Як впливають вимоги, що ставляться суспільством перед школою.

Про матеріал
Формувати у учнів повагу до української мови як символу національної ідентичності, культури та історії, а також до інших мов і культур.
Перегляд файлу

Практичний блок

Завдання № 1*. Як впливають вимоги, що ставляться суспільством перед школою, на визначення методики викладання української мови як навчальної дисципліни і на ті завдання, які вона повинна розв'язувати?

Вимоги, що ставляться суспільством перед школою, впливають на визначення методики викладання української мови як навчальної дисципліни і на ті завдання, які вона повинна розв’язувати, тому що:

     Школа має готувати учнів до життя в сучасному світі, де українська мова є державною мовою, але також існує багатомовність і міжкультурна комунікація.

     Школа має враховувати потреби і інтереси учнів, їхній рівень знань і вмінь, їхні особливості і таланти, а також регіональні та етнокультурні особливості.

     Школа має використовувати сучасні наукові та педагогічні досягнення, інноваційні технології та методи навчання, що сприяють розвитку мовної компетентності, критичного мислення, творчості, самостійності та співпраці учнів.

Деякі з завдань, які повинна розв’язувати методика викладання української мови як навчальної дисципліни, це:

     Формувати у учнів повагу до української мови як символу національної ідентичності, культури та історії, а також до інших мов і культур.

     Розвивати у учнів мовленнєві навички та звички, що дозволяють їм ефективно спілкуватися в різних ситуаціях і сферах життя, використовуючи різні стилі, жанри, реєстри та коди мови.

     Забезпечити учнів необхідними знаннями про мову, її систему, функціонування, розвиток, норми, правила, особливості, варіанти та стилістику.

     Сприяти формуванню у учнів мовної особистості, що володіє мовною свідомістю, мовною культурою, мовною толерантністю, мовною самооцінкою та мовною саморегуляцією.

Завдання №2.* Зробіть порівняльний аналіз (структура, змістові лінії, їх наповнення) двох ТОП з мовно-літературної освітньої галузі (під керівництвом О.Я.Савченко та під керівництвом Р.Б.Шияна) Результати порівняння подайте у таблиці.

 

О.Я.Савченко

Р.Б.Шияна

Структура

Типова освітня програма, розроблена під керівництвом О.Я.

     Мовно-літературн а,   зокрема:

Рідномовна

освіта

(українська      мова та     література; мови     та

літератури корінних народів та національних меншин) (МОВ 1);

     Іншомовна освіта

(ІНО);

     Математична

(МАО);

     Природнича

(ПРО);

     Технологічна

(ТЕО);

     Інформатична

Типову освітню програму укладено     за        такими освітніми галузями: Мовно-літературна, у тому числі:

      Рідномовна освіта (українська мова та література; мови та літератури корінних народів       та

національних

меншин) (МОВ')

      Іншомовна освіта

(ІНО)

      Математична (МAO)

      Природнича (ПРО)

      Технологічна (ТEO)

 

 

(ІФО);

     Соціальна    і здоров’язбережу

вальна (СЗО);

     Громадянська та історична (ГІО);

     Мистецька

(МИО);

     Фізкультурна

(ФІО).

 

Кількість годин

300

300

 

Змістова лінія

Змістова лінія «Читаємо», розроблена під керівництвом О.Я. Савченко, передбачає формування в учнів повноцінної навички читання. Це включає уміння самостійно вибирати     й

опрацьовувати літературні тексти різних видів, дитячі книжки, висловлювати своє ставлення до прочитаного. Учні навчаються сприймати художній текст як засіб збагачення особистого емоційно-чуттєвого, соціального досвіду. Вони також вчаться

користуватися

раціональними

прийомами            пошуку

  Змістова                              лінія

«Взаємодіємо письмово» передбачає залучення учнів до реальної писемної практики, зокрема за допомогою цифрових пристроїв та в режимі онлайн

 

 

потрібної     інформації   в різних            джерелах, працювати  з інформацією          в            різних форматах,

   застосовувати          її        в

навчально-пізнавальн

их,      комунікативних ситуаціях, практичному досвіді1.

 

Наповнення

«Робота        з          текстом            на уроках мовно-літературної

освітньої      галузі»:            Це план            лекційного заняття.

«Технології  навчання освітньої галузі «Мови і літератури»:           Це джерело,     яке     може бути   корисним    для вивчення     технологій навчання.

Мовно-літературна

  освітня                       галузь

Українська мова: Це типова освітня програма, створена колективом під керівництвом О. Я.

Савченко.

“Читаємо”           (читач          –

автор),

  “Взаємодіємо       письмово”

(автор              –              читач),

“Досліджуємо       медіа” (читач / глядач / слухач – автор)2.

Завдання       №3.*      Познайомтесь      з      освітніми       платформами       (див.

https://vseosvita.ua/, https://naurok.com.ua/, https://prometheus.org.ua/), які дозволяють долучитись до сучасних методичних поглядів на вирішення завдань мовно-літературної освітньої галузі. Занотуйте, в якій формі пропонується узагальнення методичного досвіду на кожній з платформ (вебінари, новини в галузі освіти, методичні розробки, конференції та ін..), які можливості організації освітнього процесу в початковій школі пропонує платформа (можливість тестових перевірок, використання презентацій та под.).

ВСЕОСВІТА

Серед можливостей, які пропонує платформа “Всеосвіта”, варто виділити:

1.     Вебінари:для          обміну          досвідом,    підвищення кваліфікації,самоосвіта

2.     Курси.

3.     Конференції та семінари.

4.     Методичні розробки: Платформа містить методичні матеріали для вчителів та педагогів.

НА УРОК

Ця українська онлайн-платформа спрямована на вчителів. Вона надає бібліотеку авторських матеріалів, освітній журнал з цікавими та корисними статтями, а також можливість безкоштовної реєстрації та завантаження матеріалів1. Вчителі можуть обмінюватися практичними прийомами, методичними розробками та ідеями для уроків. Платформа “На Урок” також пропонує онлайн-тести для учнів та вчителів. Вчителі можуть використовувати готові приклади цікавих шкільних тестів для оцінювання з різних предметів і дисциплін3.

ПРОМЕТЕУС

Prometheus – це найбільша платформа онлайн-курсів в Україні, яка допомагає вчителям та учням обмінюватися досвідом та збагачувати свої знання платформа для організації освітнього процесу в початковій школі пропонує:

1.     Онлайн-курси: Prometheus надає доступ до більше ніж 400 онлайн-курсів від кращих викладачів

2.     Безкоштовні курси: Prometheus пропонує безкоштовні курси з різних напрямків і рівнів. Це може бути корисно для вчителів, які шукають нові методичні підходи та матеріали для уроків13.

3.     Програма Prometheus+: Ця можливість дозволяє створювати власні безкоштовні курси та перекладати світово відомі програми топових університетів українською мовою. Гроші, зароблені від продажу платних програм, вкладаються у створення безкоштовних курсів, що дозволяє мільйонам українців отримувати якісну освіту1.

4.     Підготовка до ЗНО: На Prometheus можна знайти курси, які допоможуть учням підготуватися до ЗНО та інших важливих іспитів1.

5.     Бізнес-курси: Для вчителів та учнів, які цікавляться бізнес-освітою, Prometheus пропонує курси з цієї галузі1.

Загалом, програма допомагає забезпечити якісну освіту для всіх, надаючи доступ до різноманітних курсів та можливостей навчання14.

pdf
Додав(-ла)
Dariya Soborova
Додано
13 травня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку