У презентації розглянуто задачі роботи зі змінними: пошук більшого з двох різних чисел та пошук більшого з трьох різних чисел. Представлено алгоритм, блок-схему і скрипт для кожної задачі.
7 клас. Алгоритми з розгалуженняму Скретч1 Вивчаємо Скретч
Номер слайду 2
З математики ви знаєте. Що величина, яка може змінювати своє значення, називається змінною. Кожна змінна має ім’я, наприклад, a, b, x, y. Кожній змінній можна надати якесь значення, наприклад: a=3, x=4.2, v=12 У програмуванні цю дію називають присвоєння змінній значення2 Вивчаємо Скретч
Номер слайду 3
Розгалуження в Скретч (повне)3 Умовакоманди, які виконуються у випадку Ні (false)команди, які виконуються у випадку Так (true)Вивчаємо Скретч
Номер слайду 4
Неповне розгалуження4 Умовакоманди, які виконуються у випадку Так (true)Вивчаємо Скретч
Номер слайду 5
1. Розглянемо просту задачу. Дано два довільних різних числа a i b. Вияснити, яке з них більше?Змінні a i b можуть набувати довільних значень. Якщо істинним буде, що a>b, то відповіддю задачі буде – більшим є число aІнакше (тобто, якщо умова a>b є хибна) відповіддю задачі буде – більшим є число b5
Номер слайду 6
2. Алгоритм цієї задачі: Ввести значення a та b. Якщо a>b, то вивести (повідомити) значення a, інакше вивести (повідомити) значення b. Це алгоритм з розгалуженням!!6
Номер слайду 7
3. Блок-схема цього алгоритмупочаток. Ввести значення a, b a>b?Повідомити значення b. Повідомити значення aкінецьtrue (істинно)false (хибно)7
Номер слайду 8
4. Скрипт у Скретч8
Номер слайду 9
5. Пояснення до скрипта9
Номер слайду 10
Отже, етапи розв’язування цієї задачі:10 Вивчаємо Скретч2. Блок-схема3. Скрипт у Скретч1.
Номер слайду 11
Задача 2. Дано три довільних різних числа a, b і с. Вияснити, яке з них більше?Алгоритм:1) Введемо значення змінних a, b і с. 2) Спочатку знайдемо більше серед двох чисел. Порівняємо, наприклад a і b, тобто перевіримо умову, чи a>b. Запам’ятаємо наш результат у змінній m.3) Порівняємо значення m з третім числом – с. Якщо c>m, то значення m треба замінити на с (m = c)Інакше (тобто, якщо с не є більшим за m) значення m буде незмінним.4) Виведемо (повідомимо) значення m, воно і буде відповіддю задачі.11 Вивчаємо Скретч
Номер слайду 12
Блок-схема цього алгоритмупочаток. Ввести значення a, b, c a>b?false (-)m=bm=a c>m?m=cкінецьtrue (+)true (+)false (-)повідомити значення m12 Вивчаємо Скретч
Номер слайду 13
Перевіримо, чи алгоритм працює правильно (див. блок-схему на попередньому слайді)1) Введемо числа a=2, b=3, с=5a>b? (тобто чи 2>3?). Умова хибна (-), тому m=b, тобто m=3c>m? (5>3?). Умова істинна (+), тому m=c, тобто m=5. Повідомляємо 5 (відповідь правильна).2) Введемо числа a=5, b=3, с=2a>b? (тобто чи 5>3?). Умова істинна (+), тому m=a, тобто m=5c>m? (2>5?). Умова хибна (-), тому не виконуємо ніяких дій, тобто значення m залишається незмінним, m=5. Повідомляємо 5 (відповідь правильна).1) Введемо числа a=2, b=5, с=3a>b? (тобто чи 2>5?). Умова хибна (-), тому m=b, тобто m=5c>m? (3>5?). Умова хибна (-), тому не виконуємо ніяких дій, тобто значення m залишається незмінним, m=5. Повідомляємо 5 (відповідь правильна).13 Вивчаємо Скретч
Номер слайду 14
Скрипт у Скретч14ввести а, b, c. Знайти більше серед а, b і запам’ятати результат у змінній m. Якщо с є більшим за m, то змінити значення m на сповідомити результат - m. Вивчаємо Скретч
Номер слайду 15
Домашнє завдання15 Створити блок-схему і скрипт для задачі: Задано три довільних різних числа x, y, z. Вияснити, яке з них менше?Вивчаємо Скретч