Презентація на тему "Формування професійно-педагогічної компетентності здобувачів освіти в процесі проходження педагогічної практики"
Навчальний план спеціальності
Мета практики: конкретизація, вдосконалення і розвиток необхідних професійних якостей вчителя початкової школи
За період практики кожен студент повинен провести не менше 4-ох виховних занять або заходів; взяти участь у спостереженні та аналізі занять своїх одногрупників; спостерігати виховні можливості уроків вчителя в закріпленому класі.
педагогічної практики
Навчальні Виховні
- забезпечення зв'язку теоретичних знань фахових дисциплін із реальним педагогічним процесом, використання їх у розв’язанні конкретних навчальних, розвивальних і виховних завдань; - розвиток у практикантів уміння проводити години спілкування з використанням сучасних методів і прийомів навчальнопізнавальної діяльності;
- формування у студентів психологічної готовності до роботи в школі
- поглиблення теоретичних знань студентів із фахових дисциплін, вивчення передового педагогічного досвіду вчителів і вироблення творчого підходу до
педагогічної діяльності
- виховання в студентів стійкого інтересу і любові до професії вчителя;
- формування в майбутніхфахівців освіти педагогічних вмінь і навичок, що сприяють розвиткові у них професійних якостей, потреби в педагогічній
самоосвіті
Основні завдання педагогічної практики |
- правильно визначати типи занять, їх організаційну структуру залежно від мети, змісту, вікових особливостей учнів та конкретних умов проведення годин спілкувань, організаційні форми, методи й засоби проведення уроків у відповідності з дидактичними принципами навчання, враховуючи вікові, психологічні особливості учнів й конкретні умови навчання;
Професійні
- формувати навчальну, виховнумету заняття;
- добирати, а в разі необхідностівиготовляти роздавальний матеріал, наочність до занять відповідно до їх пізнавальної мети;
- своєчасно й уміло застосовуватизасоби ІКТ для проведення
пробних та залікових занять;
- стимулювати інтерес та активність учнів до засвоєння знань, розвивати їхню увагу, мислення, мовлення;
- давати психологопедагогічний аналіз позакласних заходів, проведених студентами
конкретної групи;
- самостійно вивчати передовий педагогічний досвід учителів, робити відповідні висновки, які розкривали б особливості професії вчителя, узагальнювати й використовувати його в своїй навчальній роботі в коледжі (написання рефератів,
доповідей, курсової роботи)
Під час педагогічної практики розвиваються загальні та формуються загальні та спеціальні фахові компетентності студентів, необхідні для ефективної професійної діяльності. Система педагогічної практики сприяє формуванню здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що передбачають застосування теоретичних положень і методів педагогіки, психології та окремих методик навчання
В Концепції «Нової школи» зазначено, що для базової школи актуальні наскрізні теми:
Перша тема — безпека і здоров’я людини. Це дуже важливо і без сумніву актуально, зокрема в нашій країні під час агресії та інформаційної гібридної війни, яка відбувається.
Друга тема — це громадянська активність. Ми розуміємо, що країну може змінювати саме активна громадянська позиція і формувати її в дітей — важливе завдання оновленої школи.
Третя — фінансова грамотність і підприємливість.
Четверта — охорона навколишнього середовища і сталий розвиток.
Спеціальні компетентності:
СК1 Здатність до планування, моделювання, конструювання, проектування, організації освітнього процесув початковій школі.
СК2 Здатність до використання відкритих ресурсів, інформаційнокомунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі.
СК3 Здатність дотримуватись вимог нормативно-правових документів,що регламентують організацію освітнього процесу в початковійшколі.
Спеціальні компетентності:
СК4 Здатність до організації та проведення педагогічної діагностики учня.
СК5 Здатність визначати мету та завдання освітньогопроцесу, коригувати його шляхом зіставлення проміжних результатів із запланованими. СК6 Здатність добирати доцільні методи, засоби і форми навчання відповідно до визначених мети і завдань уроку, іншої форми навчання з урахуванням специфіки змісту навчального матеріалу та індивідуальних особливостей учнів.
Отже, педагогічна практика студентів сприяє: розвитку та вдосконаленню професійно-комунікативної компетентності;
здатності актуалізовувати та застосовувати комунікативні знання, навички, вміння, настанови, стратегії й тактики комунікативної поведінки, здобутий досвід комунікативної діяльності; а також індивідуально-психологічні якості особистості задля успішного здійснення в конкретних умовах педагогічної комунікативної діяльності з молодшими школярами, батьками, колегами.
Ми дуже вдячні за таку тісну
співпрацю із закладамиосвіти;
за надану студентам можливість зануритися в реальне освітнє середовище.
Пропозиція продовжити подальшу співпрацю з закладами освіти для реалізаціїякісної практичної підготовки майбутніх фахівців. Працювати над розширенням форм спілкування викладачів коледжу та вчителів закладів загальної середньої освіти