Презентація "Формувальне оцінювання в НУШ. Що це? Як і коли використовується?"

Про матеріал
Види і форми оцінювання в новій українській школі. Формувальне оцінювання. Що це? Як і коли використвується? Формувальне оцінювання проти традиційного. Техніки. Спостереження і ведення записів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формувальне оцінювання. Підготувала. Вчитель початкових класів. Одеського НВК "Надія"Візняк Анастасія Василівна

Номер слайду 2

Оцінка – найважливіший інструмент для вимірювання навчальних досягнень та успіхів учнів. Але чи завжди традиційне оцінювання є об’єктивним? Чи дійсно відображають стандартизовані тести прогрес? До того ж, кращому засвоєнню матеріалу сприяє оцінювання знань просто під час навчального процесу, а не після нього. Як провести оцінювання знань без хворобливих «незадовільно» і зниження загальних показників успішності?

Номер слайду 3

Види оцінювання:• Попереднє• Формувальне • Підсумкове

Номер слайду 4

Попереднє оцінювання:-Що це?-Ідеї

Номер слайду 5

Що таке попереднє оцінювання?«Оцінювання – це сьогоднішній засіб зміни завтрашніх інструкцій».- Керол Енн Томлінсон

Номер слайду 6

Що це?Практика збору інформації про учня та його попередні знання. Коли використовується?Перед новим уроком або навчальним розділом. Чому використовується?Виявлення попередніх знань дозволяє вчителю представити нову інформацію на належному рівні для учнів.

Номер слайду 7

Ідеї для попереднього оцінювання:-інформаційне опитування/анкета цілей навчання;-квитки на вхід/вихід.

Номер слайду 8

Формувальне оцінювання:-Що це?-Коли використовується?-Як використовується?

Номер слайду 9

Номер слайду 10

«Якщо уявити учнів в образі рослин, то підсумкова оцінка, прийнятна для традиційного навчання, – це процес простого вимірювання їхнього зросту. Результати вимірювань будуть цікавими для порівняння та аналізу, але вони самі по собі не впливають на ріст рослин. Формувальне оцінювання, навпаки, схоже на підживлення і полив рослин. Тим самим безпосередньо впливає на їх ріст».

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Що таке формувальне оцінювання?Практика проведення внутрішнього оцінювання прогресу учнів та потреб у навчанні, яке можна використати для покращення викладання та навчання, поки це відбувається; усвідомлення й відслідковування особистого прогресу і планування за допомогою викладача подальших кроків у навчанні .

Номер слайду 13

Формувальне оцінювання дає змогу зрозуміти:◦ Як далеко просунулися учні?◦ В якому напрямку їм потрібно рухатися далі?◦ У який спосіб це зробити краще?

Номер слайду 14

ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ ПРОТИ ТРАДИЦІЙНОГО

Номер слайду 15

ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ ПРОТИ ТРАДИЦІЙНОГО

Номер слайду 16

Формувальне оцінювання має на меті:-підтримати навчальний поступ учнів;-формувати в учня/учениці впевненість у собі, наголошуючи на сильних сторонах, а не на помилках, діагностувати досягнення на кожному з етапів навчання; -вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню;-підтримувати бажання навчатися та прагнути максимально можливих результатів;-запобігати побоюванням помилитися.

Номер слайду 17

Завдання вчителя – розкрити потенціал кожної дитини, а не перевірити її на відповідність певному стандарту. Оцінювання досягнень учнів необхідно спрямовувати на формування позитивної їх самооцінки. Доцільно акцентувати увагу лише на позитивній динаміці досягнень учнів. Про труднощі у навчанні необхідно говорити з учнем індивідуально, аби не створювати ситуацію колективної зневаги до дитини.

Номер слайду 18

Формувальне оцінювання не повинно містити частки НЕ, жодних негативних суджень чи критики. Формувальне оцінювання діагностує сфери, які потребують покращення, і допомагає покращити їх. Доцільно вчити дітей взаємооцінюваннюпри цьому формувати уміння коректно висловлювати думку про результат роботи однокласника, давати поради щодо його покращення

Номер слайду 19

Важливо не протиставляти дітей одне одному. Стимулюючим має бути порівняння роботи (відповіді, дії тощо) з тим, як працювала дитина раніше. Формувальне оцінювання не може складатися з балу, цифри, букви чи лише одного слова. Вчитель має надавати батькам пояснення, письмове чи словесне.

Номер слайду 20

Важливо, щоб формувальне оцінювання:-було пов’язаним із результатами навчання;-містило коментарі щодо конкретних характеристик виконаного завдання;-пропонувало подальші кроки;-було своєчасним (із достатнім проміжком часу на опрацювання коментарів до виконаної частини завдання);

Номер слайду 21

Як використовується?-Процес-Типи

Номер слайду 22

Процес використання формувального оцінювання. Стратегія формувального оцінювання. Докази навчання учня. Результати навчання. Зворотний зв'язок. Навчання та навчальна діяльність

Номер слайду 23

Типи формувального оцінювання:1. Аналіз роботи учнів2. Однохвилинна стаття3. Що можна і чого не можна робити? 4. Білі дошки5. Kahoot!

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Техніки формувального оцінювання: 1. Сигнали рукою

Номер слайду 26

Техніки формувального оцінювання: 2. Таблиці З-Х-Д

Номер слайду 27

Техніки формувального оцінювання: 3. Тижневі звіти Забезпечують швидкий зворотний зв’язок: вчитель – учень. -Чого я навчився цього тижня? -Які питання залишились для мене незрозумілими? -Які питання я задав би учням, якби був вчителем, щоб перевірити, чи зрозуміли вони матеріал?

Номер слайду 28

Техніки формувального оцінювання: 4. Шкала На полях зошита учень креслить шкалу і відзначає хрестиком на якому рівні, на його думку, виконана робота. Внизу – не впорався, посередині – впорався, але виникли проблеми, вгорі – все вийшло. Під час перевірки вчитель обводить хрестик, якщо згоден з оцінкою учня, або малює свій, якщо не згоден.

Номер слайду 29

Техніки формувального оцінювання: 5. Спрямована розшифровка Учні своїми словами дають розшифровку тих понять, які були опрацьовані на уроці. 6. Резюме в одному реченні Учні одним реченням дають характеристику основних понять, розібраних на уроці. 7. Карти додатків. Учні наводять приклади з життя на застосування вивченого матеріалу, таким чином відбувається перенос знань з теорії на практику.

Номер слайду 30

Техніки формувального оцінювання: 8. Лист самооцінки після вивчення теми «Конус»

Номер слайду 31

Техніки формувального оцінювання: 9. Лист самооцінки роботи в групі

Номер слайду 32

Техніки формувального оцінювання: 10. Лист самооцінки за результатами семестру

Номер слайду 33

Техніки формувального оцінювання: 11. Рефлексія

Номер слайду 34

Формувальне оцінювання та цифрові технології

Номер слайду 35

Формувальне оцінювання та цифрові технології

Номер слайду 36

Результати формувального оцінювання: -відслідковується динаміка розвитку учня на всіх етапах навчання; -забезпечуються найбільш комфортні умови для кожного учня; -формується адекватна самооцінка учня; -підвищується мотивація до навчання; -формуються навички самостійного оцінювання.

Номер слайду 37

Підсумкове оцінювання:-Що це?-Як використовується?-Коли використовується?-Види

Номер слайду 38

Що таке підсумкове оцінювання?Оцінка навчання учнів, набуття навичок і досягнень наприкінці визначеного навчального періоду, як правило, наприкінці проєкту, підрозділу, курсу, семестру, програми або навчального року.

Номер слайду 39

Коли кухар готує суп і куштує його, – це формувальне оцінювання. Коли страву пробує клієнт – це підсумкове оцінювання. Пол Блек, експерт з оцінювання

Номер слайду 40

Як використовується?-Учні повинні точно знати, як вони будуть виконувати підсумкове оцінювання.-Це має бути перевірка.-Учнів заздалегідь потрібно повідомити про оцінювання, щоб підготуватися та вивчити.

Номер слайду 41

Коли використовується?Підсумкові оцінки виставляються на завершення теми, розділу, семестру або інструктивного плану.

Номер слайду 42

Види підсумкового оцінювання:-Модульний тест-Інтерв'ю-Презентація-Портфоліо-Звіт про дослідження-Стандартизовані тести-Есе-Підсумкова оцінка ефективності

Номер слайду 43

Номер слайду 44

На відміну від звичного нам оцінювання, формувальне не обмежується виставленням оцінки, що підсумовує певний етап, тему або семестр. Воно передбачає щоденне «сканування» особистості та навичок дитини на предмет успіхів, особистих уподобань, динаміки засвоєння знань, наявності чи відсутності мотивації тощо. Звісно, можна сказати, що вчителі й раніше проводили подібну оцінку та використовували її у педагогічній практиці. Втім, зошити спостереження мають вивести цю практику на новий рівень, зробивши спостереження більш свідомими та впорядкованими.

Номер слайду 45

Кількість розділів, колонок, або умовні позначки у таблиці вчитель визначає сам. Це залежить від мети або індивідуальної траєкторії учня. Головне, аби вони були корисним інструментом, що допоможе покращити успіхи дітей, заповнити свідоцтво досягнень або ж переконати батьків у правильності своїх рішень під час індивідуальних консультацій.

Номер слайду 46

Цінність формувального оцінювання в тому, що воно підвищує мотивацію, розвиває вміння вчитися та допомагає учням досягти кращих результатів навчання.

Номер слайду 47

pptx
Додано
29 серпня 2022
Переглядів
10924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку