Презентація"Графічне відображення даних засобами мови програмування. Відображення рисунків із зовнішніх файлів.

Про матеріал
Деякі середовища програмування мають засоби, які забезпечують додавання готових зображень до програмного коду або створення й форматування малюнків у самій програмі. Ознайомити учнів з тим, як у середовищі програмування Lazarus використовують малюнки, збережені в зовнішніх файлах.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Графічне відображення даних засобами мови програмування. Відображення рисунків із зовнішніх файлів.

Номер слайду 2

Графічне відображення даних мовами програмування. Пригадайте: Ви дізнаєтеся:як у середовищі програмування Lazarus використовують малюнки, збережені в зовнішніх файлах;як у середовищі Lazarus на форму додають графічні фігури;як у середовищі Lazarus малюють лінію, сектор та ламану;які інструменти малювання використовують у середовищі графічного редактора;як створюють та змінюють формат малюнків у середовищі текстового процесора;чим відрізняються малюнки, створені у графічному редакторі та текстовому процесорі;засоби для малювання в навчальному середовищі створення та виконання алгоритмів Скретч.

Номер слайду 3

Як у середовищі програмування Lazarus використовують малюнки, збережені в зовнішніх файлах?У програмах часто використовують малюнки: Деякі середовища програмування мають засоби, які забезпечують додавання готових зображень до програмного коду або створення й форматування малюнків у самій програмі.

Номер слайду 4

Як у середовищі програмування Lazarus використовують малюнки, збережені в зовнішніх файлах?Наприклад, у навчальному середовищі створення та виконання алгоритмів Скретч ви використовували такі засоби для роботи з графікою:

Номер слайду 5

Як у середовищі програмування Lazarus використовують малюнки, збережені в зовнішніх файлах?Середовище програмування Lazarus містить засоби для роботи з графічними зображеннями. На формах можна розміщувати малюнки, які збережені в зовнішніх файлах. Компоненти екранної форми, які використовують для розміщення графічних об'єктів, містяться на панелі компонентів Additional (Додаткова).

Номер слайду 6

Як у середовищі програмування Lazarus використовують малюнки, збережені в зовнішніх файлах?Для вставлення контейнера, до якого додають малюнок із файла, на формі розміщують компонент Image.

Номер слайду 7

Як у середовищі програмування Lazarus використовують малюнки, збережені в зовнішніх файлах?Компонент Image має такі основні властивості: Графічне зображення, яке відображається в полі компонента. Picture. Розмір компонента. Якщо розмір компонента менший, ніж розмір зображення, і значення властивостей Auto. Size, Strech і Proportional дорівнює False, то відображається частина зображення. Width, Height. Автоматичне масштабування картинки зі збереженням пропорцій, без спотворення (значення True)Proportional

Номер слайду 8

Як у середовищі програмування Lazarus використовують малюнки, збережені в зовнішніх файлах?Продовження (основні властивості компонент Image) Автоматичне масштабування (стиснення чи розтягнення) зображення відповідно до реального розміру компонента. Якщо розмір компонента не пропорційний розміру зображення, то зображення буде спотворене. Strech. Автоматична зміна розміру компонента до реального розміру зображення. Auto. Size. Відображення зображення на форміVisible. Поверхня, на яку можна вивести зображення. Canvas

Номер слайду 9

Як у середовищі програмування Lazarus використовують малюнки, збережені в зовнішніх файлах?Для того щоб змінити значення властивості Picture, використовують алгоритм додавання зображення на форму: Викликати вікно завантаження графічного зображення в рядку цієї властивості в Інспекторі об'єктів.

Номер слайду 10

Зміна значення властивості Picture. Натиснути кнопку Завантажити у вікні Діалог завантаження зображення. У вікні, що відкривається при цьому, обрати потрібний графічний файл і натиснути кнопку Відкрити. Далі у вікні перегляду буде відображено вміст цього файла.

Номер слайду 11

Зміна значення властивості Picture. Натиснути кнопку Гаразд і перейти до надання значень властивостям компонента.

Номер слайду 12

Завантаження зображення під час виконання програми. Щоб вивести зображення в полі компонента Image під час роботи програми, потрібно до властивості Picture застосувати метод Load. From. File, вказавши як параметр шлях до файла з малюнком.Інструкція. Form1. Image1. Picture. Load. From. File('c:\temp\bart.bmp')Завантажує малюнок із файла bart.bmp і виводить його в полі компонента Image1.

Номер слайду 13

Завантаження зображення під час виконання програми. Метод Load. From. File дозволяє виводити зображення різних графічних форматів:*.bmp*.wmf*.jpeg*.jpg. Але для завантаження jpg-файлів необхідно включити до розділу uses стандартний модуль JPEG:uses JPEG;

Номер слайду 14

Завантаження зображення під час виконання програми. Якщо графічний файл міститься в поточному каталозі (у папці проекту), достатньо вказати лише його назву. Image1. Picture. Load. From. File ('Parrot.jpg');Очистити вміст елемента Image1 можна таким способом: Image1. Picture:= nil;

Номер слайду 15

Піктографічна кнопка. Компонент Bit. Btn— це піктографічна кнопка; значок розташований на вкладці Additional палітри компонентів. На відміну від Button кнопка Bit. Btn може містити на своїй поверхні не тільки напис, але й зображення, яке задають властивістю Glyph. Властивість Kind компонента Bit. Btn визначає один зі стандартних варіантів кнопки Bit. Btn.

Номер слайду 16

Піктографічна кнопка. Натискання на будь-яку з кнопок з піктограмами повертає в програму результат, що дорівнює:mr. Name. Yes, No, Cancel тощо — назва кнопки. Відмінність є у кнопки Close: її натискання приводить до завершення роботи програми.

Номер слайду 17

Піктографічна кнопка. За виведення малюнка відповідає властивість Glyph. При натисканні на кнопку в рядку Glyph у вікні Інспектор об'єктів відкривається вікно Діалог завантаження зображеня, як і при задаванні властивості Picture для компонента Image. Можливості масштабування малюнка для кнопки Bit. Btn немає, тому потрібно його розміри узгоджувати з розмірами кнопки.

Номер слайду 18

Практичне завдання. У середовищі програмування Lazarus створіть проект, форма якого містить малюнок, що збережений у файлі. При натисненні кнопки Збільшити розміри малюнка збільшуються (імітується ефект наближення).

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Домашнє завдання. Виконайте інтерактивні вправиhttps://learningapps.org/watch?v=psrkeah0a16https://learningapps.org/watch?v=p5kb3pvjk17

Номер слайду 21

Розгадайте ребус. Графіка

Номер слайду 22

Розгадайте ребус Зображення

pptx
Додано
10 травня 2020
Переглядів
7841
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку