Програму розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 р. № 462) та відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016 р.).
Метою базової загальної середньої освіти є розвиток та соціалізація учня, формування його національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей , дослідницьких навичок і навичок життєзабезпечення, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.
Головні завдання шкільної географічної освіти:формування в учнів цілісного географічного образу Землі в результаті ознайомлення з регіональними та планетарними закономірностями і процесами;розкриття ролі географії у розв'язуванні економічних, екологічних і соціальних проблем суспільства;розвиток у школярів геопросторового мислення та вміння логічного викладати свої думки, що співвідносяться з реально пізнавальними географічними об'єктами;обґрунтування доцільності наукового підходу до природокористування, єдності навколишнього середовища, людини та її діяльності в територіальному аспекті;формування картографічної грамотності й культури;виховання національно свідомого громадянина, патріота, дбайливого господаря, грамотної, освіченої людини, гуманіста і природолюба;вироблення умінь практично застосовувати здобуті географічні знання , користуватися джерелами географічної інформації, самостійно шукати, аналізувати і передавати її;розвиток здатності до співробітництва під час виконання практичних робіт та проведення екскурсій;заохочення до самореалізації своїх здібностей, інтересів та життєвих планів засобами географії.
Курс «Загальна географія» 6 клас. Наскрізна змістова лінія «Здоров'я і безпека» забезпечить: Застосування знань про лікарські та отруйні рослини, тварин на прикладі природних комплексів своєї місцевості; формування установок на раціональне, здорове та безпечне харчування й безпечну поведінку під час навчальних екскурсій і польових досліджень; виявлення та розуміння впливу метеорологічних чинників на стан здоров'я людини; розуміння значення для здоров'я людини мінеральних лікувальних та столових вод.
Курс « Материки та океани» 7 клас. Змістова лінія «Здоров'я і безпека»:усвідомлення значення санітарно – гігієнічних умов проживання та харчування для збереження життя і здоров'я людей (зокрема на прикладі країн, що розвиваються;розуміння важливості профілактичних заходів під час закордонних подорожей до країн з високою ймовірністю епідемій;Формування знань про небезпечні природні обꞌєкти та явища та їх вплив на життя людини.
Курс «Україна у світі: природа, населення» 8 клас. Змістова лінія «Здоров'я і безпека»: Розуміння того, що здоров'я є найвищою цінністю для кожної людини та суспільною цінністю, свідому мотивацію щодо ведення здорового способу життя, відповідальності за власне життя і здоров'я;формування безпечної поведінки в навколишньому середовищі і в екстремальних (надзвичайних) ситуаціях (під час навчальних екскурсій та польових досліджень); організацію успішної навчальної роботи зі створення здоровꞌязбережуваних умов;
Курс «Україна і світове господарство» 9 клас. Змістова лінія «Здоров'я і безпека»:формування знань про безпечність товарів та послуг, споживачами яких є школярі; ціннісного ставлення до життя і здоров'я, сприяння їх фізичному, психічному, соціальному й духовному розвитку; розуміння переваг та можливих ризиків використання генетично-модифікованих продуктів;застосування знань для оцінки можливих позитивних і негативних наслідків сучасних біотехнологій в АПК;висловлювання суджень щодо можливостей використання генетично-модифікованих продуктів.
Учителям доцільно використовувати сучасні методики і технології навчання:Інформаційна;Проектно-дослідницька;Модульна;Технологія критичного мислення;Диференційованого;Особистісно орієнтованого;Проблемного навчання. Які передбачають організацію активної навчально-пізнавальної діяльності учнів з освоєння змісту навчального предмета.