Майстерність класного керівника його творча ініціатива, удосконалення методів і форм роботи з учнями. Педагогічні здібності класного керівника Ноженко В.А. заступник директора з навчально-виховної роботи Піщанського ліцею Піщанський ліцей Красноградської міської ради Харківської області
«Школа – не здание, не кабинеты, не образцовая наглядная агитация. Школа – это дух, мечта, идея, которые увлекают сразу троих – ребенка, учителя, родителя – и тут же реализуются. Если их нет, значит то не школа, а обычная бухгалтерия, где приходят и уходят по звонку, зарабатывают – кто деньги, кто оценки и считают дни до отпуска и минуты до очередного звонка… Учитель призван реализовывать мечты детей…» А.А. Захаренко
Класний керівник, вчитель, що виконує функції відповідального організатора класного учнівського колективу в закладах освіти Завдання класного керівника: виховання в учнів культури поведінки, формування в них високих моральних якостей; забезпечення єдності педагогічних вимог з боку сім'ї і школи; організація в разі потреби допомоги учням (навчальної, моральної); проведення заходів, які передбачають зміцнення здоров'я учнів; організовувати позакласну виховну роботу з учнями, сприяти залученню вихованців до участі в діяльності позашкільних дитячих виховних закладів; організація суспільно корисної праці учнів, ведення документації класу; будування взаємин з учнями та їхніми батьками на демократичних засадах, співробітництві; сприяння розвитку учнівського самоврядування.
Метод виховання - спосіб взаємопов'язаної діяльності класного керівника і вихованців, спрямованої на формування у останніх поглядів, переконань, навичок і звичок поведінки. Методи виховання (В.Сластьоніна) 1. Методи формування свідомості особистості: бесіди, лекції, методи дискусії, переконання, навіювання, приклад. 2. Методи організації діяльності, спілкування, формування позитивного досвіду суспільної поведінки: привчання, педагогічна вимога, громадська думка, довір'я, тренування, створення виховних позицій, прогнозування. 3. Методи стимулювання діяльності й поведінки: гра, змагання, заохочення, покарання. 4. Методи самовиховання: самопізнання, самооцінка, саморегуляція.
Форми роботи класного керівника індивідуальні (бесіда, консультація, обмін думками, надання індивідуальної допомоги, спільний пошук вирішення проблеми і ін.); групові (творчі групи, рольовий тренінг, психологічна студія, дискусійний клуб, ділова гра, «мозковий штурм», круглий стіл і ін.); колективні (конкурси, спектаклі, концерти, походи, зльоти, змагання КТД, ігри, походи, змагання, суспільнокорисна і творча праця, захист проектів) Особливе місце в діяльності класного керівника посідає година спілкування — форма організації процесу безпосереднього спілкування педагога і вихованців, під час якого можуть обговорюватись і вирішуватись важливі питання.
Професіоналізм педагога, організатора полягає в опануванні найбільшої кількості форм роботи і уміння їх використовувати для вирішення конкретного педагогічного завдання з максимальним виховним ефектом. “Поштучне”, за словами А. С. Макаренка, індивідуальне виховання – найвищий пілотаж в роботі вихователя, педагога, класного керівника. Виховувати – означає організовувати діяльність дітей. Людина розвивається, формує свої навики, моделі поведінки, цінності, відчуття в процесі сучасної діяльності з людьми і в ході спілкування з ними. Тому класний керівник для досягнення виховних цілей повинен уміти організовувати діяльність дітей (що розвиває, виховує), а для дітей вона і є їхнім звичайним життям.
Пошукова робота Керівник Єдикіна Л.В. Співпраця з організацією «Берлік» Казахської діаспори м. Харків Співпраця з організацією «Берлік» Казахської діаспори м. Харків Похід вихідного дня. Дитячий та дорослий підрозділ ГМПО «Фенікс - К» Впорядкування території Братської могили. Дитячий та дорослий підрозділ Перепоховання останків радянських воїнів . «Фенікс - К» ГМПО (Братська могила с. Піщанка, 19 вересня 2014 року)