Громадсько-активна школа. Школа із використання ІКТШкола молодого вчителя. Школа сприяння здоров’ю. Школа творчого зростання. Опорна школа з цивільного захисту. Життя нашої школи – це життя родини, де всі поважають і цінують один одного. Педагогічне кредо: “ Любов до дитини, повага до особистості, тендітне ставлення до її серця ”.
Основні напрямки роботи. Створення комфортних умов для успішного навчально-виховного процесу у школіІнформатизація навчально-виховного процесу та управлінської діяльностіМодернізація матеріально-технічної бази школи. Активізація роботи з обдарованими дітьми. Збереження звичаїв та традицій українського села. Обмін досвідом роботи. Співпраця з батьками, громадою сіл, органами місцевого самоврядування. Формування іміджу школи
Завдання правового виховання учнів. У кожної дитини повинні бути сформовані: • Визначення й забезпечення в реальному житті прав людини як гуманістичної цінності.• Формування національної свідомості, визнання духовної єдності поколінь та спільної культурної спадщини, виховання почуття патріотизму.• Утвердження гуманістичної моралі та формування поваги до таких цінностей, як свобода, рівність, справедливість.• Виховання поваги до Конституції України, законодавства,державної мови.• Розвиток критичного мислення, вміння відстояти свою думку; передбачити можливі наслідки дій та вчинків.• Уміння визначати форми та способи своєї участі у суспільному житті, захищати та підтримувати закони і права людини, бути обізнаним зі способами соціального захисту.
Складові правової освіти в школіУроки історії та правознавства. Позакласна робота. Випуск стіннівок. Батьківський лекторій. Виставки малюнків. Анкетування “Права дітей”Тренінги, диспути, круглі столиІгри на правову тематику. Вечори відпочинку. Спортивні свята. Традиційні українські свята
Система правовиховної та правоосвітньої роботи в школі• Правовиховна система в Тужанівській ЗОШ І-ІІ ступенів має чітку, ступінчасту організацію роботи, результатом якої є відсутність кримінальних злочинів серед учнів.• Сьогодні питання профілактики правопорушень серед дітей шкільного віку стоїть особливо гостро у зв'язку з тим, що спостерігається «омолодження» складу правопорушників, зростання кількості групових правопорушень, створення підлітково-молодіжних груп антисоціального спрямування. Це відбувається з багатьох причин: зниження соціальних та культурних запитів населення, криза в сім'ях, нестійке соціально-економічне становище, суцільне безробіття, гуманізація кримінального законодавства тощо. Сформувалась трирівнева структура організації роботи з профілактики правопорушень.1. Первинна – соціальна профілактика, попередження негативного впливу факторів соціального і природного середовища. Це є змістом усієї навчально-виховної роботи. Одним із аспектів змісту роботи є правовиховна робота серед учнів. 2. Вторинна – індивідуальна правовиховна робота: виявлення негативних змін у поведінці дитини, що дає можливість попередження подальшого розвитку цих змін. 3. Третинна– цілеспрямована робота з учнями, схильними до правопорушень. Ця робота має індивідуальний характер.
Перший рівень – соціальна профілактика( щоденники спостережень,анкетування,тестування, моніторинг, соціальний паспорт)Проведення тижнів правовихзнань, превентивного виховання, прав дитини,зустрічі з представниками відповідних служб. Виховні заходи з питань превентивного виховання. Уроки правознавства, години класного керівника, цикл виховних справ з правової тематикиконкурси, виставки на правову тематику. Громадсько-активна школа, Школа сприяння здоров’я, Школа із використання ІКТПервинна профілактика
Завдання: формувати у підлітків позитивну самооцінку й усвідомлення важливості уміння ефективно спілкуватися та взаємодіяти, що, в свою чергу, стане підгрунттям для ведення здорового способу життя та запобігання негативній поведінці; сформувати розуміння того, що таке здоров’я, які фактори його формують, особливості здорового способу життя; сформувати негативне ставлення до факторів, що шкідливо впливають на здоров’я, зокрема вживання наркотичних речовин; - відпрацювати навички прийняття рішення, протистояння соціальному тиску, впевненої відмови; - надати відповідну до віку інформацію про зміни, що відбуваються в організмі підлітка; про ВІЛ/СНІД, шляхи передачі та способи захисту.
ЗАХОДИ: Виховні години: “Здорові звички – здоровий спосіб життя” “Турбота про здоров’я – обов’кожного» “ Усе в моїх руках”Диспут: “Шкідливі звички підлітків” “ Наркоманія – дорога в безодню”Урок – настанова: “Як дбати про своє здоров’я» «Крок у доросле життя»Практичне заняття: «Як собі сказати ні»
Структура роботи з учнями з проблем формування культури поведінки Забезпечення сприятливого психологічного мікроклімату, створення емоційно - позитивної системи взаємовідносин. Організація роботи з учнями. Вивчення рівня вихованостіАнкетування, діагностування,тестування. Аналіз моніторингів та діагностик. Виховна діяльність. Зайнятість учнів. Щоденник спостереженьІндивідуально -корекційна робота. Підсумки роботи
Формування психологічної і соціологічної реабілітації учнів. Психологічне дослідження особистостіПсихолого- педагогічне діагностування стану виховання у сім’їАналіз факторів, що сприяють негативним змінам у поведінціПсихологічна допомога дитиніСтворення умов для самореалізаціїКорегування дій із сім’єю, психолого-педагогічні консультаціїСоціальний педагог. Педагог-організатор. Вчитель-наставник. Класний керівник. ВчителіКерівники гуртків. Соціальний педагог. Класний керівник. Адміністрація
Результатом превентивного виховання є поведінка учнів, що визначається основними показниками вихованості: Поведінка в сім'ї: чи виявляє дитина інтерес до сімейних справ, проблем у родині, чи переживає разом з іншим членами родини радощі й негаразди. Поведінка в школі: уважність на уроках, старанність у виконанні завдань учителів. Вияв почуття відповідальності за доручені справи, бережливе ставлення до шкільного майна, дотримання правил для учнів і режиму закладу. Ставлення до старших: ввічливість у спілкуванні, надання посильної допомоги тим, хто її потребує. Ставлення до ровесників: активна участь у спільній діяльності. Прагнення поділитися своїми успіхами та невдачами з товаришами. Бажання безкорисливо допомагати друзям, прагнення не підводити клас, групу. Поведінка на вулиці та в громадських місцях: дотримання правил вуличного руху, збереження природи, дотримання чистоти в громадських місцях, у транспорті, на вулиці. Ставлення до самого себе: охайність і бережливість, дотримання правил особистої гігієни, виконання режиму дня, адекватна оцінка своєї поведінки та окремих вчинків, правдивість, принциповість.
Програма корекційної та профілактичної роботи з учнями «групи ризику»ІІІ. Шляхи подолання труднощівІV. Консультаціїспеціалістів з проблем виховання V. Корекційна робота з учнями V І. Консультативно- корекційна робота з батьками VІ І. Моніторинг вихованості учня І. Виявлення дітей, що мають труднощі в навчанніІІ. Визначення причин труднощів учнів “групи ризику”
Організація контролю за станом відвідування учнями школи. Робота з батьками щодо попередження учнями пропусків без поважних причин. Робота з класними керівниками щодо попередження пропусків учнями занять без поважних причин. Щоденний контроль чергового вчителя та адміністраціїПотижневий контроль адміністрації за відвідуванням учнями школи
це організація життя шкільного колективу , В якІЙ розвивається соціально - активн. А , гуманістично спрямована особистість; формується глибоко усвідомлена громадська позиція учнів, почуття власної гідності, національної самосвідомості. Велику підтримку у питаннях правового виховання учнів схильних до правопорушень надають органи учнівського самоврядування. Система учнівського самоврядування сприяє утримання учнями певних правових навичок у їхній громадській роботі; дає можливість забезпечити різноманітні види продуктивної діяльності учнів: навчання - праця - дозвілля. Учнівське самоврядування
Вплив учнівського самоврядування на виховання свідомої дисципліни учнів. Рада міністрів учнівського самоврядування. Рейди-перевіркидисципліни учнів наперервах, в позаурочний час. Проведення конкурсу«Охайність» зарезультатами рейдів - перевірок зовнішньоговигляду та вмістуучнівських портфелів. Висвітлення результатіврейдів-перевірок, конкурсів,змагань тощо в стіннівках. Ведення щоденниківповедінки в класах(командири класів)Організація пошуковоїроботи, збір матеріалів дляшкільного музею. Організація дозвілляучнів. Залучення учнів догромадської діяльностіРозгляд причинпорушення учнями на засіданнях Радиміністерств. Рейди-перевіркивідвідуванняучнями гуртків,бібліотек, проведенняними дозвілля
З А Х О Д ИТиждень права: Виховна година “Великі права маленької дитини” ГКК “Казкові герої в країні прав і обов’язків» Презентація “Світова Книга з прав людини” Вікторина “Права людини” Виховна година “Твої права і обов’язки” Година спілкування “Конвенція ООН про права інвалідів” Дискусія на тему “Освіта: право чи обов’язок” Круглий стіл “Право для всіх” Лекція “Повага до права, довіра до працівників” Книжкова виставка на правову тематику “Правова книжкова полиця” Конкурс малюнків “Закон і ми” Загальношкільна лінійка “Ми і закон”
СХЕМА ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ З БАТЬКАМИ УЧНІВз метою профілактики правопорушень серед школярівІндивідуальніконсультаціїпсихолого-педагогічноїдопомоги сім’ї +МО класних керівників. День школи, традиційні сімейні свята. Батьківські збори. Батьківський всеобуч. Загальношкільна газета ,сайт.(пам’ятки з питань виховання)
Форми роботи з батьками:• відвідування вдома;• індивідуальна бесіда, аналіз особистості;• батьківські дні;• збори батьків і учнів;• вшанування родин; виставка малюнків, сімейних альбомів, виставки;• робота з батьківським всеобучом;• бесіди і лекції;• вечори запитань і відповідей;• педагогічна освіта;• зустрічі в сім’ї;• відкриті уроки і виховні заходи;• виставка спеціальної наукової літератури "Родинне виховання";• зустріч з бібліотекарем, ознайомлення з педагогічною літературою, оглядлітератури "Яку літературу краще підібрати для сімейного виховання";• групові консультації для батьків
Форми взаємодії педагогів з батьками• Батьківські збори – одна із основних форм роботи з батьками. На нихобговорюються проблеми життя класного та батьківського колективів. Класний керівник керує діяльністю батьків в процесі його підготовки. Томузбори відбуваються як взаємний обмін думками, ідеями, суспільнийпошук.• Батьківський всеобуч – сприяє підвищенню педагогічної культури батьків,їх психолого-педагогічної компетентності у родинному вихованні,виробленні єдиних підходів.• Диспути, дискусії - обмін думками з проблем виховання – одна знайцікавіших для батьків форм підвищення педагогічної культури. Вонадозволяє підключити їх до обговорення найважливіших проблем, сприяєформуванню вміння всебічно аналізувати факти та явища, спираючись нанабутий досвід, стимулює активне педагогічне мислення. Результатидискусій сприймаються з більшою довірою.• Рада школи (батьківський актив) – опора педагогів для успішногорозв'язання спільних задач. Залучення батьків та дітей до організаціїкласних, шкільних справ, розв'язуванню проблем життя колективу.• Зустрічі батьківської громади з адміністрацією школи, вчителями–проводить щорічно. Педагогічний колектив знайомить батьків з вимогамидо організації роботи з предмету, вислуховують побажання батьків.
Очікуванні результати- удосконалення системи правової та профілактичної роботи в школі - усвідомлення дітьми негативного впливу на організм шкідливих речовин - допомога учням та їх батькам в захисті прав та інтересів - навчити дітей знаходити вихід з призових ситуацій та захищати себе від усіх видів насильства - зниження рівня правопорушень серед учнів в школі