Презентація "Ораторське мистецтво. Вступ"

Про матеріал
Ораторське мистецтво - досконале вміння говорити і не боятися публічних виступів. Пропонуємо розбір мовленнєвого апарату, вправи на артикуляцію. Задіюється креативне мислення учнів. Поступово позбуваємось страху перед публікою.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ораторське мистецтво

Номер слайду 2

Риторика- це наука про способи переконання та впливу на аудиторію з урахуванням її особливостей. Ця наука вивчає:•Методику творення тексту•Визначає структуру, найпридатнішу для зрозумілого та аргументованого викладення думки

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Термін „риторика” походить від грецькогослова, яке означає „наука про ораторськемистецтво, красномовство”. Оратор — той, хто виголошує промову, а також людина, щоволодіє даром красномовства;це мистецтво впливу на слухачів. Оратор впливає на людину всебічно: на її розум, почуття, орієнтацію, настрої, бажання, вчинки та дії.

Номер слайду 5

Предмет ораторського мистецтва розкривається через низку законів: аудиторії, стратегії, тактики, мовного (мовленнєвого), ефективної комунікації (динаміки діяльності оратора) та контрольно-аналітичного (рефлексії). Сутність закону аудиторії є наступна: не існує безадресних промов. Тобто, кожна промова має свого певного, конкретного адресата, аудиторію, і чим краще оратор знає свою аудиторію, чим ретельніше він окреслить її портрет, тим ефективнішою буде його промова. (До прикладу реклами)Мовний закон має змістом положення про те, що не можна говорити однаково в різних аудиторіях. Кожна аудиторія потребує як певної лексики і певного стилю, так і дотримування мовної норми; грамотності, повної ясності, відповідності ситуації й теми спілкування

Номер слайду 6

Існує п’ять основ ораторського мистецтва: лінгвістична (мовна), техніко-інтонаційна, психологічна, педагогічна (дидактична), логічна.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Оратори-початківці хвилюються, нерідко збиваються під час виступу, а іноді й недостатньо добре знають предметний матеріал, в результаті чого відчувають себе ніяково. Чим менше ви знайомі з темою і чим більш компетентна аудиторія – тим глибше й детальніше доведеться вивчити матеріал. Страх публічних виступів безпосередньо залежить від рівня знань і володіння ораторським мистецтвом.

Номер слайду 9

Уявіть на хвилину, що презентація – це айсберг. Усі знають, що підводна частина дрейфуючій крижаної брили в океані набагато більша за видимий острівець над водою. Якщо ж верхівка буде більшою – айсберг перекинеться. Так ось, прихована під водою частина у нашому порівнянні – це підготовка до події, а лід над океаном – власне, презентація. Головне завдання оратора – побороти страх публічних виступів і зробити все можливе для того, щоб айсберг не перевернувся. А саме так і трапляється, коли спікер приділяє недостатньо часу підготовці до свого виступу.

Номер слайду 10

Та чи можна позбутися страху перед публічним виступом. Перше, що необхідно запам’ятати тим, хто шукає способів побороти страх перед публічними виступами, – обов’язково відмовтеся від будь-яких стимуляторів. Доведено, що спиртні напої або седативні засоби можуть мати вкрай негативний вплив на поведінку спікера. Реакція може бути непередбачуваною. Що потрібно?Час на підготовку. Акцентувати увагу на меті вашого виступу. Відпочиньте від майбутньої події та займіться спортом. Аналізуємо причину хвилювання

Номер слайду 11

Як заспокоїтися безпосередньо перед виступом1.розминка плечей та шиї – повільно нахиляйте їх, обертайте з боку на бік; 2.“струшування” рук і ніг – піднімайте кожну кінцівку по черзі і різким рухом опускайте вниз (ніби хочете позбавитися від крапель води на шкірі); 3.розминка пальців ніг – інтенсивно стискайте та розтискайте їх; махи ногами в повітрі (без опори під ступнями): якщо поблизу є турнік, повисіть на ньому, якщо ні – сядьте на стіл або підвіконня, звісьте ноги, переплетіть їх і трохи помахати вперед і назад.

Номер слайду 12

“Метод скріпки” – допомагає відволіктись від переживання, заспокоїтись і зосередитись перед виступом. Дайте дитині якийсь маленький предмет – ґудзик, скріпку, монетку. Коли вона починає хвилюватись, нехай думає про те, якого розміру цей предмет, який він на дотик, з чого зроблений тощо. Такий прийом дасть можливість відволіктись від роздумів про свій зовнішній вигляд та поведінку і заспокоїтись. Вправа “Жменька” допоможе впевненіше почуватись на публіці. Удома попросіть дитину назвати п’ять своїх позитивних якостей, при цьому загинаючи пальчики. Порадьте, щоб вона стискала пальці разом і згадувала про свої плюси щоразу, коли хвилюватиметься.

Номер слайду 13

Мовний закон. Мовний закон. Основні складові хорошої дикціїВаше мовлення має бути чутним, зрозумілим, а манера — постійно змінюватися, щоб уникнути монотонності. Розберемо кожну зі складових гарної дикції. Гучність. Є два способи говорити голосно: кричати або використовувати діафрагму. А щоб повітря легше проходило дихальним апаратом, потрібна правильна постава. Правильна постава та дихання. Усі слова вимовляються на видиху, тому важливо стежити за тим, в якому положенні ви знаходитесь, коли говорите, і як довго видихаєте. Якщо ви горбитесь, то повітрю, яке ви видихаєте, буде важче проходити крізь усю дихальну систему.

Номер слайду 14

Правильна та чітка артикуляція

Номер слайду 15

Щоб видобувати чіткі та правильні звуки, потрібно контролювати кожен з елементів мовного апарату. Для цього варто робити щоденну артикуляційну гімнастику. Під час такої гімнастики потрібно спочатку розігріти основні м’язи мовного апарату, а потім тренуватися вимовляти складні комбінації звуків.

Номер слайду 16

Вправи для дикції Для правильної постави та положення тіла. Встаньте прямо, ноги поставте трохи ширше за плечі. Не відриваючи ніг від підлоги, нахиліться вперед, рахуючи до п’яти. На рахунок «п’ять» затримайтеся в цьому положенні та зверніть увагу на те, які зони стоп відчувають опору найкраще. Тепер перенесіть вагу трохи назад — і так само утримуйте тіло, рахуючи до п’яти. Перенесіть вагу на зовнішній бік стоп та утримуйте рівновагу, рахуючи до п’яти. Тепер перенесіть вагу тіла на внутрішній бік стоп і утримуйте баланс, рахуючи до п’яти. Підніміться навшпиньки і заждіть так, рахуючи до п’яти. Опустіться знову на всю стопу. Відчуйте, які зони стопи міцно стоять на підлозі. Нарешті підніміть лише великі пальці ніг і постійте так, утримуючи рівновагу й рахуючи до п’яти. Коли ви знову встанете на всю стопу, ваше тіло повністю набуде рівноваги. Коли ви знайшли рівновагу, зведіть лопатки разом і напружте їх на кілька секунд. Так ви позбавитеся сутулості.

Номер слайду 17

Для правильного дихання. Вправа 1 Покладіть руку на живіт. Вдихніть і різко видихніть, вимовляючи звук «ццц». Повторіть так кілька разів і спробуйте зробити те саме, вимовляючи звук «ччч». Під час виконання цієї вправи ваш живіт різко скорочується завдяки діафрагмі. Вправа 2 Щоб пропрацювати діафрагму, потрібно навчитися правильно дихати: при глибокому вдиху живіт повинен рухатися вперед, а ключиці — залишатися нерухомими. Це називається низьким диханням: так повітря потрапляє набагато глибше в легені і кожен видих триває довше. Повторивши таку вправу кілька разів, ви відчуєте свою діафрагму.

Номер слайду 18

Вправа 3 Зробіть глибокий вдих, використовуючи діафрагму. На видиху рівномірно рахуйте вголос. За допомогою такої вправи можна відстежувати свій прогрес: що довше ви рахуєте на одному диханні, то краще ви орудуєте своєю діафрагмою. Вправа 4 Шпажки + скоромовка. Вставляємо шпашки/олівець/палички від суші між верхньою та нижньою щелепою (за іклами) і вимовляємо скоромовки

Номер слайду 19

Для розслаблення щелепи. Складіть руки в замок, розслабте м’язи шиї та щелепи. Несильно потрясіть руками. Ваша голова і щелепа теж почнуть трястись. Якщо при трясці зуби б’ються один об одного, то ви все робите правильно. Кілька разів позіхніть. Помасажуйте щелепні м’язи кісточками пальців. Для розминки рота та язикаІз закритим ротом почистіть зуби язиком: кілька разів за годинниковою стрілкою та навпаки.Із закритим ротом малюйте язиком рух годинникової стрілки. Обережно покусуйте язик: від кінчика до кореня та назад. Повторіть ще двічі.

Номер слайду 20

Скоромовки для покращення дикціїВарка варила вареники, Василь взяв вареника. Варка Василя верехою, Василь Варку вареником. Вередували вереднички, що не зварили вареничків. Не вередуйте, вередниченьки, ось поваряться варениченьки.2. Стриб-стриб-стриб — підстрибує по стерні рідня: перепілка, перепел, перепеленя3. Миші в шафі шаруділи, шість шарфів шерстяних зшили. Знов пошаруділи і шістнадцять шапок зшили. Шило шубку Шурі шило, шовком, шерстю шви обшило. Вийшла шубка прехороша нашій Шурі на порошу.

Номер слайду 21

4. Подібні три брата: Кіндрат — на Панкрата, Панкрат — на Марата, Марат — на Кіндрата. Сказали тим браттям: «Не турбуйте курку — клює курка крупку». Не клюй, курко, крупку. Не кури, котко, люльку.5. Бабрились в брудній баюрі два бобри брунатно-бурі. — «Правда,брате бобре, добре?» — «Ду-у-же добре, брате бобре!» Браття бобри перебабрились, браття бобри на боброборів перетворились.6. Betty Botter bought some butter. But she said the butter’s bitter. If I put it in my batter, it will make my batter bitter. But a bit of better butter will make my batter better. So ‘twas better Betty Botter bought a bit of better butter.

pptx
Додано
8 листопада
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку