Презентація містить інформацію щодо організації дистанційного навчання учнів.Містить дієві поради для батьків,вчителів та учнів щодо покращення ефективності дистанційного навчання.
БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ“Спочатку ми вчимо своїх дітей. Потім ми самі вчимося у них.”Я. Райни Проблеми дистанційного навчання та шляхи їх подолання.
Номер слайду 2
З березня минулого року школярі, студенти та викладачі відчули на собі усі переваги і недоліки дистанційного навчання ПІД ЧАС ВОЄЄННОГО СТАНУ.. Для когось це стало ефективною економією часу, а інші дуже втратили у знаннях. Така система освіти спричинила дискусію щодо прав та обов’язків учнів, батьків та вчителів під час дистанційного навчання.
Номер слайду 3
“Ми розуміємо, що дистанційна освіта не може замінити справжнього очного навчання. Діти мають соціалізуватися, особливо в початковій школі. Через пандемію коронавірусу ,а тепер через військову агресію російської федерації, вимушені шукати альтернативні шляхи для економічного та соціального життя. І галузь освіти – не виняток, адже для нас важливо, щоб освітній процес тривав та був якісним і безпечним.«…ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА НЕ МОЖЕ ЗАМІНИТИ ОЧНОГО НАВЧАННЯ»
Номер слайду 4
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ: ВИКЛИК ДЛЯ БАТЬКІВБагато завдань з усіх предметів. Діти не хочуть робити завдання: деякі асоціюють дистанційне навчання з канікулами, а деякі налякані ситуацією, що сталася.
Номер слайду 5
ПРОБЛЕМА В ТОМУ, ЩО МИ НЕ ПРИВЧИЛИ НАШИХ ДІТЕЙ ДО САМОСТІЙНОГО НАВЧАННЯ. Ми всі виявилися не готові: діти, які звикли до того, що до школи просто потрібно ходити; батьки, перекладаючи всю відповідальність на школу; сама школа, коли напрацьовані роками матеріали доводиться переробляти у інший формат, а вчителі опановують різні навчальні платформи для взаємодії з учнями
Номер слайду 6
СПІВПРАЦЯБАТЬКИВЧИТЕЛІУЧНІУСПІХ
Номер слайду 7
ЯК ПРАВИЛЬНО ОРГАНІЗУВАТИ?Батьки мають усвідомлювати, що саме від них залежить психічний стан дитини та організація навчання вдома. Такий процес є трьохстороннім: дитина-школа-батьки й складається з кількох етапів: планування, мотивація і моніторинг.
Номер слайду 8
1. ПЛАНУВАННЯпередбачає необхідність складання розкладу (обов’язково разом з дитиною, при цьому дитині на кожному етапі бажано запропонувати кілька варіантів на вибір), прибрати зайві предмети й фактори, запланувати у розкладі достатній час на відпочинок, забезпечити якісний інтернет (за відсутності високої якості продумати альтернативні варіанти).
Номер слайду 9
2. МОТИВАЦІЯПо-перше, варто говорити з дитиною, пояснити ситуацію, що склалася, пообіцяти повну підтримку. ПІДТРИМКА-це відчуття захищенності та безпеки
Номер слайду 10
По-друге, необхідно домовитися про те, що дистанційне навчанняце експеримент. Для всіх! Тому можна пробувати щось нове, наприклад, не обов’язково читати підручник, сидячи й склавши руки за столом. Більше свободи і творчості! 2. МОТИВАЦІЯ
Номер слайду 11
По-третє, потрібно власним прикладом демонструвати свідомий стиль життя. Якщо батьки спокійні, організовані, роблять все можливе для свого організму, своєї сім‘ї і громади все, що можуть, – в такій сім‘ї дитина ніколи не буде осторонь.2. МОТИВАЦІЯ
Номер слайду 12
3. МОНІТОРИНГМоніторинг – це не контроль, адже контроль передбачає, що є той, хто контролює і той, кого контролюють. Моніторинг має бути побудований на довірі, взаємній радості від цього руху і похвалі.
Номер слайду 13
Модель сім‘ї вже передбачає, що батьки є найпершими і найголовнішими учителями для дітей. Будьте другом, допомагайте, дивіться разом навчальні відео, обговорюйте їх тощо. Відійдіть від тотального контролю, постійних нагадувань, перфекціонізму і прагнення зробити з дитини найуспішнішу людину століття.
Номер слайду 14
Труднощі дистанційного навчання. Проблеми з дистанційною освітою зачепили навіть розвинені країни світу. Дослідження Центру демографічних наук Оксфордського університету серед учнів нідерландських шкіл показало, що за вісім тижнів такого навчання діти з високими успіхами недовчили п'яту частину матеріалу, а решта учнів не засвоїли й половини з усього, що їм викладали.
Номер слайду 15
В Україні ситуація не краща, якщо приватні школи ще проводять повноцінні заняття, то багато державних шкіл нехтують тривалістю та якістю дистанційних уроків. Так само не налагоджена система перевірки уроків, кожен вчитель пропонує своє, а діти губляться між посиланнями, поштою та логікою викладання кожного предмету.
Номер слайду 16
Учитель своєю чергою також став заручником ситуації. Спершу вони шукали собі техніку, потім вчилися працювати з нею, а далі було найважче ‒ переробити методику викладання. Занотовані конспекти не підходять для дистанційної освіти, тож вчителі почали писати презентації та шукати додаткові підходи, щоб зацікавити дітей.
Номер слайду 17
Ще є одна проблема ‒ списування. Здавалося б, а хто з нас не списував у школі, але тут питання в регулярності. Навіть успішні діти перестали сумлінно вивчати формули та самостійно писати усі роботи ‒ в цьому немає сенсу, якщо перед тобою розгорнута книга.
Номер слайду 18
Випускники шкіл узагалі живуть у постійній невизначеності, що також позначається на їхньому психоемоційному стані та навчанні. Скасування ДПА, перенесення пробного ЗНО, намагання організувати випускний, репетитори ‒ і це ще геть не повний перелік турбот 11-класника.
Номер слайду 19
ДИСТАНЦІЙНЕ НАДАЄ ЧИМАЛО ГАРНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ:це і свобода планування власного часу більше відпочинку та креативу, змога більше зануритися в ті предмети й галузі, які цікавлять дитину «підігнати» теми, з яких дитина відставала.
Номер слайду 20
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ НАДАЄ ЧИМАЛО ГАРНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ: Можливість навчатися в будь-який час. Можливість навчатися у своєму темпі. Можливість навчатися в будь-якому місці. Мобільність. Доступність навчальних матеріалів. Навчання в спокійній обстановці. Зручність для викладача.
Номер слайду 21
Що заборонено під час дистанційного навчання. За відсутність учня не можна ставити двійку ‒ у клітинці журналу має бути «н». Відповідно до постанови уряду учень зобов’язаний пояснювати свою відсутність на уроці та підкріплювати ці слова відповідною довідкою. У постанові йдеться, що причинами можуть бути: хвороба, сімейні обставини, візит до лікаря, лікування в санаторії, візит до військкомату чи інших органів державної влади або самоврядування. Що заборонено під час дистанційного навчання. За відсутність учня не можна ставити двійку ‒ у клітинці журналу має бути «н». Відповідно до постанови уряду учень зобов’язаний пояснювати свою відсутність на уроці та підкріплювати ці слова відповідною довідкою. У постанові йдеться, що причинами можуть бути: хвороба, сімейні обставини, візит до лікаря, лікування в санаторії, візит до військкомату чи інших органів державної влади або самоврядування.
Номер слайду 22
Обов’язки батьків під час дистанційного навчання. Згідно із українським законодавством, батьки також відповідають за освіту дітей і повинні докладати зусилля, аби дитина отримала доступ до освіти. А згідно з інструкціями МОН, якщо дитина не вчилася без поважної причини понад десять днів, то про це мають бути поінформовані відповідні служби у справах дітей.
Номер слайду 23
Таким чином в Єдиному державному реєстрі судових рішень з’явилися справи, де батьків звинувачували у тому, що вони не змогли організувати для дитини дистанційне навчання. Часто такі справи закривали або давали батькам усне попередження. Наприклад, Новгород-Сіверський районний суд Чернігівської області розглядав справу, де матір звинувачували в тому, що вона не приділяла належної уваги своєму сину на дистанційному навчанні. Жінка провину визнала, вказавши, що під час карантину її син перебував у бабусі, де не було змоги підключитися до інтернету, хоча всі домашні завдання дитина робила і надсилала вчителям через телефон. Зважаючи на це, суд також обмежився усним зауваженням
Номер слайду 24
Хто має забезпечити учнів та вчителів технікою. У Міністерстві освіти і науки визнають, навіть попри виклики пандемії система ще не здатна повністю забезпечити школи інтернетом і технікою. З 14 800 шкіл, які працюють в країні, 43 навчальних заклади досі без інтернету, а 2,5 тис. шкіл мають дуже слабке з’єднання. Відповідає за матеріально-технічне забезпечення шкіл місцева влада. Крім того, у 2021 році з державного бюджету заплановано 1 млрд грн субвенції місцевим бюджетам для облаштування робочого місця вчителя комп'ютерним обладнанням. А поки що батьки вимушені самостійно купувати дітям всю необхідну техніку.
Номер слайду 25
Дискусійних ситуацій уникнути неможливо, але варто пам’ятати, що в освітньому середовищі, і не тільки, будь-яку проблему можна вирішити шляхом діалогу.
Номер слайду 26
Пам’ятайте, що вчителі завжди готові поспілкуватися з вами та вашими дітьми в різний спосіб, надати консультацію чи практичну допомогу. ВАЖЛИВІ ПОРАДИ БАТЬКАМ