Створено відповідно до модельної навчальної програми "Інформатика. 5-6 класи" для закладів загальної середньої освіти. До підручника «Інформатика 5 клас». Автори: О. О. Бондаренко, В. В. Ластовецький, О. П. Пилипчук, Є. А. Шестопалов.
Козачок Людмила Олександрівна5 клас. Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання. Авторське право. Інтернет для навчання
Номер слайду 2
Пригадаємо. Що таке комп'ютерна мережа?Яку мережу називають локальною?Яку мережу називають глобальною?Навіщо потрібні браузери?
Номер слайду 3
Кількість відомостей в Інтернеті дуже велика, і вона постійно збільшується. Інтернет містить сайти, які часто складаються з багатьох вебсторінок. Наприклад: Головна сторінка Національної бібліотеки України для дітей, Острів знань, 7 чудес України,український розділ вікіпедії має більш ніж 1 100 000 статей, Пошукові системи
Номер слайду 4
Як відшукати те, що нас цікавить? Відшукати інформацію в інтернеті можна за допомогою спеціальної програми — пошукової системи. Пошукові системи - це веб-сайти, які надають засоби зручного пошуку вебсторінок з потрібними матеріалами за ключовими словами. Існує багато пошукових систем. Найвідоміші:ukr.netmeta.uagoogle.com.ua. Пошукові системи
Номер слайду 5
Ключові слова – слово або кілька слів, за якими здійснюється пошук потрібних відомостей. Пригадаємо, як виконувати пошук вебсторінок з використанням пошукової системи Google. Для пошуку з використанням пошукових систем спочатку потрібно підібрати ключові слова або фрази. Ключові слова визначають основний зміст матеріалів, які ви шукаєте. Зі сполучення ключових слів утворюються ключові фрази. Отримавши пошуковий запит, програма знаходить сторінки, що містять задані ключові слова, упорядковує їх і передає у вигляді списку з гіперпосиланнями. Пошукові системи
Номер слайду 6
Для пошуку інформації вбудованими засобами браузера слід: Завантажити браузер. Увести в поле пошуку ключові слова. Натиснути клавішу Enter. Пошукові системи
Номер слайду 7
Пошукові системи Щоб скористатися пошуковою системою Google, потрібно в браузері набрати її адресу google.com.ua і натиснути Enter, з’явиться початкова сторінка Google; далі потрібно ввести в текстове поле пошуковий запит, натиснути кнопку Пошук Google та дочекатися результатів.
Номер слайду 8
Рядок пошуку. Об'єкти пошуку. Голосовий пошуку. Пошукові системи
Номер слайду 9
Стратегія пошуку інформаціїВнаслідок пошуку можна отримати занадто багато посилань. Успіх пошуку залежить від набору ключових слів, які варто добирати за такими правилами.шукайте більше ніж за одним словом: краще написати птахи України, ніж птахи;найважливіші ключові слова пишіть першими;пишіть без помилок; використовуйте синоніми, якщо список знайдених сторінок занадто малий;не починайте слова з великої літери, крім власних назвякщо хочете знайти точну фразу, візьміть її в лапки: «Людина нібито не літає, а крила має»дефіс перед ключовим словом означає, що цього слова не повинно бути на шуканій сторінці
Номер слайду 10
Завантаження файлів з Інтернету Деякі гіперпосилання вказують не на інші вебсторінки, а на файли, які можна завантажити й зберегти на своєму комп’ютері.звуковіматеріаливідеоматеріалиприєднаніфайлирізнихтипів У разі клацання на такому посиланні відкривається вікно Зберегти як..., у якому слід уточнити папку для збереження й ім’я файлу і, клацнувши Зберегти, розпочати завантаження файлу. Клацнувши Скасувати, можна припинити завантаження файлу.
Номер слайду 11
Авторське право Усі матеріали, розміщені в Інтернеті, мають своїх власників. Лише вони мають право підписувати матеріали своїм іменем і розповсюджувати їх. Таке право називають авторським. Його охороняє Закон України «Про авторське право».
Номер слайду 12
Авторське право Плагіатом (від латин, plagium — викрадати) називають оприлюднення повністю або частково чужого твору під іменем особи, яка не є його автором/авторкою. Використовувати матеріали з інтернету для особистих цілей дозволено, але поширювати їх як власні — ні.
Номер слайду 13
Критичне оцінювання інформаціїІнформація, подана на багатьох сайтах Інтернету, не завжди перевірена, а отже, не завжди надійна. Тому, користуючись Інтернетом, слід навчитися спостерігати, розпізнавати та критично аналізувати знайдену інформацію.
Номер слайду 14
Використання Інтернету для навчання. Багато цікавого й корисного можна знайти в Інтернеті. Нині набули популярності онлайн-програми — програми, з якими можна працювати в Інтернеті в режимі реального часу. Онлайн-навчання
Номер слайду 15
Використання Інтернету для навчання. Навчання в глобальній мережіПереваги Недоліки навчальні матеріали доступні в будь-який час, що дозволяє планувати час роботи;спілкування дозволяє швидше зрозуміти складні місця;в Інтернеті можна шукати додаткові матеріали. доводиться багато часу проводити перед екраном комп’ютера;не кожна людина може змусити себе працювати, якщо трапиться складне завдання.
Номер слайду 16
Використання Інтернету для навчання. Основні варіанти використання інтернет-ресурсів Дистанційна освіта. Багато курсів для учнів і учениць є на сайтах: prometheus.org.ua, ed-era.com/courses .
Номер слайду 17
Використання Інтернету для навчання. Основні варіанти використання інтернет-ресурсів Інтелектуальні змагання. Серед учнів і учениць користуються популярністю інтернет-олімпіади. Майбутній учасник олімпіади має зареєструватися на сайті, щоб виконати завдання.
Номер слайду 18
Використання Інтернету для навчання. Основні варіанти використання інтернет-ресурсів Проектна робота. Можна працювати над реальним проектом і вчитися, спілкуючись з іншими учасниками. Самостійне навчання. Для формування навичок складання алгоритмів у курсі інформатики ви можете: scratch.mit.edu, studio.code.org.
Номер слайду 19
Домашнє завдання. Опрацювати презентацію, підручник ст. 58-63 Записати у зошит поняття: пошукова система, ключові слова, плагіат, фейк, факт, судження. Пройти тест за посиланням:https://ua.izzi.digital/DOS/193559/201128.html