уявлення про захист прав дитини в Україні, вміння розрізняти дійсне та уявне порушення прав;
  • розвивати навички роботи в групах, логічне мислення, вміння виділяти головне в тексті, пам'ять;
  • виховувати повагу до прав людини, співчуття до людей, чиї права порушуються, взаємоповагу, толерантність.

Попередня підготовка: до проведення заходу в якості  інструкторів залучаються  учні  групи 51, обізнані у питаннях правознавства ,  вони беруть участь у підготовці завдань для етапів квесту та проведенні заходу.

Обладнання: мультимедійний комплекс, бланки тестів, кольорові стрічки, призи, м’яч, конверти,   матеріали завдань, таблички з позначенням етапів.

Запрошені: учні  1 курсу   ,  викладачі,  психолог, соціальний педагог, класні керівники.

Форма заходу: квест.

ХІД ЗАХОДУ

І. Організаційний момент

Учні  заходять  актової зали, їх зустрічають інструктори квесту -     прикріплють її на одяг учасників спеціальний галстук. Інструктори розміщують учнів по командних місцях.

 Викладач. Добрий день. Сьогодні ми з вами відправимося у захоплюючий світ квесту. Хто знає, що таке квест?

Квест — це спортивно-інтелектуальна командна гра, мета якої — швидше та якісніше від інших команд дістатися фінішу, виконуючи в процесі різні інтелектуальні та спортивні завдання та знайти предмет пошуків. 

  • Що ми з вами будемо шукати? - Цінні подарунки, звичайно, але найголовніше – інформацію.
  • Про що? – Про права дитини. Оскільки головною метою правового квесту є отримання знань про права дитини, на фінішній прямій квесту буде   виявлено команду, яка   протягом квесту   більше дізналась про права дітей.  
  •    Навіщо дитині потрібні права? Адже дорослі доглядають її, забезпечують всім необхідним … Про це ми дізнаємося на етапах квесту.

 

Оскільки гра командна, вона передбачає певні правила для членів команд.

  • Швидко розподіліть ролі в групі: капітан (організовує роботу, відповідає за маршрутний лист, приймає остаточне рішення), секретар (записує відповіді на завдання), дослідник (ретельно вивчають текст Конвенції про права дитини і допомагають іншим запам’ятати якомога більше прав, визначених нею).
  • Дотримуйтесь правил активного слухання, головне — не перебивайте один одного і інструктора.
  • Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, які висловили цю ідею.
  • Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.
  • Намагайтеся дійти спільної думки.

Від чітких і швидких дій групи залежить її успіх. Команда, яка зуміє злагоджено і швидко пройти всі етапи,  переможе.

ІІ. Ознайомлення із правилами гри

 

  •                    Кожна команда отримує маршрутний лист. Він протягом всього квесту знаходиться у капітана. На кожному етапі інструктори заносять в нього бали, зароблені командою. 
  • Переходити  від етапу до етапу ви маєте тільки згідно з маршрутним листом.
  • Переходити від станції до станції ви можете тільки тоді, коли ви виконали завдання, отримали   відповідний запис в своєму листі.
  • Забороняється самостійно заповнювати лист, заважати іншим командам виконувати завдання, спрощувати свої завдання, тощо.
  • Команда, яка порушить правила, автоматично буде дискваліфікована.
  • На фініш команда має прийти з усіма   виконаними завданнями.
  • Команда, яка швидше і правильно виконає всі завдання, правильно пройде свій маршрут та представить всі необхідні «докази» виконаних завдань, і буде переможцем квесту.
  • Інструктори перевіряють правильність виконання, оцінюють балами роботу команди та дисципліну під час проходження етапу, заносять відомості до маршрутного листа.

  Варіанти етапів: медпункт, спортзал, шкільний буфет, комп’ютерний клас. Всі етапи імпровізовані, вони розташовані на території училища, на всіх етапах на вас очікують досвідчені квест-інструктори.

ІІІ. Проходження етапів гри

  1. Етап «Старт»

Ведучий: На етапі «Старт» ми зясуємо чи      настроїлися ви на робочий лад, чи сконцентрували свою увагу.

 Капітани команд отримайте завдання, виконайте його. Після того, як всі   команди впораються із завданням, капітани   здають  їх інструктору і отримують маршрутний лист.

Від  старту до фінішу кожній  команді відводиться 25 хвилин. Звіримо годинники. Ми чекаємо вас в актовій залі о (…) годині для підведення підсумків гри, нагородження  призами.

 

Отож,  команди вирушають у путь. Організованість, швидкість та уважність допоможуть вам отримати перемогу. Хай вам щастить! Стартуємо!

 2. Етап «Медпункт».

Квест - інструктор етапу «Медпункт»:

  •                   Добрий день! Вітаємо вас на етапі «Медпункт»! На цьому етапі ви дізнаєтесь про те, як в Україні забезпечується захист права дитини на охорону здоров’я. Що ви знаєте про те, як держава охороняє здоров’я українських дітей?

Завдання: розв’язати кросворд, в якому зашифровано назви заходів з охорони здоров’я дітей в Україні.(Додаток 2)

3. Етап «Спортзал».

Квест - інструктор етапу «Спортзал»:

  •                   Добрий день! Вітаємо вас на етапі «Спортзал»! На цьому етапі ви дізнаєтесь, що права людини не можуть існувати без обов’язків. Виконуючи свої обов’язки, ви забезпечуєте захист прав інших людей. Розглянемо приклад: покупець має право отримати товар належної якості, обов’язок продавця – продавати якісні товари. Продавець має право отримати гроші за товар, обов’язок покупця – заплатити встановлену суму. Тому важливо знати не тільки свої права, а й обов’язки, щоб не порушити випадково прав інших людей.

Зараз ми пограємо в м’яч. Я буду кидати м’яч, промовляючи певні словосполучення, ви маєте повернути м’яч із словами «право» чи «обов’язок». Наприклад: (перший інструктор кидає м’яч другому: «Берегти підручники» - другий інструктор повертає м’яч: «Обовязок») (Додаток 3)

  1. Етап «Шкільний буфет»

Квест - інструктор етапу «Шкільний буфет»:

  •                   Добрий день! Вітаємо вас на етапі «Шкільний буфет»! На цьому етапі ми з вами з’ясуємо, як можуть порушуватись права дитини на належне харчування. Питання:
  •         Чи було коли-небудь порушене ваше право на належне харчування?
  •         На картці записано ситуації, серед яких є випадки порушення права дитини на належне харчування. Позначте їх галочкою (Додаток 4)
  1. Етап «Комп’ютерний клас»

Квест-інструктор етапу «Комп’ютерний клас»:

  •                   Добрий день! Вітаємо вас на етапі «Комп’ютерний клас»! На цьому етапі ви отримаєте інформацію про те, як живуть діти в інших країнах, ви маєте з’ясувати, чи не порушуються їхні права.

Завдання: слідуючи алгоритмові  прочитайте лист від друга з іншої країни або з іншого міста України та визначте, які права дітей там порушуються (Додатки 5-7)

  1. Етап «Охорона праці»
  2. Етап «Бібліотека»
  3.  Етап «Фініш»

Капітани команд, що прибули на етап «Фініш», подають маршрутні листи квест - інструктору етапу,    команди займають свої місця.

Ведучий зустрічає команди на фініші, під час очікування команд веде бесіду з тими, що вже прибули:

  • Що нового ви дізнались протягом роботи на пунктах?
  • Які завдання викликали труднощі?
  • Які етапи здалися найцікавішими?
  • Чи не порушувались ваші права протягом проходження етапів?
  • Чи важливо дітям знати свої права?

 

ІV. Підведення підсумків гри, нагородження переможців

Під час бліц - турніру квест - інструктор етапу «Старт-фініш» підраховує загальну кількість балів у команд і визначає переможців.

Ведучий:

  •                   За правом першості команда-переможець має першою обрати нагороду за свою роботу. Ви бачите три варіанти призу, кожен з них спрямований на реалізацію прав дитини. За номером статті Конвенції ви маєте вгадати, що знаходиться в подарунках і вибрати один з призів. Другою обирає свій приз команда, що посіла ІІ місце. І останній приз дістається команді, що посіла ІІІ місце.

Приз «Стаття 16» - право на особисте життя – валентинки.

Приз «Стаття 24» - право на охорону здоров’я – вітаміни.

Приз «Стаття 27» - право на належне харчування – мандарини.

V. Підсумок заходу

Ведучий:

  •                   Відоме висловлювання «Твої права закінчуються там, де починаються права іншої людини» виникла внаслідок історії про англійця Хулігена, ім’я якого стало загальним. Коли його черговий раз судили за бійку, він заявив, що є вільною людиною і робить те, що захоче. Суддя на це відповів: «Ваша свобода махати кулаками закінчується там, де починається кінчик носа людини, що стоїть поряд». Як ви розумієте цей вислів?

Я впевнена, що наш квест допоміг вам усвідомити свої права і необхідність їх відстоювати, але пам’ятайте про права інших людей і старайтесь ніколи їх не порушувати.

 

1

 

doc
Додано
5 лютого 2021
Переглядів
390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку